Kirjaudu sisään

View Full Version : SPIDER 2009


FROM
12.05.2009, 18:49
ekat koeajot otettu

kjellis
13.05.2009, 01:23
Hmmm First spider in Finland..

CJ7
13.05.2009, 09:19
Joks voi tulla koeajolle :D

Jouni_S
13.05.2009, 09:37
Kannattaa tohon koneeseen tehdä jakopäähän täysremontti.Joo se on ketjulla, mutta jos ei ole sille mitään koskaan tehty niin poikii jossain kohtaa.Nimimerkillä yhden koneen rikkonut, kun en uskonut että se rallatus kuuluu jakopäästä.
Ja jos on automaatilla, niin mulla ei puolen vuoden seisonnan jälkeen enään "pakkovaihteet" toimineet.
Muuten todella mukava ja suhkoht alhaalta vääntävä kone.

Jouni_S
20.05.2009, 21:02
Onko mitään edistystä?

FROM
20.05.2009, 21:34
moottori on paikoillaan rungossa, akselit putsattu,tukivarsi aineet hommattu, kardaaneita suunniteltu/rakennettu, kaaret tilattu, penkit tilattu ja kaikkee muuta hankittu/suunniteltu.

kares
20.05.2009, 22:37
moottori on paikoillaan rungossa, akselit putsattu,tukivarsi aineet hommattu, kardaaneita suunniteltu/rakennettu, kaaret tilattu, penkit tilattu ja kaikkee muuta hankittu/suunniteltu.

Niin vulvan aksulat kaiketi tähän tulee ja kaiken järjen mukaan kaikki pyörät kääntyy myöskin?

FROM
20.05.2009, 22:49
Niin vulvan aksulat kaiketi tähän tulee ja kaiken järjen mukaan kaikki pyörät kääntyy myöskin?

volvolaiset toistaseks ohjaillaan vaan etupäällä

FROM
13.06.2009, 21:35
kaaret olisi hitsattu paikalleen muutama putki puuttuu vielä (loppu putki)
akselit on y-linkin niveltä ja kolmio ylätukea vaille valmiit.
nyt on ekat tyypit otettu tig hitsaimesta, siisti jälki onnistuu kohtuu hyvin kunhan tekee osat tarpeeksi tarkasti, rakoja vaikea täyttää

TeamEetu
25.06.2009, 18:43
Nyt alkaa akseliväli hahmottua sekä penkkien paikat.

CJ7
25.06.2009, 19:09
Hyvältä näyttää! Intoa projektiin :)

MOS
29.06.2009, 20:25
Joko kohta ajetaan :D

FROM
29.06.2009, 21:16
Joko kohta ajetaan :D

LIIAN KUUMA EI PYSTY RAKENTAAN:D:D:D
ODOTETAAN SATEITA

FROM
10.07.2009, 20:05
nyt on akselit laitetu paikalleen ja akseliväliksi tuli 254 cm alustavissa jousto kokeiluissa näyttäis ettei ihan vituiksi mennyt....

Jare
11.07.2009, 21:44
No hemmetti, ei tosiaan vaikuta miltään ikuisuus rojektilta, ku nyt jo noin hyvällä mallilla!!!!

Onks jo suunnitelmissa joku päivämäärä, milloin ekat testit....tai kisat???


HYVÄ HYVÄ HYVÄ!!!! Lisää näitä rojekteja:D

FROM
11.07.2009, 23:55
No hemmetti, ei tosiaan vaikuta miltään ikuisuus rojektilta, ku nyt jo noin hyvällä mallilla!!!!

Onks jo suunnitelmissa joku päivämäärä, milloin ekat testit....tai kisat???


HYVÄ HYVÄ HYVÄ!!!! Lisää näitä rojekteja:D

stadion trialiin olisi tarkoitus valmistua eiks siihen oo 3kk vielä aikaa aika paljon siis :D
tota pikku hommaa on vaan niin sairaan paljon

MOS
12.07.2009, 19:58
Dodii äijät laittanut oikein hihat heiluun:D täytyy tulla tarkasteleen joku päivä oikein paikan päälle!

TeamEetu
13.07.2009, 17:47
Ei kyllä tästä autosta menee kunnia frommille. En ole kun parikertaa käynyt istumassa hallilla.. Sitkeesti se tekee

FROM
15.07.2009, 15:58
takapään tikkuihin tuli tehtyä kiinnitys pisteet valmiiksi, ylä päästä tein siirrettävän niin on helppo hakea kohdalleen.

meinas tukivarsien kanssa käydä huonosti:p ei tullut tarkasti mitattua kun oli muka niin paljon tilaa mutta onneks tuli just jämpti

TeamEetu
17.07.2009, 19:23
Taka jouset paikoillaan ja etu pään osat on tehty. Huomenna varmaan saadaan joustokuvia ;)

FROM
18.07.2009, 17:45
löyty sieltä vielä vähän enempi joustoo kun viime kuvista:D

CJ7
18.07.2009, 18:29
Kylä joustaa ainankii :D

Jare
18.07.2009, 20:12
Hienoo, että äijillä riittää virtaa!!!! Täähän taitaa tulla kohtapuoliin jo ihan valmiiks. On iha pikkusen eri tahti, ku esim nyt meillä viimeaikoina tai Hakalan "Espenilllä":D:D:D

Toivottavasti ei tuu mitään ongelmia loppumetreilläkään, niin saatais taas yks härpätin lisää Suomen offiriveihin.

TeamEetu
10.08.2009, 17:42
d45k7MOCVBA

Nyt se jo kävi, ääni on aika huono kun se on nauhotettu puhelimella. Livenä kuullosti aika härskiltä.

CJ7
11.08.2009, 14:32
Iloinen ilme paljastaa kaiken :D

FROM
11.08.2009, 16:14
Iloinen ilme paljastaa kaiken :D

se ilo ei kauaa kestänyt. ruvettiin irrottamaan turhia johtoja jonka jälkeen ei enää käynnisty..:confused:
siis irroitettiin ne mitkä ei ollut kiinni missään kun kävi ja nyt ei toimi:mad:

CJ7
16.08.2009, 09:35
se ilo ei kauaa kestänyt. ruvettiin irrottamaan turhia johtoja jonka jälkeen ei enää käynnisty..:confused:
siis irroitettiin ne mitkä ei ollut kiinni missään kun kävi ja nyt ei toimi:mad:

No voi sun prkl!! :mad:
Joko on selvinny mistä johtu / toimiiko taas?

FROM
16.08.2009, 10:43
No voi sun prkl!! :mad:
Joko on selvinny mistä johtu / toimiiko taas?

sain eilen kunnon sähkökuvat eli tänään mennään kokeileen josko sais taas käymään.

ootko muuten ite tilaillut btf:tä tavaraa, ei onnistu niitten nettikaupasta tilaaminen eikä oo vastaillut @:kään tarvis saada 11" steering columns pika irroituksella

FROM
16.08.2009, 14:47
sain eilen kunnon sähkökuvat eli tänään mennään kokeileen josko sais taas käymään.

ootko muuten ite tilaillut btf:tä tavaraa, ei onnistu niitten nettikaupasta tilaaminen eikä oo vastaillut @:kään tarvis saada 11" steering columns pika irroituksella


NYT TAAS KEHRÄÄ:D

TeamEetu
16.08.2009, 15:32
gadSbXR95Oo
nyt se taas toimii, oli mennyt kampiakselin asentotunnistimen ja toisen samanlaisen liitimen kanssa vaan vähän johdot ristiin.
Laturi taitaa olla sökö kun lataa vaatimatonta 17V ja laakeri ääntää.
Seuraavaksi päästään automaattilaatikon sähköjen kimppuun. :)

CJ7
16.08.2009, 15:41
sain eilen kunnon sähkökuvat eli tänään mennään kokeileen josko sais taas käymään.

ootko muuten ite tilaillut btf:tä tavaraa, ei onnistu niitten nettikaupasta tilaaminen eikä oo vastaillut @:kään tarvis saada 11" steering columns pika irroituksella

Jotain pientä joskus kyllä. Muistaakseni ihan @ hommina meni. Joku vuosi aikaa.

TeamEetu: Lähtihän se! :)

TeamEetu
16.08.2009, 19:59
Jonkin verran on saksan pasi tehnyt turhia johtoja tohon klonksvaageniin. Toinen erikoin asia oli teippiliitokset johtosarjassa.
Parissa kohtaa yhteen isoon johtoon oli laitettu pienellä holkilla kahdesta kolmeen pientä hitupiuhaa nippuun ja teipillä surrattu läjään. Mitäköhän mahtaa tapahtua jos se ison johdon sulakkeelle jos se pieni johto menee oikosulkuun.. ei se taida ensimmäisenä olla periksi antamassa. en ihmettele jos noissa autoissa on sähkövikoja tai sähköpaloja.

Mikki
16.08.2009, 21:20
Jonkin verran on saksan pasi tehnyt turhia johtoja tohon klonksvaageniin. Toinen erikoin asia oli teippiliitokset johtosarjassa.

Miljoona kun rakentaa ja tuhat palaa tuhkaksi, niin promille on tullut pas***a:rolleyes:
Muistakaa, että nämä autot on rakennettu VOITON maksimoimiseksi --> liitin OLISI OLLUT liian kallis investointi. Johtohan on "sidottu" johtosarjan sisälle, joten "riskinarvoinen" säästökohde...

Mitäköhän mahtaa tapahtua jos se ison johdon sulakkeelle jos se pieni johto menee oikosulkuun...

Sulake palaa:D ja moneen kertaan!

OT: Kattelin jotta VR6:n motti --> paljonko ajettu, koska n. 200-250tkm ajetussa mosassa tuo kettinhässäkkä on sen verran venähtäny, jotta tarvii "huoltotoimenpiteitä" (aiheuttaa pätkimistä kierroksilla ja antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimelta JA ilmamassamittarista!). Joten SUOSITTELEN huoltoa ENNEN kasaamista kokonaisuudessaan!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gif

Mikki
16.08.2009, 21:25
Perhanan komia peli!!!!!!!!!!!!!!
http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
EI MUUTA KUIN ZEMPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FROM
16.08.2009, 21:32
Miljoona kun rakentaa ja tuhat palaa tuhkaksi, niin promille on tullut pas***a:rolleyes:
Muistakaa, että nämä autot on rakennettu VOITON maksimoimiseksi --> liitin OLISI OLLUT liian kallis investointi. Johtohan on "sidottu" johtosarjan sisälle, joten "riskinarvoinen" säästökohde...



Sulake palaa:D ja moneen kertaan!

OT: Kattelin jotta VR6:n motti --> paljonko ajettu, koska n. 200-250tkm ajetussa mosassa tuo kettinhässäkkä on sen verran venähtäny, jotta tarvii "huoltotoimenpiteitä" (aiheuttaa pätkimistä kierroksilla ja antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimelta JA ilmamassamittarista!). Joten SUOSITTELEN huoltoa ENNEN kasaamista kokonaisuudessaan!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gif

pitäis olla alle satkun ajettu näyttää myös siltä
kone on laitettu sillain paikalleen että alle tunnissa saa pois paikoiltaan,jos tarvii isompia remontteja tehdä

FROM
16.08.2009, 21:37
Perhanan komia peli!!!!!!!!!!!!!!
http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
EI MUUTA KUIN ZEMPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kiitoksia vaan

Mikki
16.08.2009, 22:04
[Seuraavaksi päästään automaattilaatikon sähköjen kimppuun.

Tarviiko apuja??? Kyzzzzzzkikzzzzen tarvetta (tarvii moottorin typ. ja laatikon typ. --> AHM ja ERT esim?) Voin kattoo ja lähettää, JOS tarvetta!;)

TeamEetu
17.08.2009, 19:11
Jep ei se pahitteeksi olis, ei sattuis samoja kömmähdyksiä kun koneen sähköjen kanssa. Eli semmonen kuva missä on laatikon ohjaus poksi ja siihen liityvät sähkö osat. Ehtisköhän FROM katsoa niitä tyyppi tietoja niistä möykyistä kun siellä spiderin luona enemmän notkuu.

TeamEetu
27.10.2009, 19:37
Nykyinen pelitilanne...

TeamEetu
31.10.2009, 13:05
nyt olis sen automaattilaatikon sähköjen teko, tässä kuva laatikon sähköpoksista ja takapään muodoista.
Seuraavat päivät saa leikkiä peltiseppää. moottorin koteloinnissa joutuu käyttään vähän pieniä peltilappua joissain paikoin.

MOS
31.10.2009, 14:26
Jokos maastoon pääsy rupee häämöttään.... loppukiri päälle :D

FROM
02.11.2009, 19:04
koneen pellitykset olisi hahmolla ( on meinaan hiukan hankalaa koittaa tehdä isommasta palasta kun noita kulmia on joka suuntaan)

koitetaan tän vuoden puolella saada valmiiksi
eipä tossa nyt hirveesti enää olisi isoimpina kardaanit, pakoputken alku-osa, pohjapanssari

FROM
28.11.2009, 18:06
TAAS hukku kipinä johonkin vidddu!!
no ehdittiin kuitenkin toteamaan että volkkarin oma tehostimen pumppu riittää mainiosti orbi ohjaukseen.

periaatteessa kardaanien valmistus ja KIPINÄN löytäminen niin olisi koeajon paikka.
olisko mikki:llä niitä laatikon sähkökuvia?

Mikki
01.12.2009, 11:17
nyt olis sen automaattilaatikon sähköjen teko, tässä kuva laatikon sähköpoksista

Moottorin tyyppi löytyi, ja se onpi AAA, eli 128kW 2729cc 6mukinen pärräin...
Laatikko ohjainlaitteen perusteella 4vaihteinen 01MF ja tyyppi olisi sitten jokin näistä:
- CLB
- DLL
- DMA
- DNT

Katotko askista mikä on tyyppi, niin saadaan sen perusteella kytkentäkaavio (oikean laatikon mukaisesti)...

Sen jälkeen suunnitellaan mistä saadaan sitten muovia kuparinauhan päälle:D:D:D

Mikki
01.12.2009, 11:24
TAAS hukku kipinä johonkin vidddu!!

021905106 Ignition transformer (puola)319,64€ (tilaustavaraa)
021906433C Engine speed sensor 134,20€ hyllytavaraa (saadaan tarvikkeenakin 121,60€ Bosch) --> näitä on aika paljon mennytkin...

FROM
01.12.2009, 19:53
Moottorin tyyppi löytyi, ja se onpi AAA, eli 128kW 2729cc 6mukinen pärräin...
Laatikko ohjainlaitteen perusteella 4vaihteinen 01MF ja tyyppi olisi sitten jokin näistä:
- CLB
- DLL
- DMA
- DNT

Katotko askista mikä on tyyppi, niin saadaan sen perusteella kytkentäkaavio (oikean laatikon mukaisesti)...

Sen jälkeen suunnitellaan mistä saadaan sitten muovia kuparinauhan päälle:D:D:D

CLB näyttää olevan

mites, pystyykö tota puolaa mitenkään tarkistaan onko vika siinä vai jossain muualla?
(motonetissä olis 230€ puolayksikkö)


tulee siis yksi kipinä sen jälkeen kuollutta

Rekisteröimätön
01.12.2009, 21:28
Katoppa ettei puola ole halki mistään.
Ja kipina voi myös hukkua jos ei HALLi anturi toimi. Vikakoodeissa tuo engine speed sensor-vika tulee todella usein jos vikakoodit lukee kun moottori ei käy. Eli ei välttämättä ole siellä vika.

Mikki
03.12.2009, 13:50
Ja kipina voi myös hukkua jos ei HALLi anturi toimi.

Mikäs sen rikkois???? hajoo ainoastaan jos MEKAANISESTI rasitetaan, eikös... Joten kiitos nyybille "tiedosta"

Vikakoodeissa tuo engine speed sensor-vika tulee todella usein jos vikakoodit lukee kun moottori ei käy.

Terävä havainto tämäkin.... Mites sitten kun STARTTIMOOTTORI pyörittää konetta?????

Jos on helposti katottavissa, niin kampiakselin asentotunnistin ekax (onko "jauhetta" tunnistimen päässä), sitten nokalta HALL:n liitin ja mitaa jännite ja maadoituksen signaali --> ÄLÄ AVAA nokan anturin koppaa, sillä siinä hajoaa kaikkein eniten antureita!

Mittaappas ihan piruuttain puolan +napajännite, joskus ollut tapauksia, jotta jännite ollut +5-8voltin alueella... ja sen takia ei kipunoita synny

Huomenna laitan hommista privaa kun pääsen taas toimistolle...

FROM
16.12.2009, 16:37
TAAS KIPINÖI sytytysksikön vaihdolla ratkes.. (onneksi)

CJ7
17.12.2009, 23:06
Taas säkenöi! Hyvä :D

TeamEetu
19.12.2009, 13:27
Vaan ei ollu puolassa vika loppu kipinöinti jälleen. Vasta kun vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin niin alko kunnolla käymään.
Nyt on taas uusia murheita...

FROM
04.01.2010, 16:35
Mikäs sen rikkois???? hajoo ainoastaan jos MEKAANISESTI rasitetaan, eikös... Joten kiitos nyybille "tiedosta"



Terävä havainto tämäkin.... Mites sitten kun STARTTIMOOTTORI pyörittää konetta?????

Jos on helposti katottavissa, niin kampiakselin asentotunnistin ekax (onko "jauhetta" tunnistimen päässä), sitten nokalta HALL:n liitin ja mitaa jännite ja maadoituksen signaali --> ÄLÄ AVAA nokan anturin koppaa, sillä siinä hajoaa kaikkein eniten antureita!

Mittaappas ihan piruuttain puolan +napajännite, joskus ollut tapauksia, jotta jännite ollut +5-8voltin alueella... ja sen takia ei kipunoita synny

Huomenna laitan hommista privaa kun pääsen taas toimistolle...


onko unohtunut?
ei muuten mutta rupeis oleen laatikon sähköistystä vaille koe ajot:)

TeamEetu
06.01.2010, 15:38
Nyt tänään oli ensimmäinen päivä koko projektin kanssa kun ei tullut ainootakaan vastoin käymistä.:)
Aikasemmin on ollu joko kipinä hukassa tai bensa letku puhjennut. Teräspunos varmaan kestää nyt paremmin
bensan paineet.

Sähköt löysi todella hyvän paikan keskikonsolista ja ovat helposti käsillä. Kuvia otetaan lauanataina.
Alkaa olla pakettikasassa jarrut on pientä kytkentää vaille valmiit. Alipaine letkut ja venttiilit paikoillaan,
ainosataan alipaine säiliö vielä puuttuu.
Pientä näpräystä ja hitsausta ja sitten koe-ajolle missä ajetaan viat esille...pähkäillään niitä sitten.

Tulipa siinä aika villi visiokin jos laittais hydraulisylinterin taka panhardin tilalle niin sais ohjauksen taka-akselille.
Ei se paljoa käänny siittä, olis siittä apua sillon kun on jäänyt pohjasta kiven päälle kiinni. Vois siirtää taka-akselia 20cm
sivulle ja sillai pääsis pois jumista.

sos
07.01.2010, 22:55
Nyt tänään oli ensimmäinen päivä koko projektin kanssa kun ei tullut ainootakaan vastoin käymistä.:)
Aikasemmin on ollu joko kipinä hukassa tai bensa letku puhjennut. Teräspunos varmaan kestää nyt paremmin
bensan paineet.

Sähköt löysi todella hyvän paikan keskikonsolista ja ovat helposti käsillä. Kuvia otetaan lauanataina.
Alkaa olla pakettikasassa jarrut on pientä kytkentää vaille valmiit. Alipaine letkut ja venttiilit paikoillaan,
ainosataan alipaine säiliö vielä puuttuu.
Pientä näpräystä ja hitsausta ja sitten koe-ajolle missä ajetaan viat esille...pähkäillään niitä sitten.

Tulipa siinä aika villi visiokin jos laittais hydraulisylinterin taka panhardin tilalle niin sais ohjauksen taka-akselille.
Ei se paljoa käänny siittä, olis siittä apua sillon kun on jäänyt pohjasta kiven päälle kiinni. Vois siirtää taka-akselia 20cm
sivulle ja sillai pääsis pois jumista.

kuksaan mietittiin samaa eteen ja taakse mut liian vaikea toteuttaa ettei säre ristiriipunnassa iskareita,ois saanu painopistettä siirrettyä aika paljo,mut silti mietinnässä.kokeilkaa ja kertokaa sitte kannattaako tehä:)

Mikki
08.01.2010, 00:26
onko unohtunut?

Eipä ole privana laitoin "silloin joskus", kaavat koneella hommissa tallessa, mutta vasta maanantaina meen takas... Tohtori kielsi töihin menon kun paino putos pahasti alle sadan yhden päivän aikana...

kuksaan mietittiin samaa eteen ja taakse mut liian vaikea toteuttaa ettei säre ristiriipunnassa iskareita,ois saanu painopistettä siirrettyä aika paljo,mut silti mietinnässä.kokeilkaa ja kertokaa sitte kannattaako tehä:)

Miettiny samaa asiaa kanssa ja tullut lopputulokseen jottei kannata
- iskarit laitettava kiinni uniball:lla --> alkaa kolisemaan TOSI nopeesti (ei kyllä haittaa kilpurissa)
- tukivarsia saattaa hämmästyttävän paljon alkaa harmittamaan varsinkin korin kiinnikkeen päässä
- kardaani ei tykkää yhtään, tämä kokeiltu elävässä elämässä kun huoltoauton panhard:n pultit meni poikki ja akseli vääntyi vinoon alle. Oli ajattavana n. 1km ja kardaani antautui n. 50m ajon jälkeen....

FROM
08.01.2010, 07:44
Eipä ole privana laitoin "silloin joskus", kaavat koneella hommissa tallessa, mutta vasta maanantaina meen takas... Tohtori kielsi töihin menon kun paino putos pahasti alle sadan yhden päivän aikana...



Miettiny samaa asiaa kanssa ja tullut lopputulokseen jottei kannata
- iskarit laitettava kiinni uniball:lla --> alkaa kolisemaan TOSI nopeesti (ei kyllä haittaa kilpurissa)
- tukivarsia saattaa hämmästyttävän paljon alkaa harmittamaan varsinkin korin kiinnikkeen päässä
- kardaani ei tykkää yhtään, tämä kokeiltu elävässä elämässä kun huoltoauton panhard:n pultit meni poikki ja akseli vääntyi vinoon alle. Oli ajattavana n. 1km ja kardaani antautui n. 50m ajon jälkeen....


eipä oo tänne asti tullut:confused:

- ilmatikut (uniball kiinnitys)
- tukivarsi takana y-linkki
- tästä ei oo mitään hajua miten kestää

TeamEetu
09.01.2010, 14:23
Nyt on kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49468

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49467

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49469

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49470

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49471

TeamEetu
09.01.2010, 14:45
Lisää kuvatuksia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49472

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49473

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49474

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49475

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49476

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49477

Teemu
09.01.2010, 15:48
älkää koteloiko liikaa alumiinillä näköesteitä.... hienolta se näyttää

Jare
09.01.2010, 19:18
No jumankekka....sehän valmistuu kohta käsiin. Onko jo kova ajopolte päällä??? Koska on tarkoitus ottaa ensimmäiset testiajot?

Kaariin ainaki nykysillä säännöillä pitää mun mielestä lisää putket pääkaaren ja etukaarien väliin....eli toi punanen viiru suunnilleen kuvaa mitä tarkoitin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=49530

Rekisteröimätön
09.01.2010, 20:19
Mites toi pääkaari?? Kun säännöissä sanotaan näin:

8.2.3 Pääkaari (kuva 253-1)
Poikittainen likipitäen pystysuorassa (max. kulma ± 10
astetta pystysuorasta) oleva yhdestä putkesta muodostuva
turvakaari, joka sijaitsee aivan etuistuinten takana.

Nyt tossa istutaan pääkaaren takana. Ei tada olla viralliset kaaret..

FROM
09.01.2010, 21:35
[QUOTE=Jare;631190]No jumankekka....sehän valmistuu kohta käsiin. Onko jo kova ajopolte päällä??? Koska on tarkoitus ottaa ensimmäiset testiajot?

Kaariin ainaki nykysillä säännöillä pitää mun mielestä lisää putket pääkaaren ja etukaarien väliin....eli toi punanen viiru suunnilleen kuvaa mitä tarkoitin.



kyllähän niitä ajo haluja on kun on ollut poulivuotta ajamatta.
toivottavasti ens viikolla riippuu vähän miten saa muutamat kriittiset osat mihin ei omat työkalut riitä.

noi yläkulmien putket on jo valmiina samoin oviputket ei vaan viittinyt vielä asentaa kun on vaan tiellä, kun tää oma 120kg torso on muutenkin hiukka hankala istuttaa ohjaamoon:D:D

FROM
09.01.2010, 21:42
Mites toi pääkaari?? Kun säännöissä sanotaan näin:

8.2.3 Pääkaari (kuva 253-1)
Poikittainen likipitäen pystysuorassa (max. kulma ± 10
astetta pystysuorasta) oleva yhdestä putkesta muodostuva
turvakaari, joka sijaitsee aivan etuistuinten takana.

Nyt tossa istutaan pääkaaren takana. Ei tada olla viralliset kaaret..


saattaa olla että jakkaroita pystyy siirtään:confused:

jos ruvetaan astemitalla katteleen kulmia niin ei oo haluja osallistua kilpailuihin:mad:

TeamEetu
09.01.2010, 21:47
Kyllä ne penkit voi siirtää pääkaaren etupuolelle. Sillon pitää ajaa vaan aika mytystä, tätä on kokeiltu.
Triali kisoja vaan ei näin talvella ole, eli pidetään penkit mukavuus asennossa.

Rausku4x4
09.01.2010, 23:55
hienoa tosi hienoa rakentelua!

Onko tämä y-linkin nivel? Millä ajattelit kiinnittää tuon putken tuohon niveleen? Itsellänikin olisi tommosia niveliä, ja aattelin suzukiin y-linkkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49468

FROM
10.01.2010, 00:06
hienoa tosi hienoa rakentelua!

Onko tämä y-linkin nivel? Millä ajattelit kiinnittää tuon putken tuohon niveleen? Itsellänikin olisi tommosia niveliä, ja aattelin suzukiin y-linkkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=49468

tuo missä putki on on kardaanin välilaakeri.
y-linkin niveleksi joku uniball tyyppinen riittävän iso esim,

Mikki
11.01.2010, 09:39
Katos viestit...

MOS
13.01.2010, 07:31
Jokos viikoloppuna nähdään tosi toimissa :D ???

CJ7
13.01.2010, 15:26
Jokos viikoloppuna nähdään tosi toimissa :D ???

x2

??????????

FROM
13.01.2010, 21:18
x2

??????????

viikonloppuna otetaan kyllä koeajot mutta ei oo ihan varma ehtiikö lauantain tohinoihin.perjantaina naapurihallin pellepeloton väsää takakardaanin mikä on ainoa puutuva osa,
sitten vielä jarrujen liittäminen,saumojen hitsaus ja jotain muuta pientä:D
tuli vaan taas loppuviikon tilaukset sotkemaan rakennus puuhia:mad:

TeamEetu
16.01.2010, 17:20
Nyt on etuvetonen spider koe ajettu. Yksi pieni takaisku tuli kun flekti ei pysyny paikoillaan yhdellä nippusiteellä, se lensi penkkaan ja ajelut loppu siihen. Ei huomannu laittaa sitä paremmin kiinni.

Tehoa tuntus riitävän ja välitykset ei kauheasti ole mettässä.
Ei taida laatikko vaan vaihtaa vaihdetta isommalle ollenkaan, sähköissä jotain vielä tekemättä.

FROM
16.01.2010, 21:14
joo tosiaan etu-veto testit otettu eikä mitään ihmellisiä vikoja löytynyt jotain pieniä muutoksia/korjauksia tarvii tehdä.

tollanen pikku kuva tuli otettua otetaan kunnon testiajo filmi kun saadaan kaikki pyörät vetämään
http://www.youtube.com/watch?v=odzl9zGoUQM

pari pohjapanssari kuvaa oli tarttunut myös

TeamEetu
16.01.2010, 21:30
odzl9zGoUQM

FROM
16.01.2010, 21:37
jaa sen saa noinkin:confused::D:D

TeamEetu
30.01.2010, 16:52
Kyllä pitää uskoa että se toimii. Koeajolla ei hajonnut mitään. Videoa tulossa todisteeksi toimivuudesta.

FROM
30.01.2010, 18:26
http://www.youtube.com/watch?v=tvDAShvxd4s

FROM
30.01.2010, 18:31
mistähän löytyis rajoitin liinoja tarvis jonkun 25cm ja 45cm. niin ja suomesta

TeamEetu
30.01.2010, 19:10
tvDAShvxd4s

Eli otat tosta linkin lopusta ton sekamelskan = merkin jälkeen http://www.youtube.com/watch?v=tvDAShvxd4s

eli tämän tvDAShvxd4s

ja siihen eteen [youtube-] ja taakse [/youtube-]

eli teet tän näkösen ilman noita viivoja - - tuolla sulkujen sisällä

[youtube-]tvDAShvxd4s [/youtube-]

Jare
31.01.2010, 11:09
Jumankauta sehän liikkuu ja vetääkin kaikilla 4 pyärällä!!!! Hiano homma! Nyt vielä ku opettelee ton "go pedal" käytön aiemmin, ku vast ihan videon viimesillä sekunneilla:D:D:D

Nyt vaan pitä saada lumet pois kallioilta ja kiviltä, että pääsette oikeisiin paikkoihin testaileen;)

TeamEetu
31.01.2010, 11:29
Taka pään ilmatikuista puuttuu typet, eli takapää ei elä yhtään.
Hyvin se menee kun laitto kakkoselle, kokeillaan seuraavaksi kolmosta ja katotaan mihin se sitten menee.
Yritin olla varovainen ja olla särkemättä sitä heti. ;)
Olen useamman kerra onnistunut särkemään noita frommin kulkineita.

FROM
31.01.2010, 20:38
Jumankauta sehän liikkuu ja vetääkin kaikilla 4 pyärällä!!!! Hiano homma! Nyt vielä ku opettelee ton "go pedal" käytön aiemmin, ku vast ihan videon viimesillä sekunneilla:D:D:D

Nyt vaan pitä saada lumet pois kallioilta ja kiviltä, että pääsette oikeisiin paikkoihin testaileen;)

kyllä tää laite tulee leipää saamaan:p
täytyy saada kaikki vaan ensin pelaamaan kunnolla ennenkuin ruvetaan rihkoomaan

TeamEetu
02.02.2010, 16:22
On toi talvi niin kylmä että pitää seiniä rakennella spideriin.
Suunniteltiin oviakin tohon, semmoset lambotyyppiset eli aukevat eteenpäin.
Ihan näitä kovia pakkaskelejä vastaan, sais lämpöä kabiiniin.
Toinen hyöty olis ettei kura tai lumi lennä ihan päin näköä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=50991


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=50990


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=50986


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=50987


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=50988


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2631&pictureid=50989

Semmosta tänään.

FROM
14.02.2010, 14:35
rupeaa oleen pikkuhiljaa iskussa enää tarvis etu ja taka "lasit" laittaa paikalleen ja tikut säätää kuntoon sitten kaasu pohjaan. maalaus hommat tehdään sitten joskus kun on viat ajettu ensin pihalle

CJ7
14.02.2010, 15:09
Hyvällä mallilla näkyy olevan! Loppurutistus vielä :D

Repro
14.02.2010, 15:14
Varmaan ei polttele just yhtään päästä ajelemaan? :D

TeamEetu
14.02.2010, 15:34
Niinpä, ei ole ollu kertaakaan ajokuntosta autoa mmc talvisodan aikana. Nyt toi on jo niin lähellä, tai onhan se ajokuntonen.
Lunta on nyt niin paljon että voi olla helpotkin paikat vaikeita nokialla.

Jare
14.02.2010, 15:48
Onks muissakin hämmähäkeissä toi jarrujen pääsylinteri noin osuvalla paikalla? En ole ennen huomannu tai edes katsellut, mutta nyt huomio kiinnitty kuvia katsellessa ja tuli mieleen, että liukkaalla saattaa puu sukeltaa etupyörän ja rungon väliin, jolloin toi jarrujen pääsylkky saattaa saada hieman osumia????

FROM
14.02.2010, 16:14
Onks muissakin hämmähäkeissä toi jarrujen pääsylinteri noin osuvalla paikalla? En ole ennen huomannu tai edes katsellut, mutta nyt huomio kiinnitty kuvia katsellessa ja tuli mieleen, että liukkaalla saattaa puu sukeltaa etupyörän ja rungon väliin, jolloin toi jarrujen pääsylkky saattaa saada hieman osumia????

niissä on näyttänyt olevan erilailla toteutettu. itse käytin valmista mersun pakettia kun semmonen oli jäänyt ylimääreiseksi jostain. on kyllä tarkoitus laittaa joku putki suojaamaan

Jare
14.02.2010, 16:21
No sehän selittää. Joo kyllä joku putki kannattaa kyhää jossain vaiheessa, meinaan ite muutamia kertoja ollu jumissa just puu rungon ja renkaan välissä. Moottorisaha hommiks ne kyl on menny yleensä sitten, ku ei enään repimällläkään ole liikkunu.

MOS
15.02.2010, 18:46
Sehän rupee oleen valmis hyvä,hyvä :D

FROM
22.03.2010, 19:55
ihan kivasti tuntuis etenevän joitain pikku muutoksia tulee vielä tehtyä.
seuraavaksi rakennetaan kässäri sääntöjen edellyttämään kuntoon, sekä suunnitellaan kääntöjarruja

kummillahan olisi järkevämpi/toimivampi toteuttaa

wr-range
23.03.2010, 21:25
tuo missä putki on on kardaanin välilaakeri.
y-linkin niveleksi joku uniball tyyppinen riittävän iso esim,

mistähän sais ostettua tuollaisia uniball niveliä.

FROM
24.03.2010, 07:28
mistähän sais ostettua tuollaisia uniball niveliä.

lipposelta löytyy

wr-range
25.03.2010, 12:02
lipposelta löytyy

kiitoksia tiedosta !

FROM
05.04.2010, 17:33
isompi jäähdytin tuli laitettua paikalleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2916&pictureid=56340


mahtaakohan tulla sanomista kisakatsastuksessa jos tuollain kiinnittää lannevyön sisäpuolelta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2916&pictureid=56338