View Full Version : Jeepin 4.0 H.O moottori remonttia (se käy taas)
Vajaa viikko sitten alkoi moottorissa tuntumaan
noin 1200-1500 kierroksen kohdalla pientä
käynnin epätasaisuutta joten nokka kohti
Jamantia ja uudet sytkäosat kiinni.
Käynti parani jonkun verran joten kovaa ajoa.
Muutaman päivän kuluttua moottori
stumppas pienen kolinan saattelemana.
Tässä lopputulos, mitäs nyt tehdään...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=29855
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=29858
Kuva 2 sylinteristä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=29852
Muut sylinterit näyttävät tältä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=29857
Kansi näyttää olevan ihan siisti
Nyt tehdään sillain että laitat sinne uuden koneen. Luulen että uusilla osilla korjaus saattaa maksaa niin paljon ettei välttämättä kannata, koneistukset,jne päälle, ja mitähän sieltä alakerrasta mahtaa paljastua..
Ainakin omalla kohdalla toyotan koneeseen korjaus olisi maksanut lähes saman verran kuin toinen kone joten ostin toisen koneen ja toinen jäi varaosiksi joka sekin tuli lopuksi tarpeeseen. Siitä siis meni kakkospytyn kk-laakeri ja mäntä osu venttiileihin.
Mutta mikäs sulla tuon on aiheuttanut, oliko jotain ylimääräistä päässyt koneeseen vai lohkesi miksi?
Mutta mikäs sulla tuon on aiheuttanut, oliko jotain ylimääräistä päässyt koneeseen vai lohkesi miksi?
Ei mun mielestä sinne ole mitään ylimäärästä päässyt ja viimeset 10tkm toiminut ihan hyvin.
Taitaa olla halvempi vaihtaa koko kone kun alkaa remppaamaan, 2 pytyssä on melko syvät
naarmutkin :(
just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!
just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!
Mistä osista olisit kiinnostunut?
Kun tuntuu että suomesta on täydelliset H.O moottorit kiven alla niin otetaan
käyttöön plan-B.
Muutaman tunnin puhelin rumban jälkeen löytyi vm.2000 alakerta :), pikainen
soitto Jamantille "öö miten onnistuu naittaa -91 yläkerta ja -2000 alakerta?"
hetken hiljaisuus ja sivujen rapina "kaiken järjen mukaan onnistuu" :)
Huomenna olisi tarkoitus tilata alakerta,joskos viikon lopulla pääsisi niputtamaan.
Kun tuntuu että suomesta on täydelliset H.O moottorit kiven alla niin otetaan
käyttöön plan-B.
Muutaman tunnin puhelin rumban jälkeen löytyi vm.2000 alakerta :), pikainen
soitto Jamantille "öö miten onnistuu naittaa -91 yläkerta ja -2000 alakerta?"
hetken hiljaisuus ja sivujen rapina "kaiken järjen mukaan onnistuu" :)
Huomenna olisi tarkoitus tilata alakerta,joskos viikon lopulla pääsisi niputtamaan.
Ei pitäisi olla mitään ongelmaa siinä osiossa. '91 imu-ja pakossarjan ja uudemman yläkerran naittaminen olisi vähän hankalampaa.
Onko toi vanha alakerta menossa malmiksi?
Onko toi vanha alakerta menossa malmiksi?
Onhan siitä ollut jo ostohalukkuutta monestakin suunnasta :D
onko kaikki rakentamassa stroukki konetta??? :)
onko kaikki rakentamassa stroukki konetta??? :)
Nähtävästi :D
No kerkeshän sitä hetken taas purkamaan alakertaa odotellessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=30178
Sitten heräs kysymys saako bensalinjan liittimet miten auki?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=30179
Seuraava kysymys kuuluuko tässä olla joku liitin paikallaan? Ei siinä hetkeen ainakaan mitään ole ollut.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=30182
Ja projekti takas talliin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=30184
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=30183
Noi bensaputket on sellasilla pikaliittimillä, ohuilla kärkipihdeillä vaikka painat niistä klipseistä ja vedät niin pitäisi irrota.
Kyllä noi bensalinjojen klipsit aukeaa ihan sormin, painat vaan molemmista korvakkeista ja vedät irti (pitää lähteä vetämällä ilman väkivaltaa)!!
Ja happitunnistimen liitin, kyllä siinä pitäisi olla liitin kiinni!!!
just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!
Joo niin on noin tonnin ja siihen lasket laivalipun hinnan ja muut kulut ollaan summassa noin 2000€.
Olishan mulla tuommoinen -92 HO XJ menossa purkuun. Se on vielä täydellinen... ja oikea taustapeili puuttuu, vasen takavalo rikki ja laturi jumissa, muuten ajopeli.
Kyllä noi bensalinjojen klipsit aukeaa ihan sormin, painat vaan molemmista korvakkeista ja vedät irti (pitää lähteä vetämällä ilman väkivaltaa)!!
Ja happitunnistimen liitin, kyllä siinä pitäisi olla liitin kiinni!!!
Niin siis pitäisi lähteä käsin :D mulla oli ainakin niin paljon jotain mömmöä päässy väliin toisessa ettei sormin saanut painettua, mutta lähti kyllä ilman väkivaltaa vetämällä irti kunhan vain sai ne siivet alas.
Joku per--leen sankari on vissiin vähän pajottanut tota pakoputken
alkupäätä
(sorry kännykamerakuva)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=30236
no jotain positiivistakin
alakerrasta kaikki ylimääränen irti
koneen ja laatikon väliset pultit irrotettu
bensaliittimet irrotettu
huomenna alakerta pois nokalta :D
Joku per--leen sankari on vissiin vähän pajottanut tota pakoputken
alkupäätä
No ei muuten ole, on jo tehtaalta tullessaan tuollainen että mahtuisi etuakseli liikkumaan kuskin puolen sisäänjoustossa ylös asti ottamatta kiinni pakoputkeen. Siellä on vähän ahdasta nääs :D
No ei muuten ole, on jo tehtaalta tullessaan tuollainen että mahtuisi etuakseli liikkumaan kuskin puolen sisäänjoustossa ylös asti ottamatta kiinni pakoputkeen. Siellä on vähän ahdasta nääs :D
:D No perhana kaikkea sitä näkee kun jeepiä ropaa..
Putkea on hakattu vähän joka puolelta noin 40 cm matkalta.
per***e että on ahdasta!
Enään ahdistaa 2 laatikon yläreunassa olevaa pientä pulttia niin sais ton möykyn pois....
Seuraava auto on joku full size auto jollain 4 pyttysellä niin on tilaa :D
T: nemi kännykän varassa autotallissa
Laatikko lähtee melko vaivattomasti kun otat jakiksen palkin irti ja lasket esim tunkin tms varassa takapäätä alemmas niin tulee rakoa tulipellin väliin. Sitten E12 Torx hylsyllä ja riittävällä määrällä jatkovarsia yläpulttien kimppuun. ÄLÄ yritä 12 pisteisellä hylsyllä, pilaat vaan kannan.
ÄLÄ yritä 12 pisteisellä hylsyllä, pilaat vaan kannan.
Kiitos vinkeistä mutta joku on jo ennen mua käyny vähän muklaamassa niitä kantoja :(
pitää huomenna käydä ostamassa uusi E12 hylsy josko sillä lähtis.
Kiitos vinkeistä mutta joku on jo ennen mua käyny vähän muklaamassa niitä kantoja :(
pitää huomenna käydä ostamassa uusi E12 hylsy josko sillä lähtis.
Jos hylsy on kunnon kamaa niin voit kevyesti vasaralla naputtaa jatkovarteen niin hylsy muovaa pienet jäysteet, istuu tiukasti ja pultti aukeaa. (kuten itse onnistuin)
No niin uudella hylsyllä onnistui ja kone on nyt pois nokalta.
Jos huomenna kelit antavat periksi niin konehuoneen pesu ja
sitten odotellaan tiistaita jollon uuden alakerran pitäisi saapua.
Jos uusi alakerta ei ole ihan 1:1 vanhan kanssa niinn minulla voi olla pari vinkkiä.
Jos uusi alakerta ei ole ihan 1:1 vanhan kanssa niinn minulla voi olla pari vinkkiä.
Älä pelottele :D
Killman tai joku muu uranuurtaja vois laittaa vähän kokemuksia ja speksejä stroker koneesta tänne palstallekin.
erittäin hjyvä idea! :) vaikkei tehon puute viel 31llä pahemmin vaivaa.(vielä)
Nonniin posteljooni oli käynyt kylässä ja jättänyt paketin tallin eteen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31229
Mitähän alta paljastuu ?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31231
Ei tolla vm.2000 alakerralla ainakaan miljuunia ole ajettu kun tältä näyttävät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31230
Ainut silmiin pistävä eroavaisuus nopealla vilasulla oli että ohjain tapit mitkä
työntötankojen kohdalla ovat puuttuvat 91 alakerrasta
Ne kai voi poistaa??
Ei tolla vm.2000 alakerralla ainakaan miljuunia ole ajettu kun tältä näyttävät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31230
Samalta näytti mun '90 kone millä oli ajettu 260tkm :D
Ainut silmiin pistävä eroavaisuus nopealla vilasulla oli että ohjain tapit mitkä
työntötankojen kohdalla ovat puuttuvat 91 alakerrasta
Ne kai voi poistaa??
Siis meinaat ne pari pyöreätä tappia mitkä on lohkon molemmissa päissä oikealla (työntötankojen) puolella? Kyllä ne on ainakin mulla ollut molemmissa '90 mallin koneissa, ja pitäisi myös ymmärtääkseni olla siellä kaikissa..
Ja sitten ihan vihjeenä, melkein kääntäisin ton öljynsuodattimen jalan 90* niin että se osoittaa ylöspäin. Se voi olla ihan kummin päin vain, mutta öljynsuodatin on helpompi vaihtaa kun osoittaa ylöspäin, ja sinne myös mahtuu orkkista isompi silloin.
Tässä -91 alakerta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31253
Tässä -2000 alakerta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31252
Eikä kannessa ole reikiä tapeille edes pahvin alla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=29857
Onko tietoa Torxin koosta millä suodattimen jalka on kiinni?
Nyt jeepin keulakin rupee olemaan oikealla korkeudella
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31250
Ai noi tapit!! Ekassa kuvassakin ne näkyi (tai ainakin se takimmainen, etummainen tais jäädä letkun taakse piiloon), jos ois tienny mitä etsiä!! Ota pois vaan ne, kun ei kannessa ole edes paikkaa niille!!
Onko T-60 oikea koko tohon öljysuodattimen jalkaan?
Ei kykene muistamaan.. mulla se tosin on 6-kolopultti. T60 voisi kuulostaa suhteelisen lähellä olevalta, jos sen torx- pultin koko on yhtään samaa luokkaa kuin 6-kolopultin tossa omassa.
edit: 15 sek. googletuksen jälkeen kyllä, pitäisi olla T60. Ja mulla toisessa on ollut normi pultti, toisessa 6-kolo. Ja sitten on tosiaan myös T60- päällä. HIenoja vehkeitä nämä jeepit :D
Jeep-Ukko
26.05.2009, 10:35
HIenoja vehkeitä nämä jeepit :D
Kaikki amerikkalaiset ovat yhtä hienoja :o
Caterpillari on vajaa kymmenen vuotta käyttänyt millisiä pultteja.
Mutta silti uusin 980H pyöräkuomaajan vaihteisto. Ulkopuolella kaikki mahdolliset kierteet ovat tuumaisia, mutta sisällä kaikki ovat millisiä :D :D
Gary Grand
26.05.2009, 12:40
Kaikki amerikkalaiset ovat yhtä hienoja :o
Caterpillari on vajaa kymmenen vuotta käyttänyt millisiä pultteja.
Mutta silti uusin 980H pyöräkuomaajan vaihteisto. Ulkopuolella kaikki mahdolliset kierteet ovat tuumaisia, mutta sisällä kaikki ovat millisiä :D :D
Ei hyvää päivää...
Cummins siirtyi Q-sarjan(QSX, QSM, QSC) koneissaan milllisiin ulkopuolen kierteisiin, mutta sisäpuolella on edelleen tuumaset:D:eek: Tämä siis -90-luvulla.
Kyllä on edistyksellisiä.
Detroit-Dieselistä en tiedä, mutta eiköhän sielläkin jotain vastaavaa ole tapahtunut...
Jotain tuli taas puuhasteltua
Kuskin puolelle uutta koneen kannaketta kun vanha oli vähän väsynyt
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31496
Alakerta omalla paikalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=31495
Hiljaa hyvä tulee
Rekisteröimätön
03.06.2009, 21:13
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=29857
Näenkö ihan oikein tästä kuvasta, että kannen toisen laidan vesikanavat on hitsattu tai täytetty epoksilla?
Onko toi joku 242 --> 258 swappi?
Olisko vanha lohko kaupan?
Kansi putsaamatta, kansitiivisteen jämät tukkii kanavat!!
No niin sairastelut ja työ kiireet ohi niin jatketaan
Uusi nahka paikalleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32048
Kansi putsattuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32049
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32050
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32051
Kansi paikalla ja momentissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32052
Huomenna vois muuten ehkä saada tulille, mutta joku urpo unohti
käydä Jamantilta tänään hakemassa pari uutta öljy filsua joten maanantaina sitten...
Rekisteröimätön
05.06.2009, 22:13
valurautakansi joka ei hengitä läpi, työntötangot ja peltikeinut... back to the fifties.
valurautakansi joka ei hengitä läpi, työntötangot ja peltikeinut... back to the fifties.
No mutta Vi**u kiitos tästäkin ajastasi :D
Olikos tässä joku pointtikin?
Näitä vehkeitä ei mainostettukaan että joka vuosi tuli 1500 uudistusta
joten muutaman vuoden vanhojenhan piti olla sitten täysiä paskoja :D
Rekisteröimätön
05.06.2009, 22:35
nuo vuosimallit vaan, 1991 ja 2000. 50 vuodessa on saatu ruisku sentään.
mutta ei se mikään paska kone ole, ihan hienosti käy
nuo vuosimallit vaan, 1991 ja 2000. 50 vuodessa on saatu ruisku sentään.
mutta ei se mikään paska kone ole, ihan hienosti käy
No onhan 2000 tullut suora sytkäkin :D ei olla niin vaativia
Se mitä ei ole, ei myöskään mene rikki. ;)
valurautakansi joka ei hengitä läpi, työntötangot ja peltikeinut... back to the fifties.
Äläs ny, on se sentään 60- luvun tuotoksia. Tais olla jo silloin vanhaa tekniikkaa :D
nuo vuosimallit vaan, 1991 ja 2000. 50 vuodessa on saatu ruisku sentään.
mutta ei se mikään paska kone ole, ihan hienosti käy
Höh, sano mieluummin että '87-'04, eipä siitä ekan ruiskuversion esittelystä eteenpäin mitään järin mullistavaa tuohon koneeseen kehitetty, jos ei '00-> suorasytkää oteta lukuun :D
..sinähän sen sanoit, ei toi tosiaankaan mikään paska kone ole, nätisti ja tasaisesti hurisee ja yleensä kestää ~400-500tkm... Ruiskuversiossa on ihan mukavasti ruutiakin XJ:n tapaiseen kevyehköön pikkukulkineeseen :)
Olisko kellään vinkkiä mistä öljynsuodatin näin lauantaina?
Olisko kellään vinkkiä mistä öljynsuodatin näin lauantaina?
Biltemassa on ollut hyllyssä WIX:in suodattimia, niitä sieltä on tullut kahmittua omaan hyllyyn kun eivät ole olleet hinnalla pilattuja.
eli käy sieltä katsomassa, ja onhan sielläpäin varmaan muitakin varaosakauppoja auki lauantaina?
No perhana eipä kannata lähteä merta edemmäs kalaan,
paikallisesta varaosaliiteristä löyty kaikki tarvittava :D
Se käy taas mutta muutama kysymys
Mihin tämä kaapeli kuuluu?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32137
Ja lisää kysymyksiä
Lambda anturin johtojen järjestys tähän liittimeen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32138
Neliskanttinen näyttää lamdan liittimeltä, kompuran päällä oleva ei taida olla tehtaan tekeleitä.
Neliskanttinen näyttää lamdan liittimeltä, kompuran päällä oleva ei taida olla tehtaan tekeleitä.
Joo neliskanttinen on lambdan, mutta lambdassa on 2x valk 1 musta 1 harmaa
mikä on oikea järjestys tohon orkkis liittimeen?
ja se ke/va liitin on orkkis johtosarjassa mikä tulee akun viereltä puolalle ja startin heräte
+muut
Joo neliskanttinen on lambdan, mutta lambdassa on 2x valk 1 musta 1 harmaa
mikä on oikea järjestys tohon orkkis liittimeen?
ja se ke/va liitin on orkkis johtosarjassa mikä tulee akun viereltä puolalle ja startin heräte
+muut
itse itseäni opastaen lambdan liittimet löysivät oikean järjestyksen ja
va-ke liittimellekkin löytyi koti ilmastoinnin kompuran piuhasta
homma rokkaa taas ja loppu niputus käynnissä :D
Auto nipussa! Ainut mikä vaatii vielä huomiota on pakoputki joka ajoittain kolisee
koppaan.
Kiitos kaikille auttaneille vinkeistä, Jamantille osista ja USA varaosa Koskiselle alakerrasta!
Tarinan opetus -91 yläkerran ja 2000 alakerran pystyy naittamaan yhteen
ilman ongelmia!
edit:
...unohdetaas nää mun väsyneenä jorinat... :D
Eli '91 imu- ja pakosarjat täsmäsivät '00(->) kannen vastaavien aukkojen kanssa? Kun jotain muutoksiahan noissa on, mm. uusin 4.0:n imusarja hengittää paremmin kuin vanha ja on itse asiassa ihan eri näköinen..
Ei vaan -91 kansi käy heittämällä -00 alakertaan.
-91 h.o imusarja ja pakosarja eivät käy -00 kanteen.
Eikun, joo... Nythän mä ymmärsin! :D
Vittu, ei pitäis kirjottaa tai yrittää ajatella mitään ku on ollu 2vrk. aikana 24h töissä ja nukkunu yhteensä 6h kahden edellisen yön aikana :-/
Eikö tää huonotuuri lopu koskaan?
Päivällä katottiin kahvilla ollessa että, perhan huolto firma oli tullut niittämään
koneilla firman parkkipaikan viereisen nurtsin.
Kilinä ja kolina oli melkonen kun kesäpojat pukkas menemään ajettavilla
ruohonleikkureilla ja naureskeltiin ringissä että koskakohan jotain sattuu.....
Rauha laskeutui....
Kello oli 16.00 aika lähteä kotiin ,auton ovi auki ja mitä vi**ua pekit lasinsiruissa?
Auton kierto ja totuus paljastu takalasi ja takavalonlasi rikki :(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32611
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32612
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32614
Nyt olis tommonen Thuuning lasi :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1755&pictureid=32613
Huomenna huoltoliikkeen edustaja tulee tekemään vahinko paperit, voinko pyytää
miljuunan henkisestä kärsimyksestä? :D
Huonoo tuurii sulla!!!
No kun tänään soitit ja kysyit lasista, et kyllä kysyny mitä se käytetty lasi maksais, laita niille se miljoona lasin hinnaks ja sano että kestää kolme kuukautta tulla, oppiipahan ajelemaan nurmikoita....
Huonoo tuurii sulla!!!
No kun tänään soitit ja kysyit lasista, et kyllä kysyny mitä se käytetty lasi maksais, laita niille se miljoona lasin hinnaks ja sano että kestää kolme kuukautta tulla, oppiipahan ajelemaan nurmikoita....
Niin ja noita takavaloja ei vissiin taida löytyä tolla värityksellä?
Niin ja noita takavaloja ei vissiin taida löytyä tolla värityksellä?
No itseasiassa 1.5:n autoon on takavaloja just tota USA-mallia käytettynä hyllyssä!!! Ja sen hinnan tietysti lisäät siihen kustannusarvioon..... Yks miltzi lisää.....
Nyt olis takalasi irti!!!!
Nyt olis takalasi irti!!!!
No perhana, tuun 16.00 jälkeen käymään....
No perhana, tuun 16.00 jälkeen käymään....
OK!!