PDA

View Full Version : 4 runnerin korotus.


Rekisteröimätön
06.06.2009, 15:48
Olis tarkotus 4runneriin ostaa tuo korin korotus sarja ja nyt tarvittas viisaampien neuvoa? ois tarkotus laittaa korin ja rungon väliin 3" korotus. ostan valmis setin mutta arvelluttaa että minkälainen homma se on asentaa vai onko ihan bolt on. tarviiko esim. mitään letkuja tai johtoja jatkaa? ja onko korotus vaikea laittaa. eiköhän näiltä sivuilta löydy neuvoja tällaseen hommaan.

apiaani
06.06.2009, 15:56
eiköhän näiltä sivuilta löydy neuvoja tällaseen hommaan.

Kokeiles hakua ihan ensimmäiseks.

ariman
06.06.2009, 16:41
Noita ohjeita on netti täynnä, tossa 1: http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/Docs/BodyLift_HowTo.shtml

welmu
06.06.2009, 18:25
Tyydy 2tuuman korotukseen niin hienosti menee ilman kikkailua. vaihdekepin melki joutuu jatkaan.

Rekisteröimätön
06.06.2009, 18:28
mites tuo offivarusteen 3" tuuman sarja jaoutuuko siinä paljon kikkaileen?

kaistapää
06.06.2009, 20:08
2 tuumaa onnistuu vielä suht kivuttomasti mutta jos nostaa 3tuumaa niin saattaa olla että joutuu letkujen/piuhojen kanssa painimaan jonkinverran.etupuskurin nosto,vahdekepin muokkaus,pakoputken takapää,syylärin tiputus.siinä mitä tulee heti mieleen.se että kannattaako nostaa koria enempää kuin 2 tuumaa onkin makuasia.maavara omassa puuttellinen kun koria nostin 2tuumaa,alustalle tarviis tehdä jotain.

Rekisteröimätön
06.06.2009, 20:49
kattelin tuossa justiin että taitaa joutua syyläriä puottamaan vaikka korottas 2":ki. kyllä se taitaa minullekkin riittää tuo 2 tuumaa. joutuukohan sen muutos katsastamaan ja jos joutuu niin minkälaisia dokumentteja siihen tarvii? kuinkahan kova purkaminen on jos käyttää koko korin päältä pois?

Jopo_
06.06.2009, 20:58
Arimanin linkissä oli hyviä ohjeita. Itse olen korottanut LN65 Hiluxin koria 60mm itse tekemillä nylonpalikoilla, jotka tein 60mm pyöreästä nylontangosta. Alkuperäiset kumit jätin korotuspalan alapuolelle ja yläpuolelle pyöräytin kumit vanhasta kuljettimen hihnasta joka oli 8mm paksua kumia. Nostamisen aloitin irroittamalla kaikki kiinnityspultit ja yksinkertaisesti tunkkaamalla kulman kerrallaan ylös jonka jälkeen pala ja kumi väliin ja uusi pultti hollille. Kiristin pultit vasta kun kaikki oli paikallaan. Viimeinen hytin pultinreikä oli yli puoli reikää pois kohdiltaan, joten liinalla piti hieman toista puolta vetää taaksepäin, että sai pultin menemään reikään. Pelkän nostamisen lisäksi tuli ylimääräisiä hommia:

1. Ohjaustehostajan putket irti rungosta ja kiinnikkeiden pientä muokkausta. Kannattaa nostovaiheessa olla tarkkana, ettei ne ota kiinni syylärin alavesiletkuun kiinni ja paina letkun lähtöä halki. Itsellä kävi näin ja syyläri kävi korjuuksilla sen takia. Letkut muotoutuvat muuten ihan hyvin vähän kiinnikkeitä siirtämällä ja putkia vääntelemällä.Tarkkana kans sit ettei taita liikaa ylöspäin ettei ota flektiin kiinni.

2. Jarruletkujen ja naftaletkujen kiinnikkeet tulipellissä löysälle ja uudestaan kiinni --> pääse nostaessa tullut veto pois

3. Puskuria joutuu nostamaan, itse tein "adapterit" vain lattaraudasta johon porasin neljä reikää ja hitsasin ylempiin reikiin mutterit takapuolelle. Näin alemmista rei'istä saa latat runkoon kiinni ja ylemmistä puskurin kiinni näihin lattarautoihin.

4. Ohjausakseli loppuu kesken. Se kannattaa päästää löysälle jo ennen nostoa. Itse jatkoin pidemmillä tapeilla (kaveri koneisti) ja 80mm nylontangosta tehdyllä välipalalla sekä pidemmillä pulteilla. Prikkaviritykset kannattaa unohtaa saman tien. Myös sisälokasuojaan joutui tehdä lisää tilaa ---> rälläkällä pala pois.

5. Vaihekepin reikään peltisaksilla lisää tilaa. Pakki on ainut, jonka asennossa keppi saattaa osua runkoon, joten sen kohdalta slaissi pois.

6. Flektin suoja/ilmanojainpelti. Hitsillä prikat kiinni siihen peltiin sopivaan kohtaan niin saa uudet kiinnikkeet.

7. Alkuperäinen täyttöletku ei riitä??? Tästä ei sen kummemmin itsellä tietoa, koska itsellä se ei ole alkuperäinen.

Lisätkää nyt vielä jos multa unohtui jotain. Joka tapauksessa ei ole mikään mahdoton homma ja jos yhtään löytyy välineitä ja intoa niin onnistyy kyllä helposti tehdä itsekki nuo korotus- ja ohjausakselin jatkopalat, ettei tarvitse mitään valmiita sarjoja hommata. Ei muuta kuin nylontankoa hakemaan ja suunnittelemaan!

kaistapää
06.06.2009, 21:15
ja sit kun laittaa nylonin tilalle POM muovia niin parempi.nylon imee aika paljon kosteutta ja pom ei.

mielipuoli
06.06.2009, 21:35
noniih. nyt pääs taas kirjottelemaan rekisteröityneenä. ois kiva ku muistas nuo salasanat ulkoa:D minkälaiset liikkeet tuota pom muovia myy?

kaistapää
07.06.2009, 07:10
joensuussa ainakin etra myy sitä ja eikös se ole valtakunnallinen liike joten löytyy varmaan muualtakin suomesta.itse otin tankoa jonka halkaisia muistaakseni 50mm,sorviin kiinni,reikä keskelle ja pätkintä mieleiseen mittaan.joos lontoon murre taipuu savoksi(ei herneitä,kiitos) niin tossa on hyvä linkki joka toimi mullakin kaverina korotusta tehdessä.
http://toyotasurf.asn.au/techsite/bodylift.htm

mielipuoli
07.06.2009, 09:03
Kyllä se on tekemätön paikka: SAVON MURRE, LONTOON KIELI ja sitten ne pitäs yrittää vielä yhistää!:D vähän sama ku puhus japania tampereen murteella:) kyllähän tuo google vähän auttaa noissa käännöksissä, joutuu vaan vähän aikaa miettiin että mitähän tuo tarkottaa:cool:

imatralla ei muistaakseni tuommosta liikettä ole mutta pitää yrittää jostaki ostaa. löytyskööhä etolasta tai ihan K-rauasta

tiipe
07.06.2009, 10:04
etola on nykyään etra .

Lohre
02.01.2010, 19:39
Tuolla edellä aika kivasti kerrottu korotusprojektista.
Korotushommia olisi mielessä täälläkin ja aattelin kysästä, että onko vm. -90 V6 Runnerissa muuta huomioitavaa ko. projektin suhteen?

kaistapää
02.01.2010, 20:26
toi toyotasuurfin linkki ja malttia varsinkin nostossa niin siitä se lähtee.ei todellakaan ole vaikeeta.