Shuttle
11.10.2004, 13:29
Noniin. Liukkaat yllättävät kohta jälleen kerran eteläsuomen, ajattelin tällä kertaa olla ees jotenkuten valmistautunut.
Autona siis takatuuppari (tarvittaessa nelikko - ei hätää) lantikka. Pätkä sellainen.
Alla on tällä hetkellä hyvin vanhat (aivan varmasti yli 10v, ellei peräti lähemmäs 20v vanhat) M+S renkaat.
Ei siis kitkat. Renkailla ei ole ajettu paljoa, mutta kuvion reunasta löytyy jo vanhan kumin halkeamia.
Ensinnäkin ongelmana on raha. Itse en omista autoa (ajan isiliisinginä), ja rahasampo ilmoitti sulkevansa nyörit autonosien hankintaan.
Toisena ongelmana on valita että hankkiiko
1) toiset vanteet ja niille nastarenkaat
2) nykyisille vanteille nastarenkaat
3) nykyisille vanteille kitkarenkaat
Renkaitten kokoa ei voi kasvattaa nykisestä kuin 10mm halkaisijalta. Muuten ei mahdu autotalliin.
Aivan, siellä ei ole kuin 2cm vapaata tilaa. Vanteet ovat 6.00-16, ja nykyiset renkaat muistaakseni 205R16.
Mitä voisi olettaa vaihtoehto 3:n maksavan - samalla vaihtaisi vararenkaankin.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
Autona siis takatuuppari (tarvittaessa nelikko - ei hätää) lantikka. Pätkä sellainen.
Alla on tällä hetkellä hyvin vanhat (aivan varmasti yli 10v, ellei peräti lähemmäs 20v vanhat) M+S renkaat.
Ei siis kitkat. Renkailla ei ole ajettu paljoa, mutta kuvion reunasta löytyy jo vanhan kumin halkeamia.
Ensinnäkin ongelmana on raha. Itse en omista autoa (ajan isiliisinginä), ja rahasampo ilmoitti sulkevansa nyörit autonosien hankintaan.
Toisena ongelmana on valita että hankkiiko
1) toiset vanteet ja niille nastarenkaat
2) nykyisille vanteille nastarenkaat
3) nykyisille vanteille kitkarenkaat
Renkaitten kokoa ei voi kasvattaa nykisestä kuin 10mm halkaisijalta. Muuten ei mahdu autotalliin.
Aivan, siellä ei ole kuin 2cm vapaata tilaa. Vanteet ovat 6.00-16, ja nykyiset renkaat muistaakseni 205R16.
Mitä voisi olettaa vaihtoehto 3:n maksavan - samalla vaihtaisi vararenkaankin.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.