View Full Version : fedima sirocco vs. insa special track
fediman 31:nen sirocco vastaa melkein 32x11,5 rengasta, kuvion syvyys 19mm, entäs insan special track? näytti offivarusteellakin olevan insoja ja hinta sama kuin fedimoissa...kokemuksia? toi koko ja kuvion syvyys ainakin kiinnostas...
hieman offtopic mut muistax mä väärin vai oliko insat viel hetki sitten halvempia moonlight mestassa?
hieman offtopic mut muistax mä väärin vai oliko insat viel hetki sitten halvempia moonlight mestassa?
oli kyllä munkin mielestä:)
Kuuleman mukaan fedimat voi olla vähä minkäkokosia tahansa... Eli saa kuormasta hakea 4 samankokosta rengasta. Tasapainotus ei aina onnistu, tai onnistuu jos laittaa pulteilla eka 200g pahimpiin ja alkaa sitte vasta tarkempaa yrittämään.
Insat nyt alla ja Pauli sai ne jopa jotenki tasapainoon...
Rekisteröimätön
20.05.2009, 22:12
Parhaaseen pinnatuun renkaaseen on laitettu ulkosyrjälle 500g. ja sisäsyrjälle 550g: ja vituiks meni.
Eli kilo ja viis grammaa per rinkula ,aravakkaas vaan toimiiko?
Parhaaseen pinnatuun renkaaseen on laitettu ulkosyrjälle 500g. ja sisäsyrjälle 550g: ja vituiks meni.
Eli kilo ja viis grammaa per rinkula ,aravakkaas vaan toimiiko?
kuka tasapainotti ??
Jos 45g lähti heti irti :D
Laittakaa kuulia, niin ei tartte värkätä.
Mun 235/85-16 Insa Special Tracit ovat kaikki melko tarkkaan saman kokoisia. Mittasin ne kaikki uutena, ympärysmitoissa oli vain muutama milli heittoa. Korkeutta niillä on tuuman enemmän, kuin mitä periaatteessa pitäisi. :)
Yleensä Insa on ollut hieman Fedimaa halvempi. Sitä en tiedä kumpi on parempi. Omiin Insoihin olen ollut ihan tyytyväinen.
Tasapainotukseen en sano mitään, asvaltilla en ole ajanut metriäkään...
oli kyllä munkin mielestä:)
Tuli huomattua sama, melkein satasella kallistui 235/70-16 yhdessä yössä moonlightissä...
by the way, olisko jollain tuon koon renkaat joista sais halkaisian mitattua kun olen suunnitellut noita omaan suitsaan ja pitäis vain saada tietää mahtuuko pyöriin...:confused:
eikös kukaan oo mitannu insan kuvion syvyyttä ja leveyttä?
Jyväskylässä ois tarjolla insaa tolla hintaa.. http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/ Voin mitata kunhan joskus saan omani.
Juuri mitattu Insa Turbo Special Track 31x10.5x15. Lyhyen GR:n (n.1900kg) alla:
-7" leveellä vanteella
-Katupaineilla 1,5-2 kiloa
-renkailla ajettu vain muutama sata kilsaa
-Korkeus n. 775 mm, eli tasan "oikein"
-Urasyvyys keskellä n. 19 mm reunanappuloissa luonnollisesti reilusti enemmän, n. 24 mm
Leveyttä en rullamitalla saanut luotettavasti mitattua.
Oikein mukavat renkaat ajella kadulla, ainakin katupaineilla. Ainoastaan meteli on melkoinen, mutta sitä varten on stereot.. :)
Onko kenelläkään kokemuksia Silverstone MT-117 Xtreme 31x10.50 -15 110L, kiinnostaisi todellinen korkeus asennettuna ja kuvion syvyys, kuvio on muuten sama kuin simexissä, special trackissa ja siroccossa, mutta sivu kuvio näyttäisi karkeammalta... :)
http://www.extremetyre.ru/pic/t/ta5600_b.jpg
En mä ole puntitusta kaivannu fedimoihin. On noilla jokunen tonni jo tiellä rullattu.
Rekisteröimätön
05.09.2009, 20:28
Itte tilasin Insa turbo saharat 31x10.5/15 5kpl vuen vaihteessa punnan ollessa halpa englannista 65 puntaa kipale ja vanteet 30 puntaa kipale. Kesti Suomen hintoihin nähen vielä maksaa toimituskulutkin. Painoja taitaa olla pahimmassa lähes se puolikiloa ja parhaassa 50g.
Lauri-poika metsäs häärii
katseleepi puita väärii
mäyränä nummia tonkii
elhapero
06.09.2009, 08:57
Special trackit alla koossa 265/75-16 eikä mitään tasapainoja,pääasiallinen ajo on maastossa mutta kokeilin kestopäälysteellä 80km/h eihän ne edes ravistanut mitään.Tässä sarjassa ei ollut kokoeroa yhtään ja pinta kuvio on saatu todella suoraksi.