View Full Version : Toyota Landcruiser LJ70 -86 (Vaihtanut omistajaa)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1823&pictureid=32084
Noniin.
Uusi projekti, päivittelen sitämukaan kun edistyy... Kuvia ylihuomenna... Etukaaret pitäis leikellä ja moottori säätää (ahdot nostaa 0,8 baariin, mutta tuntuu silti laiskalta... tarttee ennakkoo laittaa lisää ja syöttöä...)
Nämä muutokset siis ovat jo autossa:
- Mekaaninen vinssi
- Pidemmät vieterit ja uudet iskarit
- Polyuretaanipuslat
- Keskipanssari
- 35/14,5/15 Boggerit beadlockvanteilla
Vilkutin
25.05.2009, 13:05
juuu, eipä niistä paineista pal iloa jos ei kasvata syöttöäkin.
Jep paineet nousee kyl hienosti jo alhaalta, tummaa ei tuu yhtään ja savuarvokin on jotain 0,8-1.0... Paljonkohan tähän uskaltaa kääntää ennakkoo pumpulle ja oisko sulla mtn hyviä vinkkejä paljonko syöttöä... Ite en oo pelaillu ku vaparidiisseleiden kanssa... Täytyy perehtyy tohon ahdonalaiseen syöttöön ja sen säätöön tälläviikolla kun kerkeää vaan...
Bigmoose
25.05.2009, 15:55
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/syoetoen-lisaeys.php
kahteleppa tuollta sivullta.....
miks etu kaaret pitää leikellä?jos sulle tulee kerran pitemmät jouset?
toyota4x4
25.05.2009, 22:41
miks etu kaaret pitää leikellä?jos sulle tulee kerran pitemmät jouset?
sullahan on jotku alterrainit niin ei tartte leikellä. boggerit vaati tilaa ja niillä vehkeet etenee :)
miks etu kaaret pitää leikellä?jos sulle tulee kerran pitemmät jouset?
Etukaariin täytyy viistää takareunaan vähän lisää tilaa koska Boggeri vaatii vähän tilaa pyöriä... Tossa on jo jotkut korottavat jouset.. Koitan laittaa tänään kuvia kikottimesta kun pääsen töistä kotiin :)
sullahan on jotku alterrainit niin ei tartte leikellä. boggerit vaati tilaa ja niillä vehkeet etenee :)
no eipä ne boggeritkaan vaatinnu sen enempää tilaa ku noi greepyt...aattelin et leikkaat koko kaarest!
Meni kytkinpoljin hervottomaks (nesteet tullut pihalle) Täytyypi ilmata ja kattoa mistä vuotaa vai päästääkö tiiviste läpi...
Tänään jos on aikaa niin koitan kuvata ja leikellä ne etulokarit... Jos vaikka pääsis enskerran kulmakorpeen testaileen kikotinta :)
Dodii etulokarit leikkailtu ja sisälokarit muokkailtu, nyt mahtuu kolmevintsat pyörimään... Vähän sitä ois kiva saada vielä ylöspäin... Käyn lauantaina kulmakorvessa testaamassa miten etenee ja mitä saadaan rikki...
Autosta jo löytyneitä vikoja, mitkä täytyy mahdollisimman pian korjata:
-Ei hehkuta vaikka hehkut uudet, pitää ihme narahduksen kun virrat kääntää päälle, hehkuvalo ei syty
-Kytkimen pääsylinterin stefa pudottaa kytkinnestettä
-Jarrut alkavat olla jo aika loppu
Kuvia vois tänään muistaa ottaa...
Vilkutin
02.06.2009, 10:11
tarviiko pumpun ennakko säätää, syöttöä lisätessä... itselleni en ainakaan 2L2 koneeseen ole moista tehnyt.
tarviiko pumpun ennakko säätää, syöttöä lisätessä... itselleni en ainakaan 2L2 koneeseen ole moista tehnyt.
Saa siitä vähän enemmän voimaa ja toimii muutenki kivemmin (paitti tyhjäkäynnillä käy aika terävästi ja jopa ronksottaa) ku on sopivasti lisää ennakkoa...
Kyllähän siihen eloa tulee lisää kun ennakon säätää kohdalleen.
Oisko hehkurele rikki tai jostain välistä johto poikki/irti?
Rekisteröimätön
02.06.2009, 14:16
Dodii etulokarit leikkailtu ja sisälokarit muokkailtu, nyt mahtuu kolmevintsat pyörimään... Vähän sitä ois kiva saada vielä ylöspäin... Käyn lauantaina kulmakorvessa testaamassa miten etenee ja mitä saadaan rikki...
Autosta jo löytyneitä vikoja, mitkä täytyy mahdollisimman pian korjata:
-Ei hehkuta vaikka hehkut uudet, pitää ihme narahduksen kun virrat kääntää päälle, hehkuvalo ei syty
-Kytkimen pääsylinterin stefa pudottaa kytkinnestettä
-Jarrut alkavat olla jo aika loppu
Kuvia vois tänään muistaa ottaa...
täälläkin samat viat LJ ssä...
käyköhän hiluxin pääsylkky LJ70 vastaavan tilalle? Lj ssä näkyy olevan vaan sylinterin alla joku neliskulmanen mötikkä(noin tulitikkuaskin kokoinen) jota hiluksin vastaavassa ei ole... mikähän lie.
täälläkin samat viat LJ ssä...
käyköhän hiluxin pääsylkky LJ70 vastaavan tilalle? Lj ssä näkyy olevan vaan sylinterin alla joku neliskulmanen mötikkä(noin tulitikkuaskin kokoinen) jota hiluksin vastaavassa ei ole... mikähän lie.
Hiluxiin yritin lj:n pääsylkkyä joskus laittaa... ei ollu ainakaan ihan bolt-on homma joten jäi laittamati. en muista mikä siinä eros niin paljon, mut kaikkihan saa käymään jos niin haluaa.:)
ennemmin laittaa uuden tiiviste satsin joka kustantaa 5€ tai koko sylkkä joka oli satkun, nää oli Koivusen tuotteita.
Mites ootte korjaillu näitä hehkujärjestelmiä... Valo vaan välähtää ja rele pitää tuplanaksauksen... Mutta ei kuitenkaan hehkuta... Joutuu sahaamaan käyntiin eikä tee varmaan pitemmän päälle hyvää.... Hehkureleet maksavat Tojotalla 235e ja 145e kappale? Onko joku rakentanut nappihehkua tai jotain muuta tapaa ratkaista ongelma?
Tässä muutama kuva vielä autosta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1823&pictureid=32084
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1823&pictureid=32082
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1823&pictureid=32077
mulla olis ehjät releet lj.ssä, tulevassa rj.ssä
-pajero-
08.06.2009, 21:57
Nappi hehkut eikä oo hinnalla pilatut suorat virrat jos ei muuta...
ei ainakaa tuola esim Hiacepojat Oy:ssä,näytä paljoo maksavan noi releet jostain purku hiluxista,
rele hehku Toyota Hilux 1996 30.00
ja luulis että tollasia vastaavia releitä sais jostain ihan yleismalleja tuohon käyttööön.
Olet kai mitannu että hehkuttaako se, vai oletko vaan sitä valoa tuijotellu?
Itellä on 2 Läjää ja molemmissa valo vaan välähtää ja hetken päästä alkaa naksumaan. Hyvin hehkuttaa..
Meikäläisen autossa oli kans tollanen saman tyyppinen hehkutus vika, et tuplanapsahdus ja valon välähdys. Vika löytyi virtalukonpohjasta.
Koita heilutella avainta virtalukossa hehkutus asennossa. Sillai omassani huomasin vian, kun jossain asennossa hehkutti kun avainta käänteli!
Mittaa siitä kiskosta tuleeko sinne edes mitään?
Mittaa siitä kiskosta tuleeko sinne edes mitään?
Onko mitattu jo???
Rekisteröimätön
12.06.2009, 22:31
Eikös LJ:ssä oo 6V hehkut kannessa ja imusarja hehku (12V) toimii etuvastuksena. Jos imusarjahehku on särki niin kannen hehkuille ei tule virtaa. Jos nappihehkun laittaa, niin jännitettä pitäisi saada vastuksella alennettua.
Joo kertokaas miten ootte toteuttanu nappihehkun? Saatiin hehkutus toimimaan ja 7 volttia jännitettä kiskolle kun korvattiin konehuoneessa oleva palanut rele 30A nelinapaisella tarvikereleellä. Piti aikamoista sirinää se uusikin rele kun käänsi virrat päälle, mutta hehkukiskolle tuli virta ja auto starttasi hienosti... Mitenhän paljon yksi hehku vie virtaa? Pitäisi saada tietää, että mistä löytyisi sopivan kokoinen rele nappihehkulle ja suora 12 voltin virta kiskoille... Eipähän ne hehkut hetkestä pitäisi palaa... Näihinkin on niin monenlaisia hehkuja käsittääkseni... 6V, 11V ja 12V... Loppuu vaan kiinnostus noissa sähköhommissa ja hehkut pitäis saada pelaamaan....
ttimonen
13.06.2009, 13:26
Mulla toimi se alkuperäinen rele mutta ohjauksessa on jotain häikkää. Laitoin napin ohjaamaan sitä orkkis relettä.
Muutaman kerran talvipakkasella poltin hehkut ja vaihdoin senjälkeen 12V hehkut tilalle. Nyt kärsii antaa nappia, joskin joutuu hehkuttamaan kauemmin.
KarvaTurpa
13.06.2009, 19:56
Joo kertokaas miten ootte toteuttanu nappihehkun? Saatiin hehkutus toimimaan ja 7 volttia jännitettä kiskolle kun korvattiin konehuoneessa oleva palanut rele 30A nelinapaisella tarvikereleellä. Piti aikamoista sirinää se uusikin rele kun käänsi virrat päälle, mutta hehkukiskolle tuli virta ja auto starttasi hienosti... Mitenhän paljon yksi hehku vie virtaa? Pitäisi saada tietää, että mistä löytyisi sopivan kokoinen rele nappihehkulle ja suora 12 voltin virta kiskoille... Eipähän ne hehkut hetkestä pitäisi palaa... Näihinkin on niin monenlaisia hehkuja käsittääkseni... 6V, 11V ja 12V... Loppuu vaan kiinnostus noissa sähköhommissa ja hehkut pitäis saada pelaamaan....
Muistaakseni -86:ssa on 6V hehkut (saman ikäisessä hiacessa oli muistaakseni 7V, mutta muuten samanlaiset). Uudemmassa peltisen venakopan omaavassa moottorissa (2L2-T?? 4runner ja hilux) taitaa olla tuo 11V
Mulla oireili aikanaan LJ:n hehkut. Kerran paloi kaikki muut paitsi neloshehku kerralla, kun suuressa viisaudessani väsäsin nappulan ohjaamaa suoraan hehkurelettä
Noniin eli eilen selvitelty hehkutusvikaa. Ensinnäkin hehkurele siis palanut ja samalla kaikki hehkut. Edellinen omistaja oli juuri vaihtanut kanteen 2L-T moottoriin soveltuvat alumiiniset 6V hehkut. Kokeilin yhdellä tällaisella (toimiva joka oli hanskalokerossa vielä paketissaan), että 12 voltin jännitteellä tarvitaan noin 3 sekunnin hehkuaika, että hehkun kärki on sopivan punainen. No onneksi en heittäny Hiluxin varaosakantta mäkeen vaan siitähän löytyi täysin toimivat valurautaiset 7V hehkut. Nämä tarvitsi noin 4-5 sekuntia ollakseen punahehkuiset. Virtamittarilla mittailin hehkujen vievän aluksi noin 22A, mutta tasaantuvan siitä 16-18A.
Pikainen laskutoimitus kertoi hehkujen vievän yhteensä max 80A. Sopivaa relettä ei löytynyt aivan tarvikkeena (28e ois maksanut erikois tehorele) Niinpä fiksuna miehenä ylimääräinen puoliksi rikki oleva Warnin releboxi ja siitä irti toimiva rele... Niin saatiin ilmaiseksi hyvin toimiva rele.
Tuo rele ei kuitenkaan jaksanut sulkeutua hehkukortilta tulevalta ohjausjännitteeltä (mikä oli vain 2,5 volttia, kun virta-avaimesta väänsi virrat päälle). Niinpä virittelin nappihehkun ohjaamaan hehkurelettä siihen asti, kunnes saan selvitettyä mikä hehkukorttia vaivaa (hanskalokeron alla oleva, maksaa Toijotalla 220e) Purin hehkukortin, mutta mitään ihmeellistä en huomannut? Osaisko kukaan valaista missä mahtaa olla vika, kun hehkureleen ohjausjännite on liian matala... Kellään ollut samaa vikaa?
Nappihehkussahan on kätevä, että saa itse annettua jälkihehkua, mutta tulee sellainen olo, että ei osaa korjata, jos alkuperäisessä hehkutusjärjestelmässä on jotakin häikkää...
Täytyy tutkia ja paremmalla ajalla koittaa katsoa missä vika mahtaisi olla... Nyt toimii kuitenkin hehkut ja autokin aivan erinomaisesti...
Paljon kaikkee pientä ja vähän isompaa puuhasteltu ja Askolan Kympissä oltiin rastialuetta valvomassa. Tässä kuvia nykykunnossa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1944&pictureid=35152
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1944&pictureid=35153
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1944&pictureid=35151
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1944&pictureid=35142
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1944&pictureid=35141
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1944&pictureid=35143
Tuossakin ketjussa on hehkuista jotain:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55635
kyllä lj on aika nätin näkönen auto en tiä pitääkö se itekkin tuollanen joskus hommata :p
Dodiin. Pitäisi viikonloppuna väsäillä jotain Läjään jos vaan kerkiäis...
What to do listaa:
-Kuljettajan penkki päivittää Sparco Rev Kevlar (tyttöystävä viimein kerkesi verhoilla penkin)
-Vaihtaa ohjausvarsi 4mm seinämällä olevaan
-Asentaa Wilwood kardaanikäsijarru
-Rasvailla paikat läpi ja vaihtaa öljyt
-Asentaa erillissarja eteen
-Säätää moottoriin lisää vetoja
Vielä odottelen seuraavia osia:
-Alumiini Intercooler
-Koteloitu vapaavirtaussuodatin
Kattoo vaan miten kerkee ja jos viikonloppuna sais vähän projektikuviakin :)
Noniin nyt lähti kuuleman mukaan postiin 70cm leveä täysalumiini välijäähy ja hiilikuitukoteloitu vapaavirtaussuodatin... Saas nähä paljonko tulee lisää vetoja koneeseen kun snorkkeli imee ulkoilman lämpöistä imuilmaa turbolle ja ahtoilman lämpötila laskee sekä suodattimen, että välijäähdyttimen myötä aivan toisiin lukemiin :) :)
Eilen tarkastin ja putsailin jarrut... Palat ja kengät olivat hyvässä kunnossa ja 235/75/15 sirkkelinterät alle... Jospa se kulutuskin putoisi inhimillisiin lukemiin. Vie Boggereilla tasaiset 16-18 litraa sadalle :)
Pumpun säädän vasta filtterin ja coolerin jälkeen...
Viikonloppuna jos sais kaikkea pientä taas puuhasteltua...
Eipä noi Bling Bling jäähyt ja filtterit mitää ihmeitä tee.. Jotain pientä saattaa tietysti huomata, kuten luistavan kytkimen vedätyksissä ja sillee. :)
Eipä noi Bling Bling jäähyt ja filtterit mitää ihmeitä tee.. Jotain pientä saattaa tietysti huomata, kuten luistavan kytkimen vedätyksissä ja sillee. :)
Sitävarten onkin varastossa odottamassa 2.8 Common Rail Ducaton VNT Garretti...
Sitävarten onkin varastossa odottamassa 2.8 Common Rail Ducaton VNT Garretti...
jos oikeen potkuu haluut ni hanki 2lt2 pumppu siihen niin saat vähän eloa edes,tai sit teetät pumpun jossain pajal!
Onks tää nyt sitä Bling Bling tuuninkia?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1823&pictureid=36172
Rekisteröimätön
30.07.2009, 15:34
Eikös tuo ole vain välijäähdytin , ja eikös ne bling blingit ole vain neekereiden hommia
Onks tää nyt sitä Bling Bling tuuninkia?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1823&pictureid=36172
Ripusta toi ketjulla kaulaan niin sit sulla on BLING-BLING :D
Ei oo bling bling mut hyvä cooleri kylläkin, laitoin tommosen samanlaisen omaan Läjään jokunen vuos sitten.
tollaanenhan munkin keulalle on pesiytynyt. Hyvä ja halpa..
Auto myyty ja siirtynyt "Pajatso" nimimerkin omistukseen.
Rekisteröimätön
03.10.2009, 15:37
OUJEEE
CRuisRover
14.02.2012, 20:05
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2878&pictureid=86891http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2878&pictureid=86891
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2878&pictureid=86891
Tälläne nykyään ja päivittäisessä työmatka-ajossa.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2878&pictureid=86891http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2878&pictureid=86891
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2878&pictureid=86891
Tälläne nykyään ja päivittäisessä työmatka-ajossa.:)
Mukava kuulla, että auto on löytänyt uuden omistajan :) Kerros vähän tarinaa paljonko tullut kilometrejä ja mitä muutoksia olet tehnyt? Onko auto pelittänyt hyvin?