Kirjaudu sisään

View Full Version : suikka Off road Pick up


sami.k
06.06.2009, 17:42
UUS projekti alko. hommasin tollasen suzuki sj 410 pick upin. se on seissy muutaman vuoden ja on kyllä vähän haperoksikin päässy:)!
En oo vielä suunnitellu paremmin että mitä sille tehdään muttei mitään yliampuvaa.
ollu mielessä esim parapoliset jouset, jotkut leimakelpoiset maastorenkaat, ehkä vinssi ym. ym.mutta tietysti ensin ruostehommat...
tässä pari kuvaa uudesta helmestä...

MikkoS
06.06.2009, 17:56
kuolasin kanssa tuota samaista autoa nettiautossa mutta lupaa ei herunut hakea vaikka kuinka yritin.. hyvä että pääsi hyvään kotiin:)

AlluK
06.06.2009, 18:11
kuolasin kanssa tuota samaista autoa nettiautossa mutta lupaa ei herunut hakea vaikka kuinka yritin.. hyvä että pääsi hyvään kotiin:)


Olisit pyytänyt multa sen luvan, olis voinu onnistua :D:D:D

sami.k
06.06.2009, 19:13
kuolasin kanssa tuota samaista autoa nettiautossa mutta lupaa ei herunut hakea vaikka kuinka yritin.. hyvä että pääsi hyvään kotiin:)

pakkohan se oli hakee, on kumminkin aika harvinaisia ja on aika hauska laite...

Suzukisj410K
06.06.2009, 19:20
Hieno homma että pick-uppi pääsi hyvään kotiin ja saa osakseen kunnostuksen . Tuli tota nettiautossa kanssa ihailtua et olis hommannu tolle siniselle kaveriks mut en mäkään saanu sitö ostaa . Kai tää tulee vielä tieliikenteeseen kun näitä ei liikaa ole ?

sisua45
06.06.2009, 19:29
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=5790&d=1244302586

Tuo oikein huutaa, että rakenna mua...! :D Hauska peli, tuosta tulee varmasti hieno. :)

Onko tuolla keulassa ollut joskus vinssi? Noita putkia vaan mietin.

bluevan
06.06.2009, 19:31
Mä kattelin et oisko noissa putkissa ollu jonninäköinen aura joskus. :)

nana
06.06.2009, 19:31
Voi juma ja romiporokin viel..... :D

T:Pörö

sami.k
06.06.2009, 19:41
Hieno homma että pick-uppi pääsi hyvään kotiin ja saa osakseen kunnostuksen . Tuli tota nettiautossa kanssa ihailtua et olis hommannu tolle siniselle kaveriks mut en mäkään saanu sitö ostaa . Kai tää tulee vielä tieliikenteeseen kun näitä ei liikaa ole ?

olis kyllä tarkoitus kunnosta alkuperäiseen "loistoonsa" ja tieliikenteeseen. tietty vähän parannella joitain jos pystyy:). tostahan olis tarttunu ruoste siihen siniseen...:)

sami.k
06.06.2009, 20:35
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=5790&d=1244302586

Tuo oikein huutaa, että rakenna mua...! :D Hauska peli, tuosta tulee varmasti hieno. :)

Onko tuolla keulassa ollut joskus vinssi? Noita putkia vaan mietin.

ei oo ainakaan mitään vinssipetiä, epäilen kyllä et on ollu joku aura viritys...mun mielestä se on masentuneen näkönen ja sanoo että voisko joku korjata mut!!:)

Suzukisj410K
06.06.2009, 20:55
ja sinähän tietysti toteutat sen toiveen =) Jos tarvesta niin mulla saattais pyöriä yks ehjä pick-upin orkkis penkki .

sami.k
07.06.2009, 08:40
vähän purkamista. alkuperäinen lavanpohja oli hukkunut johonkin vuosien varrella ja siinä oli tilalla 2.5mm teräslevy(eikä ollut millään kiinni) sen päällä oli mädäntynyt vaneri.

alkuperäset laidat kaipaa vähän paikkoja, ellei teetä uusia, yritän kyllä tekohengittää noi..runko näyttää päällisinpuolin ihan hyvältä, jotain pientä tietysti on mutta onhan sillä jo ikääkin, tankki ei taida olla alkuperäinen:)

Suzukisj410K
07.06.2009, 09:44
Runko on aika tutun näkösestä kohtaa lahonnu eli lavan kannakepalkin päältä .Mulla oli kanssa parissa siellä reikä mutta muuuten oli takarunko kyllä ihan ehjä.Voi kun olis mullakin tossa autossa tollanen orkkis lava paikallaan

sami.k
07.06.2009, 10:12
Runko on aika tutun näkösestä kohtaa lahonnu eli lavan kannakepalkin päältä .Mulla oli kanssa parissa siellä reikä mutta muuuten oli takarunko kyllä ihan ehjä.Voi kun olis mullakin tossa autossa tollanen orkkis lava paikallaan

yritän kyllä kunnostaa orkkislavan, onhan se niin hauskan näkönenkin!! nii sille orkkis penkille vois olla jossainvaiheessa tarvetta, ellen keksi jotain muita jakkaroita, tilaa on kyllä tosi vähän ja jos laittaa jotkut toiset penkit niin voi tulla liian ahdasta, itse oon 185cm ja 95kg....

-Sakke-
07.06.2009, 20:17
Tos on ny mun mielestä kaks vaihtoehtoo. Joko täysin alkuperäseen kuntoon tai kierrevieterit ja porttaalit ja pokkerit yms!!!

Jos päädyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon ni autoa ei missään nimessä saa mennä maalaamaan.

Suzukisj410K
07.06.2009, 20:44
Kyllähän tonne koppiin recarot mahtuu ihan hyvin =) http://i239.photobucket.com/albums/ff254/Sj410k/Recarotpaikallaan.jpg

sami.k
07.06.2009, 21:35
Tos on ny mun mielestä kaks vaihtoehtoo. Joko täysin alkuperäseen kuntoon tai kierrevieterit ja porttaalit ja pokkerit yms!!!

Jos päädyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon ni autoa ei missään nimessä saa mennä maalaamaan.

uskoisin että tulee alkuperäinen, tai mieli voi tietty viä muuttua, onhan tossa toi toinen suikka jos se projekti lähtis vaikka aivan täysin lapasesta tässä joku päivä:) olishan toi "hiukan" auringon haalistama ja hivenen pinttynyt väri kyllä aika hieno:)

sami.k
12.06.2009, 14:48
suikallakin heitetty ekat lenkit!! jarrut laahaa aikalailla mutta herkistellään ne jossainvaiheessa kummiskin, bensat ja putsari pitää vaihtaa kun auto on seissy kumminkin pari vuotta eikä käynyt kunnolla...pitää uusilla aineilla kyllä het mennä maastoon!! jakolaatikkoon tarvii kyllä välityksetkin jossain vaiheessa vaihtaa, tuntu pikkupuolella menevän kyllä aikas lujaa:)

sami.k
18.06.2009, 16:18
vähän lisää purkua. jarruremppa on vissiin jossain välissä tehty, mitä nyt pari sylinteriä vähän jumissa, jarruosat on muuten yllättävän kalliita tälläseen suikkaan (etusylkyt n.30euroo kpl ja tarvii kummiskin 2 per puoli)...etuiskarit oli tosi tuoreen näköset, veikkaan että alkuperäiset:)

Arska-tehtaalta
18.06.2009, 17:33
Onkos tossa pitkän vai lyhkäsen runko?

sami.k
18.06.2009, 17:38
Onkos tossa pitkän vai lyhkäsen runko?

pitkän runko, ainakin akseliväli näyttäs samalta, en kyllä varma oo...

Offipiru
18.06.2009, 19:40
Pitkän kanssa on saman mittanen akseliväli muistaakseni ja varmaanki aika pitkälti samallainen runko. Korjakkoo jos oon väärässä rungon suhteen.

Suzukisj410K
18.06.2009, 20:11
Joko tilasin sylkät ? mul olis hyvät ylimääräisenä

sami.k
18.06.2009, 20:46
Joko tilasin sylkät ? mul olis hyvät ylimääräisenä

katson ensin vanhat läpi, että saako elvytettyä...voishan sit tehdä kauppoja niistä ja siitä penkistä jos on tarvetta...

sami.k
30.06.2009, 18:09
Suikkaankin löyty sopivasti ja edulliseti parempikuntoiset jouset (vanhoja jousia joku korjaillut hitsaamalla!!!) ja dobinsonin puslasarja, riipukkeet ja u-pultit odottavat vaan kesäloman alkua että kerkee asentaan:) kiitokset osista Jouni.S:lle!!

sami.k
04.07.2009, 16:18
kesäloma alkokin jo ja suzuki onkin jo kokonaan purettuna! hauska homma kyllä kun kumpikaan laatikko ei oikeestaan painanut juuri mitään ja mootorinkin nosti rungolta yksistään:) tarvis melkein punnita motti ja laatikot...runko oli vielä paremmassa kunnossa kun luulin mutta kopan lattia ja poikittaispalkit vaatii kyllä aikalailla töitä...kopan nostamiseen tarvitsi kummikin hurjat 3 miestä:)

sami.k
05.07.2009, 19:02
pari uutta kuvaa...

Suzukisj410K
05.07.2009, 19:38
tutun näkösiä kuvia :P ja samalla miehitys määrällä munkin koppi nousi :D kyl siit tulee viel hyvä

sami.k
05.07.2009, 21:16
tutun näkösiä kuvia :P ja samalla miehitys määrällä munkin koppi nousi :D kyl siit tulee viel hyvä

kai siitä joskus vielä hyvä tulee. pikkuhiljaa aattelin sitä kunnostaa, ettei kyllästy...taitaa tulla sellanen ikuisuus-projekti:)

sami.k
24.07.2009, 16:53
on sentään jotain saanu aikaseks, runko hiekkapuhallettu, ei hirveitä ruosteita löytyny, pari korin ja lavan kiinnikettä uuteen uskoon ja väriä pintaan:)

sami.k
24.07.2009, 16:55
kuva unohtu...

sami.k
09.08.2009, 18:59
Ei tääkään oo paljoo kerenny edistyyn, renkaat on valmiina... hommasin 235/75r15 insan saharat, koska ne saa vielä leimattua ja ajattelin laittaa alle ihan suikan vakiovanteilla.

Nyt oon ruvennu miettiin noita jousia, pitäisköhän hommata jostain ne heysteen parabolistet jouset vai tahdä soa? ei oikeen kyllä toi soaus kiinnostais koska olis tarkotus kyllä pitää auto suht. alkuperäisenä...olishan vielä vaihtoehtona tässä vaiheessa tietty kierrejousi alustakin mutta kai ne paraboliset melkein vastais kierteitäkin??

sami.k
13.02.2010, 12:15
Saanu tähänkin taas jotain tehtyä, korin ja jousienkorvakkeet vahvistettu ja ruostesuojamaali pinnassa...sit vielä massa pintaan niin ois rungon osalta valmis.

sami.k
13.07.2010, 20:08
Tääkin projekti etenee taas kerran...laatikot purin ja tarkastin laakereiden ja rattaiden kunnot ja vaihdoin uudet stefat.

sami.k
13.07.2010, 20:12
Hyttiäkin tuli aloteltua... hitsattavaa ainakin tuntuis olevan :)

sami.k
22.07.2010, 14:16
Hitsauksiakin tuli aloteltua... toinen helmapalkki paikallaan ja kuskin lattia melkein valmis. Kyllä siitä EHKÄ joskus vielä hyvä tulee :)

Tuoppo
28.08.2010, 11:34
Joko on tullu hyvä?

sami.k
28.08.2010, 12:25
Joko on tullu hyvä?

Eeei vielä, on ollu taas projekti tauolla, korista puuttuu vielä pari paikkaa niin sit pääsis lavan kimppuun...

-Sakke-
28.08.2010, 18:01
Mimmone tästä ny on tulossa, enemmä vai vähemmä alkuperäne? Speksit?

sami.k
28.08.2010, 20:50
Mimmone tästä ny on tulossa, enemmä vai vähemmä alkuperäne? Speksit?

en oo vielä tarkasti päättäny, täähän on todellakin ikuisuusprojekti!! luultavasti alkuperäinen tai sit portaalit, boggerit ym ym... heh heh :)

sami.k
11.09.2010, 12:05
Nyt on uusia suunnitelmia suikan suhteen.

-Hiluxin akselit (löytyy jo)
-kierrealusta
-välitetty jakolaatikko trail gear 6,5:1 (löytyy jo)
-alkuperäinen hivenen haalistunut ja sammaloitunut väri saa jäädä :)
-ulkopuoliset turvakaaret

Ja laillinen pitäis yrittää tehdä...

sami.k
30.10.2010, 11:54
Pitkä suikka tuli sit myytyä :( Mutta vaihdossa tuli kummiskin uus kaveri tolle pick upille... Sj 410! taitaa olla vielä molemmat vuosimallia 84.

Edellinen omistaja oli jo melkein tehnykin kaikki mätähommat mutta piisaa niitä vielä vähän itsellekin, ettei pääse toikaan homma unohtumaan :)

Suikassa oli korin korotustakin mutta otin korokkeet pois melkein ensitöikseni. takakaaret oli jo valmiiksi hitsattu ja avarrettu, etukaaret yritän tehdä samanlaisiksi. toinen helmapalkkikin oli jo hitsattu kiinni, ehkä vähän järeetä palkkia 120x60mm 4mm seinämällä.

Välitys-sarjakin löyty jo valmiiksi mutta se taitaa siirtyä myöhemmin tohon pick uppiin.

Renkaiksi oon suunnitellu insan special trackeja koossa 235/75/15 koska ne taitaa saada vielä otteeseen ja päätin ettei tää projekti lähde käsistä :)

pari kuvaa vähän isohkoilla renkailla ja korinkorokkeetkin oli vielä paikallaan...

pjtk
31.10.2010, 20:56
Pitkä suikka tuli sit myytyä :( Mutta vaihdossa tuli kummiskin uus kaveri tolle pick upille... Sj 410! taitaa olla vielä molemmat vuosimallia 84.
Oompa tuota katellu muutaman kerran ku oon ohi ajellu naapuriin.

sami.k
02.11.2010, 11:16
Oompa tuota katellu muutaman kerran ku oon ohi ajellu naapuriin.

Ja aina näyttää yhtä pahalta? :) oot ollu varmaankin metsästyshommissa?

pjtk
02.11.2010, 12:38
Ja aina näyttää yhtä pahalta? :) oot ollu varmaankin metsästyshommissa?
No ei mitenkään pahalta, mutta vähä liikkumattomalla :D Jep niitä mettäjuttujahan oon siinä naapurissa toimitellu.

sami.k
17.11.2010, 12:03
Toinen suikka sai tuoreen leiman ja vielä ilman huomautuksia :) . tuli hitsattua noi lokarinkaaret ja jonkinlaiset puskuritkin väsäsin, tällä ois tarkotus kulkee töissä talven, ei vaan meinaa pysyä liikenteen seassa, alamäkeen sain huiput 95km/h!!! 80kmh:n nopeutta pystyy ajaan kumminkin suht kivuttomasta, onko normaalia??

MikkoS
17.11.2010, 14:19
alamäkeen sain huiput 95km/h!!! 80kmh:n nopeutta pystyy ajaan kumminkin suht kivuttomasta, onko normaalia??


On ihan normaalia noilla renkailla :D ja tuntuis olevan jäällä kohtalaisen liukkaat kummit..

sami.k
17.02.2011, 20:35
Nyt löytyy enään pickup :)

Puolen vuoden tauon jälkeen hytti rupee oleen valmis hitsauksien osalta. onko mahdollista leimata noille hiluxin akseleille ja kierrejousi alustalle? ja kuinka helposti? oon suunnitellu alustaa esim. rangen tukivarsilla ym. osilla...

Toinen vaihtoehto on olla leimaamatta ja jos niin joku kolmiotukivarsi alusta. jos näin niin minkä laitteen vähän järeempi jakolaatikko tälläseen kannattais laittaa jos tulee vaikka 35" renkaat? missä olis hitaat välitykset eikä olis mahdoton sovittaa suikkaan? uaz ym?

Koneeksi suunnittelin näin aluksi vaikka suzukin omaa 1,3 moottria varsinkin jos autoon tulee leima...

DarkestMessiah
17.02.2011, 20:59
Nyt löytyy enään pickup :)

Puolen vuoden tauon jälkeen hytti rupee oleen valmis hitsauksien osalta. onko mahdollista leimata noille hiluxin akseleille ja kierrejousi alustalle? ja kuinka helposti? oon suunnitellu alustaa esim. rangen tukivarsilla ym. osilla...

Koneeksi suunnittelin näin aluksi vaikka suzukin omaa 1,3 moottria varsinkin jos autoon tulee leima...

Kyllä noita on leimoihin saatu kierrealustoilla ja kunnon aksuloilla, mutta on ristiriitasia melipiteitä siitä et pitääkö ne kaventaa ihan oikiasti, vai "kaventaa" kovasti katsurille niin väittämällä ja laittamalla raideleveyden mittaamista varten alle reilusti sisäänpäin levittävät vanteet ;) kerro sit miten päädyit tekeen ja kuinka kävi nimim. sama rojekti edessä

HRD
17.02.2011, 23:47
Kyllä noita on leimoihin saatu kierrealustoilla ja kunnon aksuloilla, mutta on ristiriitasia melipiteitä siitä et pitääkö ne kaventaa ihan oikiasti, vai "kaventaa" kovasti katsurille niin väittämällä ja laittamalla raideleveyden mittaamista varten alle reilusti sisäänpäin levittävät vanteet ;) kerro sit miten päädyit tekeen ja kuinka kävi nimim. sama rojekti edessä

On aikoinaan ainakin saatu, mutta nykyään voi olla asia toinen, tietty riippuu inssistä. Mitä itse olen asiaa tutkinut, niin edessä taitaa olla mahdotonta esim: hiluxin akseleilla saada omilla ohjausvarsilla tarpeeksi sisäänpäin levittäviä vanteita. Siis sj410 kohdalla, samurain kanssa ei ongelmaa. Itse ratkaisin arpomisen hommaamalla samurain kopan ja runkon tojon akseli hypridiin. Se taas on asia koska se valmistuuu...

DarkestMessiah
18.02.2011, 05:52
On aikoinaan ainakin saatu, mutta nykyään voi olla asia toinen, tietty riippuu inssistä. Mitä itse olen asiaa tutkinut, niin edessä taitaa olla mahdotonta esim: hiluxin akseleilla saada omilla ohjausvarsilla tarpeeksi sisäänpäin levittäviä vanteita. Siis sj410 kohdalla, samurain kanssa ei ongelmaa. Itse ratkaisin arpomisen hommaamalla samurain kopan ja runkon tojon akseli hypridiin. Se taas on asia koska se valmistuuu...

Miksikäs sitä ei sais enää leimattua? Mihinkään tämän kannalta oleelliseen pykäläänhän ei ole tullut muutoksia viimeaikoina, vai? Toki inssistä riippuu paljon... ikävä kyllä.
Ja jos ei muuten meinaa mennä, niin ainahan sitä voi akselit kaventaa, halvin ratkaisuhan se tokikaan ei ole, mutta vaihtoehto jokatapauksessa.

HRD
18.02.2011, 15:36
Miksikäs sitä ei sais enää leimattua? Mihinkään tämän kannalta oleelliseen pykäläänhän ei ole tullut muutoksia viimeaikoina, vai? Toki inssistä riippuu paljon... ikävä kyllä.
Ja jos ei muuten meinaa mennä, niin ainahan sitä voi akselit kaventaa, halvin ratkaisuhan se tokikaan ei ole, mutta vaihtoehto jokatapauksessa.

Koska ennen oli kaikki paremmin. :D Virallisestihan niitä ei saa 410 leimattua kaventamatta, koska raideleveys muuttuu pari kymmentä senttiä. (Paitsi onnistuneella poikkeusluvalla.) Saahan niitä pätkittyä ja itse pätkäsin jo taka-akselin sopivaksi, mutta eipä sitä sit tullukaan käytettyä.
Eikä se kaventamattomien tojotan akseleiden lisä leveys haittaa tee vakaudelle.

sami.k
18.02.2011, 20:21
Nyt lueskelin noista jakolaatikoista vähän enemmän ja vakiolaatikko kai vois kestääkkin esim. isomman moottorin, hiluxin akselit ja isommat pyörätkin? milläs välityksiä hitaammaksi? akseleissa 4,56 välitykset ja jakolaatikko vakio merkkivaloton (välitetty loota meni ton hopeisen mukana :( )

MikkoS
18.02.2011, 20:24
[QUOTE=sami.k;741679Milläs välityksiä hitaammaksi? akseleissa 4,56 välitykset ja jakolaatikko vakio merkkivaloton (välitetty loota meni ton hopeisen mukana :( )[/QUOTE]

Tossulta saa valottomaan välityksiä aina välillä :)

sami.k
18.02.2011, 21:52
Tossulta saa valottomaan välityksiä aina välillä :)

Mutta aattelin jotain todella hitaita välityksiä... rengas tulee varmaan oleen 35". jotain tuplajakolaatikkoratkaisua tuskin saa leimattua?

bluevan
18.02.2011, 21:55
Todella hitailla välityksillä saattais tulla ongelmaksi se että menee pakki pirun pieneksi.

sami.k
18.02.2011, 21:59
Todella hitailla välityksillä saattais tulla ongelmaksi se että menee pakki pirun pieneksi.

TOTTA. millaiset välitykset itselläs oli siinä suikassa missä oli patrollin akselit? ja mikä perävälitys? normi jakis? minkä kokoiset renkaat?

bluevan
18.02.2011, 22:06
Volvon laatikko (en muista ykkösen välitystä), 410 jakis tossun välityksellä ja akseleissa 4.6 välitykset ja renkaat 35 muzzillat.

Eteenpäin riittävän tiuha välitys mutta kurassa ei pakilla saanut tarpeeksi renkaisiin nopeutta.
Monesti peruuttaessa oli laitettava iso puoli että lähti liikkeelle.

E: volvon lootassa oli muistaakseni ykkönen inan pienempi kuin 410 suikan omassa vaihteistossa.

niko69
19.02.2011, 11:09
Raideleveys mitataan vanteen kiinnitys pinnasta toiseen! Ei pääse vanteiden off seteillä leikkimään, ikävä kyllä :( cherokeehenkin menis ilman tota jopa volvon porttaalit.

DarkestMessiah
19.02.2011, 18:54
Raideleveys mitataan vanteen kiinnitys pinnasta toiseen! Ei pääse vanteiden off seteillä leikkimään, ikävä kyllä :( cherokeehenkin menis ilman tota jopa volvon porttaalit.

Tai sit pitää löytää riittävän laiska ja tuttu katsuri ;):D

sami.k
13.04.2011, 17:11
ja puoliks unohtunutta projektia vois alkaa jatkamaan :)

Mitäs tukivarsia ja jousia porukka suosittelis tähän?? ja jos löytyy nurkista niin tarjoa privalla.

Jotain tarvikkeita on tullut myös hommattua... renkaat tulee ainakin aluks oleen 35x12,5 greepyt ja ramseyn vinssikin löytyis...

HJ60
14.04.2011, 04:50
Kyllähän raideleveys riippuu nimenomaan vanteesta, se mitataan renkaan kulutuspinnan keskeltä keskelle.

bluevan
14.04.2011, 08:08
Kyllähän raideleveys riippuu nimenomaan vanteesta, se mitataan renkaan kulutuspinnan keskeltä keskelle.

Tai sitten ei.

sami.k
14.04.2011, 18:15
Suikan korkeutta ja akseleiden paikkoja vähän suunnittelin.

-Sakke-
14.04.2011, 21:45
Oot tohjiiltä pyärät hakenu.

sami.k
15.04.2011, 12:36
Oot tohjiiltä pyärät hakenu.

JEP, maanantaina hain. boggerit tietty oli haaveissa mutta eiköhän noi asiansa aja...

JuhanChristian
19.04.2011, 21:01
JEP, maanantaina hain. boggerit tietty oli haaveissa mutta eiköhän noi asiansa aja...

Mitkä renkaat ne tuommoset on?

Arttuperkule
19.04.2011, 22:22
Eikö nuo Maxxiksen Creepy crawlerit ole..vähän keskipaloja itse leikeltynä..

sami.k
05.06.2011, 10:11
hiljaiseloo ollu tän kanssa mutta nyt sentään jotain tullu tehtyä...
eteen tuli pajeron tukivarret, väsäsin tollaset korvakkeet niille.

hytti on pientä viimeistelyä vaille valmis, pitäs päästä nostaan se paikolilleen niin näkis että kuinka korkee tai matala siittä on tulossa :)

sami.k
10.07.2011, 10:23
Hytti paikallaan, keulapala ja lava vielä hitsaamatta, takana tässä vielä lehtijouset, edestä puuttuu vielä panhard, iskarit ja pohjaanlyöntikumit, iskareiksi sierran takakaasut, iskua 25cm...

sami.k
25.09.2011, 18:41
vähän taas edistynyt kun sain suikan talliin... eli takanakin kierteet

jousituksesta puuttuu:

-pohjaanlyöntikumit

-takaa iskarit ja panhardin kiinnikkeet

Moottori ja laatikko suunnitelmat on vielä vähän auki, pihassa ois kyllä kolaroitu mazda b2000 pickup...vois istua keulalle ihan hyvin.

BryGgi
25.09.2011, 19:19
laatikko ongelmaisia b2000 hirveesti ollu myynissä/avk lla. jopa yhdelä tutulla. 100tkm ajettua ja laatikosta oli menny joku akseli poikki,vai olikohna jakolaatikosta. pieni varoitusken sana, tosin onhan suikka kevyt, mutta kaasujalasta en tiedä miten se säälii :D

sami.k
25.09.2011, 19:35
laatikko ongelmaisia b2000 hirveesti ollu myynissä/avk lla. jopa yhdelä tutulla. 100tkm ajettua ja laatikosta oli menny joku akseli poikki,vai olikohna jakolaatikosta. pieni varoitusken sana, tosin onhan suikka kevyt, mutta kaasujalasta en tiedä miten se säälii :D

Kaasujalka on aika kesy :) mutta kyseessä olis takaveto mazda ja jakolaatikoksi jäis suikan oma... ei siinä laatikossa oo ainakaan VIELÄ ollu mitään, monta vuotta ollut kaverilla.

sami.k
25.10.2011, 20:15
Näillä näkymin ois tulossa volvosta 2.3 kone ja laatikko, sit tarvii saada välitetty jakolaatikkokin vielä... tuskin riittää välitykset vakiojakolaatikolla ja 4.56 perävälityksillä...

HRD
25.10.2011, 20:29
Automaatin kans vois jotenkin riittääkin (ainakin alkuun). Itte tulee monesti ajeltua talvisin isolla puolella kun on automaagi.

sami.k
11.11.2011, 18:20
OUjee, nyt tossa verstaan pihassa jököttöis tollanen volvo 740, b230e koneella ja 5v laatikolla (nappiviiitonen) en tiedä laatikon mallia, enkä tiedä vielä että mahtuukos se edes tonne suikkaan pituudeltaan...

volvo on tuotu englannista eli vääränkätisellä ohjauksella, sisältää myös kaikennäköset herkut esim. nahkasisusta ja kattoluukku :)

Inspiraatioo vaan odotellessa, tarvis varmaan hakee laatikko kepua ja painua tallille!!

sami.k
12.11.2011, 11:43
Siinä elimen luovuttaja!!

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1505&pictureid=93237

Elin.http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1505&pictureid=93238

Ollu joskus aika ökynen pirssi...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1505&pictureid=93239

sami.k
12.11.2011, 11:51
Nappasin isot renkaat alta pois, on vähän helpompi siirrellä. Taitaa muutenkin jäädä kohta talviunille...

Hahahahaha!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1505&pictureid=93235

tollanenkin tuli laitettua, hiluxin simpukka, pumppu taitaa olla jostain muusta, säiliö pumpussa kiinteenä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1505&pictureid=93236

pjtk
12.11.2011, 22:50
Mäpä muuten justaansa tätä rojektia katselin kun naapurissas käväsin. Huiman näkönen niillä isommilla pyörillä, mikkä aikasemmin alla. Noi viimeset pyörät ei vakuuta.

bluevan
13.11.2011, 09:35
Jätätkö tuon jakajan kannen päähän vai vaihdatko pystyjakajaan helpottamaan "huoltoa" ?

sami.k
13.11.2011, 12:44
Onhan ne aika hjyvän näköset tälläsessä kottosessa ne irocithttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon5.gif mutta noilla aikas paljon mukavampi siirrellä ja tekniikan laitto hivenen helpompaa kun auto on puoli metriä matalempi:)

kaippa tolle virranjakajalle voi jonkun kolosenkin tohon konehuoneeseen nakerrella jos ei viitti vaihtaa toisen mallin jakajaa, vai onkohan kuinka simppeli homma laittaa erilainen? aattelin tehdä koneeseen jakopäärempan ym huollot kunhan sen saa irti tolta laivasta... mittarilukema taitaa olla maileina kun mittarissa on 155000.

Maajussi
13.11.2011, 13:30
...itellä alkamaisillaan pick up suzka prokkis myös mettä vehkeeks.Osat rupeis oleen suunilleen hommattu.

sami.k
13.11.2011, 15:01
...itellä alkamaisillaan pick up suzka prokkis myös mettä vehkeeks.Osat rupeis oleen suunilleen hommattu.

Hieno homma! Sit tänne projekteihin kertomusta, saa aina itsekkin inspiraatioo ja tietty vinkkejä omiin projekteihin kun näitä seurailee...

-Sakke-
13.11.2011, 20:25
Ei mitää talviunia. Eikös tammikuussa pidetä taas perinteiset ajelut täälä Heinijärvellä?

sami.k
13.11.2011, 20:30
Ei mitää talviunia. Eikös tammikuussa pidetä taas perinteiset ajelut täälä Heinijärvellä?

Ai saatana, ensimmäinen haastehttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

Aattelin ekaks mmc talvisotaa deadlineksi mutta tarvii varmaan ottaa itteensä rinnuksista kiinni!

-Sakke-
13.11.2011, 20:39
Ai saatana, ensimmäinen haastehttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

Aattelin ekaks mmc talvisotaa deadlineksi mutta tarvii varmaan ottaa itteensä rinnuksista kiinni!

Asiallista!

sami.k
28.11.2011, 13:34
Aattelin yksinkertaistaa tätä projektia ja oon suunniteellu tohon 230e koneen ruiskun tilalle ihan kaasaria...olis tossa purettuna 2,1 koneesta kaasarillinen imusarja, noi sähköhommat vaan hirvittää jos ruiskun aattelin jättää...tarvis varmaan purkaa volvosta koko johtohelvetti jos sen ruikun haluaa?

Onko kellään kokemusta tälläisestä hommasta? eihän tässä mitään ihmeellistä pitäis olla, suzukin omat sähköt varmaan riittäis jos olis kaasarilla... ja kannesta varmaan pitää vaan tulpata suuttimien reiät.

Sitten, tossa laatikossa on nappiviitonen, eli laatikko on aika pitkä (vitonen on erillinen pätkä siellä laatikon perässä), oon miettinyt sitä automaattiplootaa... mitäs tarvisin siihen muutokseen?

tiivonen
28.11.2011, 17:24
Pistä vaan kaasari. Menee suikka pieneks tuon padan ja sen sähköhelvetin (http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/740-89-1.shtml) kanssa ;) Ja jää yks vikakohde pois kunnon uittamisen jälkeen. K-jetronicistä en kylläkään tiedä sen syvällisemmin, mutta näyttää olevan tuossakin boksia sun muuta kivaa molemmin puolin autoa niinkuin lh-jetronicissa ja reginassakin. Sentään kuumalanka/imuilmanlämpöanturi puuttuu eli on siinä jotain simppelimpää.

Jos volvokuume laskee niin asetun nokkakepinostajalistalle ;)

mobil2
28.11.2011, 19:51
Olisin kyllä sitä mieltä että kannattaa nähdä hiukan vaivaa ja laittaa toi ruisku toimintaan
eiole nin herkkä ton auton asennon suhteen kuin kaasari kone meinaan vaan et tuppaa lakkaan käymästä noi kaasarivehkeet kun sopivasti kallellaan

bluevan
28.11.2011, 20:14
Vanha K-jetronik ei tarvii toimiakseen periaattees kuin yhden ison normi releen millä syötetään virtaa bensapumpulle,lisäilmaluistille ja ohjauspaineen säätimelle.
Kylmäkäynnistyssuuttimelle <- virta suoraan stratin herätteestä on helpoin.

Kipinävehkeet voi laittaa vaikka vanhemmasta pystyjakajan kärjillä jos elektroniikasta haluaa eroon :)

Erittäin mukava alavääntö vaan tulee koojetillä ja ainoa mikä niistä vanhemmiten hajoaa on bensapumppu.

sami.k
29.11.2011, 09:31
Vanha K-jetronik ei tarvii toimiakseen periaattees kuin yhden ison normi releen millä syötetään virtaa bensapumpulle,lisäilmaluistille ja ohjauspaineen säätimelle.
Kylmäkäynnistyssuuttimelle <- virta suoraan stratin herätteestä on helpoin.

Kipinävehkeet voi laittaa vaikka vanhemmasta pystyjakajan kärjillä jos elektroniikasta haluaa eroon :)

Erittäin mukava alavääntö vaan tulee koojetillä ja ainoa mikä niistä vanhemmiten hajoaa on bensapumppu.

Eli ei tarviis purkaa johtosarjaa??? mites ton jakajan kanssa, pystyykö tähän laittaan suoraan sen vanhanmallin jakajan? vai joutuukos tonne jakajaan vaihtaan jotain hiluja?

Saakos sieltä suunnalta sit konsultaaioo kun projekti on on siinä mallissavaiheessahttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif?

Ja mikä on nokkakeppi?

bluevan
29.11.2011, 10:03
Pystyy kuulemma laittamaan vanhanmallin pystyjakajan mutta joutuu samalla vaihtamaan apuakselin.
Siinä volvon orggis "sytkä"boxissa on aika pitkä johdot. Onkohan sun koneessa nakutustunnistin.
Meneekö imusarjan alle paksu vihreä kaapeli?

bluevan
29.11.2011, 10:15
Jos jätät sen jakajan kannen päähän tarviit kuvassa konepellissä kiinni olevan boxin ja sen johdot. Tuollainen boxi ainakin versiossa missä nakutustunnistin.
Kuva lainattu Eeron albumista ;)

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4450&pictureid=93451

sami.k
29.11.2011, 16:17
Jos jätät sen jakajan kannen päähän tarviit kuvassa konepellissä kiinni olevan boxin ja sen johdot. Tuollainen boxi ainakin versiossa missä nakutustunnistin.
Kuva lainattu Eeron albumista ;)

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4450&pictureid=93451

kyllä sinne ruiskun alle menee musta ja vihreä johto, vihreä johto meni poikki vahingossa mutta saa sen varmaan korjattua...tuolta boksista lähtee 7 tai 8 johtoa ja osa niistä menee liittimiin ja jatkuu liittimen toisesta navasta vielä eteenpäin....kai sen tosta kytkentäkaaviosta pystyy kattoon että mikä menee mihinkä. nää sähköhommat ei vaan oo oikeen hallinnassa :)

tiivonen
29.11.2011, 18:18
Vanha K-jetronik ei tarvii toimiakseen periaattees kuin yhden ison normi releen millä syötetään virtaa bensapumpulle,lisäilmaluistille ja ohjauspaineen säätimelle.
Kylmäkäynnistyssuuttimelle <- virta suoraan stratin herätteestä on helpoin.

Kipinävehkeet voi laittaa vaikka vanhemmasta pystyjakajan kärjillä jos elektroniikasta haluaa eroon :)

Erittäin mukava alavääntö vaan tulee koojetillä ja ainoa mikä niistä vanhemmiten hajoaa on bensapumppu.

Kuulostaa aiiiivan liian helpolta ja epäreilulta :D K-jetissä ei taida olla hienoa diagnostiikkalaitteistoa joka kertoo missä vika on (jos sitä joskus harvoin tulee)... Pari punaista vilkahdusta ja vika on melko varmasti maskin ja pappamutkan välissä :p

sami.k
30.11.2011, 11:31
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1505&pictureid=94630

Noillako pitäis päästä alkuun? pari johtoo on poikki mutta saa varmaan korjattua, toinen se vihreä ja toinen taitaa mennä jakajalle (johdot sellasia missä "napa" keskellä, eriste ja siinä ympärillä toinen "napa" sit eriste...kaippa noi pystyy liittään.

Mitä muita piuhoja tarvii purkaa??
tarviiko esim sen katkasimen kaasupolkimelta? boksista menee liitin siihen... tarviiko jotain sulakerasialta?

bluevan
30.11.2011, 12:54
Ei kykene muistamaan ulkoa enää.
Pittää käydä Eeron suikasta kuikuilemassa miten ne piuhat sinne kytköstelin.

Heitin sähkökaaviot kesällä roskiin kun aattelin etten enää tarvii moisia <- ei ois kannattanu :)

Mettäpelissä varmaan toimii ok vaikka nakutustunnistimen piuhat oiskin jatkettu.
Ei se voi olla niin tarkkaa ;)
Sitä kaasupolkimen mikrokytkintä ei välttämättä tarvii. Vihrees se on kii konepellissä :D

Tuon syvemmällä en käynyt kun tossakin tuli jo riittävästi vettä tupaan mutta kone kävi kokoajan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1028&pictureid=70338

Ja tommottinen kallistus saa jetronikin sekoomaan. Öljynpainevalo syttyi niin sammutin koneen eikä sit enää lähtenyt käyntiin ennenkuin sai suoristettua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3439&pictureid=68773

Ja ot:nä veikkaan ettei muuten toimi tolleenkaan
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4450&pictureid=93047 :D

bluevan
30.11.2011, 20:04
Dodii,löyty Eeron suikka keskeltä mettää joten kevyeks offailuks/sutimiseks meni :) (terveisiä vaan.

Boxilta lähtee
-nippu missä Kelt, sin/valk, must/vihr ja sin/musta = jakajalle

-Paksu vihree missä "maakuori" = nakutustunnistin imusarjan alla

-Ruskeet maihin
-Paksu valk/pun = puola miinus ( - )
-Sininen = 15 eli plussa kun virrat päällä/starttaa

Nuo kun kytkee pitäis tulla kipunaa ja se boxin alipaineletku imusarjaan lisärikastimen etupuolelle.


Lisäilmaluisti
-musta on maa
- sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Ohjauspaineen säädin
-musta on maa
-sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Lisärikastin
Orggis nipusta tämän johtosarja
Vihree/sin raita = startin herätteeltä virta
Tämä piuha on kiinni lisärikastimen liittimessä
Sama piuha menee imusarja viereen 4pytyn kohdalle lämpöanturin liittimeen

Lämpöanturin liittimeltä valkoinen menee lisärikastimen liittimeen

Noilla pitäis toimii tai ainakin Eeron suikka toimii ok.

HRD
30.11.2011, 20:12
Ja tommottinen kallistus saa jetronikin sekoomaan. Öljynpainevalo syttyi niin sammutin koneen eikä sit enää lähtenyt käyntiin ennenkuin sai suoristettua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3439&pictureid=68773


Niin K-jetti sekoaa, ei tykkää kauheista kallisteluista, eipä ole "sähköruiskuilla" moista esiintyny. L,LE yms jetronicit, motronicit.

sami.k
30.11.2011, 20:43
Dodii,löyty Eeron suikka keskeltä mettää joten kevyeks offailuks/sutimiseks meni :) (terveisiä vaan.

Boxilta lähtee
-nippu missä Kelt, sin/valk, must/vihr ja sin/musta = jakajalle

-Paksu vihree missä "maakuori" = nakutustunnistin imusarjan alla

-Ruskeet maihin
-Paksu valk/pun = puola miinus ( - )
-Sininen = 15 eli plussa kun virrat päällä/starttaa

Nuo kun kytkee pitäis tulla kipunaa ja se boxin alipaineletku imusarjaan lisärikastimen etupuolelle.


Lisäilmaluisti
-musta on maa
- sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Ohjauspaineen säädin
-musta on maa
-sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Lisärikastin
Orggis nipusta tämän johtosarja
Vihree/sin raita = startin herätteeltä virta
Tämä piuha on kiinni lisärikastimen liittimessä
Sama piuha menee imusarja viereen 4pytyn kohdalle lämpöanturin liittimeen

Lämpöanturin liittimeltä valkoinen menee lisärikastimen liittimeen

Noilla pitäis toimii tai ainakin Eeron suikka toimii ok.


KIITOS!

Tästä apua varmasti paljon. tossa katselin noita johtoja niin on vähän eri värejä nipussa (ainakin noi jakajalle menevät) mutta jakajan liittimeen menee varmaan ainakin sellanen musta "maakuori" kaapeli... mutta tämä lisää taas luottoa ton projektin valmistumiseen :)

bluevan
30.11.2011, 20:49
Se taitaa olla enempi häiriösuojausta mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Eri vuosimalleissa saattaa olla värikoodauseroja. :(
Ainakin swiftin johtoniput oli varsin hauskoja jopa peräkkäisinä vuosina (japsi kun on)

sami.k
13.03.2012, 19:02
Jos nyt edes yrittäis jatkaa tätä projektia... pari piuhaa kiinni niin sais yrittää käyntiin, vaihdevivusto muokata ja purkaa volvosta jarrutehostimen ja kytkimen käyttösysteemit että saa kytkimen toimiin...

Kuinkas toi panhard?, saako se olla "kummipäin" vaan vai eli tarviiko olla ohjausvarren suuntaisesti vai saako mennä ristiin? kuvasta ehkä näkee...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1505&pictureid=101109

HRD
13.03.2012, 19:06
Ohjausvarren suuntaisesti ja ei ristiin.

sami.k
13.03.2012, 19:11
Ohjausvarren suuntaisesti ja ei ristiin.

Jep, niin aattelinki kun laitoin sen tohon vähän kiinni niin nostaa keulaa oikealle käännettäessä ja näyttääkin siltä ettei kuulu olla noin :)