PDA

View Full Version : Omatekoiset Panhardit?


-Captain-
05.06.2009, 21:53
miten on, saako panhardit tehdä säädettäviksi itse jos tekee siistit? kävi mielessä kun omassa Hodaris on 3"Omen korotus niin tuntuu nuo akselit olevan vähän huonosti eli tarttei jatkaa noita tankoja.. kävi mielessä et jos ostais sopivan paksuista kierretankoa ja ottais panhardista pätkän välistä ja laittais tangon sisälle niin sais säädettävät ;) mitähän katsastus setä tuumaa asiasta, onko kokemusta?

T€€MU
05.06.2009, 22:13
Ei taida olla mitään asiaa kasurin mielestä mennä hitsaileen ominpäin.
Mutta eikös noita saa tojotaankin "tehtaan"tekemiä ?
Tosin itekin varmasti tekee yhtä hyvän päällepäin, ja läpi menee.

-Lantikkaan löytyy ainakin säädettävä, mullolis yks ylim. ;)

-Captain-
05.06.2009, 22:26
täytyy vissiinkin sit ens viikolla soitella tonne cross4wd:lle ja kysellä jos vaikka heiltä löytyisi, jos vaik samalla tilais ton omen pusla sarjan.. toisaalta siististi tekemällä ei katsurikaan huomaa. tuli joskus tehtyä patrollin etuakseliin u-pultit itse hitsaamalla ja useamman vuoden ajan käytettiin leimalla eikä mitään sanomista tullut. eikä pettäneet maastossakaan.

Repro
06.06.2009, 14:28
Kaikkea ei aina kannata julkisesti kertoa...


Juukassa taitavat myydä tehdastekoisia säädettäviä panhardeja.

-Captain-
06.06.2009, 19:36
toisaalta vois olla et jos muuttais akselissa kiinnitys paikkaa vähän keskemmälle.. Sen saa ainaki tehdä ihan laillisesti.. Ei sitä varmaa tarvii paljoa siirtää tolla korotuksella..

Rekisteröimätön
06.06.2009, 22:38
En nyt muista miten hodarissa onnistuu, mutta miitä jos siirtäisit rungon puoleista kiinnikettä alemmas, sekin on laillista ja niin on tehty muutamiin autoihin.

jv
07.06.2009, 12:06
En nyt muista miten hodarissa onnistuu, mutta miitä jos siirtäisit rungon puoleista kiinnikettä alemmas, sekin on laillista ja
niin on tehty muutamiin autoihin.


juu helpoimmalla melkee pääsee kun laskee rungosta panhardin kiinnitystä alemmaksi. tämä on ihan laillista kun tekee kunnolla, eli materiaali vahvuudet on riittävät ja hitsisaumat hyvät. muistakaa et panhart tankoon kohdistuu ihan käsittämättömät voimat et tangot ja niiden akselin- sekä rungonpään korvakkeet pitää olla kunnossa ja riittävästi tuettu!!!

-Captain-
07.06.2009, 13:48
juu helpoimmalla melkee pääsee kun laskee rungosta panhardin kiinnitystä alemmaksi. tämä on ihan laillista kun tekee kunnolla, eli materiaali vahvuudet on riittävät ja hitsisaumat hyvät. muistakaa et panhart tankoon kohdistuu ihan käsittämättömät voimat et tangot ja niiden akselin- sekä rungonpään korvakkeet pitää olla kunnossa ja riittävästi tuettu!!!

pitää tutkia noita eri vaihtoehtoja kun saa tuon autotallin lattian valettua et saa sisälle auton..

-MaTTi-
07.06.2009, 14:18
juu helpoimmalla melkee pääsee kun laskee rungosta panhardin kiinnitystä alemmaksi. tämä on ihan laillista kun tekee kunnolla, eli materiaali vahvuudet on riittävät ja hitsisaumat hyvät. muistakaa et panhart tankoon kohdistuu ihan käsittämättömät voimat et tangot ja niiden akselin- sekä rungonpään korvakkeet pitää olla kunnossa ja riittävästi tuettu!!!

Näin juuri. Panhardeja et saa itse tehdä/muokata, mutta korvakkeet voit. Valmiitakin palikoita on olemassa esim. Man-A-Fre:llä:

http://www.man-a-fre.com/pa/pictures/rrpanhardbrcket.jpg

http://www.man-a-fre.com/pa/pictures/80lift-rpb.jpg

kaistapää
07.06.2009, 16:11
eihän se tosiaan ole laillista mutta riippuu paljon katsurista ja miten on sitten toteutettu.joskus edelliseen harrastepeliin säädettävän väsäsin ja leimalla inssi katto vaan:kato säädettävä panhardi....?,tutki saumat ja totesi kelvolliseksi.
hyvin se kyllä kestikin vaikka sillä tuli joskus vähän driftattuakin