Kirjaudu sisään

View Full Version : venäjänsafari 20-24.5.2009 helatorstaina

toyota4x4
23.04.2009, 07:38
tiedustelutietojen mukaan olis märkää! kun viimeviikolla oli lunta metrin verran.

ketäs on lähös?? mikjus,uglihoojii, toyota4x4, pikkuville?, tapsa4x4??pulu on myynyt maastorenkaat??,

mikjus
23.04.2009, 08:04
Juu tarkotus olisi lähteä. Jonetsu jo varaili apparin paikan.

JASA
23.04.2009, 09:19
mulla vois olla halukkuutta lähtee varpin vetäjäksi ja kokiksi jollekin

suzka
23.04.2009, 11:44
me oltais kans lähös

ugly_hj
23.04.2009, 16:15
Mukana ollaan ja tuskin maltan odottaa lähtöä.

Viipo
23.04.2009, 17:51
Eiköhän tästä joutas. Pitää varmaan nyt pajottaa ne kaaret paikoilleen...

tapsa4x4
23.04.2009, 20:49
Luultavasti lähetään villen kanssa Gr:llä kun ajatus oli että lähen omalla tonne vihantin kisaan mutta aika näyttää jos en lähe sinne niin sitten mä lähen omallani kanssa.

toyota4x4
23.04.2009, 22:08
Mukana ollaan ja tuskin maltan odottaa lähtöä.

on huomattu että on matka kuumetta ilmassa :) onks hoojii jo pakauttu

ugly_hj
24.04.2009, 05:22
on huomattu että on matka kuumetta ilmassa :) onks hoojii jo pakauttu

Jaa mistäköhän se on huomattu;) ,pitää ens viikolla vaihtaa kytkin ja mahollisesti tankki ja jotain muuta pientä niin kyllä se siitä.

No entäs hiluksi alkaako oleen jo hienosäädöissä?

mikjus
29.04.2009, 09:43
Nostetaan kuumetta kertauksen merkeissä.
Juttua ja kuvia vanhoista reissuista:

Helavapputorstai 2008
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42261

Helatorstai 2007
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=32601

Koopeen letka helatorstai 2006
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=20408

Koopeen letka helatorstai 2005
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=10491

Ryhmä Väihkönen helatorstai 2005
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=10378

juhoke
29.04.2009, 16:20
mä lähen jos saan leiman ilman kokoautonuudelleenkorjaamista.

jonetzu
29.04.2009, 20:55
Mikjuksen apukuskin paikka vapautui minun puoleltani.

Lisää tietoa PäHäMa:n Social Group sivuilla. :(

Rekisteröimätön
30.04.2009, 18:53
Mikjuksen apukuskin paikka vapautui minun puoleltani.

Lisää tietoa PäHäMa:n Social Group sivuilla. :( tuonku ois tienny aikanaa ni mie oisin voinu lähtee kyitii istummaa jos mut nyt yleensäkkään kelpuutetaan kyitiläiseks t.hermanni nyypinä

toyota4x4
05.05.2009, 21:05
miten puolijoukkue teltta? vai pikku teltat mukaan.

ugly_hj
06.05.2009, 07:43
MItäs reittiä viisumiin ja otetaanko mosa mukaan?

JASA
06.05.2009, 07:59
Mä laitoin omaa viisumi hakemukseen Svetogorsk,Andrea,hiitola,viipuri. kaipa niillä pärjää

mikjus
06.05.2009, 09:18
Ja lähtökö keskiviikko iltana? Mihis vedetään porukka kasaan vai pääseekö kaikki yhtaikaa? Itse olen koko viikon lomalla joten ihan sama. En oo tonne Oulaisten kisaankaan lähössä niin ei tuu mitään paniikki pajotusta ennen reissua.

suzka
06.05.2009, 09:56
me ei varmaan päästä lähtee ennen kuin torstaina,
mut eiköhän sieltä loppu porukka löydy.
mahtuukos kellekkään puoljoukkue teltta kyyttiin?

Joukka
06.05.2009, 12:26
Lahjoitetaan appari helatortai 2009 reissulle.

Varustuksena muuten sama kuin viime vuonna (kuvassa), mutta rannekellon viisarit on irti,
joten ajattelin jättää sen kokonaan poies, mutta haluttaessa sekin on mukana.
Lisäksi tukka on nykyään tynkämallia. Kuulosuojaimetkin voin jättää pois, jos
autossa on äänenvaimennin paikoillaan eikä kuski huuda mulle jatkuvalla syötöllä.

Kuvan varusteiden lisäksi löytyy kahluuhousut x2, joten yhdet voi taas pikakuivattaa nuotiolla savuna ilmaan.
Tupakkaa poltan silloin kun kuski sitä vaatii ja voin olla polttamattakin, autossa meinaan.
Läppäri ja kartat löytyy myös, jos on tarvetta.

Huonona puolena on se, että olen ärsyttävän vähäpuheinen aamuisin, puhemäärä kasvaa
tasaisesti päivän mittaan ja iltamyöhällä saatan olla jo ärsyttävän liikapuheinen.

Vois vaikka tehä taas sellaisen ylläri järven/suon ylityksen aamu viideltä, kun puoli leiriä on nukkumassa. :)
Se oli lystiä se, mutta sehän tapahtui aiemmalla reissulla kun olin nikko suzukilla mukana.

Lisäksi minulla on paku, jolla saa kiskoa 3000kg ja traileri jolla saa kiskoa 2100kg autoa,
Jos on siis tarvetta viedä safariauto lähemmäksi rajaa.

/Joukka O4OO-413O73 (tai O4OO-131OO7) tai jouni.takamaki@fidelix.fi tai privalla.

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/KooPee-venaja%20paasiainnen%2C%20helatorstai08%20158.jpg

Eetza
06.05.2009, 13:12

Varustuksena muuten sama kuin viime vuonna (kuvassa), mutta rannekellon viisarit on irti,
joten ajattelin jättää sen kokonaan poies, mutta haluttaessa sekin on mukana.
Lisäksi tukka on nykyään tynkämallia. Kuulosuojaimetkin voin jättää pois, jos
autossa on äänenvaimennin paikoillaan eikä kuski huuda mulle jatkuvalla syötöllä.

Kuvan varusteiden lisäksi löytyy kahluuhousut x2, joten yhdet voi taas pikakuivattaa nuotiolla savuna ilmaan.
Tupakkaa poltan silloin kun kuski sitä vaatii ja voin olla polttamattakin, autossa meinaan.
Läppäri ja kartat löytyy myös, jos on tarvetta.

Huonona puolena on se, että olen ärsyttävän vähäpuheinen aamuisin, puhemäärä kasvaa
tasaisesti päivän mittaan ja iltamyöhällä saatan olla jo ärsyttävän liikapuheinen.

Vois vaikka tehä taas sellaisen ylläri järven/suon ylityksen aamu viideltä, kun puoli leiriä on nukkumassa. :)
Se oli lystiä se, mutta sehän tapahtui aiemmalla reissulla kun olin nikko suzukilla mukana.

Lisäksi minulla on paku, jolla saa kiskoa 3000kg ja traileri jolla saa kiskoa 2100kg autoa,
Jos on siis tarvetta viedä safariauto lähemmäksi rajaa.

/Joukka O4OO-413O73 (tai O4OO-131OO7) tai jouni.takamaki@fidelix.fi tai privalla.

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/KooPee-venaja%20paasiainnen%2C%20helatorstai08%20158.jpg

Tos oli kyllä loistava markkinointi puhe :) ...
Ehdottomasta ottaisin jousille jos olisin lähdössä kyseiseen reissuun ja jos omistaisin auton ja jos olis apparin paikka auki :)

IironSika
06.05.2009, 15:19

Eli saisko tän niinku ihan ikiomax...? :p

Joukka
07.05.2009, 00:14
Eli saisko tän niinku ihan ikiomax...? :p

Jep, mutta vain ko. reissun ajaksi. :p:p Kaikkee täytyy yrittää, ku ei pääse omalla autolla lähtemään.
Saattaa kyllä olla, että reissu osuu siihen kohtaan kuunkiertoa, että olen offi-pirttihirmu :p:p:p.
Silloin en tykkää seisokista ja jos sellaista joudun näkemään, saatan ottaa xxxxxn
päästä kiinni ja vetää siittä sen verran, että saan sen kirveellä poikki sillei että jää
vain tynkä kuskille jäljelle. :D
Sen jälkeen menen kolmanneksi pyöräksi vieläkin pahemman hajuisten karjujen autoon.
Karjut saattavat tykätä ja sanoa, että perskuta rallaa, tervetuloa tuon kanssa.

Siinä sitä kuski sitten varmaan hieman fundeeraa, että mitä tulikaan tehtyä, kun vinssiapina
tuollalailla otti ja jätti kuskin yksikseen pelkän nysän kanssa. Mitä tästä opimme ?

Kuskin kannattaa panostaa laatuvinssiin, jottei vinssi ole pitkään seisokissa, jolloin
ripeäotteinen vinnsiapina katkaisee köyden juuresta ja lähtee muita auttamaan siksi aikaa kun kuski vaihtaa takavinssinsä eteen. :) :) :)

Lisäämpä tähän vielä muutaman hyödykkeen, jotka voin ottaa mukaani, jos joku minut autoonsa huolii, vaikka kolmanneksi pyöräksi.
-kolmantena pyöränä voisin videoida ja kuvata reissua, omasta mielestä osaan tämänkin,
mutta vain erinomaisesti, apparina sitävastoin olen lähes täydellinen. ;)
-matkajääkaappikin löytyy nestekaasu/12V, sellanen laatumerkkipeli
-La puhelin ja magneetti antenni
-pmr puhelimet 2 kpl
-Toyotan vanteella kapea n. 38" hyvällä pinnalla oleva vararengas
-Jeepin XJ jaolla on vain pienempiä eli 33" ja 31" renkaita
-Rangen jaolla löytyy 36" vararengas
-Puunsuojaliina, sakkeleita
-Vihreä liina x2
-Räikkäwarn 12V narulla
-DV9000 2 kpl naruilla

Tosin jos noi kaikki ottaa mukaan, niin tarttee olla jo kohtuu iso safariauto...

/Joukka

mikjus
07.05.2009, 13:43
Joo toi Jnu nyt varmaankin lähtee mulle appariksi. Oli aikasemmin menossa ilmeisesti Viipon takapaksiin? Liekkö siellä sitten vielä tilaa suohirmuille?

jonetzu
07.05.2009, 19:56
....

jonetzu
07.05.2009, 19:58
-Räikkäwarn 12V narulla
/Joukka

Olisikohan tuo myynnissä???

Joukka
07.05.2009, 21:34
-Räikkäwarn 12V narulla

Olisikohan tuo myynnissä???

Ei ole tarvetta myydä.
Kaikkihan on tietty ostettavissa, mutta saat varmaan kaupasta uuden halvemmalla.
Tää on semmoinen vanha vanha uudemmalla moottorilla ja narulla.

Tavallisen 8000 warnin vaijerilla voisin kyllä myydä, jos jollekin kelpaa,
niin ottakoon yhteyttä minuun vaikka priva viestillä.

/Joukka

toyota4x4
07.05.2009, 22:20
Jep, mutta vain ko. reissun ajaksi. :p:p Kaikkee täytyy yrittää, ku ei pääse omalla autolla lähtemään.
Saattaa kyllä olla, että reissu osuu siihen kohtaan kuunkiertoa, että olen offi-pirttihirmu :p:p:p.
Silloin en tykkää seisokista ja jos sellaista joudun näkemään, saatan ottaa xxxxxn
päästä kiinni ja vetää siittä sen verran, että saan sen kirveellä poikki sillei että jää
vain tynkä kuskille jäljelle. :D
Sen jälkeen menen kolmanneksi pyöräksi vieläkin pahemman hajuisten karjujen autoon.
Karjut saattavat tykätä ja sanoa, että perskuta rallaa, tervetuloa tuon kanssa.

Siinä sitä kuski sitten varmaan hieman fundeeraa, että mitä tulikaan tehtyä, kun vinssiapina
tuollalailla otti ja jätti kuskin yksikseen pelkän nysän kanssa. Mitä tästä opimme ?

Kuskin kannattaa panostaa laatuvinssiin, jottei vinssi ole pitkään seisokissa, jolloin
ripeäotteinen vinnsiapina katkaisee köyden juuresta ja lähtee muita auttamaan siksi aikaa kun kuski vaihtaa takavinssinsä eteen. :) :) :)

Lisäämpä tähän vielä muutaman hyödykkeen, jotka voin ottaa mukaani, jos joku minut autoonsa huolii, vaikka kolmanneksi pyöräksi.
-kolmantena pyöränä voisin videoida ja kuvata reissua, omasta mielestä osaan tämänkin,
mutta vain erinomaisesti, apparina sitävastoin olen lähes täydellinen. ;)
-matkajääkaappikin löytyy nestekaasu/12V, sellanen laatumerkkipeli
-La puhelin ja magneetti antenni
-pmr puhelimet 2 kpl
-Toyotan vanteella kapea n. 38" hyvällä pinnalla oleva vararengas
-Jeepin XJ jaolla on vain pienempiä eli 33" ja 31" renkaita
-Rangen jaolla löytyy 36" vararengas
-Puunsuojaliina, sakkeleita
-Vihreä liina x2
-Räikkäwarn 12V narulla
-DV9000 2 kpl naruilla

Tosin jos noi kaikki ottaa mukaan, niin tarttee olla jo kohtuu iso safariauto...

/Joukka

on tossa volvo jota voin lainata jos kiinnostaa! se on tosin avo.. :) toivottavasti on poutaa.
ja portaali akselit pitää olla ehjät palauttaessa.! :)

jnu
07.05.2009, 23:50
MItäs reittiä viisumiin ja otetaanko mosa mukaan?
Eräällä pähäman jäsenelle oli riskiretkellä mukana erittäin pätevän oloinen matkamiggi, sponsoroiskohan kyseinen henkilö laitteen mukaan reissulle? ;)

piipari
08.05.2009, 00:48
Eräällä pähäman jäsenelle oli riskiretkellä mukana erittäin pätevän oloinen matkamiggi, sponsoroiskohan kyseinen herrasmies laitteen mukaan reissulle? ;)

Pätevää, tai varsinkaan erittäin pätevää matkamigiä ei voi luvata, mut me voidaan ottaa viipon kyytiin ceboran pikkumigi joka polttaa 24V:lla ihan kivasti jos turakorjauksia tarttee tehä..

KooPee
08.05.2009, 08:39
Eräällä pähäman jäsenelle oli riskiretkellä mukana erittäin pätevän oloinen matkamiggi, sponsoroiskohan kyseinen herrasmies laitteen mukaan reissulle? ;)

Hallin nurkassa joköttää...saapi hakea, mutta ennen ladogaa takas:) (jos deletoit ton herrsmiehen tosta v***uun)

Eetza
08.05.2009, 09:30
Hallin nurkassa joköttää...saapi hakea, mutta ennen ladogaa takas:) (jos deletoit ton herrsmiehen tosta v***uun)

Tai vaihtais ainakin vaikkapa "Saata***n hyvä työmies" :)

Joukka
08.05.2009, 17:37
on tossa volvo jota voin lainata jos kiinnostaa! se on tosin avo.. :) toivottavasti on poutaa.
ja portaali akselit pitää olla ehjät palauttaessa.! :)

no helvata, laitoin privaa !

/Joukka

toyota4x4
08.05.2009, 20:09
nyt mahtuu vararengas mukaan.

otan sahan ,mutten liftii, varaosia tikut murros kartaanit.. mitähän muuta??

tiipe
08.05.2009, 20:10
Äijä vääntänyt rengas telineen

toyota4x4
08.05.2009, 20:33
Äijä vääntänyt rengas telineen

juu sihen on integroitu napa kappale napalukkoineen

niin ja miks kaikki on pienentäny autoo niin ettei niihin mahu edes vararengasta!! :) kele..

ugly_hj
08.05.2009, 20:42
Hyvän näköinen teline ,kyllä siinä kelpaa renkaan lökötellä tollaisessa lava-autossa on mahollisuuksia :).Ite otan mukaan 3 murrosta ja tikut eteen ja taakse ,akrikaatin ,rälläkän ja porakoneen ja liftin. Kytkin on vaihdettu ja turvatankki menossa paikoilleen kuhan löytyy sopiva paikka.

jnu
08.05.2009, 21:34
Hyvä että sahan narukela hajosi jo suomessa. Pitää huomena hakea varaosia niin on jonseretti taas iskussa.

Jos joensuun humuilla on miggi mukana niin eikai sitten tarvita mosaa eikä varsinkaan rikota etelän lallin migiä, saattaa olla vielä ladogassa tarpeen :)

Entäs teltta? Iso teltta melkeen vaatis sen kaminan mukaan varsinkin jos sataa. Teltta vuotaa kuitenkin ja kamoja olis hyvä kuivatella. Vai lähdetäänkö pikkuteltoilla? Pitää ehkä paremmin vettä mutta ei voi kuivatella vaatteita. Kuivalla kelillä voi hyvin nukkua auton vieressäkin :)

toyota4x4
08.05.2009, 23:19
varaosia !! orginal made in japan
raaskiikohan tätä edes autoon laittaa vaarmaan vitun kallis..?

Jeeper
09.05.2009, 06:51
varaosia !! orginal made in japan
raaskiikohan tätä edes autoon laittaa vaarmaan vitun kallis..?

ToyoDIY:n mukaan venttiilit olis 9.60€ kpl :D

mikjus
09.05.2009, 09:06
Täytyypä tähän miettiä täydellinen varaosa,tarvike ja työkalu lasti. Yritän nyt minimoidan kuorman totaalisesti.

Yleensä venäjällä mukana on ainakin:

Murroksia 1 tai 2.
Lyhyt etuvetari
Pitkä etuvetari (pitkäboorinen TML)
Etukardaani
Takakardaani
HDJ-80 rtp O&V (käy mulla kaikkien tankojen päähän)
Sisäkumi
Tubeless paikkasarja
Jarrutyökalut
Jarruputkea
Jarruneste
Peräöljyä
Moottoriöljyä
Öljynsuodatin
Jännitteenalennin 24v-12v 8A
Pyöränlaakerit
Vaseliinia
Napalukko (6-ohjuritappia)
HJ-61 uusi laturi
Jarrupaloja (patrol ja hj6x)
Olkalaakereita (käytettyjä)
Työkalupakki sekalaisia työkaluja
rengasrauta
Räikkäsarja 8-32
Tubeless venttiileitä
Makitan akkupulttipyssy
Hilift
Varanaru 10mm dextron 25m
Puunsuojaliina
Vetoliina 9m
Ohjaustehostimen remmi
Laturi remmi

Lisäksi kisaseteissä on nämä mukana mutta ei siis venäjällä:
Takavetari lyhyt FF pitkäboorinen
Takavetari pitkä FF
Takanapa
Warn 24v vinssin moottori (räikän orkkis)

Leirikamoja ja muuta sitten on varmaan vielä:
Kaasupullo
retkikeitin
makuupussi
makuualusta
retkituoli
retkisänky (jos iso teltta)
ruuantekovälineet ja safkat
Retkityyny
Läppäri
Vaatteita
kumisaappaat
jne. jne.

Täytyy tänään inventoida varaosalaatikot ja yrittää punnita osat. BJssä tilaa on aika vähän ja jos kaiken lastaa taakse niin istahtaa varmasti joka ojaan kun jo muutenkin se on lyhyen akselivälin ongelma.

tapsa4x4
09.05.2009, 09:27
Jos mä lähten omallani niin pitäiskös mut ottaa kokonaisen vara akselit matkaa???koitan saada painamaan safari kuormassa 3200kg.
Aika paljon te ressaatte safari varusteiden painosta ja jostain ojan ylityksistä. itse olisin huolissani siitä että on rajan yli ennen 23.00.

tiipe
09.05.2009, 10:54
joo muuten jää kirkkaat kaupan tiskille ja joutuu juomaan vaan kaljaa ja siideriä sekä lonkeroa.

Viipo
09.05.2009, 10:56
Kaupanvalintakysymys. Värtsilän rajalla joka toisesta kaupasta saa diplomaattia yhentoista jälkeenkin paikallista aikaa...

-Sakke-
09.05.2009, 13:41
Aikamoinen oli Mikjussin tavara lista. Jenkkien safarikuvia ku kattelee ni nehän ajelee niillä 4x4"asuntoautoillaan" peräkärryt perässä.

Kyllähän esim. Toyotassa sais kärryyn mekaanisen vedon =)

toyota4x4
11.05.2009, 19:12
Jos mä lähten omallani niin pitäiskös mut ottaa kokonaisen vara akselit matkaa???koitan saada painamaan safari kuormassa 3200kg.
Aika paljon te ressaatte safari varusteiden painosta ja jostain ojan ylityksistä. itse olisin huolissani siitä että on rajan yli ennen 23.00.

no tapsulu2x2 vois laittaa ylimääräsen akselin katolle renkaineen niin ei haittaa kuinpäin autolla ajelee.

niin ja rajasta mennään yli hyvissä ajoin. tapsalle on varattu 1 diplomaatti pullo per ilta. :)

toyota4x4
12.05.2009, 18:49
niin monenkos aikaan porukka pääsee keskivikkona lähtemään?? jos koittas aamupäivästä lähtee niin oli hyvissä ajoin rajalla
onko se perusleiriin ekas perinteisesti.?

jnu
12.05.2009, 19:03
Mites sen ison teltan kanssa, lähteekö mukaan?

Ketä sinne on lopulta lähdössä?

Mikjus, viipo, joppa, sinkkoset, ugli, tapsa? muita?

ugly_hj
12.05.2009, 19:54
Joo viimeistään aattelin puoliltapäivin lähteä.

tapsa4x4
12.05.2009, 20:34
meikälainen ei kerkee lähtee kun toi Ladoga09 kutsuu.

toyota4x4
12.05.2009, 20:37
meikälainen ei kerkee lähtee kun toi Ladoga09 kutsuu.

kuulostaa tekosyyltä!!! olisin niin halunnu kuulla sirklaavia porttaalin rattaita ja narskuvia tasauspyörästön osia :)

Viipo
13.05.2009, 20:08
Me startatataan ainakin näillä näkymin täältä Piiparin kanssa A.S.A.P keskiviikkona. Riippuen miten pitkään menee vielä viimesenä yönä pajotuksissa. :P

Huomenna kokeillaan vääntää apinahäkki auton ympärille, korjailla jarruja, ym. pientä...

toyota4x4
14.05.2009, 06:16
Mites sen ison teltan kanssa, lähteekö mukaan?

näillä näkymin ilmeisesti ei.

"Huomenna kokeillaan vääntää apinahäkki auton ympärille" hmm.. mitäs muuta epileptikko hoojille on tehty??:) uuskatto.

jnu
14.05.2009, 06:35
Eli sängyt jää kotiin ja pikkuteltat mukaan. Vinkki: kahden eli käytännössä yhden hengen kupoliteltta motonetissa 12,90e.

Viipo
14.05.2009, 23:58
"Huomenna kokeillaan vääntää apinahäkki auton ympärille" hmm.. mitäs muuta epileptikko hoojille on tehty??:) uuskatto.

Muun muassa. Ja paljon muutakin on jo rikottu ja korjattu ja rikottu ja korjattu.

Offipiru
15.05.2009, 11:41
Vinkki: kahden eli käytännössä yhden hengen kupoliteltta motonetissa 12,90e.
Toinen vinkki: esim hj:n perähutlarii riippumatto :D

toyota4x4
16.05.2009, 19:24
tän täytyy olla kyllä ennätys auto on nipussa ja huomenna alkaa pakkaaminen.
tänään on ratkaistu woblaus ongelma!!!!! oli se taas pienestä asiasta kiinni(uuspanhardi)

mut listaa. tikut4kpl,murros 1kpl,napa taka,ohteh pumppu,vararengas,työkalut,kompura,jerry,atf-4l,moottoriöljyy4l+suod,varahihnat,varalaturi, vinssinrele,kardaanit2kpl,raidetanko,ohj.tehletkut ,pinjoni4.88,pylpyrä,moottorisaha,napalukko,21 poorinen osa.

ugly_hj
16.05.2009, 19:39
Joo itellä vähän tänään säikäytti auto kun kävin bilistelemässä yhtä äkkiä ei enää jaksanut kulkea ja savutti mustaa ja harmaata sitten sammui, onneksi oli vaan polttoaineputki tukossa vaihdoin meno ja paluuputken paikkaa ja auto alkoi toimimaan.

Viipo
17.05.2009, 00:28
Jep, tänään nostin kaaret niskaan, hieman suttunen kuva, mutta menköön...

Varustelistaa:

Ainakin yhen etunavan, jarrupääsylinterin, murroksen, pultteja, muttereita, kartioita, Atf:ää, moottoriöljyä, ehkä 3,7 välityksen.

Akkupora ja akkupulttimopo, miggi (otetaanko hiilaripullo ja tavallista lankaa, vai täytelankaa?) Toimii verkkovirralla ja 24v:llä.

Lisänä tulee satunainen valikoima kaikkea mielenkiintoista, mitä nyt sattuu nurkista mukaan tarttumaan.

jnu
17.05.2009, 02:06
Mites lapio, onko kellään? Meinaan jos tarttis nuotion ympäriltä kaivella, olisko jollain vaikka pientä kenttälapioo?

Meinasin viedä huomena kaikki vermeet mikalle niin saa pakata auton valmiiks ja keskiviikkona ajan suoraan espoosta töistä nastolaan. Tarkottaa siis sitä että lähtö nastolasta eteenpäin vois tapahtua yhden aikaan.

toyota4x4
17.05.2009, 08:48
Jep, tänään nostin kaaret niskaan, hieman suttunen kuva, mutta menköön...

Varustelistaa:

Ainakin yhen etunavan, jarrupääsylinterin, murroksen, pultteja, muttereita, kartioita, Atf:ää, moottoriöljyä, ehkä 3,7 välityksen.

Akkupora ja akkupulttimopo, miggi (otetaanko hiilaripullo ja tavallista lankaa, vai täytelankaa?) Toimii verkkovirralla ja 24v:llä.

Lisänä tulee satunainen valikoima kaikkea mielenkiintoista, mitä nyt sattuu nurkista mukaan tarttumaan.

eikös sillä täytelangalla saanu ihan nättii saumaa,niin ei tartte mitä pulloo mukaa.vai onko pikku pullo?

Viipo
17.05.2009, 14:45
2kg köykämiinipullo on. Pitää nyt kattoo millä saa fiksusti pelaamaan, kun ainakin tuo motonetin täytelanka on ihan paskaa hitsattavaa ja roiskii *tusti...

Rekisteröimätön
17.05.2009, 19:48
kattelin että ootte menossa safaroimaan, oltiin viikko ennen vappua enskoilla ajelee sveto-hiitola-valkeajärvi akselilla: silloin oli jäistä ja märkää, mutta nyt kun ajeltiin tänäviikonloppuna oli paikoin pirun kuivaa ja pölystä metsäkoneurilla ja huonoilla teillä jne. joissa oli vedet ihan normaalikorkeuksissa.

terv mikko n

toyota4x4
17.05.2009, 21:15
kattelin että ootte menossa safaroimaan, oltiin viikko ennen vappua enskoilla ajelee sveto-hiitola-valkeajärvi akselilla: silloin oli jäistä ja märkää, mutta nyt kun ajeltiin tänäviikonloppuna oli paikoin pirun kuivaa ja pölystä metsäkoneurilla ja huonoilla teillä jne. joissa oli vedet ihan normaalikorkeuksissa.

terv mikko n

toivottavasti suot ei ole kuivanu :)

mikjus
18.05.2009, 18:13
Have a nice bottle of pinion cola.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=30113

Moottorisahallekkin tehty alkeellinen teline. Kaikki alkas oleen nipussa. Kamaa on jätetty paljon pois mutta silti tulee ihan täyteen takapaksi.

Läppäri jätetään reissusta kokonaan pois ja mennään pelkällä hakkapeliitta photonavilla. Hain siihen tänään 8GB sdhc kortin ja nyt olis ozi explorer ce kaikilla venäjän kartoilla, photonav vakiokartoilla, tomtom scandinavian kartoilla ja garmin xt (ei vielä karttoja) sisällä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=30114

Ei kai siin sit muuta kun keskiviikkona nokka kohti rajaa joskus yhden jälkeen kun Jnu tulee. Matkal pitää käydä viel kaupassa ja varmaan syömässä joten kyl siin aikaa taas palaa ennenku ollaan perusleirissä.

Rekisteröimätön
18.05.2009, 20:44
Have a nice bottle of pinion cola.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=30113

Moottorisahallekkin tehty alkeellinen teline. Kaikki alkas oleen nipussa. Kamaa on jätetty paljon pois mutta silti tulee ihan täyteen takapaksi.

Läppäri jätetään reissusta kokonaan pois ja mennään pelkällä hakkapeliitta photonavilla. Hain siihen tänään 8GB sdhc kortin ja nyt olis ozi explorer ce kaikilla venäjän kartoilla, photonav vakiokartoilla, tomtom scandinavian kartoilla ja garmin xt (ei vielä karttoja) sisällä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=30114

Ei kai siin sit muuta kun keskiviikkona nokka kohti rajaa joskus yhden jälkeen kun Jnu tulee. Matkal pitää käydä viel kaupassa ja varmaan syömässä joten kyl siin aikaa taas palaa ennenku ollaan perusleirissä.

hyvät safarit mikjus, ajattelin et tulisin ajelee prätkällä samoille suunnille, mutta en saa vielä konetta valmiiksi ensviikonloppuun. tuo hakkapeliitta on mainio laite, sillä ja ozilla mennään mopoillakin (+vesitiivis kotelo)
t.mn

toyota4x4
18.05.2009, 22:26
tossa mietittiin olisko mahollista että välitankkauksen jättäis pois ja ottas diiseliä reilummin mukaan? vaikka jerryn lisäks 20l muovi pönttö sen vois polttaa vaikka notskissa kun tyhjenee? niin ei tarttis ajella lauantaina tankkaamaan.

mikjus
19.05.2009, 10:52
hyvät safarit mikjus, ajattelin et tulisin ajelee prätkällä samoille suunnille, mutta en saa vielä konetta valmiiksi ensviikonloppuun. tuo hakkapeliitta on mainio laite, sillä ja ozilla mennään mopoillakin (+vesitiivis kotelo)
t.mn

Jees ei muuta kun jos satutte joskus samoille hoodeille niin soitelkaa ni otetaan vaikka drinkit. Ois aika velmuu nähdä miten noi rätkät menee samoissa urissa. Vaikkei kyl epäilystäkään oo etteikö menis mut voi jätkät olla aika näkösiä reissun jälkeen.

mikjus
19.05.2009, 10:55
tossa mietittiin olisko mahollista että välitankkauksen jättäis pois ja ottas diiseliä reilummin mukaan? vaikka jerryn lisäks 20l muovi pönttö sen vois polttaa vaikka notskissa kun tyhjenee? niin ei tarttis ajella lauantaina tankkaamaan.

Mulla tuskin on ongelmaa pelkän 20l jerrynkään kanssa. Ellei nyt tule joku ennätyspitkä safarointi.

jnu
19.05.2009, 13:12
Ootko joppa katellu reittejä valmiiks? Mennäänkö ekana iltana tempokeskuksen perusleiriin vai hakeeko ensimmäiset suojaisampaa ja kelorikkaampaa seutua?

toyota4x4
19.05.2009, 20:05
Mulla tuskin on ongelmaa pelkän 20l jerrynkään kanssa. Ellei nyt tule joku ennätyspitkä safarointi.

joo mut on janosia 2h-t koneita matkassa. voihan niitten tankkiin kaataa. onko sulla moottorisahan bensaa mukaan?

toyota4x4
19.05.2009, 20:06
Ootko joppa katellu reittejä valmiiks? Mennäänkö ekana iltana tempokeskuksen perusleiriin vai hakeeko ensimmäiset suojaisampaa ja kelorikkaampaa seutua?

reitit on kellotettu , jnu kun on ahkerana vissaamassa niin keretään ajaa koko setti.

toyota4x4
19.05.2009, 20:10
ketola olis ehkä tulossa torstaina jos saa 2x2cm ja 1x1 cm sekä 0.3x 1cm reijät paikattua patrollista. vikalista oli kuulemma haettu.

mikjus
19.05.2009, 22:38
joo mut on janosia 2h-t koneita matkassa. voihan niitten tankkiin kaataa. onko sulla moottorisahan bensaa mukaan?

Jnulla on pari litraa jotain rakettipensaa matkassa. Ei siis paljookaan.

jnu
19.05.2009, 23:16
Vois huomena hakea varmuuden vuoks täyden vitosen kannun...

toyota4x4
20.05.2009, 05:31
päästään lähtee noin klo12. kun appari saapuu.

ugly_hj
20.05.2009, 07:11
Me lähetään suunnilleen yheltätoista.

piipari
20.05.2009, 09:36
Pitäskö se sitten alkaa soittelemaan kuskia hereille, ni myöki päästään lähtemään ajoissa. Sortavalan kautta tullaan, katotaan mihin päädytään..

mikjus
20.05.2009, 10:53
Jnu just soitti et on varmaan tääl about 12.45 eli varmaan yhelt päästään lähtee kun tehään viime pakkaukset vielä. Matkal varmaan kouvolan prismaan ja viipurin porttiin ehkä viel syömään.

Heikki L
20.05.2009, 20:18
Ugly bongattu porvoon kohdalla 12.30 matkalla rajalle. komea näky jo kaukaa moottoritiellä!

Joukka
20.05.2009, 22:43
nii, joo, minähän en nyt sitten lähtenyt matkaan vaikka paikka ois viime hetkellä auennut.
Teloin ajankuluksi solisluun hieman poies paikaltaan ja het takaisin paikalleen, niin on niin
helvatan kipeä oikea käsi kun vähänkin liikuttaa. :( höh. Hauskaa reissua vaan kaikille. :)

...mut ensi vuonna tuun Jeep 33" ZJ:llä keinahtelemaan mättähältä mättähälle, pkele. :p

/Joukka

juhoke
20.05.2009, 22:54
Nyt auto leimattu ja pakattu, aamulla lähetää td5:sen kanssa ettimää muuta letkaa. Ja viedää hyttysmyrkkyä, joppa pelkää niitä...

Viipo
22.05.2009, 21:10
Jep, me tultiin jo takaisin, kun HJ rupesi leikkimään keskipahaa öljyvahinkoa. Jostain sylinteristä on männänrenkaat poikki huohotuksesta päätellen ja jostain syöttöpumpun ja lohkon välistä huohottaa ja vuotaa pihalle.
Keskimääräinen öljynkulutus oli "vain" 10l/100km, joten ajateltiin viisaimmaksi ajella kotia pajottamaan autoa...

-Stedt-
22.05.2009, 21:51
Jep, me tultiin jo takaisin, kun HJ rupesi leikkimään keskipahaa öljyvahinkoa. Jostain sylinteristä on männänrenkaat poikki huohotuksesta päätellen ja jostain syöttöpumpun ja lohkon välistä huohottaa ja vuotaa pihalle.
Keskimääräinen öljynkulutus oli "vain" 10l/100km, joten ajateltiin viisaimmaksi ajella kotia pajottamaan autoa...

Pistä viipo Hojakka kuntoon ja lähet sitten meidän matkaan 30.05 ladogaa seuraamaan:)

Eetza
22.05.2009, 21:52
Nopee pajotus ja viel kerkeet takas :) ... tai sit kattomaan Ladogaa. Sinne ois täält etelästä lähössä jonkin verran sakkia kattelee...

Kerkesikö möyrii yhtään paratiisin puolella... oliko mitään kunnon settiä tai tilanteita ?

Eetza
23.05.2009, 13:49
mitäs mä kuulin et Ketolakin ois soitellu hinausta rajalta Lahteen... Onx kellää tarkempaa tietoa... Onko siel ny porsinu sit useampikin verme... V***un tiedon panttaajat S****na :)

Teme
23.05.2009, 20:31
Eikö ne pitäs ne vehkeet huoltaa kotona, eikä pelipaikoilla? ;) ;)

juhoke
23.05.2009, 20:55
Joo eilen illalla napsahti takapakka poikki, ja tänää ajelin suomee ja just tulin kotii... perkele et on kyllä vittumaista ajaa venäjänteillä puupölkky jousena... muutenki ohjausvarret solmussa, ni oli taas sellasta voblinkia 45-70kmh vauhdissa, onneks nyt moottorissa on senverran voimaa et jaksaa kiihtyä suht nopeesti voblingin yli...

juhoke
23.05.2009, 20:58
Eikö ne pitäs ne vehkeet huoltaa kotona, eikä pelipaikoilla? ;) ;)

sitä kato ei koskaa tiiä mitä särkyy, ja venäjällä on muuten aina noi korjaus sessiot ihan vitun hauskoja... :)

Teme
23.05.2009, 21:20
No joo, ymmärrän.. ;)

LaaLaa
23.05.2009, 22:10
Mites muilla on mennyt, toytat pysynyt nipussa? Mitä reittejä ajoitte?

piipari
24.05.2009, 14:53
Huhhuh, kaluston särkymisen aiheuttaman juopottelun jälkiseuraamukset alkaa helpottaa sen verran, että sai pari videoo ja kuvaakin jo laiteltua nettiin. Ei oikein pystyny torstaina pahemmin kuvailemaan, kun ei saanu silmiä auki johtuen allergioista ja maskitta hitsaamisesta...

Muutama kuvatus:
http://possu.zeraw.biz/offroad/helatorstai%202009/

Ja muutama videotus joenylityksestä:
http://www.youtube.com/watch?v=6uZC8IkhVwY
http://www.youtube.com/watch?v=WcUyYVmJ2Ho

Ihan mukavalta toiminnalta vaikutti näin ekakertalaisena, kun vaan ois ajoneuvo kestäny läjässä. Eiköhän tuota joutane lähtee seuraavallakin kerralla, jos vaikka saatais joku vempele taas sen verran kulkemaan.

juhoke
24.05.2009, 19:33

meni uglyltaki samaa aikaa etunorra, mut sillä oli varalla toinen, jopan molemmat vinssit hajos. ei sen enempiä vaurioita ollu siihen mennessä tullu ku lähin.
nii ja jussilaisen bokkerssii tuli kylkee reikä, se saatii paikattua

toyota4x4
24.05.2009, 21:24

laakeri 6403 f hajos laturista. eilen illalla perusleirin lähellä.

vinssit ei ole rikki(siis moottorit ei ole palanu) mutta ne ei toimi. ilmeisesti supervinssin relepoksi hajotti eka etummaisen ja heti perään takavinssin moottorin joka oli siirretty eteen. molemmat hajos vinssiä purettaessa ,jossa toiminnossa on ollut ongelmia aijemminkin.

suurin piirtein perusleiristä ajettiin siihen järven ylitykseen .pätkä lähtee siiitä maamies koululta, sieltä kirvuun ja sen erään moottorisahapätkän alkuun joka ajettiin joskus 2005, tosin lähettiin sen pikku suolämpäreen poikki kiertelemättä. yllätyksenä oli että kilsan päähän oli tehty hiekkatie eli reitti oli pilattu :(
sieltä radanvarsireittin kautta ojajärven alapuolelle yöksi järvenrannalle. seuraavana päivänä ajettiin hautausmaalta pohjoiseen(ajettu riskiretki 2008) kohti ladogan campiä hiitolan alapuolelle.seuraavana päivänä ajettiin vesistön ylitys jossa jeepissa näky kattovalot :) nyttei ongelmia ollut edes land roverissa,sieltä siltareittin kautta inkilän alapuolelle, sieltä mutasafari reitille puolenvälin seutuvilta ajettiin hakkuu aukeita ja ryteikköjä pitkin tukkilaanin kääntöpaikalle jossa oltiin joskus evästetty. sieltä perusleirin lähellä olevan hiekkarannan yläpuolelle.

jnu
24.05.2009, 21:39
Kotona ollaan. Kuivaa oli, järven ylityksessä kannaksen päällä luokkaa 30cm vettä eikä syvässä kohdassakaan bertan puoliovet hörpänny vettä.

Säät oli pääasiassa ihan hyviä ja leiripaikat hienoja. Pieni letka eteni hyvin. Harmi että pari autoa joutui luovuttamaan leikin kesken.

toyota4x4
24.05.2009, 21:46
siinä kuvia sekalaisesti

ugly_hj
24.05.2009, 23:42
Kotona ollaan ja saunassa käyty.Olipas tosiaankin onnistunut safari, kuvia tuli jonkin verran ja video matskua tosin digipokkarilla otettuna ,joten kuvan laatu ei ole huikea ,täytyy koittaa jonkunlainen niistä kasata ja laittaa jakoon.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1786&pictureid=31090

Veijarit lähteneet suolle.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1786&pictureid=31087

Kolme kappaletta autoa suolla venäjällä, tojotia

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1786&pictureid=31088

Samat kaarat vanhalla suomalaisella niityllä

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1786&pictureid=31091

Patrolli suolla, juho jo puhui jotain leveempien boggereiden hankinnasta

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1786&pictureid=31092

On siellä hienot maisemat

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1786&pictureid=31089

Joppa vaihtaa kenkiä

Td5
25.05.2009, 09:07
Hauska reissu ja säätkin suosi, sen verran satoi ettei se puoli ihan unohtunut.

Defellä koitettiin olla liiemmin etenemista jarruttaa, vaikka joskus tuntu että
ollaan jatkuvasti kiinni. Tais Joppa katella semmoset helpommat reitit.

Ladoga 2008 hautausmaan reitti jätettiin suosiolla väliin ja oikastiin straadaa
pitkin toiseen päähän oottelemaan. Mikjus totesi siellä mättähällä makoillessa
että kyllä täällä arki unohtuu ja näinhän se on.

Eikun uutta reissua suunnittelemaan.

JASA
25.05.2009, 11:39
joo kivaa oli jällee kerran tossa muutama kuva mitä kamera tahto poimia..
[http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31211]

[ http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31204

[ http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31203

[ http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31202

[ http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31210

[ http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31209

[ http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31208

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31207

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31206

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1787&pictureid=31205

ugly_hj
25.05.2009, 13:18
Hyviä kuvia jannella, paitsi tuo viimeisen kuvan kaveri näyttää luonnossa vielä enemmän tärähtäneeltä.

mikjus
25.05.2009, 13:24
Keskiviikkona 12.45 startti himasta kohti Imatraa Jnun kanssa. Joppa ja UglyHJ samoihin aikoihin liikkeellä ja treffattiin ne korian abcllä. Siitä sitten Viipurin porttiin syömään viimeinen ateria. Tässä vaiheessa Joppa huomas että green card oli jäänyt kotiin. Ei muuta kun soittelemaan vakuutusyhtiölle ja nipin napin ehti vielä imatralta lapun hakemaan. Viipurin portin pihalla tuli kaveri kyselemään et minne ollaan menossa jne. Oli Kernite nimisen firman edustaja ja kerto heidän tuotteistaan. Vedenkestäviä vaseliinejä ja öljyjä jotka ei mene veden kanssa sekaisin. Löi sitten tuubin k-nate nimistä vaseliinia matkaan. Ei vaan tullut sellasta kalustovauriota että olis vassuja tarvittu joten vielä ei oo testattu.

Rajasta mentiin kohtuu helposti yli. Venäjän tullissa taas väkisin tunkivat niitä maahantulokortteja täytettäviks vaikka ei me koskaan niitä viisumeita rekisteröidä ja liekö tämmösellä reissulla tarviikaan? Uutena juttuna oli että kun on greencard niin sen sopimusnumero piti kirjoittaa tullilmoituksen ylälaitaan.

Svetosta sit taas sorvalin valintaan, hieman juotavaa ja purtavaa matkaan ja ei kun perusleiriä kohden. Viiposta oli kuulunut sen verran että miliisi oli vienyt lähes kaikki rahat noin 100e ja sillä oli vältetty perusteeton putkareissu.

Ajettiin perusleiriin oikopolkua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31100

Viipo olikin jo leirissä ja alkoi kuulemaan meitä laa puhelimesta järven toiselta puolen. Hoojissta oli iskarit irronneet ja niitä yöllä sitten pajotettiin. Samoin viipo vaihtoi suuttimet kun meinas vähän kone pöllyttää.

Piipari rälläköi grillitelineesta putkea iskarin kiinnitykseen,
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31101

Aamulla oli piha täynnä suuttimia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31102

Leiri aamulla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31103

Pitihän se taas testata miten 2-holkkiset takapuslat joustaa. Riittää citimaasturiin nää joustot.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31108

mikjus
25.05.2009, 13:25
Perusleiristä sit ajettiinkin maamieskoululle josta radan yli. Otettiin joku vaihtoehtoinen reitti läpi hienon kallioryteikön. Täällä multa puhkes ekan kerran pokkeri mutta se paikattiin kamelinpaskalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31111

Sieltä sitten paalijärven ylitys
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31119

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31123

Josta sitten pikku suon pätkälle. Viipolta pamahti ahtoputki irti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31126

Perus umpeen kasvanutta pehmeää peltosarkaa ja mukavia ojia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31131

Td5 ja Juhoke liitty letkaan Kirvun alapuolella josta taas Viipo lähti himaan kun hj huohotti joka puolelta öljyä pihalle.

Defe istahti ojaan siellä jossain
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31135

mikjus
25.05.2009, 13:25
Radanvarsireitti on lähes kokonaan pilattu tekemällä tukkitietä. Prkkl!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31138

Onneks pari hyvää paikkaa vielä löytyy. Ketola ja irokit jotka ei oikeen rokkaa tämmösessä maastossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31139

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31141

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31142

Leiriin vedettiin semmoseen paikkaan jossa ollaan ainakin joskus 2004 oltu silloin kun laalaa takoi jostain kardaanin tukipantaa nuotiolla. Siitä paikasta noin sata metriä oli mahtava leiripaikka kallion päällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31144

mikjus
25.05.2009, 13:26
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31146

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31147

Tossa vois olla aika huima hyppypaikka jos vaan alta tiedustelis pohjan syvyyden ekana.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31148

Boggerin sisäpaikkaus. Pitäs varmaan jotain jytkympia paistettavia? paikkoja hommata jos niitä jostain saa? Rengas saatiin vanteelta Juhan hienolla irroitustyökalulla josta ei vaan taida olla kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31143

Seuraavana aamuna kohti hautausmaa reittiä. Kuvia ekalta suolta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31149

Käytettiin reittinä simpan tekemää siltaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31150

mikjus
Ennen hautausmaata vasemmalle ja kohti paria pienempää suota.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31154

Oli kuivaa verrattuna viime syksyyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31158

Pieni maaston tulkintavirhe aiheutti jumituksen. Ei uskaltanut ajaa ihan lammen reunaan kiinni vaika siinä olisi ollut varmaan kovempaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31163

Hakkis on rautaa. Läppärit jää himaan täst eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31166

Ketola vinssailee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31168

Komee kelo suolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31170

mikjus
Paikka jossa simppa rivautti murroksen riskiretkellä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31171

Siin olikii sit aika syvät urat verrattuna syksyyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31173

No sit hyväs rännis jopalta loppu etuvinssistä laulu. Kuivemmalla vaihettiin takavinssi eteen kunnes lähes ekoissa vedoissa se sylki kipinää moottorista ja mykkeni. Industriaali releboxi jotenkin ilmeisesti oikarissa et hajotti motista jotain?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31174

Samoil ränneil ketola huomasi pientä puutetta takapakassa. kaikki lehdet poikki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31175

Nii ja vaikka tästä tuleekin varmaan selkäsauna niin ei pidetä illuusiota yllä vaan tässä kuva kun UglyHJ vaihtaa etunorraa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31177

mikjus
25.05.2009, 13:27
Leiriin Hiitolan kupeeseen erääseen Ladogan leiripaikkaan jonka perukalla oikein hieno kallioranta. Leirikin oli valmiina ja laavun alla pilkottua kuivaa puuta. Kyllä kelpas taas OMIA puita poltella. Nuotioon oli kyllä jätetty puun alle joku kaasupurkki ansaksi mutta tais siin ollakkin reikä kylessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31178

Aamulla sit tuttu oikoreitti siltareitille. Oli vesi huomattavasti matalemmalla kun riskiretkellä .
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31181

Ei jopalla ees persukset kastunu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31182

Defekin tulee hienosti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31185

Hetken katoin et osuuko tielle mut onneks nous. Liekkö sen verran kelluttanu et meni vinoon?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31186

mikjus
25.05.2009, 13:27
Siltareitil helppoo kun niin kuivaa. Sit sinne oli tehtu maksimikiertoja mettän kautta. Tääl törmättiin ekan kerran näihin piirrettyihin "nopeusrajoitus" rasteihin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31188

Löyty siit sitten sellasta uraa vierestä et joppa istahti niin kiinni et vedin räikällä 10mm dynexin poikki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31189

Sit tulikin vastaan liikennettä parin mönkkärin voimin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31191

Ruokatauko lammen rantaan ja tuli viel yks mönkkäri ja patrol vastaan. Sit hiffattiin et nyt ollaan jonkun kisareiteillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31192

Tuli sit muutakin kalustoo vastaan siellä täällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31193

mikjus
25.05.2009, 13:28
Alustan pesu. Saatto olla vieressä istunu virvelimies ihmeissään kun joppa huuhteli jäähdyttimen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31194

Sit vedettiin taas joku vittumainen ryteikköreitti jotain joskus ajettua kääntöpaikkaa kohti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31195

Tarkotus oli mennä perusleiriin vikaks yöks mut se olikin jo varattu. Mentiin sit kaijärven yläpuolelle. Rantsus oli ihan ajokuntosen näkösii mimmejä transulla leirissä. Vaikka kiillotettiin romivannetta ja rosterisii pakoputken päitä niin ei oikeen ollu vientii. Mut olishan se auttanu tietty jos ois ekana pesulla käyny kun koiratkin kierti meidät kaukaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31197

Vikana yönä sit vedettiin pienet 6-8 kelon kynsitulet ettei varpaa jäädy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31198

Aamulla piti purkamalla todeta et hj-60 laturis ei oo käypä laakeri hilun laturiin. Oli muuten hilus 6403 jotain laakeri ja ne kandeis varmaan vaihtaa zetoreiks et olis vesitiiviit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31199

Leiri aamulla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1788&pictureid=31200

Ei siit sit muuta kun kohti rajaa ja kotio. Onneks varmaan jo pe lähtö takas ja ehkä koko viikoksi.

Lisää kuvii alpumissa -> http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1788

LaaLaa
25.05.2009, 14:13
Eix sinkkoset päässeet ollenkaan mestoille kun ei kuvissa näy?

Rekisteröimätön
25.05.2009, 14:33
juu ei kun oli kuulemma selkä kipee??

ugly_hj
25.05.2009, 20:52
Tossapa olis muutama video.

http://www.youtube.com/watch?v=3LvghiB9s7Q

http://www.youtube.com/watch?v=3wsCC9fBaqY

http://www.youtube.com/watch?v=2bgm9z2etnA

mikjus
25.05.2009, 22:38
Kakkospartin lopussa onkin toi kun puu kaatuu kuvaajan päälle:p. Onneks ei käyny mitään.

ugly_hj
26.05.2009, 05:36
Käsi tais olla vielä eilen vähän turtana ,mutta yllättävän hyvin tollanen kamerakin kestää suovettä kun se tippu sellaiseen lammikkoon.

SuurSyömäri
26.05.2009, 18:43
Tossapa olis muutama video.

http://www.youtube.com/watch?v=3LvghiB9s7Q

http://www.youtube.com/watch?v=3wsCC9fBaqY

http://www.youtube.com/watch?v=2bgm9z2etnA

Mahtawaa Rymistelyä!! :eek::D

MAARISTEILIJÄ
05.06.2009, 18:28
mimmonen kytkin uklilla jos pitää tommosen ryvettämisen jälkeenkin?oli kyllä melkosta materiaalia saatu kuvattua.erikoiskomeeta.

ugly_hj
05.06.2009, 19:17
Elä naura ,mutta mulla on motonetin kytkin ja asetelma jotka vaihdoin viikko ennen reissua ei tosin ollu koko reissun aikana kuin 0,5 bar ahdot maksimissaan.Oli kyllä varakytkinlevy mukana ;)

Viipo
06.06.2009, 05:08
Mulla näky olevan Aisin toyota -logoilla, kun tuossa reissun jälkeen vaihoin moottoria. 1,7 bar on ollu maksimissaan ahdot, mut en oo saanu kytkintä vielä luistamaan missään olosuhteissa...