View Full Version : ex porttaali hilux ...."porttaalit takas "....
toyota4x4
08.07.2009, 09:15
pikkasen moottori päivitystä hiluksiin tää on siis 3.0 turbo-diesel kotoisin 4-juoksijasta käy r151 loottaan kiinni.(LJ ja 3.0 turbo runnerin)
mm erillinen alipaine pumppu, ratas vetonen ohjaustehostin,älytön vääntö alhaalta, (vauhtipyörä 2x bj:n vauhtipyörän koko.)
voimaa pitäs löytyä kun edellisessa vastaavassa (4-runner)oli pyörä teho 160hv ja 410nm välijäähyllä ja ahtojen nostolla.
Mahtuko viskoropeli viritys?
toyota4x4
08.07.2009, 17:15
kyllä se sinne mahtu ja syyläriinkin on tilaa sopivasti.
SuurSyömäri
08.07.2009, 20:05
Joo
Tänään hyndattiin hiluxilla 38,5 boggerit alla ja konehuoneessa 2LT.... Meinas itku päästä kuin huonon koneen on jotota keksinytkään. Niin patalaiskaa ja hajoamiseen taipuvaa romumetallia ei oo keksittykkään ku toi...
Onnex on nurkassa 1Kz-Te pata ja se asennetaan ehkä syksyllä paikoilleen kun ensin yritetään hajottaa lopullisesti toi huipputurpo 2LT kytkimineen.... tai sanoisinko pitsanpohjineen...
No ton 2LT:n elinikä ei tarvi olla kuin yx Sallan safari alkaen 15.7 ja jos se jaksas siinä viikon kestää niin se riittää sen koneen käyttämisestä.
Laitapa sitten tietoa mitä piti siirrellä ja minne kun oot saanu valmiiksi.
toyota4x4
08.07.2009, 22:08
kannattaa suosiolla siirtää kone laatikko pakettia n .5cm taaksepäin ite siirsin vain noin 1.5cm ja ahasta on syylärin edessä,
onneksi turakki pajan sorvimestarilla kävin teetättää hipo osia eilen niin ei tartte mitää sähkövatkain puhallinta laittaa syylärin taakse.
toyota4x4
14.07.2009, 21:33
syylärin sovittelua alavesi letkun paikkaa pitää muuttaa mut 17.7 tulee syyläri korjaaja oksanen takas lomilta
toyota4x4
15.09.2009, 19:39
nyt on vääntö moottoria koe käytetty.
Saithan se sinäkin jotain aikaseksi;) Ja ens kuussa koeponnistamaan miten nopeasti taittuu venäjän siirtymät uusilla tehoilla, vai hä.
toyota4x4
15.09.2009, 19:57
juu kyllä olis tarkoitus . ainakin suuria edistys askelia projektissa otettu. huomen jatkuu.
Tervetuloo tännekinpäin joskus testaamaan. Taisitkin joskus kivikkoakin kysellä, nyt löytys sellastakin reittiä :D
Jo tuli kiire kun tietyt päivämäärät tuli tietoon:D Se on ens reisulle otettava etuvetareita paljon matkaan jos väännöt vielkii paranee.
toyota4x4
16.09.2009, 19:33
turhat anturit ja releet poistettu käytöstä samoin 50 metrii johtoja
elintärkeet vain käytössä eli
-startin solenoidin johto
-lämpötila
-öljynpaine
-sammutin solenoidi
-laturin heräte
-hehkutus napilla
sama ku mulla,alkuperäinen piuha sarja heivattiin mäkeen ja tarvittavat piuhat tehtii itse ja hyvin on toiminnu jo varmaan kymmenen tuhannen kilsan verran!
toyota4x4
18.09.2009, 21:05
uutta saapin laturia 130ampperia ja rellun ohjaustehostin pumppu(lähes kaikissa jenkeissä on kanssa samanlainen pumppu kuin relluissa)
laturi käy" pienellä" sovituksella siis siimapyörän sorvauksella17mm ja 4.2mm simmilevyllä ja isommilla kiinnitys pulteilla orkkis korvakkeeseen. tosin säätövarat jää orkkis kiinnityksillä pieniksi.n.5cm mutta riittäväksi.
ohjaustehostinta pitää vielä asemoida mutta ilmastointilaitteen paikalla on tyhjä kolo sille, tavoitteena olis kevyt ohjaus saa nähä .
paljos tuossa laturissa on mitta sisemmän hihnauran keskeltä takapäähän?
Offipiru
20.09.2009, 23:22
Eihän Joppa tästä vehkeestä osat oo käyny ees Mr.Sorvilla?? Ja perus joppa-Luks on tulossa... Etenee ehk' jos ei hajoa ekaks :D
toyota4x4
22.09.2009, 21:23
paljos tuossa laturissa on mitta sisemmän hihnauran keskeltä takapäähän?
hihnapyörän taakse noin 15.5cm varmaan uran keskelle 16.5cm
toyota4x4
22.09.2009, 21:35
orkkis ratas pumppu ja tuleva iso runkoinen delphi-saginaw pumppu.
on kevyt käännellä nytten, hieman paineita nostin ja renkaat kääntyy kohtuu helpolla (melkein yhel sormel pyörittää ihan tyhjäkäynnillä).
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7959&stc=1&d=1253727524
toyota4x4
29.09.2009, 19:20
päivitetään kahluusyvyys 170sentistä -195senttiin (riskiretki tulossa viimeks syvimmillään 185cm järven ylityksessä)
Mitäs kaikkea tämä kahluupäivitys sisälsi muuta kuin snorkkelia ylemmäs?
Mitäs kaikkea tämä kahluupäivitys sisälsi muuta kuin snorkkelia ylemmäs?
Ton korkusessa autossa varmaan paineilmalaitteet kuljettajalle ja apparille :P Vai possumassaa, pilssipumppu ja monta metriä tiivistenauhaa?
toyota4x4
01.10.2009, 09:17
on siinä optio 2.5metriin sitä paitsi voi olla syvää RR09:lla ;) "normi asennossa" snorkkelinpää tulee auton katon keskelle samoin ilmanputsari joka on joku nissan-mitsupissi kotelossa.
joku tosin väitti että moottori ei sais ilmaa jos putsari on katolla.. no saa nähä.
toyota4x4
01.10.2009, 20:39
wilwood mekaaninen käsijarru satula turakkipaja spesiaali sovitus osilla hiluksin jakolaatikon perään.
täytyy laittaa normi käsijarru kahvalla( hj 61) jos sais enemmän voimaa jarrulle, orkkis sateenvarjokahvalla ei kuulemma saa tarpeeksi.
toyota4x4
02.10.2009, 17:55
aamulla aattelin että siirrän hiluksin nosturille.. no eipä jälleen kerran onni ollu suosiollinen ..ohjaustehostimen pumpun takaa alkoi
lentää sitä ihanaa punaista atf-öljyä , saginaw-delpi oli ottanut itseensä . jälki oli kuin teurastamossa punasta öljyy lattialla seinissä,katossa.. no ilta päivälle ei ollutkaan tekemisen puutetta yhdistelin chevy vanin ja rellu 19 pumpun hieman miedoimmilla (relluissa ja chevyissä siis samat pumput)paineilla näillä asetuksilla päästiin jo ulos pesemään auton konehuonetta öljystä :)
onko nyt vakiopaineet pumpussa ja suurennetty reikä letkulähdössä?
toyota4x4
03.10.2009, 09:52
onko nyt vakiopaineet pumpussa ja suurennetty reikä letkulähdössä?
vakio simmi levy pois elikkä jenkkien "nopee ohjaus". ei oo reikää porattu tässä oli iso jo jo alun perin. minkä kokonen reikä lähdössä on todettu sopivaks?? 3-4mm??
5/32" elikkä 3.96mm
http://westtexasoffroad.homestead.com/powersteering.html
ja jos meinaat sylkyn laittaa, niin tuolla porailuohjeita:
http://board.marlincrawler.com/index.php?topic=10579.0
Hörppäskö kone vettä vai mitenkä sait kiertokammen kieroksi?
Hörppäskö kone vettä vai mitenkä sait kiertokammen kieroksi?
tais tulla neste puristus öljyllä kaadon jälkeen...
toyota4x4
22.10.2009, 06:23
huohottimesta menee turpon päälle öljy, vaikka tyhjennät koneen seuraava satsi menee samantien männän päälle, ratkaisu on huohotin katolle . suosittelen.
huohottimesta menee turpon päälle öljy, vaikka tyhjennät koneen seuraava satsi menee samantien männän päälle, ratkaisu on huohotin katolle . suosittelen.
Jaksaako startilla pyöräyttää veivit mutkalle? Oliko mäntä painunu/kanki lyhentyny minkä verran?
Jaksaako startilla pyöräyttää veivit mutkalle? Oliko mäntä painunu/kanki lyhentyny minkä verran?
Varmasti jaksaa. Itseasiassa Mun MF 175:ssa käyny saman lailla, seistessä suufin falskannu pyttyyn ja startatessa kampi vääntyi niin että lohkaisi palan sylinteriputken alapäästä.
toyota4x4
13.04.2010, 20:25
välijäähdytin on heitetty nyt paikalleen syöttöö lisätty . ahtopaineen säädin vielä huomenna niin luulis jo sutivan..
Hyvältä näyttää, vaikka kyllähän tuo suti jo torstainakin, mutta nyt jaksaa paremmin puskea venäjän puuta nurin ;)
Paljonko noi konehuoneen peitelevyt nostaa huippunopeutta?
toyota4x4
13.04.2010, 21:07
oon laskenu jotaa 3-4 pitäs tulla.. tulee down forcee enemmän ;)
Onks levyjen tarkoitus estää lämmön karkaaminen konehuoneesta;)
toyota4x4
13.04.2010, 21:31
Onks levyjen tarkoitus estää lämmön karkaaminen konehuoneesta;)
se lähinnä ohjaa konepellin päällä olevasta reijästä(skuuppi väärinpäin)= ne pihalle.. ;)
Ei kun siinä voi pitää apparit tölkkejä kun katsoo vierestä remonttia.
Ei kun siinä voi pitää apparit tölkkejä kun katsoo vierestä remonttia.
En tiiä viittiikö siinä vieressä edes seisoskella ja neuvoa jos glykoli haisee kiusallisesti..? :D
toyota4x4
14.04.2010, 08:49
En tiiä viittiikö siinä vieressä edes seisoskella ja neuvoa jos glykoli haisee kiusallisesti..? :D
niin sä kärsitkin(otan osaa) siitä päivittäin kun ajetet gm tuotteella. :)
toyota4x4
03.05.2010, 23:04
kevennetty polykarbonaatti ikkunoilla melkein 10kg
Mikä huoltoluukku tuossa ikkunan alla on, kevennystä sekin?
Okei eli ei paina enään kun 1970kg. Tervetuloa vaan tonnikerhoon:D
toyota4x4
10.08.2010, 23:27
juu elikkä pelkkien valokuvien perusteella olen nyt väsäämässä x-linkki systeemiiä jota jossain aussei on laiteltu.patrolleihin ja land cruisereihin
Joku enemmän insinööri vois arvostella onko 20mm rakenne teräs tarpeeks jytkyä? (1100mm x70mm) .nivel on 30mm akselia johon pronssi holkin laitoin väliin. sisä 30mm ulkopää 38mm ja syvyseen 25mm holkkii upotin sen. huomenna jatkuu.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70027
toyota4x4
11.08.2010, 18:06
joustattelua evo 1 ja evo2 enemmän maavaraa
Aika hitekkiä. Paljon toi kanki painaa. Edessä tollanen vois olla jees.
toyota4x4
11.08.2010, 21:57
älä ny evo 3 löyty hyllystä tehdas tekonen
toyota4x4
12.08.2010, 03:11
Aika hitekkiä. Paljon toi kanki painaa. Edessä tollanen vois olla jees.
kaitse 7-10kg painaa.
valmis.
toyota4x4
15.08.2010, 22:41
tänää testattu testiradalla ja joustoja löytyy lähinnä iskarit AIVAN llian lyhyet. ajo omituisuudet ei muuttunu mihinkään tiellä/kiihdytyksessä.
toyota4x4
16.08.2010, 21:01
joustattelua. joustaa hyvin lähinnä iskarit rajoittaa.
Komeesti joustaa! X-linkki tais toimia just niiku pitää? Ei loppupeleissä kovin hankala homma ja hyöty sitäkin parempi.
toyota4x4
17.08.2010, 12:44
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 425nm.
escorvet
17.08.2010, 13:01
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 424nm.
Ihan kivasti. Vauhtipyörällä varmaan ihan hyvin yli 200 ponia :cool:
Paljon oli ahtoo? Se 1.8 vai?
Nätti kanki, tarrat ja kaikki, kestää varmasti. Ehkäpä tuollaisen kevytperäisen Hiluxin alla kestää tuo tapin kiinnityskin, painavemman auton alla tuo saattaa ajan kanssa lähteä murtumaan irti. Edittiä: onhan tuossa enemmän lappua tukemassa mitä ekaks sain tihrusteltua.
Toimiva tsydeemi. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
1KZ-T saatu myös peuhaamaan mukavasti. Onko oma ahdin vielä kuvioissa mukana?
Nätti kanki, tarrat ja kaikki, kestää varmasti. Ehkäpä tuollaisen kevytperäisen Hiluxin alla kestää tuo tapin kiinnityskin, painavemman auton alla tuo saattaa ajan kanssa lähteä murtumaan irti. Edittiä: onhan tuossa enemmän lappua tukemassa mitä ekaks sain tihrusteltua.
Toimiva tsydeemi. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
1KZ-T saatu myös peuhaamaan mukavasti. Onko oma ahdin vielä kuvioissa mukana?
on se varmaan hetken viel...!
tapsa4x4
18.08.2010, 09:32
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 424nm.
On pikkusen toisen näköisiä lukemia kuin jollain 2l-t koneella.
Paljonkohan pakopainetta oli noilla 1.8 ahdoilla?
saattaa tollainen alipainoinen hiluksi liikahtaa noilla tehoilla jo mukavasti, komiat lukemat.
kaisse johonkin 10 sekunttiin menee 35" renkailla 0-100km. 626 mazdassa jäi ehkä 15% tehoreservistä käyttämättä tuon perässä kiihdyttäessä.
Rekisteröimätön
21.08.2010, 09:20
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 425nm.
Ettei vaan olis sama mittaus paikka jossa pulun autoa on käytetty.
Sillä vaan kun vakio autoihin tulee kummasti siellä paikassa reilusti enemmän tehoa kun tehas lupaa;) ;)
Rekisteröimätön
21.08.2010, 10:10
Siellähän nämä on mitattu.
Ettei vaan olis sama mittaus paikka jossa pulun autoa on käytetty.
Sillä vaan kun vakio autoihin tulee kummasti siellä paikassa reilusti enemmän tehoa kun tehas lupaa;) ;)
joo ja nyypihän taas tietää...!
toyota4x4
21.08.2010, 15:42
joo ja nyypihän taas tietää...!
itse asiassa tota kyselin siltä äijältä niin sano että ST-motorssin penkistä saa n.+1 hv enemmän vielä paperiin tehoo.http://www.stmotors.fi/
toyota4x4
21.08.2010, 15:48
Ettei vaan olis sama mittaus paikka jossa pulun autoa on käytetty.
Sillä vaan kun vakio autoihin tulee kummasti siellä paikassa reilusti enemmän tehoa kun tehas lupaa;) ;)
tai kumman vähän..
mikjussin 130hv bj 3.0-ic.... tapsan4x4 patrol3.3 superturbo-ic 150hv....ketolan liekkipatrolli 3.3 turbo-ic 100hv...
Noi sun lukemat on siis jollain siirtorenkailla takapyöriltä 1.8 bar ahdoilla vakioturbolla (CT12b) cuulerin kanssa?
Noi sun lukemat on siis jollain siirtorenkailla takapyöriltä 1.8 bar ahdoilla vakioturbolla (CT12b) cuulerin kanssa?
juurikin noin mut renkaat oli 33x12,5r15...
mikjussin tehot mitattu 37" pokkereilla, tapsan 35" mt/r:llä ja juhoken 37" kalpokeilla (kaljut pokkerit :D)
tai kumman vähän..
mikjussin 130hv bj 3.0-ic.... tapsan4x4 patrol3.3 superturbo-ic 150hv....ketolan liekkipatrolli 3.3 turbo-ic 100hv...
114hv bj 3.4 ic jos tarkkoja ollaan. Nii ja 37 bokkereilla mut ei kai ne nyt siihen vaikuta?
Täs vielä yks x-linkki kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=65478
patroltd
23.08.2010, 21:32
tai kumman vähän..
mikjussin 130hv bj 3.0-ic.... tapsan4x4 patrol3.3 superturbo-ic 150hv....ketolan liekkipatrolli 3.3 turbo-ic 100hv...
Tuossa liekkipatessahan on viritys onnistunut ku teho on pudonnu noin vähän, siis jos alkup. turbo. :)
Tuskin se penkki oikein optimistinen on noilla lukemilla?
toyota4x4
23.08.2010, 21:44
Tuossa liekkipatessahan on viritys onnistunut ku teho on pudonnu noin vähän, siis jos alkup. turbo. :)
Tuskin se penkki oikein optimistinen on noilla lukemilla?
se on pyörä teho joka ilmotetaan tossa penkissä ,autojen valmistajat ilmottaa tehon kampiakselin päästä. siinä se ero tulee.
voimansiirto hukkaa xx kw ja jotkut pyörät noin 5hv ainakin mulla sano että noi isot 33" pyörät hukkaa noin 5hv.
eli jos menee sellasen penkiin joka arpoo kone tehoa, tulos on paljon suurempi.(etuveto manuaali hukkaa 15-16hv.)
ja jotkut pyörät noin 5hv ainakin mulla sano että noi isot 33" pyörät hukkaa noin 5hv.
eli jos menee sellasen penkiin joka arpoo kone tehoa, tulos on paljon suurempi.(etuveto manuaali hukkaa 15-16hv.)
mulla hukku isuzussa 40hv välille ja renkaat oli 31" insa saharat.
mulla hukku isuzussa 40hv välille ja renkaat oli 31" insa saharat.
No on joku paikka käyny kuumana, kerran 30kW edestä muuttunu moottoritehoa lämmöksi...
patroltd
24.08.2010, 05:39
se on pyörä teho joka ilmotetaan tossa penkissä ,autojen valmistajat ilmottaa tehon kampiakselin päästä. siinä se ero tulee.
voimansiirto hukkaa xx kw ja jotkut pyörät noin 5hv ainakin mulla sano että noi isot 33" pyörät hukkaa noin 5hv.
eli jos menee sellasen penkiin joka arpoo kone tehoa, tulos on paljon suurempi.(etuveto manuaali hukkaa 15-16hv.)
Ok, sittenhän noissa on ihan hyvin voimaa. Sullahan on koneessa noin 200 hv, kyllä sillä pitäs hiluksin liikkua.
kyllähän se penkki mittaa sen voimansiirron ja renkaiden teho häviön. siinähän odotetaan kytkin pohjassa vauhdin hiipumista, ja kone laskee moottoritehon. kiihtyvyydestä ja vauhdin hiipumisesta.
kyllähän se penkki mittaa sen voimansiirron ja renkaiden teho häviön. siinähän odotetaan kytkin pohjassa vauhdin hiipumista, ja kone laskee moottoritehon. kiihtyvyydestä ja vauhdin hiipumisesta.
No ei toi penkki näytä ymmärtävän sellaista, niinkuin yleensä. Onko softasta kiinni vai mistä... Piirtäis ees viivan niin siitähän sitä sais itsekkin ynnättyä.
patroltd
24.08.2010, 21:28
Nii joo, paljon onnea kannelle vakioturbon johdosta.
No ei toi penkki näytä ymmärtävän sellaista, niinkuin yleensä. Onko softasta kiinni vai mistä... Piirtäis ees viivan niin siitähän sitä sais itsekkin ynnättyä.
juu softasta se on kiinni ku mulla on kans penkki joka ei mitaa tehohäviötä. ilmottaa vain pyörä tehon.
isuzu mitattii penkissä joka ilmotti tehohäviöt ku piti saaha lappu moottoritehosta katastukseen.
Käytin omaa käyttöautoa (Audi quattro) Oulun Tekun autolboratorion jarrudynossa. Se oli sellainen edulllinen dyno (n.250.000€) eli 4x hydraulinen mylly, joka kiinnitetään suoraan pulteilla pyörän napoihin kiinni. Sekin mylly ilmoittaa tietenkin vaan pyörätehon. Lehtosen Arto on se guru siellä, se on värkkäillyt aika paljon 4wd ralliautojen säätämisten parissa ja heillä on vakiintunut voimansiirron häviön määräksi 15%. Tässä ei tietenkään ole sitten vanteiden ja renkaiden massa mukana.
toyota4x4
22.01.2011, 22:17
porttaalit takas alle 3-likillä ja ilmatikuilla..
wilwoodin satuloilla +15" vannekoko
toyota4x4
22.01.2011, 22:30
Paljonkohan pakopainetta oli noilla 1.8 ahdoilla?
no nyt mitattu jotta pako paine jotain 1.6-1.8 kun ahto paine 1.3 siis vakio toyotan turbolla
no nyt mitattu jotta pako paine jotain 1.6-1.8 kun ahto paine 1.3 siis vakio toyotan turbolla
Lämä tiskissä nuo arvot? Vieläks sulla on vakio-turbo vai jotain muuta?
tuliko millä jarrulevyillä ja mikä noiden jarrusatuloiden tuotenumero oli?
Hyvä Joppa! hyvältä näyttää ja tossa on HJ:N levyt, takasatulat 120-5094 etusatulat 120-5093 ilmeisesti.
joko olis kuvia koko autosta pornoaksuloilla?
saman näkönen tötterö se on kuin aina ennenki :D