View Full Version : yritysrekisteri.com
Rekisteröimätön
16.06.2009, 20:13
morjen! olen tässä suht tuore yrittäjä ja olen nyt jopa pariin kertaan langennut "vanhanaikaiseen" juuri tuon yritysrekisteri.comin kanssa! alampas alusta eli viimevuodesta, minulle soitti kyseisestä firmasta myyjä ja höpötti ummet ja lammet ja ilmeisesti pääsimme sopuun asiasta ja hän aikoi lähettää tilausvahvistuksen postissa ja niin kävikin, asia kuitenkin unohtui ja perumisaika meni umpeen ja maksoin verrattain ison laskun kiltisti! sopimus oli vuodeksi eteenpäin ja silloin päätin että ensivuonna homma ei onnistu!! MUTTA :D taas soitti myyjä ja höpötti ja höpötti minulla oli sellainen hetki että en millään joutanut jaaritella asiasta ja lupauduin että lähettävät taas sen vahvistuksen! MUTTA se olikin tälläkertaa vain ilmoitus siitä tilattu on ja lasku tulee perästä! soitin kyseiseen puljuun ja siellä asiakaspalvelia sanoi että tilauksesta sovittu puhelimitse ja ei voi peruuttaa! miten nyt siis on eikö tosiaan voi?? ihmettelen vain että voiko ilman kirjallisia juttuja tuollaista tilata ilman 7 tai 14 päivän peruutusoikeutta?
nyt on hyvät neuvvot kalliit ja toivottavasti saan jonkun vastauksen kun harmittaisi tuollaiseen lankaan läntäneenä maksaa!
kiitos=)
pastirolli
16.06.2009, 20:23
Etä- ja kotimyynnissä kaupan voi
perua 14 päivän kuluessa
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajanoikeudet/
En tiedä sitten kuinka homma toimii kun yritys myi toiselle yritykselle.
peltsssi
16.06.2009, 20:26
Niinhän se menee, että B -B kaupassa ei ole kuluttajansuojaa. Sopimus on sopimus ja suullinenkin on ihan pätevä, kun se varmaan vielä on nauhallakin. Noitten puhelinveijarien kanssa pitää olla tarkkana. Älä koskaan osta mitään, mitä et tarvitse, älä ainakaan puhelimella. Jos joku kaupparatsu haluaa sulle jotain myydä, tulee se porisemaan ihan nokikkainkin.
Lukaseppa toi:
http://www.yrittajat.fi/fi-FI/yritystoiminnanabc/directa/
Tsemppiä valitsemallesi uralle!
Mie menin kans lankaan tuossa asiassa. Mulle vaan ilmotettiin puhelimella et tilaus jatkuu, mun mielestä me sovittiin et soittavat ennen uuden kauden alkua.
Tuossa vaiheessa palo rauhalliselta mieheltäki piuhat, en varmaan oo ikinä haukkunu kettään niin rumasti ku silloin tein. Toinen yrittää selittää että heillä on laki takana. Tuo lain tuominen keskusteluun oli kyl viimenen niitti.
Tyhymähän mä oon ku tuommosiin huijauksiin lankean, mut minkäs teet.
Tuota laskua en maksanu enkä maksa, ulosotossahan tuo lie.
JanneBlomgren
16.06.2009, 22:04
Jonkun kerran minäkin mennyt vipuun.
Periaatepäätös tehty että mitään mitä kaupitellaan puhelimitse EI osteta. Koskee myös noita nettiluetteloita yms.
Ensimmäiseksi kysyn kun huomaan että myydä yritetään, keskeytän ihan suoraan;
Haluatko multa rahaa?
Jotkut änkyttää hyvästä tarjouksesta johon vastaan että kaikki ilmainen otetaan vastaan, mitään en maksa.
Jos vain kiltisti jää kuuntelemaan niin lopulta kun osoitteet ja muut on tarkistettu niin vähän niinkuin ohimennen todetaan että eiköhän jatketa samalla systeemillä. Eli lasku olis tulossa.
Yleensä kyllä uskovat etten halua kauppoja.
Tuo kyseinen ammattikunta joka soittaa ympäri maan ja puoliväkisin tekee kauppoja on kyllä minun silmissäni niitä alhaisimpia.
piippu79
16.06.2009, 22:44
kannattaa sanoo että virma on selvitystias, että paa tulee vaa kaikki mitä löytyy. on viä toiminu
Tuo kyseinen ammattikunta joka soittaa ympäri maan ja puoliväkisin tekee kauppoja on kyllä minun silmissäni niitä alhaisimpia.
Been there, done that.
En nyt noita kusetustilausmyyntejä ole tehnyt, mutta pohjalta on suunta vain ylöspäin.
Suosittelen kaikille, joilla on mielestään paska duuni.
Nuo nettihakurekisteritmitänenytliekään perkeleet on sitten ilkeitä.
Ittekin meinasin mennä retkuun ekalla kertaa kun sieltä soittaa joku ja tuumaa, että tarkastetaan ne yhteystiedot.
Jäykkänä kerroin kaikki osotteet jne ja sitten lopussa äijä kiittää ja kuittaa hyvin epäselvästi, että tämä maksaa 128€ + alv niin sitten heti sain kuitattua etten osta mitään. Sanoin, että poistetaan kaikki tiedot jne.
Sen jälkeen oon hoksannu kertoa heti etten osta mitn.
Koitahan tapella se soppari pois ja raportoi miten kävi.
Niin ja yritysten välisessä kaupassa ei ole voimassa mitkään kuluttajasuojasysteemit.
mielipuoli
19.06.2009, 15:38
näitä samoja puljuja on aika paljon. meilläkin yhen firman kans käräjät menossa. nyt on otettu sellanen periaate että puhelinkauppiiaat jos soittaa niin hinnat ja tarjoukset lähettävät sähköpostiin. puhelimessa ei osteta enään mitään. meijän juttu oli sellanen että yritys oli lähettäny meille 49e laskun ja jos laskun olis maksanu niin sillon oltas hyväksytty mainos sopimus. lyötiin lasku roskiin koska ei tarvittu mitään mainos hommia .tuli vuoden päästä 600e lasku ja alettiin kyseleen niin oltiin kuulemma maksettu se 49e lasku. mutta ei vaan löytyny mistään todistetta että on maksettu. ja sitten väittivät että 49 e on tullu perintätoimiston kauitta:eek: no eihän tommosta voi periä jos lasku on vapaa ehtonen:confused:. eikä perintätoimistostakaan löytyny dokumenttia että olivat maksaneet, joten katotaan miten käy. luultavasti sakot tulee mulle ainakin uhkailusta ja henkilöitten solvaamisesta:D
Ite erehtyny ja parii palveluu tiedot laittamaa,nyt yrittäny hankkiutua niistä eroo,just tonne yritysrekisterii laitoin kirjallisen irtisanomisilmotuksen ku sopimus päättyy ni nyt on vissii 4 kertaa yrittäny "päivittää" tietoja sieltä.
Ja pari kertaa on soitettu jostain ihan ihme puljusta mistä en oo ikinä kuullukkaa ja "päivitetty" taas tietoja..sitte ku kieltäytyy tarjouksesta ni alkavat kertomaa että ku yrityksen tietoja on haettu niin ja niin monta kertaa,miten niitä on voitu hakea sieltä jos ei nitä oo aikasempaa siellä ollu?!?!?
Uusin villitys taitaa olla firmat mitkä irtisanoo palvelusopimukset ja laittaa kaupittelijoille soiton eston, 2 eri firmaa on tarjonnu palveluitaa...
mielipuoli
19.06.2009, 22:37
saamaa paskaa kaikki. nuo sopimuksen irtisanomisfirmat näköjään nyt soittelee kaikille. mulle soitteli pari viikkoa sitten INOASTA joku akka ja tarjos palveluja. 700e tai luxus paketti yli tonnin:eek:. ei meinannu päästä eroon siitä millään. eka erran vastasin ja kuuntelin vähän aikaa ja sanoin että soita myöhemmein. en vastannu enään uudestaan. soitti varmaan 10 kertaa ja sitten soitti jostaki kännykästä taas 10 kertaa ja sitten soitti salaisesta numerosta:D enkä vastannu niin sitten se lähetti jo tekstiviestejä että voisitko vastata niin päivitetään nämä teidän tiedot nettiin:) pistin viestin takaisin että en uskalla teidän kanssa puhelimen välityksellä jutella koska teille se tarkoittaa saman tien että sopimus on tehty ja alakaa niitä laskuja tulemaa. joten voisimmeko keskustella sähköpostin kautta. jääpähän kaikki keskustelut muistiin. oili laittanu sähköpostiin tarjouksen yritykselle niin huomasin että eihän se edes ole minun yritys mistä hän minulle soitti vaan isä ukon firma:D
Härskeimmät noista on soitelleet lauantai-iltana... Mie oon ruvennu sanomaan heti puhelun alussa että, kuuntele tarkkaan, euroakaan ei sitten irtoa.. On hävinnyt tarkistusinnot aika nopiaan.
Yks löi kerran luurin korvaan, kun sanoi että hän joutuu sitten poistamaan nämä tiedot ja tuumasin että josko ei sitten kaikenmaailman mulkut niin paljon soittelisi tarkistelemassa tietoja...
mielipuoli
20.06.2009, 10:22
ois pitäny tehä isä ukolle käytännön pila. maanrakennusalan tilalle ois muuttasu että strippaus, thai hieronta, seksitanssit, leskirouvien elämän helepotus:D
Ois sielä ukkovanhus ollu ihimeissään ku soittoja ois alakanu tulemaan:eek:
Mitäs noista palveluista maksamaan. ovat näköjään jo ilmasten ne tuonne nettiin työntäneet.
Rekisteröimätön
09.09.2009, 13:11
eipäs ole laskua kuulunut, taisi mennä viesti perille kun ilmaisin vähän itseäni ja mielipiteeni kyseisestä puljusta!
Vähä ohi aihenn mut:
Kaveri oli joskus hommissa puhelinmyjänä myymässä matkapuhelinliittymiä. Se oli töissä pari viikkoa ja kerkes siinä ajassa saamaan jo muutaman tappouhkauksenkin+muuta uhkailua.
Meikäläiselle kans yks liittymäkauppias soitti aamutuimaan ja rupes innolla puhua pälättään, no sain sit kerran kaeskeytettyä ja sanottua vaivalloisesti, et olin just tullu kaupungilta juhlimasta penkkareita, et ei liittymät nyt just kiinnosta. Akka siä vastas et: jaa krapulassako siä maataan! Naurahti ja lopetti puhelun :D
Minä olen ottanut luettelomyyjien soitot jo vähän harrastuksen kannalta. Koitan aina keksiä jotain uutta tapaa kieltäytyä.
Viime kerralla yllätin itsenikin.
Myyjä: Päivitetäänkö tiedot.
Mä: Päivitetään vaan mutten maksa mistään mitään.
Myyjä: No, mikäs. Ettekö tarvitse lisää töitä? Meidän palvelun kautta niitä tulee.
Mä: No en tarvitse. Mutta onko teillä jotain palvelua millä näitä hommia vois vähentää? Semmosen otan.
Myyjä: Ei ole. tuut-tuut-tuut.
Mä: No, hö.
romurauta
09.09.2009, 21:08
samoin täällä otetaan nuo soittelijat jo ihan vitsin kannalta.ekoja kertoja kun ne rupesi soittelemaan ja tarjosivat niitä nettipalvelujaan kovaan hintaan( tarkempi kysely osoitti että hinnassa oli lähes 2/3 liikaa) ja melkein saivat höynäytettyä niin osaa jo olla varuillaan oli se lehtimyyjä tai kuka tahansa ilmaisen lahjan antaja.
niille on joskus ihan kivakin vastailla...varsinkin jos siellä on jokin heleä-ääninen nainen.niille ei tokikaan saa sanoa ilkeästi vaan kohteliaasti kertoa ettei nyt ole mahdollisuutta. jos ei suoraan jostain syystä tohdi kieltäytyä niin esittää kiinnostunutta ja että soittaisi vaikka muutaman kuukauden kuluttua uudelleen niinkuin ne tekisi jokatapauksessa.
silloin ei tarvitse sen pitempään kuunnella ehdotuksia.
usein kuitenkin voi erehtyä soittamaan jokin miesihminen imelällä äänellä.vetää muuten naaman aika vakavaksi kun esimmäinen ajatus on että meinaako toi julli leperrellä mulle.siinäpä ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin että kuulemiin nopeasti.