View Full Version : Laserline-hälytinongelmia...
Eli tuollainen Laserline-merkkinen häly jossa on nyt alkanu olla ongelmia. Malliltaan tuo on 996. Ovikytkimet toimii,keskuslukko toimii,kauko-ohjain toimii... mutta kuitenkin hetken aikaa pirssin oltua lukossa alkaa pillit huutamaan ja valot vilkkumaan:mad:
Joskus saattaa kuulla lukitsemisen jälkeen muutaman piippauksen normaalia enemmän...? Mitä se yrittää miulle kertoa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=33314&albumid=225&dl=1245354473&thumb=1 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=225&pictureid=33314)
Kapistushan on tämän näköinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=33315&albumid=225&dl=1245354473&thumb=1 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=225&pictureid=33315)
Mutta mikä kumma kapula tämä sitten on?! Toisesta päästä lähtee sininen,punainen ja vaalea johto. Toisessa päässä liittimet ja merkinnät R ja T...:confused: Keskessä potikka ja merkintä +.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=33316&albumid=225&dl=1245354473&thumb=1 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=225&pictureid=33316)
Ja näitä dip-switchejä 7kpl. Mitä mikäkin tekee?
Kaiken maailman volski- ja bemarifoorumit koluttu mut ei oikein vastauksia löydy:mad:
Rotta-Racing
18.06.2009, 22:24
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=33315&albumid=225&dl=1245354473&thumb=1 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=225&pictureid=33315)
Mutta mikä kumma kapula tämä sitten on?! Toisesta päästä lähtee sininen,punainen ja vaalea johto. Toisessa päässä liittimet ja merkinnät R ja T...:confused: Keskessä potikka ja merkintä +.
Oisko tuo kapula tämä,, sisätilantunnistin. näyttäis samalta mutta uudemmalta mallilta
http://www.laserlinedirect.com/public/product_images/244_enlarge.gif
Vaiko tämä.. Nostokulmatunnistin
http://www.laserlinedirect.com/public/product_images/848_SMALL.jpg
vaiko tämä.Lasinrikkotunnistin
http://www.laserlinedirect.com/public/product_images/847_LARGE.jpg
palikka ilmisesti on joku noista tunnistimista ja potikalla säädetään herkkyyttä, kytkimillä muutetaan jotain asetuksia (keskuslukon ymym.)
vika voi olla ovikytkimissä ta huonoissa liitoksissa... ne nyt ensinnä kannattaa tarkistaa
Perusongelmia näissä koneissa...
Se että masiina toimii, on jo ihme sinänsä! Näitä puretaan pois autoista tällä hetkellä 2-3kpl / vko meillä hommissa...
Mutta korjauksen vinkkejä:
- hälytin valvoo akun JÄNNITETTÄ ja jos akku on huono (pudottaa jännitettä kun lataus loppuu), niin hälytin menee itsestään päälle
- purkuvirtaa autossa, teippaa konepellin katkaisija kiinni ja irroita akunkenkä ja laita amppeerimittari siihen väliin. Sitten katsot meneekö virtaa läpi enemmän kuin 0,1A. Jos menee niin jossakin "jokin" laite jää päälle syömään virtaa (sulakkeita yksitellen irti ja katso koska loppuu kulutus)
- tarkasta, jotta katkaisijat toimii ovissa, jotei jokin niistä jää "auki" asentoon (eli ei maadoitu, konepellin katkaisija on syyllinen nro1!)
- noille "switch:llä" säädetään kaukosäätimet autoon, joten niillä ei ole asiaan vaikutusta
- tuosta +/- säädöllä olevasta "mötikästä" ei tarkempaa tietoa, ellei siinä ole jotakin tietoja. JOS löytyy, niin ilmoittele, jotta voin hommissa kattoa mikä se on (sisätilan tutka?, vastaanottimen herkkyydensäätö? Jos sisätilantutka, kokeile laittamalla ikkuna avoinna auto kiinni ja odota 30sek. jonka jälkeen käsi ikkunasta sisään ja hälytin menee päälle --> väännä nuppi täysin - ääriaseentoon, koska monesti väärä sijoituspaikka aiheuttaa vikaa, esim. auto tunnistaa ikkunalla valuvan veden liikkeen! --> tutan keila suunnattu silloin ylöspäin ja tunnistaa liikkeen auton ulkopuolelta)
Aloittele näillä ja ilmoittele miten homma onnistuu...
Perusongelmia näissä koneissa...
Se että masiina toimii, on jo ihme sinänsä! Näitä puretaan pois autoista tällä hetkellä 2-3kpl / vko meillä hommissa...
Mutta korjauksen vinkkejä:
- hälytin valvoo akun JÄNNITETTÄ ja jos akku on huono (pudottaa jännitettä kun lataus loppuu), niin hälytin menee itsestään päälle
- purkuvirtaa autossa, teippaa konepellin katkaisija kiinni ja irroita akunkenkä ja laita amppeerimittari siihen väliin. Sitten katsot meneekö virtaa läpi enemmän kuin 0,1A. Jos menee niin jossakin "jokin" laite jää päälle syömään virtaa (sulakkeita yksitellen irti ja katso koska loppuu kulutus)
- tarkasta, jotta katkaisijat toimii ovissa, jotei jokin niistä jää "auki" asentoon (eli ei maadoitu, konepellin katkaisija on syyllinen nro1!)
- noille "switch:llä" säädetään kaukosäätimet autoon, joten niillä ei ole asiaan vaikutusta
- tuosta +/- säädöllä olevasta "mötikästä" ei tarkempaa tietoa, ellei siinä ole jotakin tietoja. JOS löytyy, niin ilmoittele, jotta voin hommissa kattoa mikä se on (sisätilan tutka?, vastaanottimen herkkyydensäätö? Jos sisätilantutka, kokeile laittamalla ikkuna avoinna auto kiinni ja odota 30sek. jonka jälkeen käsi ikkunasta sisään ja hälytin menee päälle --> väännä nuppi täysin - ääriaseentoon, koska monesti väärä sijoituspaikka aiheuttaa vikaa, esim. auto tunnistaa ikkunalla valuvan veden liikkeen! --> tutan keila suunnattu silloin ylöspäin ja tunnistaa liikkeen auton ulkopuolelta)
Aloittele näillä ja ilmoittele miten homma onnistuu...
Jep. Konepellin katkaisija oli kyllä hapannut liitoksestaan mut ei näemmä ole syyllinen koko temppuiluun. Tarkemmin tutkittua huomaa että tuosta "mötikästä" piuhat menee aurinkolippojen viereisiin pikkuruisiin antureihin(mikkeihin?),kuin tuossa R-Racingin ylimmässä kuvassa. Muttamutta, aiemmin kokeiltuna ikkuna auki häly päällä sormien napsuttelu tai käsien läpsyttely ei ainakaan vaikuttanut mitään... Tuo jännitteen laskeminen ei tullutkaan mieleen ollenkaan,testaillaan ja palataan aiheeseen.
Eihän tuo ulina oikeestaan mitään haittaa,naapurit vaan ei saa nukuttua...:D
Rotta-Racing
20.06.2009, 10:04
Tarkemmin tutkittua huomaa että tuosta "mötikästä" piuhat menee aurinkolippojen viereisiin pikkuruisiin antureihin(mikkeihin?),kuin tuossa R-Racingin ylimmässä kuvassa.
jotenkin tuntuu että tämä on yleisin/helpoin ja samalla huonoin tapa laittaa nää sisätilan tunnistimet.
kokeileppa säätää niitä hivenen herkemmälle ja sitten heiluttelet käsiä siinä, voipi olla että ei ole tarpeeksi herkällä tai sitten ne ovat liian herkällä.. itellä oli Enforce hälärissä noi tunnistimet liian herkällä niin kärpänenkin laukaisi autossa lennellessään hälyt, nyt ne on säädetty hieman ei herkemmälle ja toimii..:):)