View Full Version : Kierrejousen sisälle tuleva pohjaanlyöntikumi
Mistäs kannattaisi kysellä kierrejousen sisälle mahtuvaa kumia yms. joustavaa ainetta joka siis toimisi samalla pohjaanlyöntikumina? Paksuutta pitäisi olla jotain 15cm ja halkaisija samaa luokkaa.
Onko tarkoituksesi tehdä sellainen tötterö joka ohjaa jousen takaisin jousilautasta vasten jos ulosjoustossa jousen pää irtoaa ylhäältä? Eikö helpointa ole vain hitsata jousilautasen keskelle paksu putki jonka pohjaan hitsaa pyöreän lapun jonka takapuolelle on hitsannut mutterin, johon sitten saa ruuvattua esim. Teollisuus-Etolasta muutamalla eurolla saatavia pohjaanlyöntikumeja?
Jotenkin noin ajattelin homman ratkaista omassa autossa jahka joskus niin pitkälle sen kanssa pääsen.
Note! This message was posted anonymously!
Onko tarkoituksesi tehdä sellainen tötterö joka ohjaa jousen takaisin jousilautasta vasten jos ulosjoustossa jousen pää irtoaa ylhäältä? Eikö helpointa ole vain hitsata jousilautasen keskelle paksu putki jonka pohjaan hitsaa pyöreän lapun jonka takapuolelle on hitsannut mutterin, johon sitten saa ruuvattua esim. Teollisuus-Etolasta muutamalla eurolla saatavia pohjaanlyöntikumeja?
Jotenkin noin ajattelin homman ratkaista omassa autossa jahka joskus niin pitkälle sen kanssa pääsen.
quote:
Tötteröt löytyy jo ja jousi on aikas pitkä eli ei irtoa ulosjoustossa. Tommonen pohjaanlyöntikumi mallia biltema ei siis riitä pituudeltaan. Nyt semmoinen on pitkän neliöputken päässä, mutta se on just semmosen näköinen patentti ettei tule pysyvästi siinä olemaan. Mä olen nähnyt tommosia jousen sisällä irrallaan olevia "palloja". Ne sopis mulle just passelisti.