PDA

View Full Version : Tubeless renkaan "paistettavat" paikat?


mikjus
25.05.2009, 17:36
Hitto kun rupee taas joka reissu pokkerit possahtelemaan ja sisäkumeja en tahdo laittaa.

Kysymys onkin nyt että saisinkohan tässä nyt jostain Lahdesta vielä sassiin sellasia kunnon kumipaikkoja joita voi paistaa tai vulkanoidan renkaan sisäpuolelle?

Huomen olis ainoo mahku niitä etsiä ennen Ladogaa jos omalla autolla joutuu lähteen. Erolan kumi täytyy tsekata ja jotain muita rengasliikkeitä.

Nyt samankaltaista paikausta on tehty normi kuorma-auton sisäkumi tiptop paikoilla mutta olis se hyvä et paikat olis vähän paksumpia. Sisäpuolelta olen hionut paikan kohdan sileeks ja sit vulkanoitiaine siihen ja paikka.

Reiät on yleensä sellasii 3-4cm viiltoja kyljessä joissa reikä jossain kohtaa läpi ja 1-2 kamelinpaskaa ei pysy kun rengas elää. Voi tietty noi kamelnkakatkin olla tosi surkee laatusia kun kurassa ovat pyörineet mutta on ne aina voideltu vulkanoiti aineella ennen laittoa.

Nyt on jo kaks pokkerii paikattu sisäpuolelta mutta kun sellanen tavan paikka ei paljoo pistämistä kestä jos sattuu joku skeba samaan viiltoon uppoomaan.

Samoin jos näistä tämänkaltaisista paikkausproseduureista löytyy jotain hyviä kuvallisia ohjeita niin laittakaa esiin.

Paikkauksen pitää olla "väpyvi" tyyppinen eli pysyvä ja lopullinen.

Täs viel kuva tilanteesta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31143

tiipe
25.05.2009, 18:25
eikö vianorilta löydy raskaan kaluston puolelta?

Viipo
25.05.2009, 18:46
Lähes mikä hyvänsä raskaan kaluston rengasliike voi paistaa siihen reilun paikan, mutta rengas pitäs ottaa irti ja viedä paikanpäälle paistettavaksi...

Liinakoukkujen ja isojen sepelienkin reiät saa nätisti paikattua, ja toisinaan niistä saa vielä eturenkaankin...

Teme
25.05.2009, 18:54
Vianorilta tiptop:n ulkorengas paikkoja ja special cement:llä kiinni(löytyy myös vianorilta)

mikjus
25.05.2009, 18:59
Joo siis tarkennuksena että paikkaus tapahtuu safariolosuhteissa eikä rengasliikkeessä.

Onkos toi special cement jotenkin tykimpää kuin tavan vulkanointiaine?

mikjus
25.05.2009, 19:37
No jo löytykin ohjeet ja ihan oikeilla jäljil omatkin turaukset on ollut. Huomenna ettiin tota reman tip top sementtii ja kunnon paikkoja.

http://www.alltiresupply.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=Tutorial_Two_Piece_Tire_Repair

pikku-pepe
25.05.2009, 19:41
Onkos toi special cement jotenkin tykimpää kuin tavan vulkanointiaine?

mikä sitten on tavan vulkanointiaine..
olikohan n.1-2dl tuo pieni special cement purkki ja sillä liimailee kyllä n.100kpl paikkoja eikä ole kauhean hintainen..
pykälän jyrkempää on kyllä olemassa mutta siihen ei useasti kyllä ole tarvetta. (rengasliikkeessäkään)

Rekisteröimätön
25.05.2009, 20:46
Mää ostin spesial sementtiä ihan tarvike liikkeestä tuubissa ja tubelles tossuja kans. 2vuotta ollu renkaan kyljessä ja on ajeltu 0,5 paineilla.
Paikkaus tehtiin ihan hiomapaperilla karhentamalla ja jollain klapilla nuijimalla.

Rekisteröimätön
25.05.2009, 21:30
Noita "kamelinpaskoja" on sitten semmosiikin mikä laitetaan renkaan sisäpuolelta paikoilleen. Siinä on siis tappi ja paikka samassa.

Repro
25.05.2009, 22:29
Viimeeks ku tuli sormen kokoinen reikä boggerin kylkeen niin pistin raskaankaluston tubeless paikan sisä- sekä ulkopuolelle kylkeä, väliin vielä vulkanointiainetta riittävästi, toistaiseksi on kestänyt.

Nitsi
26.05.2009, 00:06
Haet vaan raskaan kaluston kunnon kudospaikkoja.

pulu
26.05.2009, 08:45
erolalla ei ole enää paisto vehkeitä!

Vilkutin
26.05.2009, 10:11
mahtaako mikään liimapaikka pysyä alhasilla rengaspaineilla? Oisko paisto ainut mikä saattais pitää.

88
26.05.2009, 16:04
Offroadtarvikkeella oli ainakin joskus paistorautoja myynnissä, vaatii
tosin sähköä eli jonkunnäkösen agregaatin. Tehontarvetta en muista.

mikjus
26.05.2009, 16:14
Kävin hakeen vianorilta kahta eri kokoo jytkympi paikkoja. Ne on sellasii sinipohjasii ja tulee special cement bl tökötil kii. Sit otin viel sellasiin jännii pyöreen reiän paikkaus juttuja joissa on sellai kanta joka jää sisälle. Eiköhän näillä nyt pärjätä.

Kellis
26.05.2009, 17:09
Aivan oikeita olet ottanut , minicombeja on ne jännät jutut ja nykyään muulla tavalla ei saisi lain mukaan korjata henkilöauton renkaita se on parempi kuin normaali talla koska se tukkii myös veden pääsyn kudoksiin ja teräksiin.

Bufferia kun vielä purkin hommaat puhdistukseen niin sitten sulla on jo kaikki mitä tarvit , ja jos kompura autossa niin pieni surra ja siihen joku karkea laikka tasoittamaan tubelesskalvon sileäksi, ja periaatteessa vielä ois yks aine jota siihen laitetaan mutta se ei ole välttämätöntä jos ei hio kankaisiin asti.

125 TL ja 140 TL pärjää jo aika pitkälle.

Tuo kuvassasi näkyvä paikka on tarkoitettu sisärenkaille ja ei kestä kunnolla päällyrenkaassa koska antaa liikaa periksi ei ole kudoksia yhtään.

Rekisteröimätön
27.05.2009, 11:23
Jos paistaa ja haluaa kestävän, niin olis se hyvä hioo kankaaseen asti. Siihen liimaa, kumia ja paistoon.

Puska-suska
14.02.2011, 11:28
Nostetaas pari vuotta vanhaa aihetta vähän ylöspäin :)

Mulla on yhdessä renkaassa aiemmin paikattu reikä, joka nyt ilmeisesti vuotaa. Suhisee siltä kohtaa yli yhen baarin paineilla. Tutkiskelin sitä paikkaa vähän tarkemmin, ja siinä on sisäpuolelta vedetty pyöreä oranssireunanen paikka, joka näyttäis yhdestä reunasta pikkasen revenneen ja siitä se taitaa vuotaa. Ulkopuolella sillä kohtaa on nappuloiden välissä arviolta 0,5cm halkeama.

Ensinnäkin, se vanha paikka kannattanee varmaankin hioa pois, vai? Toiseksi, mitäs nämä raskaan kaluston kudospaikat ovat? Vedetäänkö niissä jotain renkaan läpi, vai vulkanoidaanko vaan sisäpuolelta lätkä päälle?

Kolmanneksi, saako jostain valmiin paketin, jossa olis tarvittavat ja yhteensopivat mömmöt ja paikat kaikki samassa?

Kellis
14.02.2011, 15:45
Nostetaas pari vuotta vanhaa aihetta vähän ylöspäin :)

Mulla on yhdessä renkaassa aiemmin paikattu reikä, joka nyt ilmeisesti vuotaa. Suhisee siltä kohtaa yli yhen baarin paineilla. Tutkiskelin sitä paikkaa vähän tarkemmin, ja siinä on sisäpuolelta vedetty pyöreä oranssireunanen paikka, joka näyttäis yhdestä reunasta pikkasen revenneen ja siitä se taitaa vuotaa. Ulkopuolella sillä kohtaa on nappuloiden välissä arviolta 0,5cm halkeama.

Ensinnäkin, se vanha paikka kannattanee varmaankin hioa pois, vai? Toiseksi, mitäs nämä raskaan kaluston kudospaikat ovat? Vedetäänkö niissä jotain renkaan läpi, vai vulkanoidaanko vaan sisäpuolelta lätkä päälle?

Kolmanneksi, saako jostain valmiin paketin, jossa olis tarvittavat ja yhteensopivat mömmöt ja paikat kaikki samassa?

No ensiksi se oranssireunainen paikka mäkeen siitä ,koska ne ei ole tarkoitettu tubeless renkaan paikkaukseen ainoastaan sisärenkaalle koska on venyvä paikka .

Tubeless renkaassa käytetään sini reunaisia paikkoja ja mitä isompi reikä sen isompi talla. Tuossa tapauksessa olisi varmaan joku 120 TL sopiva paikka on ainakin tarpeeksi suuri , voisi mennä normaalilla henkilöauton pyöreällä tallalla joku Nro 02.
Ja vulkanointi aineena aina sinistä (special cement) ,kun on kyseessä sininen talla .

Käyt vaikka rengasliikkeestä ostamassa pienen purkin special cement , ja pari tallaa 120 TL rasvan voi poistaa rasvanpoisto aineella ,ei tarvi erikseen ostaa karhennusnestettä .

Puska-suska
14.02.2011, 16:23
No ensiksi se oranssireunainen paikka mäkeen siitä ,koska ne ei ole tarkoitettu tubeless renkaan paikkaukseen ainoastaan sisärenkaalle koska on venyvä paikka .

Tubeless renkaassa käytetään sini reunaisia paikkoja ja mitä isompi reikä sen isompi talla. Tuossa tapauksessa olisi varmaan joku 120 TL sopiva paikka on ainakin tarpeeksi suuri , voisi mennä normaalilla henkilöauton pyöreällä tallalla joku Nro 02.
Ja vulkanointi aineena aina sinistä (special cement) ,kun on kyseessä sininen talla .

Käyt vaikka rengasliikkeestä ostamassa pienen purkin special cement , ja pari tallaa 120 TL rasvan voi poistaa rasvanpoisto aineella ,ei tarvi erikseen ostaa karhennusnestettä .

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602007/0

Onkos tällaset setit ihan susia? Etiketin perusteella taitaa olla sisärenkaan paikkoja nuokin...

Paljonkos tollasen 120 TL paikan halkaisija on? (arvaus 120mm ? :D ) Entä pitääkös niissä nyt olla se häntä, mikä vedetään reiän läpi?

Laittakaa linkkiä jos tiedätte että jokin nettikauppa noita tarvikkeita myisi... Koitin jo vähän etsiskellä, mutten oikein löytänyt.

Pauli
14.02.2011, 17:38
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602007/0

Onkos tällaset setit ihan susia? Etiketin perusteella taitaa olla sisärenkaan paikkoja nuokin...

Laittakaa linkkiä jos tiedätte että jokin nettikauppa noita tarvikkeita myisi... Koitin jo vähän etsiskellä, mutten oikein löytänyt.

Toi Motonetin setti näyttää ihan sisäkumi paikkaukseen tarkoitetulta.

Helsingissä voit mennä Offivarusteeseen, sieltä löytyy kaikki mitä tarviit, voit myös viedä renkaan sinne paikattavaks jos epäilet omia taitojas.

Kellis
14.02.2011, 20:08
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602007/0

Onkos tällaset setit ihan susia? Etiketin perusteella taitaa olla sisärenkaan paikkoja nuokin...

Paljonkos tollasen 120 TL paikan halkaisija on? (arvaus 120mm ? :D ) Entä pitääkös niissä nyt olla se häntä, mikä vedetään reiän läpi?

Laittakaa linkkiä jos tiedätte että jokin nettikauppa noita tarvikkeita myisi... Koitin jo vähän etsiskellä, mutten oikein löytänyt.

Tuo motonetin sarja on sisärenkaan paikkaukseen tarkoitettu !

Tässä on muutama millä me ollaan tultu toimeen jo aika kauan ja ovat luotettavia oikein asennettuna !

Lisäksi koko taulukko paikan ,reiän sekä paikattavan renkaan mukaan !

Puska-suska
17.02.2011, 14:59
Tuo motonetin sarja on sisärenkaan paikkaukseen tarkoitettu !

Tässä on muutama millä me ollaan tultu toimeen jo aika kauan ja ovat luotettavia oikein asennettuna !

Lisäksi koko taulukko paikan ,reiän sekä paikattavan renkaan mukaan !

Kävin Euromasterilta hakemassa noita paikkoja Olikohan ne numeroiltaan 110 ja 114. Noista MKellon kuvista ei ihan pääse jyvälle siitä minkä kokosia noi on, mutta 114 oli jo sellanen ison tupakka-askin kokonen. Niillä pitäis onnistua renkaan parsiminen... :cool:

Fruehauf-CJ
18.05.2016, 21:13
Tuli hommattua projektikuntoisia renkaita ja kyselin tarjouksia kudoksellisen paikan laittamisesta renkaan kylkeen Imatralaisilta rengasliikkeiltä. Hinnat olisi olleet 40€ ja 20€.
Netissä törmäsin Eurovulk nimisen firman sivuihin, tiedustelin sieltä Preman paikkaustarvikkeita, Karhennusneste PPC-32, liima PFC-8 ja paketti paikkoja (10 kpl PB-6) noin 114€ toimitettuna.

Ja harrastustoiminnasta kun on kyse niin, tottakai itse tehtynä ja viisinkertaisella hinnalla :D :D :D

http://eurovulk.fi/tuotteet/rengaspaikkatarvikeet/diagonaalrehvi-paigad/

Paikkapaketin mukana tuli kuvallinen ohje ja mukaan oli lisäksi laitettu iso, värivalokuvin esitetty toimintaohje renkaiden paikkauksesta, kun mainitsin ettei hirveästi ole kokemusta renkaiden kunnostamisesta. Erinomaista asiakaspalvelua!

Harjoituksen aihiona oli kylkivaurioinen rengas jonka kudokset tai suurin osa niistä olivat vaurioituneet patin alueelta. Ehkä noin 50x80mm alueelta puuttui kudokset kokonaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5918&pictureid=192870
Painetta 1.7 bar.

Hioin porakoneen tukkalaikalla sisäpinnan sileäksi, imuroin puhtaaksi pölystä ja levittelin pintaan karhennusainetta jonka kuivuttua levitin liiman paikan alueelle.
Hiottaessa kankaan reunoja tuli esille, olivat todella lähellä pintaa. Niille kohdille levitin kahteen otteeseen, ohjeen mukaan ”cementtiä”

Liiman kuivuttua paikan suoja kalvo irti ja painoin paikan kiinni renkaaseen ja puu kapulalla painelemaan ilmoja pois paikan alta keskeltä reunoille. Paikka tuntui alusta asti tarttuvan todella voimakkaasti renkaaseen mutta laitoin sen varmuuden vuoksi vielä ruuvipuristimien kanssa puristukseen puoleksi vuorokaudeksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5918&pictureid=192871
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5918&pictureid=192872

Kun sain renkaan vanteelle se olikin ihan käytettävän oloinen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5918&pictureid=192881

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5918&pictureid=192873
vauriokohta ei enää erotu kovinkaan selvästi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5918&pictureid=192874
Painetta on noin 2bar

Hatch
08.11.2019, 03:24
Tuli hankittua rengaskone jokunen vuosi takaperin. Ja kiitos myös tämän ketjun, olen onnistuneesti paikannut aika monta henkilöauton tubeless rengasta (noin 20 paikkausta vuoden aikana). Aina ovat paikat pitäneet, paitsi että eilen petti ensimmäistä kertaa.

Kyseessä oli tuttavani henkilöauton rengas, johon oli tullut kylkeen pieni viilto ja myös reikä. Hän toi renkaan minulle illalla noin klo 19 maissa, jolloin otin vanteen pois ja paikkasin renkaan. klo 22 luovutin paikatun renkaan takaisin hänelle, sillä ilmat pysyivät renkaassa ja oletin että muutaman tunnin kuivumisaika cementille riittää. Kuitenkin seuraavana päivänä hän oli autolla ajanut ensin töihin ja ruokatauolla lähtenyt liikkeelle. Rengas oli tuossa välissä tyhjentynyt. Hän oli myös ajanut tyhjällä renkaalla, jolloin ottaessa renkaan pois vanteelta oli renkaan sisällä paljon kumihöttöä. Lisäksi paikka oli revennyt irti lähes kokonaan.

Paikkauksen tein täälläkin ohjeistetulla tavalla: 1. Karhennetaan tubeless-renkaan sisäpuolta hiomalaikalla 2. ruiskutetaan karhennusainetta (Break-Cleaner omassa tapauksessa) 3. TipTop Cementtiä levitetään pensselillä 4.Annetaan kuivua noin 10 minuuttia eli kun ei tartu enää käteen 5. Tubeless paikka paikattavaan kohteeseen ja trissalla rullailen sen kunnolla kiinni.

Olen aina ennen antanut paikan kuivua noin 1vrk. Mutta eilen oli hieman kiire ja oletin, että cement kuivuu lämpimässä (18c) autotallissani noin 3 tunnissa. Ulkolämpötila oli noin -5c. Olinko mahdollisesti siis liian hätäinen? Kuinka kauan tuon cementin pitäisi oikein kuivua ja voiko sitä vauhdittaa esim. hiustenkuivaajalla?

Kyljen paikkauksesta tuli myös mieleen, että toisin kuin renkaan keskiosa, kylkihän elää merkittävästi enemmän. Olisiko siinä parempi käyttöö sellaista sisäkumipaikkaa, jossa ei ole kudoksia ja joka on joustava? Onko siis kudoksellinen paikka liian jäykkä renkaan kylkeen? Miksi kysyn tätä, on että paikkasin "uran" alkuvaiheella kyljet sisäkumipaikalla, ja ongelmia ei tällöin ilmennyt.

Tuossa vielä Rema TipTop viralliset ohjeet tubeless renkaan paikkaukseen MiciComp - paikalla: https://rematiptop.fi/wp-content/uploads/Minicombi-k%C3%A4ytt%C3%B6opas.pdf

Itse käytän paikkana tällaista: https://www.fixusnet.fi/fin/ulkorengaspaikka_75x75mm_tubeless-p-490546-0/

kivinen
08.11.2019, 07:58
Henkilöauton tai pakettiauton renkaita ei saa paikata kyljestä ja käyttää tieliikenteessä.

Hatch
08.11.2019, 17:16
Henkilöauton tai pakettiauton renkaita ei saa paikata kyljestä ja käyttää tieliikenteessä.

Aivan, no enpäs enää sellaista enää tee. No onneksi tämä olikin ainoa kylkipaikkaus mitä olen tehnyt. Mutta tosiaan tuosta kuivumisesta, eli voiko sitä jouduttaa jotenkin ja kauanko pitäisi antaa kuivua?

Technics
08.11.2019, 20:00
Kuivumisaikaa en osaa sanoa mutta oon paikannu useita niin että ne on puolen tunnin sisällä paikkaamisesta auton alla ulkona olipa pakkasta tai ei ja ovat pitäneet. Kylkeen en oo koskaan kokeillu eikä sitä voi tosiaan suositella, paitsi maasto-olosuhteissa.

Hatch
09.11.2019, 14:13
Kuivumisaikaa en osaa sanoa mutta oon paikannu useita niin että ne on puolen tunnin sisällä paikkaamisesta auton alla ulkona olipa pakkasta tai ei ja ovat pitäneet. Kylkeen en oo koskaan kokeillu eikä sitä voi tosiaan suositella, paitsi maasto-olosuhteissa.

Ja olet siis käyttänyt nimenomaan noita tubeless paikkoja ja cementtiä? Et joustavia sisäkumipaikkoja, etkä hiustenkuivaajaa tms. lämmittänyt paikkaa.

Technics
09.11.2019, 18:54
Ja olet siis käyttänyt nimenomaan noita tubeless paikkoja ja cementtiä? Et joustavia sisäkumipaikkoja, etkä hiustenkuivaajaa tms. lämmittänyt paikkaa.

Sisäkumipaikat vaan sisäkumeihin. Pääasiassa tuli liimailtua niitä sinisiä tatteja mitkä laitetaan pienempään pistoreikään. Jonki verran myös niitä isompia "lätkiä". Eikös tuo lie tota cementtiä ollu ellei oo jotain kilpailevaa tuotetta joka on samanlaista sinistä mömmeliä. Päälle vielä tota mustaa tavaraa mikä oli mainittu tiptop ohjeessakin.

Paikat laitettu about normaalissa huonelämmössä, ei mitään erillistä lämmitystä käytetty.

Mut tosiaan tuo että ei se kyljessä kestä samanlailla kun kehällä vaikka viikon kuivattais.

Viipo
10.11.2019, 00:24
Ite vasta kokeilin (taas) tiptopin kudospaikkoja traktorin renkaaseen: barumi oli hakun vierestä puhki ulos asti, kudokset poikki n. 5cm matkalta. sisäpuolelle karhennus ja pariin kertaan tiptopin sinistä cemnttiä paikkaan ja renkaaseen. oottelin, et tulee nahkeeksi, eikä tartu sormiin. Paikoilleen ja koitan painella: ei tartu. No uusi kerros ja pari minuuttia kuivattelua, ja uudelleen:ei kestä.
paikan pinnalta lähti cementit pois rullalla kun vähä seormella pyyhki. No en sitten enää jaksanu, niin roiskin vaan reilusti cementtiä väliin ja märkänä paikalleen, pari ruuvipuristinta painamaan.
Jonkun 6 tunnin jäkeen purin puristimet pois ja kaikinpuolin näytti hyvältä, mutta kun kumin käänsi vanteelle ja sisärenkaaseen laittoi ilmat, niin siitä reiän kohdalta aukesi irvistämään n. senttiä leveeltä se ratkeama. Liima sisällä oli kyllä "kuivaa", pehmeää, mutta ei tarttunut mihinkään.
Laitoin moottorisilokoonia vaan reiän täytteeksi, ettei hiekka mene väliin ja katotaan, miten kauan kestää.

Hatch
10.11.2019, 03:58
Ite vasta kokeilin (taas) tiptopin kudospaikkoja traktorin renkaaseen: barumi oli hakun vierestä puhki ulos asti, kudokset poikki n. 5cm matkalta. sisäpuolelle karhennus ja pariin kertaan tiptopin sinistä cemnttiä paikkaan ja renkaaseen. oottelin, et tulee nahkeeksi, eikä tartu sormiin. Paikoilleen ja koitan painella: ei tartu. No uusi kerros ja pari minuuttia kuivattelua, ja uudelleen:ei kestä.
paikan pinnalta lähti cementit pois rullalla kun vähä seormella pyyhki. No en sitten enää jaksanu, niin roiskin vaan reilusti cementtiä väliin ja märkänä paikalleen, pari ruuvipuristinta painamaan.
Jonkun 6 tunnin jäkeen purin puristimet pois ja kaikinpuolin näytti hyvältä, mutta kun kumin käänsi vanteelle ja sisärenkaaseen laittoi ilmat, niin siitä reiän kohdalta aukesi irvistämään n. senttiä leveeltä se ratkeama. Liima sisällä oli kyllä "kuivaa", pehmeää, mutta ei tarttunut mihinkään.
Laitoin moottorisilokoonia vaan reiän täytteeksi, ettei hiekka mene väliin ja katotaan, miten kauan kestää.

Aika erikoista. Itsellä tarttuu tubeless paikka tuohon cementtiin kuin "sika limppuun", kunhan antaa cementin ensi kuivua sen 10 minuuttia. Vielä kun rullainta pyörittelen paikan päällä niin vaikuttaa olevan todella lujasti kiinni. Se tässä ihmetyttääkin miksi paitta oli pettänyt,

...Paitsi aikoinaan ensimmäisellä kerralla ei tarttunut sitten millään, kun koitin liimata paikkaa väärin päin :rolleyes:

kivinen
10.11.2019, 08:17
Viipolle: Kai otit suojamuovit pois?😉

Oikeasti kuulostaa siltä, että tuo rengas olisi pitänyt ensin paistaa ehjäksi. Silloin ei tule mitään "repeämiä" täytön jälkeen.

Ja oikesti pahinta mitä sille voi tehdä on laittaa jotain silikonia. Sen jälkeen siihen ei kyllä tartu enää mikään.

Onkohan sitä rengasta aikanaan voideltu jollain silikonipohjaisella päälle laittaessa?

Pajares
10.11.2019, 11:14
Nestemäinen karhennin on hyvää luomaan tartuntapintaa paikkojen alle.

Rema tiptop ihan spraypurkina saa


Edittinä linkki kyseiseen liemeen--->

Muutenkin edullinen paikka tilata esim.rengasleikkurin teriä ja muutakin paikkaustarviketta ja mömmöä...

https://www.renkaat365.fi/fi/tarvikkeet/renkaan-puhdistukseen-ja-kumilta-rasvan-ja-voiteluaineen-poistaja-liuid-buffer-500ml-spray-ckw-frei

-MaTTi-
12.11.2019, 21:44
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=93193&stc=1&d=1573587811

wikke
13.11.2019, 13:08
Niinpä!