View Full Version : Suzukin jakolaatikossa oleva antura?
Mulla on tuossa jakiksen remontti/välitysten muutto menossa. Törmäsin tuiki ihmeelliseen asiaan tuossa jakolaatikon kepin tyvessä. Siinä on nähtävästä jokin antura kun kaksi piuhaa lähtee konehuonetta kohti johtosarjassa kulkemaan. Tämähän on kaiketi Nelivedon merkkiantura?:confused: Ihmetyksen herättää se että minun SJ410 vm 85 suitsassa ei ole minkäänlaista merkkivaloa sisätiloissa. Olisko jollain tietoa moisesta virityksestä, tuleeko piuhat esim sisälle koelaudan taakse asti vai mikä tuon anturan todellinen tarkoitus on. Tuskin se on etupään automaattisia napalukkojakaan varten?:D tuossa mallissa kun ne etuakselit on aivan tönkki tavaraa...
Samanmoinen anturi on omassa ja oon kanssa ihmetellyt sitä. Tosin omassa on ryypyn yläpuolella semmoinen musta laatta jossa en 4wd teksti joka tosin ei ole ikinä palanut. Ja oma on vm. -84. Eikös valollisessa ole se valo mittaristossa?
Laitetaan nyt kuva vielä missä se mystinen laatta sijaistee..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1326&pictureid=29873
R-Lempiäinen
25.05.2009, 11:28
miun vanhassa sj:ssä vm:85 oli se musta lätkä merkkivalona siis vasemalla puolella rattia. kun kytki nelikon niin sytty lätkään 4wd valo.
sit uudemmassa (samurai) on valo mittaristossa.
Kyllä, tuo huikan yläpuolella oleva ruutu on todellakin se 4wd merkkivalo. Ja sitä käskyttää jakolaatikon vaihteensiirtäjillä oleva anturi.
Meikän suitsasta tuosta kyseisestä kohtaa löytyy ainoastaan musta aukko eli tyhjä reikä johon iskin lisävalojen katkaisijan. pitääpä alkaa hakeen sieltä suunnalta irtonaisia piuhoja ja virittää joku lamppu siihen... Kiitos vastauksista arvon offarit
Racingrabbit
25.05.2009, 20:42
Mulla on tuossa jakiksen remontti/välitysten muutto menossa.
Onko sulla mitkä välitysrattaat menossa laatikkoon?
Tossun tekemät rattaat taitaa käydä vaan siihen vanhempaan "valottomaan" laatikkoon?
Onko sulla mitkä välitysrattaat menossa laatikkoon?
Tossun tekemät rattaat taitaa käydä vaan siihen vanhempaan "valottomaan" laatikkoon?
sj 410 ja 413 rattaiden sekoitus. tonhan pitäis mennä laatikkoon kun laatikkoon...?:confused:
Tsekkasin muuten sitä imuvivun ympärystää ja sieltähän tuli tehtyä melkoinen löytö. kaksi palanutta merkkivaloa roikkui johtojen päissä! :D
Niin että onko nyt jollain tietoa että käykö ne 413 rattaat sopivasti sekoitettuna tuohon 410 merkkivalolliseen laatikkoon? http://www.openit.fi/zuk/tranny/jakolaatikko.html tuon ohjeen mukaan olen hommaa aloittanut ja tähän asti olen ainakin onnistunut siinä että vaihdoin tuon hammasrattaan minkä voi toiseen akseliin itse vaihtaa. Huomenna olis menossa sorvarille toi 410 ja 413 akselien sekoitus teetettäväksi. en kyllä näe/tiedä estettä miksei onnistuis, mutta kertokaa nyt joku ihmeessä jos jostain syystä ei onnistu koska muuten menee reisille koko suunniteltu välysten vaihto.
Sopii. Kaveri rakensi kyseisillä ohjeilla rattaat ja hyvin rokkaa. Hidastu ihan mukavasti mutta kivikossa saisi olla hiukan vielä hitaampi. Mutta ei noillakaan enää kytkintä tarvii polttaa...:D:eek:
Sopii. Kaveri rakensi kyseisillä ohjeilla rattaat ja hyvin rokkaa. Hidastu ihan mukavasti mutta kivikossa saisi olla hiukan vielä hitaampi. Mutta ei noillakaan enää kytkintä tarvii polttaa...:D:eek:
Kiitosta chemosille, meikä lähteekin nyt samantien sorvarin pakeille! :D