Kirjaudu sisään

View Full Version : Cj5 -68 korin kiinnityspisteet


BJ40
07.07.2009, 11:52
Onkos kellään jotain mittakuvaa tai vastaavaa mistä selviäisi cj5:n korin kiinnistyspisteiden paikat, jotensakin tuntuu että tuosta omasta puuttuisi pari kiinnityspistettä lähinnä korin etuosasta.

Jeeper
07.07.2009, 13:08
muistaakseni kori lepää etuosastaan vaan rungon päällä. ekat kiinnikkeet on istuimien etureunan kohdalla

tollaisia kuvia löysin rungosta:

http://www.cj-3a.com/rolling.JPG

http://www.tantel.ca/Images/The%20Sludge%20Pile/Section_R_Frame/Frame%20dimensions_B.gif

ja mitat:

http://www.tantel.ca/Images/The%20Sludge%20Pile/Section_R_Frame/Frame%20dimensions_C.gif

BJ40
07.07.2009, 20:40
Kiitoksia paljon..

Niin se varmaan on ihmettelin niitä kotelon jatkeita jotka jatkuivat rungon suuntaisesti jalkatilasta eteenpäin niissä oli kyllä kiinnikkeen paikalta näyttävä reikä mutta rungossa ei vastaavaa, kaikkein mielenkiintoista oli se että niissä jatkeissa oli puuta sisällä, näyttivät kyllä alkuperäisiltä, tiedä sitten häntä.

Edestähän kori on keskeltä kiinni. Onko sulla siinä korissa etujalkatilan etupuolella mitään palkin jatkeita, menevät sen kolmiotuen alla mikä on siinä tulipellissä? Ja jos lepää vaan rungon päällä , niin ilmeisesti jotain pehmikettä välissä?

Jeeper
07.07.2009, 22:03
puuta oli mun -57:kin korin "jäykisteissä" sisällä, eli on ne orkkikset.

on siinä ne jatkeet, jotain kumia sen ja rungon välissä tais olla.

BJ40
07.07.2009, 22:36
kiitti tiedosta.

Se selittää miksi niissa "jäykisteiisä oli se reikä mutta korissa ei. Puut jätän kyllä näillä leveysasteilla pois kun uudet teen. Täytyypä sunnitella joku tuenta sinne alle, vaikka pur kiekot.

Jeep-Antti
08.07.2009, 08:31
Alkuperäinen nauha on aika ohut. Jos haluat peräpään alkuperäiselle korkeudelle, niin matalampi "kuraläppäkumin" siivu on parempi ja tukee pidemmältä matkalta. Itse vetäisin mustaa sikafleksiä tasaisen siivun ja annoin kuivaa, ennen korin päälle laskemista. Sotajeeppissä oli muistaakseni kolmiopaloista rungon ulkosivuille korvakkeet. Eli tuli kiinni rungon ulkosivuun ja pultti läpi rungosta. Tuossa mun CJ-5 -57 en muista tuota korvaketta enää nähneeni. Oliskohan niin, että on tarkoituksella haluttu jättää vain kumin päälle lepäämään ja näin saatu kori rungosta "eristettyä".

BJ40
09.07.2009, 22:17
Juu kiitoksia kaikille, laitan siis "sikaliimalla" Kummia kiinni "orren" ja rungon väliin, onkohan sen tarkoitus maata kokoajan runkoa vasten (pieni paine) vai jätänkö gunnin ja rungon väliin pienen välyksen.

Ai niin , onkos kellään kuvatusta ko. laitten kytkin/jarrupoljin hässäkästä auton alta, tämä versio tuskin alkuperäinen... on sen verran mielenkiintoinen hässäkkä, tosin laatikotkaan tuskin ihan alkuperäiset...

Jeeper
10.07.2009, 09:20
tälläinen?

http://www.film.queensu.ca/cj3b/Photos/Tech/ClutchLinkage.jpg



tuolla kaikkea early CJ-5:stä: http://www.earlycj5.com/

BJ40
10.07.2009, 11:52
Kiitos paljon!

Kuten ajattelinkin ei ole kaikki alkuperäistä.