PDA

View Full Version : Suzuki sj 410 Melkonen menijä


Tuoppo
02.07.2009, 13:49
Moro kaikille

Oon vähä aikaa sitte kirjautunu tälle palstalle mutta oon lukenut tätä palstaa joku puoli vuotta. Keväällä sain ajokortin ja jo sillon kattelin jotain maasturia mutta ei budjetti sillon sallinu, mutta viime kuussa tuli sitte hommattua tommonen suzuki vm-83. Ei ollu vanha omistaja leimannu kolmeen vuoteen, oli kuulema ollu mettästys autona. Vikoja autossa on: ei leimaa, iskarin korva ruostunu irti, polttoaine linjat tukossa, tankissa reikä, paljo ruostetta ja takapyörien laakerit pitää vaihtaa

Miten nuo kuvat saa laitettua tohon viestiin?

Palex
02.07.2009, 14:29
Onnittelut hankinnan johdosta! Ihan hyvän näköinen aihio lähteä jatkojalostamaan. Varmaan on jo jonkin näköinen visio päähän muodostunut palstaa selaillessa, että millaisilla muutoksilla meinaat laittaa projektin alulle:) Mutta ehdottomasti kannattaa hommata jakolaatikkoon tiheämmät välitykset mahdollisimman nopeasti, niin muuttuu tuo maastoajo huomattavasti hauskemmaksi!

Tuoppo
02.07.2009, 15:02
Kiitoksia. Siinä olis lisää kuvia noista ruoste hommista. Tultiin siihen tulokseen että helpoimmalla pääsee ku ottaa korin pois rungolta. Saakohan jostain tarvike lokareita tohon apukuskin puolelle eteen.

Suunnitteilla olis ainaki isommat renkaat, SOA ja korotusta, vinssi, mutta ei opiskelija budjetilla kuuhun mennä :)
Ois tarkotuksena pitää tuo kilvissä ja ajossa mutta sillä pitää päästä tarvittaessa metsäänki

Mappe
02.07.2009, 15:24
Noniin! Sait projektis tänne!. Kyllä siitä vielä peli tulee! Pian pitää perustaa se Vaskiluodon SJ-klubi:D

MikkoS
02.07.2009, 16:08
Tervetuloa hullujen suzukistien joukkoon:)

sami.k
02.07.2009, 17:45
suzukiin sai ainakin joskus motonetistä etulokarit, oli melkein 300 egee kappale, että itseltä jäi ainakin ostamatta:) kannattaa kysellä täälä palstalla sitä lokaria, jollain voi löytyä joku käytetty purettuna... ja onnee projektille,hyvä valinta:)

HRD
02.07.2009, 17:58
Yhet näyttäs olevan tääl palstalkin kaupan.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60300

Ei taida enää mistään saada uusia, ainakaan järki rahaan. Ite tuli ostettua sellaset pari vuotta sitte Laalaa Lassen kokoelmista, kun sai halvalla. :)
Nythän tuohon on hyvä samal tehä isot pyörän kotelot, kun vanhat on jo valmiiks pois tieltä. Tosiaankin jakoaskin välittäminen on parhaimpia muutoksia suikkaan. ;)

sami_k
02.07.2009, 18:30
onnittelut hienosta hankinnasta

niistä pyörän kaarista kannatta tehdä kerralla riittävän isot ei sitten jälkeenpäin tarvi uudestaan avarrella

Tuoppo
03.07.2009, 10:11
Eilen oltiin taas tallilla mutta en muistanu ottaa kameraa mukaan nii kävin äsken napsimassa kuvia tosta keulasta. lähti aika nätisti irti paitsi toisella tuoleella tuo sisä lokari oli hitsattu kiinni. nyt ois helppo tehä flippi keula vai mikä se oli:):confused:. tuli nuo takapyörän laakerit kans vaihettua. Tuo koppa tulee varmaan otettua pois nii saa puhltaa ja hitsailla sen ja samalla tehä avarammat pyöränkaaret.

Kokeiltiin eilen joustoa vakio jousilla ja tuloksena hurjat 30cm:) mutta sitte ku laittaa isommat renkaat nii tulee ahdasta jos ei oo SOA tai korin korotusta.

Tuoppo
08.07.2009, 10:22
Hitaasti edityy ja lisää ruostetta on löytyny.Keulaa oon hitsaillu mutta ei oo kuvia siitä. pian vapautuu talli niin saa ottaa kopan pois rungolta.

Tuoppo
27.07.2009, 09:14
Nonii saatiin vähä muita rojekteja valmiis ja pois edestä nii sai suizan talliin, otettiin kaverin kans siitä koppa pois ja todettiin että runko on hyvä ei oo ku pari kohtaa jota pitää hitsata, mutta kori on sitäki pahempi :( joutuu varmaan tekeen koko pohjan uusiks:p. oli kai vanhalla omistajalla iskeny laiskuus päälle ku oli reijät korjattu lyömällä pelti päälle ja ruuveilla kiinni, voitte kuvitella minkälaista jälkeä on tullu ku ruoste muutaman vuoden mellastanu peltien alla. valitettavati ei oo kuvia ku ei oo kameraa

Daddy's Toy
27.07.2009, 11:55
Onnekses ei ollut kuitenkaan pakkelilla peitelty reikiä.
Niitä se vasta hauskaa on putsailla;)
Onnea projektiin.

Tuoppo
27.07.2009, 16:06
Kyllä siinä parissa kohtaan oli jotain korikittiä vai mitäs se nyt oli. taas olin tallilla ja tuli taka lokaria hitsailtua. seuraavaks taka ovi kiinni ja hitsailemaan takakulmaa kasaan että kori pysyy linjas eikä mee solmuun:rolleyes:

Tuoppo
30.07.2009, 20:20
Nyt ois kuskin puolelle takalokari, takakulma ,takana lattaiaan paloja. Aika vähä jää alkuperästä tohon pohjaan, ei jää ku kartaani tunneli, osittain takalattia ja jotain pieniä kohtia. seuraavaks pitäs ruveta helmaan laittaan palkkia, löyty romikselta jus sopivaa 80*80*4 RHS tohon helmaan(heitän koko helman helkkariin ja tuota palkkia tilalle:p).
Mitkä iskarit ois sopivat tohon suikkaan ku laittaa SOA:n(ei oikeen löytyny selkeetä juttua tosta) Tietenki korotus sarja mutta ei opiskelja budjetilla kuuhunmennä vaikka yrittäs:D. mutta sopisko tohon eteen 123 koppasen mersun iskarit:confused:

Tuoppo
31.07.2009, 22:16
Tänään tuli otettua lattia pois ja hitsailtua kartaanitunnelia jonka ei pitäny olla mätä:p, yllätyksiä löytyy vieläki:mad:. No mytta ei se tekemistä hidasta:)

Renkaat tuli tänään matkahuoltoon (BF goodrich 33*10,5*15 Mud terrain) mutta ei kerinny hakeen eli menee maanantaille:(

Nyt sain kuviaki otettua nii näkee kinka laho se suitsa on :D

Tuoppo
31.07.2009, 22:26
Ja lisää kuvia lahosta, pakkeli tilanteesta:rolleyes: ja mitä on tullu tehtyä

Laittakaapa kommenttia

Heguli
01.08.2009, 07:26
Hyvin on päässyt projekti alkuun. Mulla oli vähän sama juttu, eli runko oli ihan OK mutta kori oli varsin mätä. Mutta taitaa sulla olla vielä pahemmassa kunnossa tuo koppa. Reilusti vaan uutta peltiä, kunnon pohjatyöt, kiveniskumassa alle ja pintaan tyyliin sopiva maali. Ja kun koppa on pois tieltä niin on helppo kunnostaa auton tekniikka.

Muista hommista tulee ekana mieleen panssarointi. Jos mielii metsään suikalla mennä niin jakolaatikon ja polttoainetankin panssarit on aika pakolliset. Ne voi tehdä itse tai hankkia valmiit osat palstan kautta.

Tuoppo
01.08.2009, 09:05
massat saa unohtaa samantien on muuten samanlainen ku ennen :)

Panssarit teen itte ku sellaset on mahollista tehä itte, tarkotus ois tehä itte nii paljo ku mahollista

ajattelin tolla volvon laatikolla välittää mutta saany nähä ku rojekti on siinä vaihees

vielä ei oo selvyyttä noitten iskarien suhteen

Hartzaq
01.08.2009, 12:33
minä luulin että minulla on mätö suikka, mutta näyttää niitä muitakin olevan! :) hienosti on homma lähteny meneen, itsellä aikalailla samanlaista settiä ollu tekeillä toukokuusta asti. onnea vain projektiin! minä olen menossa nuulaan noita iskarivaihtoehtoja tässä kun töiltä ehdin niin pistänkö sulle sitten vinkkiä? Pitänee vissiin jossain vaihees pistää omakin projekti tänne esille...?

Tuoppo
01.08.2009, 14:50
Kiitoksi pistä vaan

Tänään sommittelin helmapalkkia, aika mukavasti meni vanhan helman paikalle.
Tuli kans otettua kuskinpuolelta lattia kokoaan pois, tänään jos sais ton palkin kunnolla kiinni ja palasen lattiaanki nii ois kovasana.Tossa ois kuva korin korotus palkista(siis tosta otetaan paloja :) ), mutta illalla tulee lisää kuvia

Tuoppo
04.08.2009, 00:57
No eipä tullukka illalla kuvi vaan nyt. Helmapalkki ja kuskinpuolen lattia paikallaan, vielä pitäs hitsailla rintapelliin muutama palanen ja pohjaan pari poikittais tukee nii sais kääntää toiselle kylelleen ja ois vähä enempi voittaja fiilis :D

Tuli renkaat haettua kans tänään luulis että 33 tuumaset ei vielä oo kovin isot mutta on niillä kokoa ku vertaa tohon Carinaan:eek:

Tuoppo
04.08.2009, 01:11
Laitoin nuo renkaat samantien kiinni ja meinas tulla ongelmia pyörimisen kans ku ottaa edessä jouseen ku kääntää(3 ja 4edestä, 5 takaa), eli liian paljo ET:ä:confused: ei kai auta ku siirtää keskiöitä vähä sisäänpäin:)
Tai Laittaa kierre jouset.

Oisko tuo muuten mahollista saada suzukia kierrejousilla leimattua:eek: ois paljo helpompi ja mukavampi tuo kierrejousitus:cool:

Tuoppo
04.08.2009, 17:49
Nyt ois aikalailla pelti hommat tehtynä kuskinpuolella, vielä yks kiinnike hitsailla ja laittaa poikittais tuet nii sais kääntää ja alkaa tekeen toista puolta :)

Onko tuo murikka joku jarru paineen säädin:confused: Meni renkaat lukkoon ku otin ton ja jarrurummun välisestä letkusta puristimen irti :eek: osaisko joku kertoa mikä sitä vaivaa

Palex
05.08.2009, 15:38
Laitoin nuo renkaat samantien kiinni ja meinas tulla ongelmia pyörimisen kans ku ottaa edessä jouseen ku kääntää(3 ja 4edestä, 5 takaa), eli liian paljo ET:ä:confused: ei kai auta ku siirtää keskiöitä vähä sisäänpäin:)
Tai Laittaa kierre jouset.

Oisko tuo muuten mahollista saada suzukia kierrejousilla leimattua:eek: ois paljo helpompi ja mukavampi tuo kierrejousitus:cool:

Kyllähän kierrejousituksen leimaan saa, mutta eipä sinne renkaille oikein lisää tilaa tule ainakaan suoria tukivarsia käyttäen vaikka kierrejouset laittaisitkin.

Kunnolliset vanteet vain niin alkaa jotenkin sopimaan, tai sitten vaikka leveämmät akselit:cool:

-MaTTi-
05.08.2009, 17:43
Onko tuo murikka joku jarru paineen säädin:confused: Meni renkaat lukkoon ku otin ton ja jarrurummun välisestä letkusta puristimen irti :eek: osaisko joku kertoa mikä sitä vaivaa

Just se. Eiks renkaiden pidäkkin mennä täysillä jarruttaessa lukkoon? :eek: Takasten tosin pitäisi mennä tietysti vasta etusten jälkeen, siihen auttaa tuo venttiili.

Tuoppo
06.08.2009, 10:39
Kyllähän kierrejousituksen leimaan saa, mutta eipä sinne renkaille oikein lisää tilaa tule ainakaan suoria tukivarsia käyttäen vaikka kierrejouset laittaisitkin.

Kunnolliset vanteet vain niin alkaa jotenkin sopimaan, tai sitten vaikka leveämmät akselit:cool:

Eikö noitten tukivarsian pidä olla hyväksytyt eli pitää ottaa jostain toisesta autosta. Missäköhän autossa ois sopivat. Pitäs varmaan käydä konttorilta kysymässä että mitä kaikkea tuo kierrejousitus vaatii

Just se. Eiks renkaiden pidäkkin mennä täysillä jarruttaessa lukkoon? :eek: Takasten tosin pitäisi mennä tietysti vasta etusten jälkeen, siihen auttaa tuo venttiili.

juu en tiedä miten tuo ajossa käytäytyy mutta tällähetkellä se seisoo tallissa ilman koppaa eikä saa liikuteltua mihkään ku taka renkaat on lukossa:eek: kyllähän tuo hyvin liikku ennenku otin ton putistimen irti:D

Tuoppo
06.08.2009, 10:58
Eilen käännettiin suitsa toisinpän nii pääsee jatkamaan hitsailuja. Aika hyvän näkönen tuo helma, tollanen muodoton paskaläjä :D Joo mutta piti eilen illalla vielä rälläköidä tuo kulma pois ennen ku maltto lähteä kotia:o
Mutta pitää tästä lähteä hitsaileen että valmistuu edes joskus:rolleyes:

Rekisteröimätön
06.08.2009, 11:49
Just se. Eiks renkaiden pidäkkin mennä täysillä jarruttaessa lukkoon? :eek: Takasten tosin pitäisi mennä tietysti vasta etusten jälkeen, siihen auttaa tuo venttiili.

ai et sitte ku toiselle puolelle ventiiliä tulee paine nii sitte se aukee?

Palex
06.08.2009, 15:07
Eikö noitten tukivarsian pidä olla hyväksytyt eli pitää ottaa jostain toisesta autosta. Missäköhän autossa ois sopivat. Pitäs varmaan käydä konttorilta kysymässä että mitä kaikkea tuo kierrejousitus vaatii

Tukivarret ja panhardit täytyy olla tehdasvalmisteiset, mutta kiinnikkeet saa tehdä itse. Ei siinä sen kummempia hommia ole. Itselläni on suzukissa rangen etutukivarret edessä, ja pajeron takatukivarret takana.

Jotku ovat muistaakseni myös saaneet katsastettua offroadtarvikkeen kaupittelemaa kierrejousisarjaa, joka vaikuttaisi kyllä ihan hyvältä vaihtoehdolta jos nyt alkaisin kierrejousitusta suzukiin miettimään...

Tuoppo
06.08.2009, 17:14
Kiitoksia Palexille informaatiosta... nyt vasta rupeen vakavissani harkitteen tota kierrejousitusta:)

Otin tosta taka akselilta tolle "venttiilille" tulevan jarruletkun irti mutta ei ollu vaikutusta. luultavasti toinen jarru sylinteri jumissa, täytyy avata ja kattoo

Tuoppo
09.08.2009, 23:03
Pelti hommia tullu tallilla tehtyä eli taka kaaren ja taka kulman saanu hitsailtua. Alkaa pikkuhiljaa jo näyttämään autolta :) Seuraavaks pitäs helmapalkkia ja apparin lattia ruveta työstämään

Tuoppo
09.08.2009, 23:32
Veli Pääsi intistä lomille ja ruvettiin hyökättiin sen kanssa rengas ongelman kimppuun. Ensin piti saada kumit pois vanteelta ja lainattiin Mapelta tota naftalla toimivaa rengas konetta eli pullamersua:cool: .Nuo vanteet on uaz:n vakio peltivanteet ja niissä oli keskiöt pistehitsattu kiinni ulkokehiin (venäläinen ratkasu):D

Tuoppo
09.08.2009, 23:44
Ensin tehtiin yks rototyyppi ja ruvettiin poraan pistehitsejä auki mutta ensin piti jatkaa pylväsporakonetta että mahtu poraan vannetta. Porauksen jälkeen piti vaan parikertaa paukauttaa lekalla niin lähti keskiö irti:). Sitte pyöräytettiin keskiöt toisinpäin ja suoristettiin tossa susukin navassa(heittoa n. 1mm) ja sitte hitsaus vanhoista piste hitsin kohista ja vanteen takapuolelle pari saumaa

Tuoppo
10.08.2009, 00:00
Sitte pari kuvaa käännetystä vanteesta. Tuo käännetty vanne mahtuu kääntymään Niin ko vakio rengas ilman että ottaa jouseen:rolleyes: Näyttää muuten ihan bj:n orkkis vanteelta ku on kiinni:D .Tehtiin muille vanteille sama homma ja kaikille hiekkapuhallus ja pohjamaalaus.

Tuoppo
11.08.2009, 13:46
Eilen tallilla vanteet sai pinta värin, apparinpuolen lattia lähti manalaan ja helmapalkki löysi paikkansa.
Alko tänään koulu ja se hidastaa rojektia reilusti:( mutta ei lannistuta. On koulussa hyviäki puolia :eek: voi vääntää viraapelia ajankuluks;):p

Tuoppo
12.08.2009, 15:44
Eilen tuli muutama paikka taas hitsailtua ja helma palkki kunnolla kiinni. tänään saa laittaa kumit vanteille jos ne on kuivunu

Tuoppo
14.08.2009, 10:56
Nyt ois kumit vanteilla ja nyt mahtuu kääntymään ja pyörimään rengas. pohjaa on taas valmistunu mutta loppu pelti kesken nii en saanu tehtyä loppuun:mad: Tossa viimesessä kuvassa on se mitä on jääny jäljelle 4neliöstä peltiä:eek: Tossa palkissa mikä on vähä rikki pitäs olla iskari kiinni :)

Tuoppo
16.08.2009, 22:18
Ton etu lokarin hitsailin ja tuli hommattua tollanen volvon laatikko ja se pitäis sovittaa suikkeliin. Niveleen piti sorvailla sovitus tolle akselille, tohon tulee vielä holkki(jossa poori sisällä) noitten poorien päälle ja holkki hitsataan niveleen kiinni ja koko paketti mutterilla kireelle. On vähä epä selvästi selitetty:p mutta kuvia tulee vielä lisää

Tuoppo
20.08.2009, 15:36
Nyt ois molemmissa päissä ristikot ja laatikko alkaa oleen kasassa. välillä meinas olla ton kasauksen kanssa taistelua ku ei oo minkään sortin räjäytys kuvia:( eikä meinaa edes löytyä. mutta kasaassa se kuitenki on ku muutaman kerran kasas ja purki :) Löytyiskö joltaki räjäytys kuvia tohon laatikkoon

4WD
20.08.2009, 19:17
Mikä on vaihteiston tyyppi ? ( ja mistä automallista ? )

Tuoppo
20.08.2009, 21:06
luultavasti 240 (4 vaihteinen), ei oo täyttä varmuutta asiasta.:o

Tuoppo
21.08.2009, 22:51
Nyt ois laatikko kasassa ja hienosti pelittää ainaki toistaseks :) oli tuo pienempi säätö rengas väärällä puolella akselia. On se aika iso möhkäle tuo laatikko, saa nähä joutuuko kartaani tunnelia avartamaan että mahtuu:p.

Tuoppo
24.08.2009, 17:21
Nyt on vähä laatikkoa sommittelin paikalleen ja näyttää siltä että ei mee pelkällä koneen siirtämisellä eteenpäin vaan pitää siirtää jakolaatikkoaki, mitä ei ollu tarkotuksena tehä. Konetta saa siirrettyä noin 13senttiä eteenpäin ja pitää jakolaatikkoa siirtää vielä noin 5senttiä taaksepäin että mahtuu. Tota toista pyörän kaarta rupesin avartamaan, ei tuu yhtä hyvä ku toisesta puolesta mutta pää asia et rengas mahtuu pyöriin.

Rekisteröimätön
27.08.2009, 16:38
kyllä tosta vielä jotaki tulee mutta kansa tahtois kuvia.

Tuoppo
06.09.2009, 15:39
toinen etu lokari melkeen valmiina mutta kaasu loppu. volvon laatikko paikoillaan ja yks kannake tehtynä, tarviiko tuo laatikko takapäähän kannakkeen? Konetta joutu siirtään 13cm eteen päin ja jakolaatikkoa ei tarvinnu siirtää. Joutu rojektin siirtään kotia ku tuli hääto tallista mutta kotosalla noita akseleita tullu purettua SOA:a ,traction baaria ja maalausta varten.

Tuoppo
22.09.2009, 12:49
Hitaasti meinaa edityä. Taka akselille tein soan palikat ja traction barin, nyt oon tehdy etuakselille soa palikoita. Volvon laatikko tuli maalattua, ja kopaa tullu leikeltyä mutta en oo päässy hitsaan ku meinaa mikki vuotaa suojakaasut taivaan tuuliin:(

Rekisteröimätön
20.10.2009, 20:13
KKAANNSSAA TTAAHHTTOOOO KKUUVVIIAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

Tuoppo
21.10.2009, 23:06
Pitää näköjään laitta juttua tännekki, eli periin tein panssarit ja purin molemmat akselit atomeiksi. Etu akseliin ei tarvinnu hommata ku olkatapin laakerit (vanhat oli ruostunu jumiin) ja parit stefat. Noitten pallien päälle tulevat huopa tiivisteet pitää uusia ja ejattelin tehä kumista ne. Nyt hioin, hiekkapuhalsin ja poja maalasin noita pikku osia. Rungon ja kopan maalaus siirtyy näillä näkymin kevääseen lämpimien tilojen puutteen takia:( ellei keksi jotain

Tuoppo
05.11.2009, 14:13
Jotain peintä tullu taas härvättyä. Noita osia oon pohjamaalannu ja takakselista tempasin vanhat jousipedit poikkeen mutta tuli vähä takaiskuna se että oli pedin alta akseliputki ruostunu puhki:) Koppa ois tarkotus pian pohjamaalata ennenku tulee kovemmat pakkaset vaikka kai se maali kuivuu pakkasessaki:)

Tuoppo
05.11.2009, 14:21
Kuvia

Tuoppo
06.12.2009, 22:13
Ei oo oikeen edistyny ku on pitäny töitä tehä mutta sentään jotain pientä. Eli akselit pohja maalissa ja jakolaatikkon maalasin ja kasasin.

Viikon loppuna hommasin toisen suitsan pihaa koristamaan. Tielle tuoki olis tulossa mutta saa ny nähä ku paperitten kans vähä ongelmia. Ku ostin ton niin kone ja laatikko puuttu mutta lainasin toisesta suitsasta koneen ja laatikon nii pääsi vähä testaileen. ei silti kauan ehtiny testailla ku pensa loppu ku oli niin pieni tankki(2L pepsi pullo). Huomenna ois tarkotus käydä konttorilla utelemassa kilpiin saanti mahollisuuksia ja onhan tossa suitsaa vielä paljo kaikkea pikku härväämistä mutta onneks ei tartte laittaa uutta pohjaa:D

Tuoppo
06.12.2009, 22:22
On han se lommonen ja ruma mutta vähä oikeasee lommoja ja maalia päälle niin hyvä tulee. Pitäsköhän tosta avo malli tehä? No kattoo keväällä ku on lämpimäpi

Tuoppo
06.12.2009, 22:24
Melkeen mahtuu 33" pyöriin mutta pitäs ottaa tosta lokarista tuo vekki ensin hukkaan

santikko
08.12.2009, 22:15
Pitää näköjään laitta juttua tännekki, eli periin tein panssarit ja purin molemmat akselit atomeiksi. Etu akseliin ei tarvinnu hommata ku olkatapin laakerit (vanhat oli ruostunu jumiin) ja parit stefat. Noitten pallien päälle tulevat huopa tiivisteet pitää uusia ja ejattelin tehä kumista ne. Nyt hioin, hiekkapuhalsin ja poja maalasin noita pikku osia. Rungon ja kopan maalaus siirtyy näillä näkymin kevääseen lämpimien tilojen puutteen takia:( ellei keksi jotain

mistä hommasit olkatapin laakerit? mitä makso?

Tuoppo
09.12.2009, 16:47
Vaasassa on sellanen laakeriliike ku Lakeuden hydro, Nuo on tarvike laakerit ja kartiossa on muutaman asteen ero vakioon. Muistaakseni makso jotain 30e neljä laakeria.

Tuoppo
09.12.2009, 23:17
Katoin sen numeron siitä laakerin kyljestä "30302" ja kirjaimia löyty "FK" viisaammat varmaan voi kertoa noitten kirjainten merkityksen

ana4x4
10.12.2009, 20:38
On han se lommonen ja ruma mutta vähä oikeasee lommoja ja maalia päälle niin hyvä tulee. Pitäsköhän tosta avo malli tehä? No kattoo keväällä ku on lämpimäpi

olisko osasyyllinen lommoihin
http://www.youtube.com/watch?v=sfRRDJ7ui9Y&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=CWMLbHhN8ic&feature=related

Tuoppo
11.12.2009, 17:37
Suitsa näköjään sairastunu kaatumatautiin:) no toivotaan että parantuu

Tuoppo
08.02.2010, 23:20
Punanen ei oo edistyny mutta monenlaisia visioita ois mielessä;) Vihreestä on koppa pois ja hitsaus hommat ois edessä. Rungon hitsasin ja maalasin mutta kasaus vaiheessa tuli ongelmia jarrupukien kans. Edessä kuminen jarruputki pamahti naamalle ku hitsasin korvakkoa kiinni, ja ei oo mitään hajua miten jarrupaineen säätimen putket menee.

Eli osaisko joku sanoa miten nuo putket kytketään? Sen tiedän että yhteen tulee paine ja yhestä lähtee paine ja yks on paluu putki. Ja kiitokset vielä vastauksista

Jesseh
09.02.2010, 08:19
Eli osaisko joku sanoa miten nuo putket kytketään? Sen tiedän että yhteen tulee paine ja yhestä lähtee paine ja yks on paluu putki. Ja kiitokset vielä vastauksista

En usko, että on paluuta. Tuo venttiili vain säätää kuinka paljon nestettä päästää läpi. Yleensä ainakin noissa säätimissä on tulo pääsylinteriltä ja sitten lähtö molemmille jarrusylintereille.

Tuoppo
09.02.2010, 16:53
Kaks putkea tulee edestä säätimelle ja yks lähtee takakaselille, luulisin että toi yks ois paluu mutta toisaalta ei ois mitään järkeä:confused:

Mappe
09.02.2010, 19:12
Tossa pari kuvaa jos auttaa. Koskas mennään ajeleen?
1070910710

Tuoppo
09.02.2010, 23:57
4wd laitto tosi hyvät kuva tosta jarrusysteemistä niin pääsee lattaan putket kiinni ja sitte ois runko kondiksessa. Kopaa joutuu kans vähä hitsailemaan mutta kotona on MIG:ssä langansyöttö sökonä, joutuu varmaan heittää kopan kärrylle ja tulla sinne vaskiluotoon hitsaileen.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2007&pictureid=51380
Sori ku lainaan kuvaa mutta tommoset ohjaus varret ois tulossa ja niistä pitäs rakentaa suitsaan hi-street, joutuu vaan ottaan punasen suitsan levyjarrullisen akselin ku nuo tulee jarrusatulan kiinnikeisiin kiinni

Eli vielä ois vähä tekemistä että päästään ajeleen:)

Tuoppo
01.04.2010, 16:06
Nyt ois toinen suiza leimattu. Ekalla kerralla pommpas renkaitten liian suuresta nastaerosta ja korjaus kehdotuksia oli: pakoputki vuotaa ja akku ei ollu kiinni millään:) unohtu laittaa. Tokalla kerralla tuli leima puhtailla papereilla.

Tuosta on hyvä alkaa jatko jalostamaan tekniikkaa ja kosmetiikkaa. Eniten häiritsee tuo välitys, ku nelos vaihteella ajaa ja kierrosksia arviolta 3000 rpm niin vauhtia on noin 50km\h:). Isompia renkaita se kaipais.

Kosmetiikkaa ois tarkotus ehostaa lommoja oikasemalla, pakkeloimalla ja maalaamalla.

Mitäköhän leimasetä vaatii jos tohon tekis tohon BJ tyylisen katon, eli taka ikkunoitten alapuolelta ja tuulilasin yläpuolelta poikki ja pulttiliitos tilalle. Luultavasti joutuu turvakaaret tekemään ja muita vahvistuksia kopalle...
Mutta ois hyvä jos viisaammat vois valaista asiaa.