View Full Version : BJ HJ helisee liikkuessaan.
Mistähän tulee tuollainen helinä, kun auto liikkuu. Polkimien painelu tms ei vaikuta mitään, mutta kun auto liikkuu nopeammin kuin kävelyvauhtia, tulee jostain vaihteiston seudulta jatkuva terävä helinä.. ?
Auto on BJ, HJ60:n tekniikalla.
Kertaalleen olen auton alla käynyt, mutta mitään ainakaan selkeästi irrallaan / löysällä olevaa ei löytynyt.
jakolaatikon/vinssin kepit?
Onko ääni sellanen, niinku löysää laakerikoolia helistelis?
Itellä on samanlainen, mutten oo vielä syytä löytäny :P
Villi veikkaus on päälaatikon laakerit...
Onko ääni sellanen, niinku löysää laakerikoolia helistelis?
Itellä on samanlainen, mutten oo vielä syytä löytäny :P
Villi veikkaus on päälaatikon laakerit...
En osaa sanoa. Ehkä enemmän peltimäinen. :P Kukakohan haluis mennä maahan makaamaan ku valutan yli? :D
En oikeen usko noita vaihdekeppejä. Pitää tarkistaaa..
Cental73
07.05.2009, 20:08
kuulostais kytkimen työsylinteritä. Siinä laatikonkupeessa (ulkopuolella)on se härpäke mistä työntyy tappi joka liikuttaa laatikkoon menevää tankoa. Joskus tapin pää helisee kolossaan (kulumista tai sieltä on kadonnut tiivistys). Koitappa heiluttaa sitä tappia, jos väljää niin jotain fylliä ympärille.
Jakoaskista ulostulevilla akseleilla joihin kardaanit kiinnittyvät on sellaset pellirinkulat jotka suojaa stefaa siinä askin ja laipan välissä. Jos se pellisuoja pyörii irrallaan elikkäs vapaana siinä akselilla tai hinkaa johonki ni tulee sellanen peltinen sirkutus, ei muuta ku vasaran ja tuurnan kans auton alle ja koputtelee sen takas paikalleen.
Se on se kardaanin pellisuoja pakkaa olla aika usein irti tullut aika monta tapausta vastaan ja liimamassaköntillä oon itse laittanut kiinni kun lähtee aina irti jos vaan naputtelee paikalleen
Kardaanin stefan peltisuojahan se oli taka-akselista irti. Ei kyllä kauaa kestäny helisemättä.. pitää liimailla. Kiitos vinkistä!
ite olen heittänyt sen parilla hitsauspisteellä kiinni.
Kardaanin stefan peltisuojahan se oli taka-akselista irti. Ei kyllä kauaa kestäny helisemättä.. pitää liimailla. Kiitos vinkistä!
siinä se taas nähtiin.eihän laatukulkineessa voi olla suurta vikaa :)