View Full Version : Patrover
Tälläinen range projekti tuli aloitettua tarkoitus olisi rakentaa auto niin, että voisi tulevaisuudessa ajaa sillä suunnistusta modi luokassa
Lähtökohta tämän näköinen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=29046
Aluksi meinasin sillä ajella semmosenaan, mutta ensimmäisellä ajokerralla katkesi takavetari ja siitä se projekti sitten alkoi.
Takaylitystä oli aivan liikaa joten perästä pala pois ja muutos lava-autoksi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=28972
Alle on tulossa patrollin akselit jotka pelastettiin Team Kutunjuuston tiimipäällikön kaikkea kokeneesta patrollista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=29049
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=29050
Taka-akseliin hitsattu kemppilukko ja tukivarsien korvakkeet otettu rangen akselista.
Akselit ovat jonkun verran kapeammat, mutta raidevälin saa vielä vanteiden et:llä kuntoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=29051
Lisää juttua kun homma taas etenee.
Eilen tuli otettua etuakseli pois, irrotettua tukivarsien korvakkeet rangen akselista ja vähän suunniteltua niiden asemointia
tulevaan akseliin samalla tuli putsailtua akselista korvakkeiden tielle tulevat jarruletkun kiinnikkeet ja iskarin korvakkeet.
Tänään ei tullutkaan tehtyä mitään tähän, kun laitettiin kareksen kanssa Mogsua kisakuntoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=29193
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=29194
Mikäs tuon kuparin värisen putken virka on? Lukolle?
"huohotin" Noiden nippojen välissä on stefa.
Jos tarkoitit kuparinvärisellä tuota haalistunutta punaista mikä menee peltikuoresta
akseliputkeen niin se on huohotusletku.
:D Pörö ehti ens
Jaaha, kiitos tiedosta. :)
Päivitetäämpäs tätäkin välillä, kun jotakin näkyvää on saatu vihdoin aikaseksi. Eli suunnitelmat ovat muuttuneet, kori on nostettu pois rungolta ja jonkinlainen "putkikehikko" olisi tarkoitus tuohon tehdä. Pari kuvaa tämänhetkisestä tilanteesta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=48401
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=48400
Täytyy kaaret tehdä suurimmaksi osaksi sinkitystä putkesta, kun jupe69 oli ostanut penttilänrautavarastolta lähes kaiken mustan vesijohtoputken.
Taas on hiukan putkea väännetty, alkaa jo hiukan muodot hahmottumaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=48874
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=49272
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=49270
Peltiäkin hiukan perään suunniteltu, jäähdyttäjä olisi tarkoitus laittaa tuohon diagonaalin taakse. Saas nähdä sitten tuleeko lämpöongelmia. Onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon tuon jäähdyttäjän taakse siirtämisessä? Ilmausruuvi varmaan tarvitsisi laittaa johonkin, että saa järjestelmästä ilman pois?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=49271
Jotain pientä edistystä tapahtunut. Tankki ja jäähdyttäjä on löytäneet paikkansa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=50957
Ohjaamon puolellekkin on ilmestynyt jotain peltiä ja penkin kiinnitysrautoja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=50958
Ja putkikehikkokin taitaa ruveta olemaan jo pian valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=50956
Eiks tosta tuu nyt aika hankala huollettava konehuoneen osalta kun noin kiinteästi putket ja pellit ympärillä.
Niinii äläkä väitä ettei sitä tarvii huoltaa/korjata :D
Eiks tosta tuu nyt aika hankala huollettava konehuoneen osalta kun noin kiinteästi putket ja pellit ympärillä.
No voi olla, että on hiukan liikaa noi etupään putket ja pellit kii jos tarvii jotain isompaa huoltoa ruveta tekemään, mutta noi kareksen kempinpultit on niin helppo kiinnitys tapa:) Kai konepelti ja maski täytyy tehdä niin, että saa helposti irrotettuu ni pääsee sit huoltamaa jos joskus sattuu hajoomaan..
Niinii äläkä väitä ettei sitä tarvii huoltaa/korjata :D
Ainakin elän siinä toivossa ettei tarvi korjata:D
Nyt on komee peli tulossa. meinaakko tehä alustalle vielä muutoksia? Varmaan jouset ja iskarit ainaki vaihtuu
Pitääkö tuo vesipumpun remmi varmasti ku ottaa noin lyhyeltä matkalta kiinni:confused:
Nyt on komee peli tulossa. meinaakko tehä alustalle vielä muutoksia? Varmaan jouset ja iskarit ainaki vaihtuu
Pitääkö tuo vesipumpun remmi varmasti ku ottaa noin lyhyeltä matkalta kiinni:confused:
Kai se remmi pitää, ku mielestäni toi on originaali systeemi:confused:
Mistä toi jäähdytin saa niinku raittiin viileen ilman? Äkkiä katsoen näyttää hieman "tunkkaiselta" paikalta. Muuten olet kyl asiallisella linjalla offi pelin rakennuksessa. Nyt vielä samontein molemmille akseleille lukot, niin tollahan alkaa pääseen melko pahoihin paikkoihin.
Nyt on komee peli tulossa. meinaakko tehä alustalle vielä muutoksia? Varmaan jouset ja iskarit ainaki vaihtuu
Pitääkö tuo vesipumpun remmi varmasti ku ottaa noin lyhyeltä matkalta kiinni:confused:
Edessä on E90 Corollan takajouset ja ne on jonkun verran sisempänä mitä alkuperäset jouset. Taakse jää ainakin alkuunsa noi alkuperäset jouset. Jotkut pitkät iskarit tarttis löytää,(hyviä ehdotuksia otetaan vastaan).
Tuo remmi on ihan alkuperäinen systeemi niinkuin jare jo epäilikin.
Kai se remmi pitää, ku mielestäni toi on originaali systeemi:confused:
Mistä toi jäähdytin saa niinku raittiin viileen ilman? Äkkiä katsoen näyttää hieman "tunkkaiselta" paikalta. Muuten olet kyl asiallisella linjalla offi pelin rakennuksessa. Nyt vielä samontein molemmille akseleille lukot, niin tollahan alkaa pääseen melko pahoihin paikkoihin.
Tota samaa olen miettinyt, että mahtaakohan jäädä toi jäähdyttäjän paikka liian tukkoseks.
Tarkoitus olisi että flekti ottaisi auton alta ilman eli jäähdyttäjän etupuolelta. Tossa parempi kuva:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=50992
Ton pellin ja jäähdyttäjän välissä on ylhäällä 15cm ja alhaalla 35cm tyhjää.
Takana on jo kemppilukko ja eteen sit varmaan tulee myöhemmin arppi.
En tie kui pahoihin paikkoihin pääsee, mut ku tarttis päästä viel poiski:D
Tuo ilmansaanti auton alta epäilyttää, varsinkin jos kiulun kanssa on jossain lutakossa/suossa niin syvällä että itteäkin hirvittää....
Tuo ilmansaanti auton alta epäilyttää, varsinkin jos kiulun kanssa on jossain lutakossa/suossa niin syvällä että itteäkin hirvittää....
Vaan kun toi mies ei tottunu ajeleen rutakois ku kukaan ei oo opettanu ,kaatumaan sitä on joku koittanu opettaa (;
Jos se vaikka maalaa ton keltaseks.... Sen väriset kikottimet yleensä viihtyvät rutakoissa :D :D
Se kun on keltainen niin kevyt väri et on pakko kellutella.
Vaan kun toi mies ei tottunu ajeleen rutakois ku kukaan ei oo opettanu ,kaatumaan sitä on joku koittanu opettaa (;
Jaa, mää oon ite ajatellu ton homman sillai et oon yrittäny opettaa sua ajamaan renkaat kohti maata;)
Mut siinä vaiheessa ku ilmansaanti jäähdyttimelle loppuu niin alkaa jo se rutakon vesi jäähdyttämään:)
niin ja kun laitat vielä riittävän ison imevän flektin toho syylärin taakke,niin se toimii sitten samalla perämoottorina jos(kun)vesi niin korkeella... :-D
Rutakoissa kannata ajella, ku ne tukkii jo ton syylärin:D
Mut toinen mikä tuli mieleen, että kuinkahan kuumaks toi bensatankki ittensä kiehuttaa siinä jäähdyttimen takana....ettei alkais pullisteleen ja bensa muutenki turhaan höyrystyyn.....siis tuli vaan mieleen, ku kuvaa katteli:confused:
Rutakoissa kannata ajella, ku ne tukkii jo ton syylärin:D
Mut toinen mikä tuli mieleen, että kuinkahan kuumaks toi bensatankki ittensä kiehuttaa siinä jäähdyttimen takana....ettei alkais pullisteleen ja bensa muutenki turhaan höyrystyyn.....siis tuli vaan mieleen, ku kuvaa katteli:confused:
Nii, tommonen ei kyl olisi tullu mieleenkään, mut ko oikein miettii niin kylhän se melkei 100 asteista ilmaa voi olla mitä se "perämoottori" sieltä puhaltaa. Täytyy vielä siirtää tota tankkia hiukan taakse päin ja tehdä joku pelti siihen eteen, ettei puhalla päin tankkia.
Jotakin ohjaus varsia tullut tehtyä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51243
Tollasella systeemillä kiinnitin sylinterin varren raidetankoon, Mahtaakohan pysyä paikallaan? Ettei vaan luista pitkin raidetankoa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51244
Jotakin ohjaus varsia tullut tehtyä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51243
Tollasella systeemillä kiinnitin sylinterin varren raidetankoon, Mahtaakohan pysyä paikallaan? Ettei vaan luista pitkin raidetankoa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51244
Pistetään se toi raidetanko pyöriin sorviin ja tehään se "kolojuttu" ni ei pääse liikkuun (;
Nii ja miks ette suoraan hitsaa korvaketta kiinni tankoon? Ei tää kuitenkaan ole mikään kilpi peli luultavasti:D
Pistetään se toi raidetanko pyöriin sorviin ja tehään se "kolojuttu" ni ei pääse liikkuun (;
Mitään kolojuttuja, ku vetäsette Kareksen pulteilla kiinni, niin pysyy, (niillä samoilla mitä se omassaankin käyttää mm. pohjapanssarin kiinnityksessä).
Mitään kolojuttuja, ku vetäsette Kareksen pulteilla kiinni, niin pysyy, (niillä samoilla mitä se omassaankin käyttää mm. pohjapanssarin kiinnityksessä).
ne on hyviä pultteja:D Pussy Wagonin etupanssarikin meni niillä kiinni tosi helposti:p
Oon luullu, että sääntöjen mukaan ei saisi raidetankoa hitsata, mutta oon tainnu käsittää väärin :)
Eli kiinnitetään kareksen pulteilla, jossei trial säännöt kiellä.
Oon luullu, että sääntöjen mukaan ei saisi raidetankoa hitsata, mutta oon tainnu käsittää väärin :)
Eli kiinnitetään kareksen pulteilla, jossei trial säännöt kiellä.
Ahaa, no sitten. Oot ihan oikeassa, säännöt esteenä Kareksen pulteille.
Ahaa, no sitten. Oot ihan oikeassa, säännöt esteenä Kareksen pulteille.
Mites muuten saakos toi korvake olla hitsuutettu ku sitä mietittiin kovasti???
ei näissä nykyisissä säännöissä ainakaan kielletä hitsaamista
http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-01-22T16-15-29262.pdf
ei näissä nykyisissä säännöissä ainakaan kielletä hitsaamista
http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-01-22T16-15-29262.pdf
No ei kyllä kiellettykään, eli taitaa sittenkin saada hitsata?
Tänään sain hiukan jäähdyttäjän putkia paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51405
Ja jotain peltiä päälle, että ei kulje putket ohjaamon puolella. Taitaa toimia lattialämmityksenä apparin puolella :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51406
ei luulis repsikan varpaita palelevan :-)
Peltitöitä tehty ja Toyotahan siitä tuli:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51613
Jotain puskuria ja skuuppikin täytyi tehdä, että mahtuu kaasarit konepellin alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=51614
http://www.steelnthings.com/FJ55/FJ55_2.jpg
Jotakin samaa...:D
:D Kyllä selvä Fj-55 ilman lokareita. Heti tuli ensimmäisenä mieleen.
Mulle tuli kyllä ekana mieleen toi:
http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2007/12/1960_Austin_Healey_Bug_Frog_Eye_Sprite_Survivor_Fr ont.jpg
Höh....miks kuva ei näy?? Eli "Frog Eye" Austin
http://assets.speedtv.com/images/easy_gallery/902873/1958_austin-healey_sprite_bugeye_m.jpg
http://assets.speedtv.com/images/easy_gallery/902873/1958_austin-healey_sprite_bugeye_m.jpg
Kai kelkotaan täl viikol mogsu paistilan mäkeen ja ens viikol sun kikotin kans ja vetastaan vellit selkään (:
toi näyttää jo joltain :)
No nyt se taitaa sitten olla tunnistettavissa joksikin sarjavalmisteiseksi autoksi, ku noinkin moni on sen tunnistanu..
Kai kelkotaan täl viikol mogsu paistilan mäkeen ja ens viikol sun kikotin kans ja vetastaan vellit selkään (:
Kyl kai. mogsun sinne saaminen on vaan yhdestä 6mm pultista kiinni :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2007&pictureid=36138
kyllähän siinä vähä samaa näköä on:) puuttuu vaan tuo kehys lamppujen ympäriltä
No nyt se taitaa sitten olla tunnistettavissa joksikin sarjavalmisteiseksi autoksi, ku noinkin moni on sen tunnistanu..
Kyl kai. mogsun sinne saaminen on vaan yhdestä 6mm pultista kiinni :)
Jeps pienestä se on kii enää ja sitte lyödään joku päivä mogsua "lekalla päähän" ja sitä rataa...
Nonnii tänää tääkin sai hiekkaa ja velliä selkäänsä...
Hiekkapesu suoritettuna...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52115
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52116
Ja pohjavellissä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52118
Huomatkaa V8 merkintä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52119
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52120
Jotenkin se on häiriintyneen näköinen sivusta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52121
Musta suihkus vähän sinne ja tänne ja etenkin sinne...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52122
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52123
takaosaan tuli vähä vetastuu liikaaki mustaa mut huomenna tulee sinnekin väriä lisää ja saa arvata minkä väriseks toi "hytti" tai mikä ihme se onkin tulee (;
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2780&pictureid=52124
tuleeko V8-merkinnän kahdeksikon reikiin jarru- ja parkkivalot?komee peli muutenkin..
takaosaan tuli vähä vetastuu liikaaki mustaa mut huomenna tulee sinnekin väriä lisää ja saa arvata minkä väriseks toi "hytti" tai mikä ihme se onkin tulee (;
Niin saas nähdä minkä värikoodin kares sieltä huomenna arpoo?
Kaaretkin kesti ainakin kareksen ensimmäisen testin:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=52128
tuleeko V8-merkinnän kahdeksikon reikiin jarru- ja parkkivalot?komee peli muutenkin..
Juu, tuleehan ne siihen:) Kiitos.
Niin saas nähdä minkä värikoodin kares sieltä huomenna arpoo?
Kaaretkin kesti ainakin kareksen ensimmäisen testin:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=52128
Jos REPRO lukee tän nii mites näyttääkös Allis kovemmalta työkoneelta ku Volvo...
On muute Patroveri ihan aavistuksen etupainoinen ja puntariin tarttis saada ku vaikuttas kovinkin kelvältä jos etenkin edesmenneeseen mogsuunkin vertaa ,ens v-loppuna haetaan jesse jameksel viel gummelot tohon ni eiköhän se ala muistuttaa maastokulkinetta vaikka sais minkä sävyn vaa ylleen...
Toi V8 merkki kyl lämmittää sydäntä :) ei liene toi värivalinta olevan iso arvoitus:D
Mikkäs pallot patrover saa alleen???
Toi V8 merkki kyl lämmittää sydäntä :) ei liene toi värivalinta olevan iso arvoitus:D
Mikkäs pallot patrover saa alleen???
Ei tiedä vaikka kareksen olis menny ral numerot sekasin sen verran oudon väriseltä näytti tuo maali ainakin purkissa;)
Alkuunsa ainakin tulee 37" Wrangler MTR:ät.
Mimmoset vanteet vai bedlockit?
Mimmoset vanteet vai bedlockit?
10" vanteet ilman bedlockeja.
Tänään tuli väri pintaan, karekselle kiitos! Nyt värityskin sitten selvisi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=52520
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=52521
On muute meitin helmojen rajateippaukset ihan vähän eri kohdas (:
On muute meitin helmojen rajateippaukset ihan vähän eri kohdas (:
Niin näyttäs olevan, tosta sun puolesta on tullu paljon hienompi ku nousee ylös päin. Siitä taisi olla kyl puhetta, mutta taisin vähän unohtaa millai se piti rajata:)
Niin näyttäs olevan, tosta sun puolesta on tullu paljon hienompi ku nousee ylös päin. Siitä taisi olla kyl puhetta, mutta taisin vähän unohtaa millai se piti rajata:)
Eipä silti ,eiköhän ne rajat tasaannu parin mettäreissun jälkeen (;
Eipä silti ,eiköhän ne rajat tasaannu parin mettäreissun jälkeen (;
Juu se saattaa olla.
Rekisteröimätön
24.02.2010, 12:01
on se uusi aina komian näköstä -AxA-
Kyllä se kiiltävä maali tekee paremman näköseksi.
Tänään ohjauksen letkujen tekemisen ohella sovitettiin vähän renkaita. Olisko nää hyvät?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=52644
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=52645
Eroa edellisiin kuviin on kuin yöllä ja päivällä.. siis parempaan suuntaan. Siisti!!!
Rolpatti
25.02.2010, 22:51
sit vaan koittamaan
sit vaan koittamaan
Onhan siinä vielä jonkun verran tekemistä ennen koe ajoa. Kaiken näköstä sähkö, letku ja putkityötä.
No nyt olis renkaat alla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=53537
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=53538
Ja jotakin johto sotkuakin on saatu aikaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=53536
Kyl siitäki vaa hyvä pakkaa tulemaa. Ei taida paljoa jäädä autotallin oven ja auton katon väliin tyhjää kun talliin ajaa. Tai ainakin näyttää siltä.
Kyl siitäki vaa hyvä pakkaa tulemaa. Ei taida paljoa jäädä autotallin oven ja auton katon väliin tyhjää kun talliin ajaa. Tai ainakin näyttää siltä.
Jäähän sinne melkein sentti viel tyhjää :)
No nyt näyttää hyvältä :D
komia on eikä näyttäs olevan mikään korkeekaan.
komia on eikä näyttäs olevan mikään korkeekaan.
Juu ei ole kovin korkea, kattokorkeus on 185cm.
Paljons mahan alla tilaa, näyttäs silleen sopivalta?
Paljons mahan alla tilaa, näyttäs silleen sopivalta?
Pohjapanssarin alla puolenmetriä.
No nyt on saatu uusi startti ja koneet käymään. Renkaat otti joustotilanteessa kiinni ylempiin jousilautasiin, mutta siihen saatiin väliaikainen ratkaisu, kun linttalalta sai lainaksi spacerit. Jotain pikkuhommia vielä ja sitten viikonloppuna kämmäkkään koeajolle.
No nyt on koeajon jälkeen jotakin pikku remonttia saatu tehtyä. Suurimpia ongelmia oli koneen lämpeneminen ja käyntihäiriöt. Nyt on termostaatti otettu pois, laitettu taakse toinen paisuntasäiliö ja ainakin tuossa pienen koeajon perusteella tuntuis pysyvän lämmöt ainakin paremmin kurissa, toinen flekti täytyy vielä laittaa, niin pystyy ehkä kesäkuumallakin sitten ajeleen. Käyntiongelmat korjaantuivat, kun vähän sääsi kärkiväliä ja vaihto kondensaattorin. Napalukot ja peräkin hitsattu kiinni, niin ei etupyöräkään lakkaa vetämästä omia aikojaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=56922
Myös toinen penkki, lamput ja toyota merkki tuli laitettua paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=56923
Joo kyllä se siitä,komee tulee ihan varmasti:D:D:D:D!
Tällä Punkan Pohjalla trialiin ajaan vaikka harraste-stnuihin?
Mut maalaa noi vanteet, ku erottuu tosta muuten maalatusta autosta niin hitosti:D:D:D
Tällä Punkan Pohjalla trialiin ajaan vaikka harraste-stnuihin?
Mut maalaa noi vanteet, ku erottuu tosta muuten maalatusta autosta niin hitosti:D:D:D
Kyllä on ollut mielessä toi Punkan kisa, kun pääsis viel hiukan koeajeleen ni näkis millai nyt toimis.
Juu, kares vois ne sit samalla maalata ku suosuitsaakin aletaan maalailee.
Nyt on patrooveri punnittu 1392kg näytti vaaka.
Peltiroskisten hinausten jälkeen jesse koitti formulaoffroad ominaisuuksiakin mutta kertoi että hänestä ei tule foffikuskia kun tuohon pienenkään mäkeen ei uskalla vetää happi auki...
http://www.youtube.com/watch?v=t0IEtdx7SH4
No ei ne mun ja Sumpen arvailut sit ihan metässä olleet painon suhteen.
Tohon kun suheuttaa taitaa Ankka Fj olla liki 1700kg
No ei ne mun ja Sumpen arvailut sit ihan metässä olleet painon suhteen.
Tohon kun suheuttaa taitaa Ankka Fj olla liki 1700kg
ankka paino silloin ku leimalla kävin joskus vakio kuntoisena 33" alla yli 1900kg ja ei se kyllä keventyy oo tainnu sen jälkee (:
AUTS, täytyy varmaan ajaa se sit ku saa kasaan töihin vaa-alle. Sori OT
ankka paino silloin ku leimalla kävin joskus vakio kuntoisena 33" alla yli 1900kg ja ei se kyllä keventyy oo tainnu sen jälkee (:
BJ.kin painoi muistaakseni 2100kg 33" pyörillä.
Nyt on saatu kone käymään kunnolla tai ainakin paremmin, kun tuli cranen fireball sytytys laitettua. Ton näkönen laatikko:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=58423
Ja ton näköset asennukset jakajan sisään:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=58422
Rekisteröimätön
08.05.2010, 12:01
Nyt on saatu kone käymään kunnolla tai ainakin paremmin, kun tuli cranen fireball sytytys laitettua.
Minkä verran köyhdyit tosta Cranesta?
150e.n luokkaa lähetys kuluineen jutteli james köyhtyneensä...
150e.n luokkaa lähetys kuluineen jutteli james köyhtyneensä...
Mistä hankittu?
Mistä hankittu?
Lautamäki motorsportilta tuli.
Nyt löyty voimansiirron heikoin paikka, pienen hiekkamäki ajelun seurauksena etuperän öljyn seasta löytyi tälläisiä palasia:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=59480
Ja pikkurattaat näytti tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=59479
todistus aineistona löytyy videota kunhan saan koneelle ja tubeen...
Rolpatti
16.05.2010, 20:19
voi voi sitten ollaan samassa kerhossa, tosin mulla meni välityksenkin rattaat ihan palasiksi
todistus aineistona löytyy videota kunhan saan koneelle ja tubeen...
Juu, paas vaa laittae video näkyville
voi voi sitten ollaan samassa kerhossa, tosin mulla meni välityksenkin rattaat ihan palasiksi
Joo, mulla säily sentään välitys ehjänä.
No nythän on sit oiva tilanne sovitella sinne eteen samalla lukko, niin alkaa eteneenki paremmin;)
No nythän on sit oiva tilanne sovitella sinne eteen samalla lukko, niin alkaa eteneenki paremmin;)
No niinhän se olis ja varmasti vaikuttaisikin aika paljon etenemiseen, mutta kai vielä hetki harjotellaan ilman lukkoa.
Bluevanilta löyty pätkän kitkalukollinen taka-akseli, siitä olis sit tarkotus sovittaa murikka eteen.
Murikka purettuna:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=61529
Kitkalevyistä oli ulommaiset levyt poikki, mutta ei taida haitata mitenkään?
Tein pellistä tommosen samanlaisen levyn ja laitan sen tuonne kitkalevyjen alle, eikös sen silloin pitäisi kiristää tuota lukkoa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=61528
toi on pirusti vahvempi toi pätkän takamurikka kuin etu murkula. kestää kyllä sikaa. murros/vetari tai välitys menee seuraavaksi.
tai napalukko, mut siitähän selviää hitsaamalla napalukot kiinteiks.
toi on pirusti vahvempi toi pätkän takamurikka kuin etu murkula. kestää kyllä sikaa. murros/vetari tai välitys menee seuraavaksi.
tai napalukko, mut siitähän selviää hitsaamalla napalukot kiinteiks.
No hyvä, että kestää enemmän, kun tuntui kohtuu helposti hajoovan noi pikkurattaat. Juu napalukot on jo hitsattu. Toisessa murroksessa taitaa olla jo jotain alkavaa kipua, kun on hiukan jäykän oloinen.
TMK kisoihin pikku parannuksia tehty. Raidetankoon hakattu toinen putki päälle vahvikkeeksi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1719&pictureid=62706
Ohjauksen paluuletkun väliin kierretty pari metriä kupariputkea jos vähän jäähdyttäisi tehostimen öljyä, kun pakkas lämpeemään jos kauan veivas rattia edestakasi.
Onko meitille molemmille jo vyöt (:
Onko meitille molemmille jo vyöt (:
Meinaatko et Jesse ajaa autoo semmoseen kylkiasentoon ku olet tottunu itse?
Onko meitille molemmille jo vyöt (:
Sulle on jo, multa viel puuttuu olkavyöt, mutta eiköhän ne siihen huomenna ilmesty.
Meinaatko et Jesse ajaa autoo semmoseen kylkiasentoon ku olet tottunu itse?
Enhän mää sellaseen asentoon aja, mutta kun kares on vieressä niin ei tie vaikka rupee auto itekseen kallistelemaan.