PDA

View Full Version : Ladoga 2009 kisaraportteja


Holst
30.05.2009, 09:11
Tässä uusi topikki kisatapahtumien seurantaan ...


ja alkupaloiksi linkki HOFS:n kisablogiin..
http://forum.flyingspanners.net/index.php?topic=254.0



sit viel Jezin ja Kimin "live" seuranta missä päin pojat viilettää
http://www.ep90.com/flyingspanners/spot.html

päivittyyy kerran tunnissa joten ei ihan parasta mahdollista A-laatua

joker
31.05.2009, 09:52
laatokan rannalla on vesi kylmää ja ilma lämmitä eli mahtava ilma pestä hojon alusta

joker
31.05.2009, 23:24
lipponen 3 kuramadot 6 nämä tiedot on saatu vai tietomme

baxxter
31.05.2009, 23:45
http://www.ladoga-trophy.ru/components/com_datsogallery/img_pictures/F77341A5D2AE-10.jpg
http://www.ladoga-trophy.ru/components/com_datsogallery/img_pictures/F53BF2ABF510-10.jpg
http://www.ladoga-trophy.ru/components/com_datsogallery/img_pictures/6F42A34A510A-10.jpg
http://www.ladoga-trophy.ru/components/com_datsogallery/img_pictures/8B4121324034-10.jpg
http://www.ladoga-trophy.ru/component/option,com_datsogallery/Itemid,33/func,viewcategory/catid,10/lang,english/

Jeeper
01.06.2009, 07:51
pientä muutosta maisemissa tapahtunut kun vertaa tätä Mikjus:in kuvaa tuohon toiseks ylimpään Ladogan kuvaan :D :

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31163

JASA
01.06.2009, 07:55
Joo mun mielestä viikko sitte mentiin aika helposti samasta kohtaa..ehkä käytiin "helpottamassa" vähän reittiä.

tiipe
01.06.2009, 10:03
Joo pukkas viestiä rajan takaa protoissa 2 venäläistä kärjessä lipponen 3 tapsa4 pylkkö5 kilpeläinen6 pylkön teamilla 5 tunnin aikasakko rasitteena .

Kankku
01.06.2009, 12:39
mites Vähävahe eli Kuramadot ?

Topi1982
01.06.2009, 14:56
Lipposen Timon kanssa puhuin juuri puhelimessa.
Kommentteja:
Juuan safarit on paljon pahempia paikkoja kuin tämä Ladoga.
Hautausmaalla oli kahdesti vähän vinssanneet, muuten ajamalla ja desi vettä auton sisällä.
Protoissa kolme parasta n. 25 min sisällä, Timo kolmantena, neljänteen n. 4 tuntia.
Tähän mennessä remontointi rajoittunut auton pesuun päivän päätteeksi, on auto
jalostunut safareilla ja heikkouksia karsittu ja siinä tähän mennessä onnistuttu.
Renkaina on Pitt Bullit, joilla soiden ylitys hiipimällä onnistunut erinomaisesti.
Auto on tosi painava, oisko pitoa tullut painosta, kun renkaillahan ei kuulemma
tee paljon mittään monen mielestä.
Ilmastointi antaa tiettyä mukavuutta näillä keleillä noihin putkihäkkyröihin verrattuna, niissähän
kyllä ilmanvaihto pelaa, muttei sen jäähdytys.:D
Jatkuva harjoittelu ja soissa rypeminen on ollut hyvää treeniä tähän köröttelyyn.
Jos auto kestää tällä tavalla eikä tule tehtyä emämokaa on koko kisa helpon tuntuinen.:cool:

Tuli lisää kommentteja
Sininen suomalainen härveli oli menny katon kautta näytösluontoisesti lyttyyn.
Kuramatojen Suttsuski pokkereilla oli tullut Timon hinauksessa jonkun suopläntin yli, kun ei muuten
piässy.
Toyotassa on tarvikkeita ja varaosia yli 200kg, kun olivat Timon pelotelleet Venäjän vaativuudella.
Täyskokoisia ajosiltoja 4 kpl esim.


Maailma on pieni, Taimaassa muistiin kirjannut Jyty,

tiipe
01.06.2009, 18:06
Результаты на 01 июня 2009 года 19:28
01.06.2009 г.

Предлагаем Вашему вниманю результаты на 01 июня 2009 года 19:28

ATV

Стартовый № ФИО Страна T SS1 TREK1 TSS2 TREK2 TSS3 TREK3 SUMM
1 17 18 Романов Алексей
Мареев Олег RUS 1:25:05 ок 0:00:00 ок 1:21:26 2:46:31
2 32 33 Новиков Андрей
Новиков Сергей RUS 1:33:54 ок 0:00:00 незачет 1:27:00 3:00:54
3 1 2 Декснис Константин
Рябушкин Сергей RUS 1:57:28 ок 0:00:00 незачет 1:29:44 3:27:12
4 11 12 Бойков Станислав
Соколов Сергей RUS 2:07:30 ок 0:00:00 ок 1:38:02 3:45:32
5 23 24 Балакшин Алексей
Шубин Денис RUS 2:07:48 ок 0:00:00 незачет 2:32:13 4:40:01
6 13 14 Медведев Михаил
Макаров Алексей RUS 3:01:07 ок 0:00:00 незачет 2:18:54 5:20:01
7 7 8 34 Силаков Владимир
Зуй Валерий
Ботвиненок Игорь
ВНЕ ЗАЧЕТА RUS-BY 2:47:08 0:00:00 ок 2:45:43 5:32:51
8 5 6 Нестеров Максим
Анисимов Николай
ВНЕ ЗАЧЕТА RUS 7:12:00 0:00:00 2:39:56 9:51:56
9 29 30 31 Кондратьев Сергей
Колюпанов Владимир
Сергеев Андрей
МОТО ВНЕ ЗАЧЕТА RUS 2:44:50 0:00:00 7:12:00 9:56:50
10 19 20 Рахмат-Заде Рустам
Кузнецов Александр RUS 7:12:00 0:00:00 7:12:00 14:24:00
11 21 22 36 Полонский Станислав
Полонский Сергей
Богданов Николай
ВНЕ ЗАЧЕТА RUS 7:12:00 0:00:00 7:12:00 14:24:00
12 25 26 Щербаков Сергей
Аликаев Анвер RUS 7:12:00 0:00:00 7:12:00

14:24:00







TR-1

Стартовый № ФИО Страна TSS1 Trek TSS2 Trek TSS3 TREK3 SUMM
1 101 Сергеев Алексей
Коротаев Алексей RUS 2:47:41 ок 0:37:07 ок 0:20:06 3:44:54
2 109 Kaerp Toomas
Vest Are EST 2:41:22 ок 0:53:54 ок 0:20:01 3:55:17
3 114 Лаане Видо
Никкер Индрек EST 2:49:54 ок 0:49:05 ок 0:24:45 4:03:44
4 119 Aava Raul
Mumme Mait
Dahkma Kaido-Peeter EST 2:53:50 ок 0:47:32 ок 0:18:45 4:00:07
5 113 Бараненко Александр
Малиновский Алексей RUS 3:09:31 ок 0:39:36 ок 0:29:20 4:18:27
6 104 Кюнналас Арто
Оболенский Гумнар
Хэйнору-Кюнналас Каири EST 2:43:26 ок 1:18:13 ок 0:25:07 4:26:46
7 108 Vanagas Benediktas
Jurgelenas Saulius LT 3:48:55 ок 0:47:36 ок 0:20:38 4:57:09
8 112 Бахмуткин Демид
Баранов Алексей RUS 4:03:29 ок 0:58:40 ок 0:27:03 5:29:12
9 107 Богачев Денис
Вишняков Алексей RUS 3:52:42 ок 1:12:43 ок 0:23:18 5:28:43
10 106 Евтушенко Александр
Седов Вадим RUS 3:54:34 ок 1:26:29 ок 0:27:26 5:48:29
11 102 Бах Станислав
Чикин Александр RUS 4:46:51 ок 1:27:18 ок 0:26:41 6:40:50
12 118 Colin Rose
Alistair Dickson GB 9:05:48 1:40:36 ок 0:29:56 11:16:20
13 111 Седачев Игорь
Курчанинов Михаил
Шибалов Павел RUS 8:36:36 ок 2:38:00 ок 6:00 17:14:36
14 110 Гурьяков Макар
Беляев Андрей RUS 12:00:00 нет 1:04:39 ок 6:00 19:04:39
15 105 Иванов Максим
Константинов Леонид RUS 12:00:00 нет 1:09:33 ок 0:34:37 13:44:10
16 103 Будницкая Лена
Моздыневич Элиза Poland 12:00:00 нет 2:40:56 ок 0:54:10 15:35:06

TR-2



Стартовый № ФИО Страна СтартСУ1 T SS1 TREK1 TSS2 TREK2 TSS3 TREK3 SUMM
1 212 Кузнецов Андрей
Александров Алексей RUS 15:46 2:37:54 ок 0:58:28 ок 0:58:26 3:36:22
2 215 Matis Trei
Lauri Niibo EST 15:44 3:54:38 ок 1:34:59 ок 1:14:36 5:29:37
3 214 Шихотаров Сергей
Иоцус Гинтарас
Давыденко Алексей RUS 15:58 4:13:27 ок 1:18:24 ок 1:21:30 5:31:51
4 206 Daan Schreuoders
Paul Martin GB 15:52 6:14:43 2:12:37 ок 1:11:07 8:27:20
5 209 Евдокимов Александр
Шмелев Владимир RUS 15:48 6:22:04 2:35:58 ок 8:58:02
6 202 Лосев Алексей
Зиновьев Александр RUS 15:36 7:34:02 1:52:54 ок 9:26:56
7 210 Потачёв Алексей
Шурупов Сергей RUS 15:54 9:36 н/з 1:22:31 ок 2:54:25 10:58:31
8 207 Шихотаров Иван
Сахворук Евгений
Минибаев Алексей RUS 15:50 9:36 н/з 1:58:01 ок 11:34:01
9 213 Шокель Евгений
Будай Александр RUS 15:32 9:36 2:11:57 ок 6:30:53 11:47:57
10 201 Васильев Дмитрий
Куянов Михаил RUS 15:34 9:36 6:00 15:36:00
11 203 Дубакин Андрей
Чередников Вадим RUS 16:02 9:36 6:00 2:52:00 15:36:00
12 205 Нестеров Евгений
Михеев Владимир RUS 15:40 9:36 6:00 15:36:00
13 208 Иванов Боян
Вушев Валери BG 15:38 9:36 6:00 15:36:00



TR-3

Стартовый № ФИО Страна СтартСУ1 TSS1 TREK1 TSS2 TREK2 TSS3 TREK3 SUMM
1 308 Шакира Мирон
Григорьев Максим RUS 15:08 1:25:45 ok 2:01:02 ok 3:26:47
2 312 Хальзев Сергей
Овчинников Дмитрий RUS 15:16 1:28:08 ok 2:04:50 ok 2:11:57 3:32:58
3 301 Колмовский Лев
Давыдов Виталий RUS 15:04 1:47:36 ok 2:19:05 ok 1:52:15 4:06:41
4 305 Клюйко Михаил
Пентинен Игорь RUS 15:10 3:12:46 ok 2:26:55 ok 2:12:50 5:39:41
5 311 Волков Сергей
Зуев Олег RUS 15:00 2:21:58 ok 4:58:36 ok 2:09:06 7:20:34
6 309 Takala Mika
Vaha-Vahe Esa FIN 15:18 4:27:53 ok 9:36:00 NO 3:45:33 14:03:53
7 310 Терентьев Владимир
Сорокин Константин RUS 15:26 8:24 н/з 2:19:50 ok 10:43:50
8 304 Фомин Сергей
Стихин Андрей RUS 15:12 8:24 н/з 6:32:12 ok 5:27:10 14:56:12
9 316 Попов Михаил
Громов Юрий RUS 15:28 8:24:00 н/з 9:36 18:00:00
11 320 Bomba Adam
Potockii Daniel PL 15:32 8:24 9:36 18:00:00
12 319 Bures Pauel
Kisielnicki Tukasz PL 15:20 8:24 9:36 4:44:18 18:00:00



PROTO

Bitmap

Стартовый № ФИО Страна TSS1 TREK1 TSS2 TREK2 TSS3 TREK3 SUMM
1 408 Бунаев Владимир
Егоров Дмитрий RUS 3:05:45 ok 2:39:15 ok 2:41:16 5:45:00
2 404 Вансович Эдвинс
Коялович Каспарс LA 2:56:38 ok 2:51:00 ok 1:56:40 5:47:38
3 403 Lipponen Timo
Riihimaki Risto
Skorodumov Pauel FIN 3:20:55 ok 2:57:24 ok 3:27:19 6:18:19
4 409 Pylkko Pekka
Vartio Kari
Rask Jarno FIN 8:24 н/з 2:31:56 ok 2:23:40 10:55:56
5 405 Нотариус Борис
Коньков Павел RUS 8:24 6:04:49 ok 6:42:33 14:28:49
6 414 Tapio Siitonen
Tomi Hokkanen FIN 8:24 н/з 9:36 NO 18:00:00
7 411 Jukka Kilpelainen
Tero Jantti
Hellman Tove FIN 8:24 н/з 9:36 NO 2:59:20 18:00:00
8 407 Jez Goodwin
Kim Nikolaeff
James Robertson GB 8:24 н/з 9:36 18:00:00
9 406 Frits Becker
Dennis Nedobitkin D 8:24 н/з 9:36 18:00:00
10 410 Уткин Павел
Уткин Александр RUS 8:24 9:36 18:00:00
12 413 Стародумов Олег
Митрофанов Егор RUS 8:24 9:36 18:00:00



RAID

Стартовый № ФИО Страна T SS1 TREK1 T SS2 TREK2 TSS3 TREK3 SUMM
503 Малинин Алексей
Кичкаев Игорь RUS 2:51:44 ok 1:33:58 ок 1:29:40 5:55:22
504 Крутелин Илья
Салов Дмитрий RUS 2:51:44 ok 1:33:58 ок 1:29:40 5:55:22
501 Сулягин Юрий
Понятовский Юрий RUS 3:12:57 ok 1:17:08 ок 2:37:36 7:07:41
502 Ведерников Георгий
Клебанович Сергей RUS 3:12:57 ok 1:17:08 ок 2:37:36 7:07:41
509 Ковалев Игорь
Ковалев Евгений RUS 5:50:06 ok 2:34:16 ок 2:43:25 11:07:47
510 Придатко Олег
Гайсин Вадим RUS 5:50:06 ok 2:34:16 ок 2:43:25 11:07:47
507 Буянов Александр
Данилин Антон RUS 6:55:34 ok 2:35:37 ок 1:51:22 11:22:33
508 Большаков Антон
Степанов Денис RUS 6:55:34 ok 2:35:37 ок 1:51:22 11:22:33
505 Окунь Марк
Окунь Олег
Гражданкин Николай RUS 6:14:32 ok 2:14:41 ок 3:09:01 11:38:14
506 Чурюканов Алексей
Нильсон Томас
Паплавскис Ивар RUS 6:14:32 ok 2:14:41 ок 3:09:01 11:38:14
511 Van Vracem Filip
Apers Kjell Belgium 9:36:00 6:00:00 8:24:00 24:00:00
512 De Witte Michel
Jeroen Willekens Belgien 9:36:00 6:00:00 8:24:00 24:00:00



TOURISM

Стартовый № ФИО Страна T SS1 TREK1 TSS2 TREK2 TSS3 TREK3 SUMM
1 612 Селифонов Юрий
Надькин Александр RUS 1:44:51 ок 1:15:51 ок 0:41:27 3:00:42
2 614 Оконешников Владимир
Сахно Юрий RUS 1:49:48 ок 1:18:43 ок 0:38:21 3:08:31
29 30 31 Кондратьев Сергей
Колюпанов Владимир
Сергеев Андрей
МОТО ВНЕ ЗАЧЕТА RUS 2:44:50 1:32:52 0:43:33 4:17:42
3 602 Michael Brown
Asmley Parsons GB 2:54:55 ок 1:43:22 ок 0:42:25 4:38:17
4 608 Михайлов Денис
Войтковская Лидия RUS 2:05:07 ок 2:35:16 ок 4:40:23
5 604 Арзамасцев Виктор
Кузнецов Сергей RUS 2:48:32 ок 1:52:56 ок 1:13:28 4:41:28
6 620 Семенов Игорь
Кудин Евгенин RUS 3:46:17 ок 1:15:38 ок 5:01:55
7 611 Кучмезов Андрей
Иванов Кирилл RUS 3:23:39 ок 1:44:29 ок 0:47:19 5:08:08
8 606 Сычева Татьяна
Павлов Сергей
Иоффе Юрий RUS 3:18:23 ок 2:35:57 ок 5:54:20
9 617 Сухин Алексей
Соловьев Артем RUS незачет 1:15:41 ок 1:56:29
10 618 Булгаков Руслан
Дятлов Александр RUS 2:31:55 ок незачет н/з
11 605 Ишутинов Даниил
Петушков Михаил
Кулаков Евгений RUS 2:44:33 ок незачет ок
12 615 Пожидаев Павел
Хименко Виталий RUS 2:44:56 ок незачет
13 609 Одинцов Андрей
Селедкин Владимир
Графшин Владимир RUS 3:28:04 ок незачет
14 601 Ворон Андрей
Кокшаров Виталий RUS незачет незачет
15 603 Jenny Rees
Daniel Wallace
Mark Hankin GB незачет ок незачет
16 607 Поклад Валерий
Поклад Станислав
Лановой Юрий
Поклад Дмитрий RUS незачет ок незачет
17 619 Ильин Сергей
Ильин Никита RUS незачет ок незачет



TOURISM-OPEN

Стартовый № ФИО Страна TSS 1 TREK1 TSS2 TREK2 TSS3 TREK3 SUMM
1 734 Мартьянова Инна
Мартьянов Константин RUS 7:08:27 ok 2:18:20 ок 2:34:39 3
2 703 Кирилловский Сергей
Кирилловская Татьяна
Ефремов Иван
Иванов Александр RUS 6:47:39 ok незачет 2:28:25 2
3 712 Смирнов Максим
Соколов Дмитрий RUS незачет ok 3:01:21 ok 1
4 707 Жучков Владимир
Петрушак Валентин RUS незачет незачет ок 2:45:15 1
5 711 Михайлов Михаил
Шушурин Сергей RUS незачет незачет 3:17:46 1
6 705 Согрешилин Игорь
Косолапов Илья
Хвостов Александр RUS незачет незачет 5:34:00 1
7 717 Буянов Денис
Пухов Сергей
Борисов Андрей RUS незачет незачет 5:10:02 1
8 702 Андрианов Андрей
Трубников Михаил
Арцибашева Рената
Трубникова Анастасия RUS незачет незачет 0
9 704 Кивков Олег
Митяев Андрей RUS незачет незачет 0
10 706 Романов Максим
Петроградский Дмитрий RUS незачет незачет 0
11 708 Игнатюк Ксения
Серов Антон
Тимонов Владимир RUS незачет незачет 0
12 709 Викторов Анатолий
Метелкин Алексей
Троянов Игорь RUS незачет незачет 0
13 710 Халоев Акаки
Захарин Андрей RUS незачет незачет 0
14 713 Кудряшов Вячеслав
Берников Олег RUS незачет незачет 0
15 714 Макаровский Владимир
Кулешов Олег RUS незачет незачет 0
16 715 Хлебников Константин
Около-Кулак Василий RUS незачет незачет 0
17 716 Шлягин Евгений
Некифоров Максим
Григорьев Алексей
Абдулгазин Роман RUS незачет незачет 0
18 718 Кукушкин Александр
Моисеенко Владимир RUS незачет незачет 0
19 7610 Дрынкина Юлия
Минусов Леон RUS незачет незачет 0







Вернуться

* Главная

Rekisteröimätön
01.06.2009, 18:27
Lipposen Timon kanssa puhuin juuri puhelimessa.
Kuramatojen Suttsuski pokkereilla oli tullut Timon hinauksessa jonkun suopläntin yli, kun ei muuten piässy.


Maailma on pieni, Taimaassa muistiin kirjannut Jyty,

Nii-i tän jälkeen tullutta tietoa on että tänään vedettiin suopläntin yl ajamalla
ja Timo vinssillä. Siellä lumisuolla Pit bullit pelas kyllä hienosti ei rikkonut suon pintaa vaikka
olis ruopassu. Kun suska putos akselia myöten ja Boggeri ruopasi niin se toi heti sammaleen
renkaan päälle. Jos kerkes kaks kierrosta pyörähtämään niin vinssillä, jos vaan puol kierrosta ni lähti pakilla taakse sen kolkyt senttiä ja rampilla pintaan. Kolmeysipuolikkailla ja volvolaisilla kun vaan on
akselin alla enemmän tilaa kun kolmevitosilla ja suorilla akseleilla ja seliseli.


Eilen tuntui että ei mitään mahdollisuuksia. TR-3 luokassa on yks auto suorilla akseleilla
meidän lisäks muissa volvot ja yhdessä vissiin uazin portot.

Tänään oli tosi hieno reitti mukavia kallioita porrasta nuosua ja laskua.
Pari kertaaa ajettiin hiukan harhaan ja jos sinä aikana kun harhailtiin
ei meidän luokan autoja menny ohi niin päivä oli hyvä kun ohitettiin
niitä neljä tai viis. Vähän on tehty remonttiakin kun ohjaustehostimesta ei meinannu
pysyä vesi ulkopuolella.

88 Ladoga nyybi

J-T
01.06.2009, 19:19
Jokeri välitti tälläsen kuvan ja käski pistää palstalle :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=656&pictureid=31799
Ettäs sellasta meininkiä

Jeeper
01.06.2009, 19:42
Jokeri välitti tälläsen kuvan ja käski pistää palstalle :D


ei tietoa enempää et mitä Pulu on puuhastellut kun noin on pääsyt tapahtumaan?

J-T
01.06.2009, 19:55
ei tietoa enempää et mitä Pulu on puuhastellut kun noin on pääsyt tapahtumaan?
Noup.Tuli vaan käsky että palstalle ja HETI

jnu
01.06.2009, 20:32
Onkohan hermo menny ennen vai jälkeen tilanteen? :D

tiipe
01.06.2009, 20:54
pulu säätää

H&K
01.06.2009, 21:01
Äsken puhelimessa tullutta tietoa.

Protoissa Suomalaisten sijat:

3 Lipponen
4 Pylkkö
5 Siitonen
6 Kilpeläinen

TR3:ssa kuramadot 6:sia, matkaa 5:seen 38min. Eilen tosiaan joutuneet antamaan paljon tasoitusta porttaalihärpättimille jotka ajoivat lumisuon yli ja pojat vinssasivat koko matkan Suzukia.

Ja toi pulun kaato on Su- illalta 20 metrin päästä leiristä. Että silleen...

burton
01.06.2009, 21:10
Onkohan hermo menny ennen vai jälkeen tilanteen? :D

eiköhän ennen ja jälkee:D:D:D

Offipiru
01.06.2009, 23:50
Jahas.. Näköjää pulun vuoro ollu soheltaa :D

Topi1982
02.06.2009, 02:48
No nyt sen kaikki sitten tietää, ei Pitt Bulleilla saa edes suon pintaa rikki!:rolleyes:
Ajelkaa taitavasti ja harkiten kaikki ja voittakaa itäiset vastustajanne.
Mie lähen pellaamaan kolopalloa.
Terv Jyrki

pkarlstedt
02.06.2009, 10:20
Ovatko sitten joutuneet turvautumaan moottorisahaan, kun eivät ole saaneet Pitbulleilla rahkaa rikki?


http://forum.flyingspanners.net/index.php?topic=254.msg3950#msg3950

- p

Topi1982
02.06.2009, 11:24
[quote=pkarlstedt;565383]Ovatko sitten joutuneet turvautumaan moottorisahaan, kun eivät ole saaneet Pitbulleilla rahkaa rikki?

Ei menny saha rahkaan, vaan hyötypuuhaan.
Rahallinen korvaus tuli valkobandiittien suorittaa tekosistaan.

Ja kolopallo mäni ihan koloihin.
Terv Jyrki

J-T
02.06.2009, 16:02
Päivän kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=656&pictureid=31880

IironSika
02.06.2009, 18:53
Pavel! ;)

T€€MU
02.06.2009, 23:44
Just tultiin takas camp4:sta tohmajärvelle, viimekuulumiset:

-Voldissistä ilm. kaksi vannetta rikki, irti kehältä tms. ei vissiin korjattavissa, lopetusta harkittu ???
-Melkein saatiin Hokkanen kameraan, kun juoksi vähältä lujaa ohi...

-Lipponen jo toisena eilisen pätkän perusteella, ei isoja ongelmia.(takajouset vaihtoon, oli kuulemma rytmi veressä)

-Kuramadot kahdeksantena kolmen päivän jälkeen. Tänään repesi madoilta panhard irti ja nippanappa ehtivät alueelta ajoissa camppiin. (uusi alusta syntyi liinoilla ;)

-Koopeesta ja kilpeläisen ongelmista ei tietoa, päivän pätkältä tuli iivanat ekana pois hirmu nopeesti ja suomalaisia sai odottaa tunteja, me lähettiin pois ja siinä vaiheessa maalissa oli vasta Jez ja Voldis.

-Jopalta oli kuulemma jakis pettäny johonki kotimatkalle...

...perussettiä :D

toyota4x4
03.06.2009, 15:26
Pavel! ;)

joo täytyy kirjotella kuvien kera illemmalla vielä lisää,, mutta hauska reissu vaikka ei nähtykkään kisa autoja kuin lauantaina lumisuolla. proto reitit on kyllä rallipätkiä siis ei vissausta, vaan kovaa ja pölystä tietä kaasu pohjassa. pylkkö kuulemma valitteli että patrollin koneella volvo ei kulje kovaa koska kierrokset loppuu kesken, samoin kuulemma kuramatojen susukin moottori on liian pieni ja lämpenee sekä auto on liian hidas pikkuteillä.

T€€MU
03.06.2009, 18:21
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31916

Mulla on teoria näiden housujen puuttumiselle, mutta todistekuva on jokerilla ;)
Joten laitahan se näkyviin !!

Koitan uppailla tonne albumiin lisää kuvia kohta..

Kuultiin juttua että jossain musta mies huollossa korjaa kikotinta....
Muttei se ollutkaan huollossa, vaan kuski ite ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31934

Rälläri
03.06.2009, 19:23
Jokeri välitti tälläsen kuvan ja käski pistää palstalle :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=656&pictureid=31799
Ettäs sellasta meininkiä

tojotalle tuli väsy, puun alle nukkuunhttp://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-362.gif (http://www.easyfreesmileys.com/Free-Adult-Smileys/)

toyota4x4
03.06.2009, 20:27
kuva1 lumisuolla ,2 lumisuolla etenemätön portttaali land rooveri joka pääs 20m suolle ja vissas takas,3. hylätty land roverin raato,4 kisa kalustoo 5 simpan uus volvo häksätin

toyota4x4
03.06.2009, 20:38
kuvia reitiltä jota pitkin päästiin hiitolan suuntaan, koska kaikki hiekkatiet oli esim proto ja tr3 turist sun muita ek pätkiä

1. lj:n vinssausta 2.uatsi jumitus 3.lj.jumitus. 4.hdj joka osaa reitit ulkoa 5. tästä se sit kaatu :) vissausta" pystyyn"

toyota4x4
03.06.2009, 20:43
1.proto:n 3päivän ek.reitti jota lainattiin 10km sitä olikin mukava körötellä leiriin 2.leirikuvia 3.näyttävä yhdistelmä

T€€MU
03.06.2009, 20:52
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31945
Nämä polakit kai sitten oppivat hiipimään siellä lumisuolla, kun nähtiin ne ylitulleina parin tunnin päästä uudella suolla ;) appari hiukka puhalsi, ei simex tainnu olla oikeen suokiekko ?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31922
Tällä paikalla kerkes jopa kiikaroinnin lomassa kuvaamaan :D :P
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31924
Tämä sakemannien laite kuulemma painoi 2400kg :O
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31918
Melkein astuin tämän päälle, alettiin heti väitellä lajista... kuka tietää ?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31946
Laatokan hummereita...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31936

T€€MU
03.06.2009, 21:45
Kai järven toiseltapuoleltakin joku laittaa kuvia kehiin !
Heitelkää joku niiden ulkomaisten tiimien kotisivuja tms foorumeita josko niistä voisi lueskella lisää ja katella kuvia !

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31960
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31957
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31956
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31923
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31932
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31931
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31955
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31949
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31925

Lehis
03.06.2009, 21:58
Olisko toi kärmes vaskitsa..

Byrocrat
03.06.2009, 22:55
Olisko toi kärmes vaskitsa..

Onpa hyvinkin hienon värinen vaskitsa eli ei ollenkaan käärme vaan lisko. :) Hyvä ettet liiskannut sitä.:)
Inhorealisti

Joske
04.06.2009, 00:07
Tämä sakemannien laite kuulemma painoi 2400kg :O
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31918Niin jos oikeen oon ymmärtäny tossahan on siis HJ61 runko+tekniikka naitettuna BJ kori+turmakaarihässäkkä riittävän kokosesta putkesta (olettaen että kyseessä on sama peli joka on joskus aikasemmin ollu ko. kisassa mukana)

Melkein astuin tämän päälle, alettiin heti väitellä lajista... kuka tietää ?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31946
No ilmiselvä vaskitsahan tuo on, siis "raajaton" sisilisko ts. myrkytön+vaaraton+harmiton.

Topi1982
04.06.2009, 05:16
Timo on kakkosena, toivttavasti säilyy tai parantaa.
Kunhan vaan Pitt Bullit kestäisi.
Annoin kaksi pyörää Land Poverista lainaksi.
On se kauhea paikka, jos ne käyttää niitä lainarenkaita niiiin painavassa Toyotassa, kuluvat varmaan
silmissä. Sovittiin sisäsäilytyksestä, toinen pyörä on takapenkillä kilpurissa ja toinen
asuntovaunun parivuoteessa.
Land Poveri on niin nolona takapää pukeilla tallissaan.
Tsemppiä kisaan.
Terv Jyrki
Mikähän tuota nahkaa oikein tummentaa, oisko +34 ja pilivetön taivas?

Vilkutin
04.06.2009, 06:08
Hommahan on hyvällä mallilla Suomalaisittain....

reiska
04.06.2009, 13:12
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31999

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31996

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31994

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31992



http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31991

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31985

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31984

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=31982

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1817&pictureid=32004
Voihan Pavel

Profiilissa on muutama kuva lisää

T€€MU
04.06.2009, 16:49
Kuramadot eivät saaneet eilen tulosta kun oli aika loppunut kesken.
kilometri puolitoista olisi vielä pitänyt kuulemma vinssailla/rampittaa.
130metriä vinssinarua ulkona kun Lipponen oli avustanut että pääsivät pois..

Aika settiä tuo TR3 suora-aksilaiselle, onko tietoa miten muilla suomalaisilla ?

Laittakaahan kysellen tekstareilla..

Tänään on vissiin beach-race vuorossa.

joker
04.06.2009, 17:50
Kurikset on ootellut jo 5 tuntii piitsille lähtöä.

T€€MU
04.06.2009, 17:54
Lipponen edelleen kärjen tuntumassa, Pylkkö tunnin perässä.
Siitonen keskeyttänyt kaks kaatoa takana.
Kilpeläinen jättänyt kanssa eilisen pätkän kesken.
Beach-reisissä oli suzuki jaksanu kuulemma melkein viedä isolla kakkosella !

joker
05.06.2009, 10:56
Perus settiä perus huoltoo Volvolle

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=82&pictureid=32036

Varjoladoga

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=82&pictureid=32035

Onkohan kuva aito vaiko käsitelty siinäpä pulma :eek::confused:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=82&pictureid=32034

Ja kukahan kumma siinä jouksoo ? On se pirun nopee :eek:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=82&pictureid=32033

Reissusta ei voi muutaa todeta kuin kohti uuta nousua hörppien
Ja ens vuonna uurestann ;)

PikkuSika
05.06.2009, 13:48
Pavell se on!! :D:D

H&K
05.06.2009, 18:33
Päivitystä venjältä: Kuramadoilla on hajonnu suzukin pannu 5. sijalta. Lipponen on kolmantena.

Rekisteröimätön
05.06.2009, 22:24
No voi paska! Onko mitään tietoo saavatko fiksattua? Tääl ollaan ihan atomeina ku tämmöstä uutista lukee..

T€€MU
05.06.2009, 22:30
Tarkennuksia kyselty et haukkasko vettä vai menikö vesi öljyn sekaan vai miten kävi...
Taitaa pojat olla jo unten mailla, keli siellä on kylmenny ihan sikana ja vettä on sadellu.

Hofs:n foorumissa on jotain juttua beach racesta ja yleisesti kuulumisista.

Täytyy kyl ensvuonna yrittää kiertää lätäkkö kokonaan kisan mukana, nytkin siellä on suomalaisia niinku talvsoas muttei tietoa tihku prkl! :D

T€€MU
05.06.2009, 23:28
Paikallinen tosimiesten motorhome ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=32069

toyota4x4
06.06.2009, 02:45
Tarkennuksia kyselty et haukkasko vettä vai menikö vesi öljyn sekaan vai miten kävi...
Taitaa pojat olla jo unten mailla, keli siellä on kylmenny ihan sikana ja vettä on sadellu.

Hofs:n foorumissa on jotain juttua beach racesta ja yleisesti kuulumisista.

Täytyy kyl ensvuonna yrittää kiertää lätäkkö kokonaan kisan mukana, nytkin siellä on suomalaisia niinku talvsoas muttei tietoa tihku prkl! :D

ei oo eka kerta kun susukin kone porsii laatokalla ,laalaa:lla hajos kanssa sukisukin kone laatokan vallotuksessa

on todettu jotta ihan 50hv dieseli on 100 kertaa varmempi ja parempi kuin 300hv pensa kone venäjällä.

jussithegreat
06.06.2009, 10:37
jep kotiuduttiin aikaisemmin auton alettua porsimaan joka alueelta (limbhome) toimi vielä
lotinassa katsottiin viimeinen pätkämme ja kurikset ja kilpeläinen ei siinä meidän aikana tullut maaliin
edellisestä autosta melkein 2 h jäljessä (kuriksilla kone olikin porsinut)
tosi hyvä reissu muuten
lähdetään joku kerta safaroimaan sen ympäri!?

tiipe
06.06.2009, 11:44
Kilpeläinen oli tullut maaliin tuli viestiä tapsalta tuossa muuta tunti sitten.

T€€MU
06.06.2009, 12:31
Ei ollu konerikko veden aiheuttama, takaa päässy öljyä kytkimelle ja kone kolissu...
laakerivika. olivat yleisössä tänään.

Kuvia kehiin vastarannalta prkl! :D

Topi1982
06.06.2009, 14:49
No niin poijaat,

Timoko se tuli kolomanneks?
"Asiantuntijoiden" mukaan ennen lähtöä tuli selväksi, ettei
1. Niiiiin painavalla autolla voi pärjätä
2. Nuilla all terrain renkailla ei tee mitään

No jos haluaa masokistisesti olla ikkunattomassa kabiinissa ja säästää siinä kiloja ja kastua ja ottaa
mutakylpyjä (pokkerit sutii ja auto on kallellaan niin onhan sitä mutaa muutama kilo naamalla ja sylissä)
on valinta oikea.
Paarmojen ystäville avomalli on tosi otollinen ratkaisu.
Timon auto painaa mutta niin se rauta tuppaa tekemään.
Auto on vahvasti rakennettu ja ihan oikeasti hitsattu ammattimiesten toimesta =
Ei ratkennu, eikä osia irtoillu kesken kisan.
Tavaraa oli varmuuden vuoksi vähän helevetin paljon mukana, arvio on 250 kg.
Mennä porskutti vaan upeesti, vaikka näyttääkin ulospäin lähinnä katumaastirilta ja on siisti.
Autosta ei ole riisuttu mitään alkuperäistä, kuten ilmastointia, sähköikkunoita, äänieristeitä tai radiota.
Lattiamatoista osa on poistettu.

Renkaita ei paikattu kertaakaan, eivät lähteneet vanteilta.
Kantoivat suolla hiivittäessä aivan loistavasti.
Selevittelivät muutaman ojan ja lätäkönkin ihan kunnialla.
Nopeilla pätkillä hyvät ajaa, eivät voblaile eivätkä pompi.
No ne onkin aika uutta teknologiaa kilpailijoihinsa verrattuna.

Koko tiimi on trimmattu yhteisillä safareilla kuntoon ja auto koeponnistettu muutenkin
kuin puhumalla ja kirjoittelemalla.
Hieno suoritus!
Onnittelut koko porukalle.
Tiältä kun tulen ja käyn sitten ulukomailla viikon, niin eikö lähetä safarille?
Terv Jyrki

Topi1982
06.06.2009, 16:41
Timon saavutuksen arvoa lisää ensikertalaisuus ko. kisassa ja yleensä Venäjällä ajelussa.
Pahimmille vastustajille kisa on tuttua maastoa monilta retkiltä ja kisoista.
Mutta kun kuski on sompamies ja auto hyvin rakennettu niin näin siinä käy.
Unohtamatta muuta tiimiä.
Miun Pitt Bullit oli molemmat loppuajan lakanoiden välissä turvassa.
Terv Jyrki

timmy
06.06.2009, 18:22
Pitääsköhän nuille pitpulleille aloittaa ihan oma foorumi?

Jeeper
06.06.2009, 18:36
Pitääsköhän nuille pitpulleille aloittaa ihan oma foorumi?

Taikka Jytylle vähemmän thaikkuolutta :D

timmy
06.06.2009, 18:40
Onnea Timolle kolmannesta sijasta!!! Mietittiinkin tuossa jo uutta arvonimeä kaimalle,paljastetaan uudella ajoalueella lähitulevaisuudessa!!!!

juha_t
06.06.2009, 18:57
Pitääsköhän nuille pitpulleille aloittaa ihan oma foorumi?

Kai noille sh*tpulleille vois laittaa ihan oman foorumin, ei pelkästään topicia.
Ja sit jytylle oma foorumi missä se voi kertoo "ulkomaan" säätietoja enemmänkin ja esitellä vaikka valokuvilla kuinka se nahka päivettyy...:D:D:D

Rekisteröimätön
06.06.2009, 20:41
Onnittelut hienosta saavutuksesta!!!!

T€€MU
06.06.2009, 23:34
Joo onnea tuloksen johdosta!

Taktiikasta sen verran että olivatten orjallisesti noudattaneet annettuja reittejä, eikä näinollen keränneet turhia sakkoja.

Pariin otteeseen ihmeteltiinkin muiden tiimien "oikomisia"...

Kun oikeen ajatteleen mitä niitä ihmekikottimia samassa luokassa onkaan, niin saavutus on hulppea.
Onko tulokset jo jossain nähtävillä ? Miten muiden kävi ??

Repro
07.06.2009, 00:30
Lipposen Timo bongattu ja onniteltu keskellä Valtakatua Lappeenrannassa.:D
Nukkumaan menossa ja aamulla takas palkintojen jakoon kuulemma.

Topi1982
07.06.2009, 02:10
Kaikille uusien foorumien aukojille ja kaljan juojille tiedoksi.
Ehkäpä nyt jo tyhmempikin älyää mikä on hyvä rengas, mutta jos ei, niin en minä voi niille aivoja vaihtaa.
Ilman alkoholia olen ollut yli 300 vrk, kun tuli mittari täyteen.
Ja lopuksi
Tyhjän saapi pyytämättäkin, mutta katteus pittää ansaita!
Aurikoisia terveisiä lämpimästä toivoo Jyrki
Ja Timolle ja tiimille vielä kerran paljon onnea!

baxxter
07.06.2009, 03:56
Kuramadot 7. ajalla 50:44:09, voittajan aika 17:07:48

Protot
1. Vansovich Edvīns 17:33:34
2. Bouna Vladimir 18:56:04
3. Lipponen Timo 25:05:17
4. Pylkkö Pekka 26:14:54
5. Kilpeläinen Jukka 40:52:37
6. Siitonen Tapio 42:29:48
7. Goodwin Jez 43:35:29
8. Notary Boris 47:35:47
9-11 maksimiajalla 54:24:00

Tuloslista: http://www.ladoga-trophy.ru/images/stories/2009/results2009.xls

jp64
07.06.2009, 07:48
Onnittelut Timolle.....

Kankku
07.06.2009, 08:29
hyvä timppa tuo kolmas sia on on kova saavutus

Rekisteröimätön
07.06.2009, 08:50
Nyt kun tässä on niin hekutettu noita Bittbulleja niin mitkä renkaat oli sit kahdella ensinmäisellä?

FROM
07.06.2009, 09:34
Nyt kun tässä on niin hekutettu noita Bittbulleja niin mitkä renkaat oli sit kahdella ensinmäisellä?

entäs 4,5,6,7 joiden piti näyttää lipposelle miten laatokalla ajetaan:D

Rekisteröimätön
07.06.2009, 10:02
Nyt kun tässä on niin hekutettu noita Bittbulleja niin mitkä renkaat oli sit kahdella ensinmäisellä?

boggerit tais olla kaikkissa voittaja autoissa.

baxxter
07.06.2009, 10:20
Ehkäpä nyt jo tyhmempikin älyää mikä on hyvä rengas, mutta jos ei, niin en minä voi niille aivoja vaihtaa.
Entäs jos on niin tyhmä, että luulee kuskin ajavan autoa ja tiimin hoitavan loput.. Ei vaan mene jakeluun, että pärjääminen kisoissa olisi niin paljon renkaista kiinni :eek:

entäs 4,5,6,7 joiden piti näyttää lipposelle miten laatokalla ajetaan:D
Entäs ne kun jäi kotiin & internettiin huutelemaan? :D

Toivottavasti Timokin kommentoi kisaa täällä jossain vaiheessa, jos vain lukee "taustajoukkojen" kommentteja niin menee maku menestyksestä.. :)

Kaikenkaikkiaan hieno saavutus kaikilta Suomalaisilta (ja miksei muiltakin.) Ilmeisesti ensimmäisen päivän pätkällä oli vaikeustaso kohdallaan, tulosluettelon mukaan vain 3 protoa sai hyväksytyn ajan ja ainakin kolmas sija lopulta ratkesi ensimmäisenä päivänä :)

Arska
07.06.2009, 10:31
Team Offroadtavikkeen huolto kotiutunut ja ehtinyt jo nukkuakkin muutaman tunnin.
Kisa meni meidän osalta melko kivasti, auto pelasi hienosti ja remonttiakin oli vähänlaisesti. Ainoastaan neljä iskaria, takajouset, yks raidepää ja tukivarsien akselinpään helat jouduttiin vaihtamaan ja syyläri pestiin muutaman kerran.
Niin ja olihan ne kuskit vielä vaihtaneet ohjauksen letkun metsässä.

T. Team Offroadtarvikkeen huoltopäällikkö

ärjy
07.06.2009, 10:39
ehkäpä tuossa olisi seuraavan kilpailun voittaja renkaat:)

niin ja tietysti onnittelut sijoituksista tasapuolisesti!!

mikjus
07.06.2009, 11:37
Onnea meidän Timolle hienosta suorituksesta ja muille kanssa. Timon auton merkkihän oli T**** :D. Puhutaan kuitenkin autosta joka on kopaltaan ja rungoltaan vakio. Sitten kun vielä antaan tasotusta muille rengastuksella:p niin hyvä suoritus.

Noh, tultiin Tuomon kaa tänään aamulla 4:35 himaan. Räkytäkyllä alko olla jännää kun meinas välil keittää ja öljyäkin valu vähän joka puolelta pihalle. Sit viel pumpun kalvo petti ja tyhjäkäynti oli vikat 450km varmaan 1500rpm. Yhtenä päivänä se keitti kaikki vedet pihalle kun vedettiin vähän nopeeta pätkää et oltais ehditty kisaakin katsomaan. Kotimatkalla tietty missattiin pietarin ohitie kun ei oikeen ollu karttoja tält vuosituhannelta. No sit ajeltiinkin pietarin laitakatuja ohitielle takas ja olikin melkosta sompailua. Löydettiin kyl kaikki mielenkiintoset kadut joilla oli lintubongareille näkemistä ja joku illegal race tilannekkin oli kehittymässä yhelle perunapeltoa muistuttavalle asfalttipätkälle.

Täytyy kattoo moniko kuva onnistu kun tuntu vettä olevan kamerankin sisällä kun linssi huurtui sisäpuolelta.

junnu78
07.06.2009, 12:07
simppakin tuli äsken tossa mikkelin ja otavan välissä vastaan, kun kotia kohti ajeli, on se komee laite!

TML
07.06.2009, 16:35
No pitääpä kommentoida itsekin... Ensiksi suurkiitokset apukUljettajille Riihimäen Ristolle jota ilman en olisi tälle reissulle edes lähtenyt ( Risto antoi 2 rekkaansa käyttöömme kaluston kuljetuksiin Venäjällä) ja Pavelille loistavasta suunnistuksesta. Sitten vielä tottakai "korjaamopäälliköllemme" Nikolle joka näyttää osaavan tehdä erittäin toimintavarman auton! Ja tottakai unohtamatta yleismiestä ja kokkiamme Japea sekä Olgaa joka toimi tulkkina ja kokkina. Ja tottakai myös kiitokset kaikille paikalla olleille Suomalaisille kannustuksesta.

Juttu jatkuu jahka kerkeän, nyt olen vielä Pietarissa ja liikkuvassa autossa syömään menossa...

Eetza
07.06.2009, 16:36
Kotona ollaan onnellisena ja väsyneenä. Oli todella mainio kokemus ja unohtumaton elämys. Käsitys Ladogasta oli hiukan eri kuin mitä se todellisuudessa oli. Olihan sielä haasteellisia paikkoja mutta aika älyttömästi oli semmosta "mettätie" pätkiä mitä laskettiin urku auki.

Eka ajopäivä alkoi hiukan kehnosti kun otettiin usean tunnin aikasakko (oisko ollu jotain 6 tunnin luokkaa), koska ei käyty tarpeeksi lähellä rastia. Seitsemän muutakin tiimiä teki saman virheen ja asiaa tutkittuamme huomattiin järjestäjien antamissa kordinaattipisteissä eroavaisuuksia, mutta järjestäjä ei muuttanut enää annettuja tuomioita.

No ei siinä auttanut kun jatkaa kisaa ja koittaa kuroa muiden etumatkaa umpeen.

Lumisuo, hautausmaa ja pirun pellot olivat perus suorittamista eikä suurempia onkelmia niissä ollut. Dyynikisa olis ollut varmasti todella mielekäs jos ois ollut lämmintä ja aurinko paistanut toisin kun 6 astetta lämmintä ,vesisateella ja rajulla tuulella kourotettuna.

viimisenä ajopäivänä oli oikeesti hiukan rikki kun tuli työnnettyä tonni keijukaista siellä suolla aika rajusti. Viimeisen ajopäivän reitti oli vaihteleva ja jätti hyvän maun kisasta.

Loppukiri ei ihan riittänyt mitaleille (tais jäädä jotain reilu puoltuntia... vai miten se oli kolmannesta sijasta), mutta henkilökohtaisesti en olisi pystynyt kovempaan varppia vetämään tai suolla autoa työntämään :) eli todella tyytyväinen fiilis.

Oli myös todella kiva nähdä miten pääsääntöisesti kaikki Suomalaiset tukivat toisiaan kisassa ja pitivät yhtä (ainahan mukana on POIKKEUS). Ja erityinen kiitos myös JEZ 'ille.

Mutta mutta ... Loistava fiilis jäi...

KooPee
07.06.2009, 18:09
Kotiuduttu on tänään aamulla ja pari tuntia on jo nukuttukin päivällä, rupee kunto palautuun normaaliksi tässä päivän mittaan...pakko myöntää ettei toi poikavuosien peruskuntokunto ole enää ihan kiviaitaan verrattavaa-ei sitten millään kykene melkeen paria viikkoa putkeen kurluttamaan, pakko oli pitää välipäiviä... :o))

Täytyy olla suoritukseen tyytyväinen koska ensikertalaiselle jo lätäkön kierto kokonaisella ja vielä maalissakin ehjällä ajokalustolla on erittäin hyvä saavutus. Tavoite tosin jäi saavuttamatta, mikä oli siis mitalisija- eikä muiden suomalaisten lyöminen tai mikään "näyttäminen" kenellekään, ei suomalaisille eikä muumaalaisillekään, puheet sellaisesta on aika epäurheilijamaisia- mutta kokemuksena kilpailu oli hieno ja varsinkin opettavainen.

Ensimmäisen päivän moka oli kokonaan meikäläisen, jonka vastuulla siis oli navigointi- sorruin aloittelijamaiseen mokaan ja yksi rastipiste jäi pokkamatta ja siitähän seurasi rangastuksena (eli penaalina;) aikasakkoa 120 prosenttia x pätkän maksimiaika, eli siis kouriintuntuvasti 8 tuntia 24 minuuttia.
Se vaikeutti aikalailla päämäärään pääsemistä, minkä seurauksena tavoitteeseen pääseminen siis merkitsi sitten rajua nopeuden nostamista loppukisaan. Nopeus oli meillä ja varsikin Pekalla ihan kohdallaan, joka päivä kirittiin aikaa kiinni, mutta päivät vain loppuivat kisassa kesken juuri kun opittiin kisan luonne, ja reilu tunti sitten lopulta jäätiin alkuperäisen tavoitteen mitalisijasta.

Kunnia sille jolle kunnia kuuluu, tälläkertaa paremmat tiimit voittivat meidät, joten iso kädenpuristus ja onnentoivotus Timon tiimille jonka tasainen ajo ja virheetön suunnistus oikeuttivat kunniakkaaseen kolmanteen sijaan. Hienosti vedetty. Osa meidän porukasta kerkesikin jo antamaan lapaa venäjän puolella silloin kun kilpuri kiirehti viimeiseen camppiin mustan laatikon purkuun.

Kisa oli odotettua helpompi ajomaastojen puolesta, osa selittyy sillä että kelit olivat olleet ilmeisesti varsin kuivat ja suot olivat ajokuntoisia ja joissa oli vähänlaisesti vettä. Pilssipumppuja ei tarvittu ja Volvon kahden metrin kahluusyvyyteen jäi jokien ylityksissä vielä kymmeniä senttejä varaa.
Toinen syy on, että reittejä oli muutettu edellisistä vuosista helpommiksi ja esim. videoilta tutut järvissä kahlaamiset oli jätetty kokonaan pois. Harmi, sillä juuri niihin kahlaamisiin ja pahoihin paikkoihin oltiin varauduttu. Nyt tilalla oli pitkää nopeatempoista tiesiirtymää, missä ei ollut oikein sitä haastetta mitä sieltä lähdettiin hakemaan.

Latvialaisten Jeeppimokki ja Venäläisten ketjukolistin ovat molemmat ihan lyötävissä normaalikalustolla. Kallioilla ja suopohjaisessa metsässä ohitettiin ketjukolistin useaan otteeseen (valokuvankin niistä kerkesin ottamaan kun aukoivat moottorisahalla uraa itselleen) ja Latvialaisten kanssa vedettiin rinta rinnan useaan otteeseen monilla pätkillä. Usean vuoden kisakokemus ja rutiini paikallisista olosuhteista ja reiteistä painaa näillä kavereilla huomattavasti enemmän kun kaluston paremmuus.
Enemmän vain suomalaisia kisaan mukaan, suomessa on paljon taitavia tiimejä jotka pystyy antamaan varsin kovan vastuksen näille kansainvälisille porukoille, varsinkin pienemmissä luokissa on todellisia mahkuja tehdä kovaa tulosta, plus että aina on mukavaa nähdä suomikalustoa niin leireissä kun pätkillä ja katsojissa.

Nyt otan tirsat ja jatkan kuulumisia paremmin levänneenä...

FROM
07.06.2009, 18:35
entäs 4,5,6,7 joiden piti näyttää lipposelle miten laatokalla ajetaan:D

tämä viesti ei ollut yhdellekään kilpailuun osallistuneelle vaan niille n.10 offroadin parissa puuhavalle ihmiselle joiden kanssa olen puhunut. heidän mielipide oli että on timo haukannut liian suuren palan
osallistuessaan järven kiertoon. renkaat oli kuulemma väärät,auto liian painava eihän se oo edes pärjänny cupissakaan jne jne jne

löi juuan mestari epäilijöille luunkurkkuun :D

PeteTurku
07.06.2009, 18:54
Rohkeet onnittelut kaikille jotka uskaltavat lähteä moiselle reisulle ja tulevat jopa kotiin sieltä. Ja super komeet onnittelut menestyneille. Ehkäpä jo ens vuonna pääsis itsekkin tuonne pikkuluokkiin kisaileen.

simppa
07.06.2009, 19:52
Joo tulihan kierrettyä mokoma lätäkkö eikä mennyt kuin jotain 600 litraa bensaa
no ajeltiinhan siellä vähän huviakin
Ihan sopiva testi reissu "six päkille"mittariin pyörähti 1400 km joka on todellisuudessa noin 1750km mittari valheenjälkeen


kyllä täytyy pojille nostaa hattua suorituksista

Jare
07.06.2009, 20:09
Onneks olkoon, MAHTAVAA!! On se hienoo nähdä, että laji ku laji, niin aina löytyy Suomalaisia kärki kahinoihin mitteleen mukaan!! Tääl Suomen pienessä porukassa nyt vaan sattuu oleen pirun sisukasta ja kilpailuvietin omaavaa porukkaa;):D:D








PS: Jytyn teksteistä vois päätellä, että sillä on merikontillinen (tai ehkä 5) täynnä PitBulleja pihalla, jotka pitäs saada myytyä kunnon mainospuheilla:D:D:D:D:D:D

ZAU
07.06.2009, 20:26
Keitäs nämä sankarit on http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=5722&d=1244054085

joker
07.06.2009, 20:32
Heinolalalalaisia :)

Tuomo
07.06.2009, 20:45
Tylyn omat pojat, kovimmat Uaz-miehet koskaan! Toista tosin rupes heti alkureissusta jännittämään ja piti lähteä kotiin... Kait se hävetti ku leiriin joutu tulemaan 0-vetosena Toijotan perässä.

ZAU
07.06.2009, 20:48
Tylyn omat pojat, kovimmat Uaz-miehet koskaan! Toista tosin rupes heti alkureissusta jännittämään ja piti lähteä kotiin... Kait se hävetti ku leiriin joutu tulemaan 0-vetosena Toijotan perässä.

No mikä prkl,perät hajalla vai mikä tuli:(

Tuomo
07.06.2009, 20:55
Tosta shitbull-mallista hajos eka murros (tai kuulat vaan karkas, sai vielä ehjättyä) ja sit meni takavetari. Kokopäivä kuunneltiin tarinoita Uazin ylivoimasuudesta:). Jotenkin ei oikein nyt vakuuttanu;)

ZAU
07.06.2009, 21:16
Eli pitbulleissa liian hyvä pito kun ei vetarit kestä:D

joker
07.06.2009, 21:48
Eli pitbulleissa liian hyvä pito kun ei vetarit kestä:D

Takaveto lada reitillä pitoo liikaa :eek:

T€€MU
07.06.2009, 23:15
Ehkäpä jo ens vuonna pääsis itsekkin tuonne pikkuluokkiin kisaileen.

Tottamooses! TR1 tai 2 ?

Jos vaan suikka kestää, niin sijoituksia rapisee! Mä lupaan vähintään kannustaa joka pätkällä :D

Tämä Uaz ei tykänny yhtään vedestä, eka kastosta alkaen se oli joka kosteikon reunalla pelti pystys ja kipinä kateis. Siin tais olla parhaat akut mitä rahalla sai.
Sen verran paljo sitä sahattiin käyntiin et luultiin siin olevan sähkömjoottori ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1813&pictureid=31938

Topi1982
08.06.2009, 02:43
Onneks olkoon, MAHTAVAA!! On se hienoo nähdä, että laji ku laji, niin aina löytyy Suomalaisia kärki kahinoihin mitteleen mukaan!! Tääl Suomen pienessä porukassa nyt vaan sattuu oleen pirun sisukasta ja kilpailuvietin omaavaa porukkaa;):D:D



PS: Jytyn teksteistä vois päätellä, että sillä on merikontillinen (tai ehkä 5) täynnä PitBulleja pihalla, jotka pitäs saada myytyä kunnon mainospuheilla:D:D:D:D:D:D

Aika pitkään piti yksinpuhelua pitää täällä, ennenkuin ensimmäinen älykkö löytyi! :rolleyes:

Terv Jyrki

Kankku
08.06.2009, 08:49
Tottamooses! TR1 tai 2 ?

Jos vaan suikka kestää, niin sijoituksia rapisee! Mä lupaan vähintään kannustaa joka pätkällä :D


me lasketaan tuo ny sit silleen että jos päästään lähtemään meillä on ens vuonna huolto porukka pohjanmaalta:D

voipi olla että meidän autolla ei pääse TR1:siin mutta tuo2 kyllä olisi mieles.



PS.pystyykö joku järkkäämään TR2 säännöt suomeks tai TURUKS käännettynä

Eetza
08.06.2009, 09:05
TR-3 on luokista ehdottomasti kaikkein kovin. Proto luokan ykkönen ollisi ollut TR-3 luokassa vasta sijoilla 4-5 tai jotain sinnepäin...

Holst
08.06.2009, 12:37
ja lisää tulee jahka kerkiää.

T€€MU
08.06.2009, 13:26
Huoltoon joo, mutta mun tarvii treenata vielä rajusti maksan kanssa :D ;)
Tai sit teiltä turuust tulee semmonen konsultti näyttämään miten hörpitään koko yö ja sit ajetaan 24hoo ja ollaan ku peipposet aamulla rivissä :D

http://www.ladoga-trophy.ru/content/view/49/38/lang,english/

Tuolta käännätät turkulaattorilla, niin alkaa aueta.
Ittee kiinnosti aluks toi raid-luokka vai mikä turistiluokka nyt olikaan..



me lasketaan tuo ny sit silleen että jos päästään lähtemään meillä on ens vuonna huolto porukka pohjanmaalta:D

voipi olla että meidän autolla ei pääse TR1:siin mutta tuo2 kyllä olisi mieles.



PS.pystyykö joku järkkäämään TR2 säännöt suomeks tai TURUKS käännettynä

sutsuki410
08.06.2009, 15:30
joo lähäremmä ens vuonna porukalla huoltamahan sinistä salamaa täältä lakeuksilta:D mä voin ottaa vaikka yhyren sutukin vetarin mukahan jolla sitte hätyytellä hyttyysiä ja jos niin kumma tuuri on että tikku poikki menöö niin lainata sitä sitte..:cool:

Holst
08.06.2009, 19:32
muutama kuva lisää..

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1840&pictureid=32568

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1840&pictureid=32549

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1840&pictureid=32562

Varovasti ettei vaan kengät kastu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1840&pictureid=32574

...ja enää ei pääse timon kyytiin kun on housut kurassa. :(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1840&pictureid=32575

Eetza
08.06.2009, 19:44
Hyvejä kuveja ... lisää kiitos jos onpi....

Holst
08.06.2009, 19:57
Hyvejä kuveja ... lisää kiitos jos onpi....



tuolla vielä lisää

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1840

HÖNÖ
08.06.2009, 21:26
viimeisellä erikoiskokeella isolla kirkolla alkoi kirkastua maastoautoilun syvin olemus.

koko ilta nelikko päällä pikkupuolella kurvaillen, välillä lukkojakin sihautellen. mod - konnusennaja dvor - cccp......siinä sitten campo de basossa nevsky grandin kattohuoneistossa totesin että nyt otetaan käyttöön kokeneempien neuvo; pitkä puoli päälle ja hanaa. siinä sitten sudittelin lukot auki pitkällä puolella kohti auringon nousua. totta se näyttää olevan. pääsi yhdellä tankkauksella paljon pidemmälle kuin nelivedolla veivaillessa!!!!!

liisi
09.06.2009, 21:40
Tuloslista: http://www.ladoga-trophy.ru/images/stories/2009/results2009.xls[/quote]


Jollen nyt ihan väärin laskenut, niin näyttäisi noista loppusummista puuttuvan viimeisen päivän ajat eli TSS9.

mikjus
10.06.2009, 00:16
Kattelin tossa ozista että rajan takana tuli kilometrejä 1769. Niistä muutama kymmen jonkun muun auton kyydis. Kisa matka oli ihan mukava jos vesisateita ei oteta huomioon. Alku taas oli tuskaisen helteinen. Itikoitakin oli taas ihan riittämiin ja ekana yönä ne kuppas Tuomon naaman ihan turvoksiin kun nukuttiin lumisuolla taivasalla. Pikkuteltassa niiltä säästyi hyvin ja kun viritti pressun teltan päälle niin pysyi kuivanakin. Kisan vaikein asia katsojan näkökulmasta on päästä katsomaan hyvään paikkaan ja ajallaan. Kun ei oikein ollut lähtöajat ja pätkät tiedossa niin missattiin muutaman hyvä mesta kuten sähkölinja, "hautausmaa" ja pirunpelto(missattiin siis xxx show täysin). Yhdellä pätkällä taas käveltiin varmaan 6 kilsaa suuntaansa hiekkatietä. Joillekkin pätkille taas vedettiin sellasta offia itsekkin että sai muutaman tunnin vinssailla. Yks vaikeus oli kanssa yrittää pysyä kisareiteiltä pois ja varoa ettei blokkaa itseään pätkän varteen. Semmosii pikataivaleita oli tänä vuonna aika paljon ja meno vaikutti nopeuskisalta paris-dakar tyyliin. Ihmetellä täytyy kisan sääntöjä ja tulkintoja. Ekanakin lumisuon pätkällä oli eroavaisuuksia sähköisissä rasteissa, roadbookissa ja pätkäkoordinaateissa. Protesti ei auttanut vaan aikasakot pysyi vaikka osa oli ajanut oikein joidenkin koordinaattien mukaan. Sitten kun rastipistettä pitää käydä vähintään 50m päässä kurkkaamassa niin tästäkin on monta käsitystä. Joskus idea on ollut että pisteiden väliä suoraan 50m levystä kanjonia pitkin. Kuitenkin suoraan kysyttynä on neuvottu että 50m on aika löyhä ja siihen sallitaan gps heitto ja pisteillä pitää käydä oikeassa järjestyksessä mutta niiden välillä voi kiemurrella miten vaan. Vähän kisasa hirvitti kun ainakaan siinä yhdessä brieffissä missä kävin ei puhuttu kuin venäjää. Englanniksi sentään jotain oli ilmoitustaululla mutta muuten aika orpo olo kaiken suhteen. Sitten vielä joku urpo sabotoi Jeziä heittämällä jonkun vanhan tietokonenäytön mousen lasista sisään ja läppärin telakka paskaks. Ei ihme että Jez oli vähän käärmeissään. No tässä oli väjän purkua reissusta. Oikeesti tapahtu niin paljon ja oli monta päivää et vaikee enään laittaa kaikee kasaan mut ehkä kuvista jotain selvii.

Kuvii reissusta
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1838

Rekisteröimätön
10.06.2009, 08:48
Kattelin tossa ozista että rajan takana tuli kilometrejä 1769. Niistä muutama kymmen jonkun muun auton kyydis. Kisa matka oli ihan mukava jos vesisateita ei oteta huomioon. Alku taas oli tuskaisen helteinen. Itikoitakin oli taas ihan riittämiin ja ekana yönä ne kuppas Tuomon naaman ihan turvoksiin kun nukuttiin lumisuolla taivasalla. Pikkuteltassa niiltä säästyi hyvin ja kun viritti pressun teltan päälle niin pysyi kuivanakin. Kisan vaikein asia katsojan näkökulmasta on päästä katsomaan hyvään paikkaan ja ajallaan. Kun ei oikein ollut lähtöajat ja pätkät tiedossa niin missattiin muutaman hyvä mesta kuten sähkölinja, "hautausmaa" ja pirunpelto(missattiin siis xxx show täysin). Yhdellä pätkällä taas käveltiin varmaan 6 kilsaa suuntaansa hiekkatietä. Joillekkin pätkille taas vedettiin sellasta offia itsekkin että sai muutaman tunnin vinssailla. Yks vaikeus oli kanssa yrittää pysyä kisareiteiltä pois ja varoa ettei blokkaa itseään pätkän varteen. Semmosii pikataivaleita oli tänä vuonna aika paljon ja meno vaikutti nopeuskisalta paris-dakar tyyliin. Ihmetellä täytyy kisan sääntöjä ja tulkintoja. Ekanakin lumisuon pätkällä oli eroavaisuuksia sähköisissä rasteissa, roadbookissa ja pätkäkoordinaateissa. Protesti ei auttanut vaan aikasakot pysyi vaikka osa oli ajanut oikein joidenkin koordinaattien mukaan. Sitten kun rastipistettä pitää käydä vähintään 50m päässä kurkkaamassa niin tästäkin on monta käsitystä. Joskus idea on ollut että pisteiden väliä suoraan 50m levystä kanjonia pitkin. Kuitenkin suoraan kysyttynä on neuvottu että 50m on aika löyhä ja siihen sallitaan gps heitto ja pisteillä pitää käydä oikeassa järjestyksessä mutta niiden välillä voi kiemurrella miten vaan. Vähän kisasa hirvitti kun ainakaan siinä yhdessä brieffissä missä kävin ei puhuttu kuin venäjää. Englanniksi sentään jotain oli ilmoitustaululla mutta muuten aika orpo olo kaiken suhteen. Sitten vielä joku urpo sabotoi Jeziä heittämällä jonkun vanhan tietokonenäytön mousen lasista sisään ja läppärin telakka paskaks. Ei ihme että Jez oli vähän käärmeissään. No tässä oli väjän purkua reissusta. Oikeesti tapahtu niin paljon ja oli monta päivää et vaikee enään laittaa kaikee kasaan mut ehkä kuvista jotain selvii.

Kuvii reissusta
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1838

Ainakin Kimin ja Jezin osalta, Kimiltä tarkistettuna. Heillä oli väärä koordinaattijärjestelmä käytössä eli eivät käyttäneet WGS84:ää, siitä ne heitot. Englanninkielessä käännöksessä oli sanottu, että rasteille pitää ajaa ilman koukkimisia. Tätä ei ollut venäjän versiossa. Venäjän versio on se, joka määrää. Järjestäjä on luvannut korjata asian ensi vuoteen. Kimin ja Jezin autosta ei oltu mitään hajoitettu, se tietokoneen näytön kantaminen oli eestiläisen Priitin porukan vitsi.
Vauhdeista olen samaa mieltä, ne ovat nousseet hengenvaaralliseksi. Kun kapeaa metsäpolkua lasketellaan Tapsan vauhdilla eli satanen joskus ylikin lasissa...niin montaa virhettä ei voi tehdä.

nyybinä myllis

mikjus
10.06.2009, 10:50
Heh:D Kovasti muuttuu jutut kun muutaman suun kautta kulkee tai hieman huolimattomasti kuuntelee/tulkitsee.

mm. Haisulin vanne ja boxi paskana = boxi löysällä ja vanteesta pultinreiät huonona.

Jezin lasista monitori sisään = vitsi

Jez hautuumaan toisella suolla upoksissa niin että vain ovi näkyy = toinen kylki vielä pinnalla.

jne.

Meinaakohan ne siis korjata venäjänkieliseen ettei saa kierrellä vai lontoonkieliseen että saa kierrellä?

JASA
10.06.2009, 11:03
No tietohan välitetään juuri sellaisena kun se reissun päältä tänne annetaa...

Jeeper
10.06.2009, 14:18
Youtubesta löydettyä: http://www.youtube.com/watch?v=9YNgO0UrPT4

http://www.youtube.com/watch?v=wpsn_DF3MCc

http://www.youtube.com/watch?v=wE2hK3mWczI

Rekisteröimätön
10.06.2009, 15:00
Montako autoa RAID team vaatii 2 vai 3...?
Entä autojen rakentaminen luokissa RAID ja TOURIST...?
Ei noista säännöistä oikeen selvii kun renkaat...

Bigmoose
10.06.2009, 15:33
Suur kiitokset Mikjukselle... Kaverilla on kuvaus silmää, tosi mukava kahtella pääsee lähes ladogan tunnelmaan:)

Tuomo
12.06.2009, 16:30
LISÄÄ KUVIA!

T€€MU
13.06.2009, 01:42
Tuonne pitäis joskus päivittyä järjestäjäpuolen "virallisia" kisakuvia.
Nyt on ollu vaan noi 26 kuvaa ekalta päivältä.

http://www.ladoga-trophy.ru/component/option,com_datsogallery/Itemid,33/lang,english/

toyota4x4
13.06.2009, 02:33
Tuonne pitäis joskus päivittyä järjestäjäpuolen "virallisia" kisakuvia.
Nyt on ollu vaan noi 26 kuvaa ekalta päivältä.

http://www.ladoga-trophy.ru/component/option,com_datsogallery/Itemid,33/lang,english/

taitaa olla 2-päivältä sillä kuvaajat myöhästy ekalta päivältä, ja varmaan sen takia kuvas huvikseen meijän safari kalustoo lumisuolla.

TML
30.06.2009, 13:07
Piti jo aikaisemmin kirjoittaa tänne juttua kisasta mutta kun en olevinaan aikaisemmin kerennyt. Mutta nyt sitä tulee jonkin verran:

Elikkäs kisaan tuli lähdettyä sillä asenteella että paikat joissa ajetaan ovat aivan mahdottoman vaikeita jota ne eivät läheskään aina olleet. Varaosia ja tarvikkeita meillä oli kolmena ensimmäisenä päivänä aivan liikaa kyydissä lisäämässä auton painoa (lisäkuorma noin 200 kg). Tämä kostautui suurilla suoalueilla, vinssamaan joutui aivan liikaa...

Jokien ja purojen ylitykset olivat aivan helppoja koska aina oli puita mistä vinssata mutta snorkkeli oli kyllä aika tarpeen, vettä oli enimmillään tuulilasin puoleen väliin. Mutaränniä jossa mentiin akseleita myöten oli kyllä aika paljon ja monesti niissä joutui vinssaamaan aivan kyllästymiseen asti elikkäs nopea vinssi on tässä kisassa mielestäni aivan välttämätön.

Nyt jos uudestaan tulee tuohon kisaan lähdettyä niin taktiikka tulee olemaan erilainen. Varaosia ja ramppeja ei tarvitse kuljettaa koko viikon tarpeita kilpa-auton mukana. Esim. murroksia siellä tuskin saa rikottua joten nekin vain pois painolastina olemasta mutta jarruletkut ja ohjausvarret on syytä pitää mukana sekä tietysti ohjaustehostimen letkut joita näytti hajoavan aika monella.

Toisin kuin Suomen suunnistuskisoissa tässä kisassa joutuu pitämään vauhtia todella rajusti jos aikoo pärjätä, jos päivän erikoiskoe on vaikkapa 25 km ajetaan siitä yleensä noin 18 km isolla perällä niin kovaa kuin vain se on mahdollista teillä joissa on samanlaisia kuoppia kuin Suomessa talvella kelkkareiteillä. Elikkäs alusta on oltava siinä kunnossa että sillä pystyy ajamaan tosi isoihin kuoppiin kovalla nopeudella, toisin sanoen ns. bump stopit ovat lähes välttämättömät ainaskin painavemmassa autossa. Tämä olikin meille suuri yllätys koska emme olleet varautuneet siihen että siellä tarvitsisi ajaa niin paljon nopeita pätkiä joissa aivan mahdottomia kuoppia.

Mutta se nyt on ainakin selvää että jos sinne tulee lähdettyä uudestaan niin toinen reissu on monta kertaa helpompi kuin ensimmäinen kun tietää esim. sen että miten paljon voi poiketa reittipisteiden välillä reitiltä, noudatimme tässä kohtaa sääntöjä aivan liian tarkkaan ja tämä lisäsi meille muutaman tunnin lopulliseen tulokseen. Renkaista sen verran että muutamassa pahassa liejukossa tuli mietittyä että josko oisin laittanut Boggerit mutta loppujen lopuksi niitä liejupaikkoja joissa Boggeri pääsee näyttämään kyntensä ei niin mahdottomasti ollut. Ainoa mikä nyt jäljestä päin harmittaa on se että nuo 42" Rockerit ei aivan joutuneet että olisin saanut ne alle tuonne kisaan, ovat nimitäin huomattavasti 39,5" paremmat aivan joka paikassa. Halkaisijan kasvattamisella näyttää olevan todella suuri vaikutus etenemiseen.

ZAU
26.07.2009, 22:18
Onko Dvd jo valmistunut kisasta.

Rekisteröimätön
26.07.2009, 23:24
Onko Dvd jo valmistunut kisasta.

Mennee varmaan syyskuun alkuun...