Kirjaudu sisään

View Full Version : land roveriin fiat 3.5l diesel????


Rouveri
10.05.2009, 23:05
Moro

kertokaa viisaat omistan. Land rover series 3 dieselin vm:77 olen huomannut että tuo englantilaisten ihme moottori ei ole mistään tehoikkaimmasta päästä. hiljattain ostin range roverin 3.5l fiat ivecon nc50 koneella. käykö tämä kone land roverin vaihteistoon suoraan tuolla range roverin sovituskappaleella. range on vm 79

ZeiZei
11.05.2009, 13:36
Ei ole sama pulttijako Rangessa ja Lantikassa.

Laita koko paketti sinne? Tulee tiuhemmat välitykset samalla = isompaa rengasta.

Rouveri
11.05.2009, 14:14
voi hitsin vitsi taitaa olla aika iso homma vaihtaa koko paketti...

ZeiZei
11.05.2009, 16:09
Mittään en asiasta tiiä, mutta rangen ja lantikan rungot on saman levyiset, niin koneen ja laatikon kiinnikkeet pitäisi jokseenkin mennä näppärästi rangesta lantikkaan. Asemoi vain sopivalle kohdalle. Tuossa ei tule ahtaus leveys suunnassa koneen puolesta, kun on vain neloskone, niin kuin käy V8:n kanssa. kardaaneja joutuu varmaan sääteleen oikean mittaiseksi, en ole siitä varma. Onhan kyseessä pitkä 109"?

Toisaalta siitä olemassa olevasta välilaipasta voi varmaan mallina käyttäen askarrella sopivan tuohonkin tarkoitukseen. Ei mikään ameriikan homma (bolt on)

Arska-tehtaalta
11.05.2009, 19:25
Eiköhän tohon löytys järkevämpikin moottori kun ikivanaha nc50?

T€€MU
11.05.2009, 22:35
Eiköhän tohon löytys järkevämpikin moottori kun ikivanaha nc50?

X2 !

-90 lukuisesta discosta 200Tdi ilman turboa tierämmä laitettu yhteen seriekseen.
samoin hyvä päivitys on 2,5D jos haluaa pysyä lantikan koneissa.
Tarjonta suomessa vain heikkoa, siksi parhaiten löytyviä
Mersuja, isuzuja, nissan... mutta elä ny NC:llä painavampaa siittä tee ;)
Välilaipan joutuu tekaseen, mutta eikai se amerikankonsti ole ?
Jotain saa maailmalta valmiinakin.

Cee.Koo
12.05.2009, 14:37
voi hitsin vitsi taitaa olla aika iso homma vaihtaa koko paketti...

Onhan siinä puuhaa, ei mahdotonta. Fiatin kone tekee kyllä aika äkkiä selvää serieksen laatikosta, on vaan liikaa "voimaa".
Siten jos vaihtaa koko paketin ja samalla saa jatkuvan nelivedon, niin kannattaa muistaa että Serieksen etuakselilla ei ole murrosniveliä vaan samanlaiset ristikot kuin kardaaneissa.Serieksiä kun ei ole ajateltu jatkuvanelivetoisiksi. On niitäkin tehty ja kestää ihan päivittäistä ajoakin, siitä huolimatta....