PDA

View Full Version : 413:sta rumpujen rassausta


J0hannes
27.05.2009, 21:42
Toinen syistä tänpäiväseen hylkyyn katsastuksessaoli se, että taka-jarruissa oli 50%ero.

Toinen jarruista laahasi ja lämpeni aikas rankasti, kun siirsin suikkelin Sipoosta Espooseen. Eli kengät on varmaan saanu kipeetä?

Onko hyviä niksejä saada jarrut sen verta palanssiin, että leiman saisin?

Jopo_
27.05.2009, 21:56
Koita ihan perusjumppaa, eli rummut auki ja pintojen putsaus hiomapaperilla ja jarrucleanerilla. Tarkista myös että sylinterit eivät ole jumissa ja molemmat männät liikkuu. Sen jälkeen automaattisäätö löysälle ja jarrut kasaan. Kovasti jarruttelua ja käsijarrun käyttöä, että ne jarrut hakeutuu kohdilleen.
Jos ei auta niin rummuista sorvissa ohut lastu kitkapinnasta pois ja uudet kengät niin alkaa pelaamaan. Joskus vaikka kuinka on koittanut säätää uusien kenkien kanssa niin vasta tuo rummun sorvaus on auttanut

Offipiru
27.05.2009, 23:45
Koita ihan perusjumppaa, eli rummut auki ja pintojen putsaus hiomapaperilla ja jarrucleanerilla. Tarkista myös että sylinterit eivät ole jumissa ja molemmat männät liikkuu. Sen jälkeen automaattisäätö löysälle ja jarrut kasaan. Kovasti jarruttelua ja käsijarrun käyttöä, että ne jarrut hakeutuu kohdilleen.
Jos ei auta niin rummuista sorvissa ohut lastu kitkapinnasta pois ja uudet kengät niin alkaa pelaamaan. Joskus vaikka kuinka on koittanut säätää uusien kenkien kanssa niin vasta tuo rummun sorvaus on auttanut

Herkistelystä en sitte tiiä kannattaako kun sylinterit maksaa 14.90 kpl mätänetissä.

Käsijarrua ei kannata ihan älyttömästi kiskoa kun ei oo hyötyä, käsittääkseni sj413:nkin käppäri on kartaanissa sammuraissa sitte pyörissä. kojakkaa vaan jos oon väärässä. Muuten täydet pisteet ohjeistukselle :D

Jopo_
28.05.2009, 19:28
Herkistelystä en sitte tiiä kannattaako kun sylinterit maksaa 14.90 kpl mätänetissä.

Käsijarrua ei kannata ihan älyttömästi kiskoa kun ei oo hyötyä, käsittääkseni sj413:nkin käppäri on kartaanissa sammuraissa sitte pyörissä. kojakkaa vaan jos oon väärässä. Muuten täydet pisteet ohjeistukselle :D

No perhana... Niinhän se taitaa sutsukissa olla :D eihän tämmönen tojotaharrastaja tommosia muista :)

Offipiru
28.05.2009, 23:37
Omassa 410 mallissa näköjään siinä ylempänä oleva vissiin automaattinen säätöhässäkkä jokapuolelle tuhannen solmussa että kannattaa sen toimivuus tarkistaa kans, ja kuparitöhnää kaikille jarrukilpeen hinkkaaville pinnoille ni o heree sitte kun inssi polkasee.
Ja käppäri ei näköjään pidä jos sen oma kilpensä irvistää toista tuumaa :D

Vilkutin
29.05.2009, 06:16
ite pistin uudet liinat,sylkyt ja jouset jo ennen leimalle menoa... yllätyin positiivisesti, tuntu ku ois asentanu jarrut sj. Pysähtyy jopa.

MikkoS
29.05.2009, 06:38
omasta suikasta purin takajarrut osiksi ja sylinteristä männät otin pois pienellä väkivallalla kun olivat niin jumissa. 1000 paperilla hioin männät öljyn kanssa ja kasasin jarrurasvan kanssa. Tuli todella herkät. Sitten kuparirasvaa jokapaikkaan mikä liikkuu ja hinkkaa johonkin. Pieni karhennus rumpuihin ja kasaan vanhoilla mutta vähän kuluneilla kengillä ja leimassa oli ero 0%:)

Norrena
03.06.2009, 07:32
Mainos: Tuolta mun romukasasta löytyy uudet kengät:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58200

J0hannes
03.06.2009, 09:45
Mainos: Tuolta mun romukasasta löytyy uudet kengät:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58200

Kiitos tarjouksesta, mutta tämä ongelma on ratkennut jo.
Oli jarrukengät toisella puolella päässeet kärvähtämään ja kenkien vaihdolla siitä selvittiin.
Ainoa vain, että uudet kengät oli 30e tarvikeosaliikkeestä:rolleyes:

Tulipahan kalliiksi saada leima; 69e (katsastus+päästömittaus)+22 ekasta uusintanäytöstä+32e uudet jarrukengät+17e toka uusintanäyttö eli vaivaisella 140e päästiin tällä kertaa:D


Offtopiccina, minkälaisia paukkuja on muille tullut, että on saanut auton leimaan?

-sami-
03.06.2009, 09:57
En muista paljon loppupeleissä meni viime vuonna mutta paljon. Hakuksen inssi juoksutti miljuuna kertaa juuri takapään eron vuoksi. Kummallista oli se että "isossamerkkiliikkeessä" näytti digi dynometri 0-3% eroa ja niiden analooginen yli 30% eroa. Kaikki palikat oli taka-aleksissa uutta. Vetareita ja laakereita myöten. ;)

Lopuksi sanoin et jos nyt on viellä eroa niin vaadin nähdä niiden tarkitustuspöytäkirjan ko. dynosta ja sen esimiehen paikalle.

Sitten kelpas kommentilla:"no olet sä täällä niin ahkeraan käynnytkin!"

Kävin siis samana päivänä jopa kaksi kertaa.

Vaati muuten roiskeläpätkin ja heijastimet jne.....

Arvaatkaa meenkö sinne viellä?

-sami-