PDA

View Full Version : Kuramato Suzuki Klapejahtiin siistimistä


88
21.04.2009, 22:25
Monen näköistä on suskaan ehditty ropeltaa, Kerrankin oli kamera mukana.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1654&pictureid=27742

Ekaks vanne halki.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1654&pictureid=27741

Lähikuva vanteenkatkaisukoneesta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1654&pictureid=27744

Sitten pulttailtiin laserista tilatut kehät yhteen ja heppailtiin kiinni kun otettiin
kaks osasina. Materiaali 5mm fe 52 tai mitä se nykyään sit onkaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1654&pictureid=27745

Tohon ne sitte aseteltiin pareittain pultit ja mutterit paikoillaan ja hepattiin
vanteenpuolikkaisiin kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1654&pictureid=27746

Tommosissa pätkissä kiinni. Kehän ulkohalkaisija on sama kun vanteen ulkohalkaisija.
Olis tarvinnu ottaa vanteen sisähalkaisija + 1-2mm niin olis ollu parempi hitsata
kun jäis semmonen kulmaus

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1654&pictureid=27747

Tommoselta näyttää, kuusiokolopultit pitää laittaa kun ei sovi hylsy. Hitsauskin paloi läpi
senverran että en aio hitsata ulkopuolelta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1654&pictureid=27748

Leveys 360mm näikin tarkoilla mittalaitteillla mitattuna. Alle 365 oli tavoite. Vanne on 10x15
maalaamaton uusi.

Tiivistepinnat oikaistaan vielä sillä hienolla katkaisukoneella josta pienillä
modifikaatiolla saadaan tasohiomakone. Lisäksi vanteen sisä ja ulkoreunaan pyöräytetään
10mm akseli vahvikkeeksi.

Mahtaisko toi kestää jos nylonista tai jostain tekis levitys kauluksen tohon väliin ja pidemmät pultit laittais? Ai miks? No siks kun tarttis tehdä vielä vararengas, ja mulla sattuu
Rangessa olemaan tommoset renkaat ja vanteet, ja ne voi sen vararengas käytön jälkeen olla leveemmät kun 365mm

Jatkuu...

mikjus
21.04.2009, 22:34
Samaa ideaa ollaan joskus kanssa pähkäilty kun on puhuttu niistä kerroista kun beadlock vanne hyppää sisäreunasta irti. Harmi vaan kun meiän sorvis ei mahu 15" vanne pyörimään. Varmasti tulee hyvä kun vaan vahvistaa vanteen reunat vielä.

LaaLaa
21.04.2009, 22:46
Hienoa työtä. Minäkin tuota suunnitellut jo kauan mutta tuskin koskaan saan aikaiseksi:o

Tuleeko joku holkki tuonne sisälle lukitsemaan renkaan reunat?
Pitäisi varmaan tubeleksina, jos sorvilla pyhkäisisi urat noiden hitsattujen levyjen sisäpintoihin ja siihen sopivan iso o-rengas;)

88
21.04.2009, 22:58
Jonkunnäköinen holkkiviritys tulee. O-rengas uraa koitettiin mut kehät veteli hitsattaessa
niin että pitää pyyhkästä niistä 0.5-1mm pois. Jos tekis 3mm o-renkaalle 2.5mm
syvän uran saattais mennä jostain kohtaa ohueksi toi kehä.

Molempiin puolikkaisiin ei aleta uria tekemään kun ei ne jokapaikasta kuitenkaan
osu kohdakkain ja sitte on se o-kumi paskana. Tiivisteeksi on suunniteltu teflon nauhaa.

Hitsauksen jälkeen koitettiin sanomalehteä (satakunnan kansa) kaksinkertasena, ei pitäny.
Kehien hionnan jälkeen vois toimia.

HannuN
22.04.2009, 20:06
onko noissa laipossa mitään ohjaavaa olaketta toisiinsa, vai pelkästään tasopinnat vastakkain ? käykö jossakin tilanteessa niin että vanteen ulko ja sisäreunat vispaavat ihan eri tahtiin kun pultin reijät venyvät laipossa.

Jare
22.04.2009, 21:36
Mites olis joku kova laakerilukite siihen liitokseen???? Tai tiivistelakka?

Millaisetkos sisäkehät tuonne on tuloillaan? Suomisen Samulilla on tuon tyyppiset vanteet Kuksassa ja kertoivat, että sen sisäkehän oikean leveyden löytäminen oli vaikeaa. Jäi kuulemma helposti löysäks, jolloin vanne ja rengas suti keskenään tai sit oli liian levee ja tuppas vuotaan just tosta halkaisu saumasta.

88
23.04.2009, 15:47
Ei ole mitään ohjuria laipoissa. Vanne on navassa kiinni kuudella pultilla.
Pulttikehän halkaisija luokkaa 130mm

Kehässä 18 pulttia, halkaisija muistaakseni 330-340. En usko että lipsuu.

Suskan ykskolmonen ja renkaana 35" pyöriikö, en tiedä. Lähtökohta erilainen kun kuksa jossa taitaa tehoa taitaa olla 6-7 suskan verran, renkaat isommat jne.

Puolikas kerrallaan renkaaseen paikalleen, sisäpuolelta piirretään jälki mihin
renkaan jalkaosa tulee, puolikkaat yhteen ja mitta käteen. Katotaan mitä tulee.

Tarkoitus ei ole ajaa nollapaineilla, vaan varmistaa matkan jatkuminen ladogassa.

88
23.04.2009, 19:35
Ota huomioon, että renkaan reuna painuu muutaman millin, saat tiukemman. Teillä kun on sorvi, niin tehkää sisäpalasta ensin "liian iso". Siitäpä on helppo ottaa siivu pois, jos ei kiristy loppuun asti.[/QUOTE]

Tämähän on aivan totta.

tapsa4x4
23.04.2009, 20:42
ite tein hummerin vanteisiin sisä kehät uponorin viemärin nousu putkesta,ensin liian leveät ja sahalla aina pikku siivu pois ja niin kauan että menivät juuri kiinni asti murjomatta.
ei ainakaan pyöri vanteilla vaikka paineet on lähellä 0.0bar
http://www.youtube.com/watch?v=KdSPGNRh77g

88
23.04.2009, 21:42
ite tein hummerin vanteisiin sisä kehät uponorin viemärin nousu putkesta,ensin liian leveät ja sahalla aina pikku siivu pois ja niin kauan että menivät juuri kiinni asti murjomatta.
ei ainakaan pyöri vanteilla vaikka paineet on lähellä 0.0bar
http://www.youtube.com/watch?v=KdSPGNRh77g

Onks ne 16" Kuinka tiukka toi uponori on vanteelle??

-sami-
24.04.2009, 07:22
Muoviputket mitoitetaan aina ulkomitan mukaan. Esim. 160 pvc/pp on päältä just sen 160mm mutta niillekin ilmoitetaan dn-mitoitusta, niitä en muista ulkoa. Ja todella harvoin törmää missään että muoviputkea olisi piirretty dn mitoilla.

Muutama vuosi sitten tuli viellä sellainen juttu et muoviputkinormia höllättiin -> nykyään toleranssit suurempia (jotta etelä/itäerurooppalaisetkin osaisi niitä tehdä?). Pahinta oli se että niihin nykyään sallitaan toleranssissa plussaakin ja soikeuttakin saa olla muistaakseni 7%:n luokkaa.

sisänsä ihan täysin offtopic

-sami-

Viipo
24.04.2009, 11:38
Mites leveä se keskiputki voi olla, jotta se mahtuu vielä kokonaisena sisään? Vai pitääkö 10" leveä keskiosa jo leikata kuviosahalla kahteen kappaleeseen palapeliliitoksilla?

tapsa4x4
24.04.2009, 20:29
Mulla on katkaistu ja tehty pelti jatko jossa on samaa muovia suikale päällä muuten ei kokoa saanut täsmäämään.16.5 on vanteet halkaisijaltaan. mulla ainakin menee kokonaisena renkaan sisälle kun pikkusen painattaa.

88
25.04.2009, 06:13
Mites leveä se keskiputki voi olla, jotta se mahtuu vielä kokonaisena sisään? Vai pitääkö 10" leveä keskiosa jo leikata kuviosahalla kahteen kappaleeseen palapeliliitoksilla?

10" vanteelle meni 224mm leveä

88
30.12.2012, 20:56
Esa ja Masa oli tänäänkin jotain puuhaamassa, itte en menny mukaan kun oli niin jäätävä jysäri. Takaperän lautaspyörän pultit olivat pohjanneet eikä sentakia ollu kiristäny ratasta kunnolla murikkaan ja pari pulttia oli poikki. CTI systeemi pitäis kans rakennella.

PatrolGR
30.12.2012, 23:51
mahottoman vaikea saada halkastavista vanteista sellasia että voi huoletta ajella 100 tai etes 80 tiellä. Millin heittokin kertaantuu äkkiä...

tapsa4x4
30.12.2012, 23:54
mahottoman vaikea saada halkastavista vanteista sellasia että voi huoletta ajella 100 tai etes 80 tiellä. Millin heittokin kertaantuu äkkiä...

Ei oo. Hummerin vanteet tai jenkeistä valmiit tehdas vanteet toimii ja pelaa.

Holst
31.12.2012, 09:34
Itellä ollu stazworkin kasaamat halkastavat 3v. käytössä ja hyvin kestäny.
Ekat sssä rinkulat oli 5mm liian kaposet niin pyöri vanteella mut toiset toimii hyvin.
Kiima Tapsa tekas aluksi ite mut ne ei kestäny rasitusta ja antautu. Oli kans duunatta tavan peltivanteista.
Nää mun ja hummerin vanteet on astetta jytkymmät. Omat painaa melkee 30kg kappale.

88
31.12.2012, 16:50
Kyllä näillä vanteilla voi satasta laukata. Suskan renkaissa on paikkaliemi sisällä
eikä ole tasapainotettu. Omassa rangessa on kans halkastavat vanteet mutta ei tota paikka ainettaja kyllä niilä voi semmosta vajaa satasta päästellä.

Miten Holstilla tai jollakulla muulla on rengaspaineitten säätö toteutettu, lähinnä että onko kaikki pyörät yhden kraanan takana ja onko paineenalentimia tai painemittareita?

Holst
31.12.2012, 18:45
Mulla jokanen rengas oman mittarin + hanan takana. Omasta mielestä tuli yksinkertaisin järjestelmä, saa joka renkaan paineen näkyviin, huomaa mikä vuotaa, ei vuoda muut tyhjiin jos tulee vikaa.
Alenninta ei ole, kompura säädetty 3-4 bar jos sattuu unohtuu hanat päälle...

88
31.12.2012, 21:19
Ei tullukkaan itelle mieleen toi kaikkien renkaitten tyhjentyminen vaikka onkin ihan päivänselvä asia, ja kaikille renkaille oma mittari.... aijaiaijai sehän on jo melkolailla kehittyny
diagnostiikkajärjestelmä. Jotain vois tuumaillla sen varalle jos unohtuu hanat auki.

Puuhis
31.12.2012, 23:09
Onko tuohon rengaspaineiden säätelyyn sisältä autosta olemassa muita järkevästi toteutettavia systeemejä, kuin volvolaisten akselien alkuperäinen systeemi tai hummerin vastaava?

Arska
31.12.2012, 23:21
Onko tuohon rengaspaineiden säätelyyn sisältä autosta olemassa muita järkevästi toteutettavia systeemejä, kuin volvolaisten akselien alkuperäinen systeemi tai hummerin vastaava?

On.

sisua45
31.12.2012, 23:26
Onko tuohon rengaspaineiden säätelyyn sisältä autosta olemassa muita järkevästi toteutettavia systeemejä, kuin volvolaisten akselien alkuperäinen systeemi tai hummerin vastaava?

Mulla seisoo verstaan pihassa URAL-375 hytti. Järkevyydestä en tiedä, mutta siinä on ilma hana kojelaudan alla.

Onko tarvetta, halvalla lähtis? :)

88
01.01.2013, 14:07
sisua45 katotaan. Onko toi sellanen että on kuus lähtöä ja sulkee kaikki kerralla? Pääseekö siihen kiinni 8mm nylonputkella?

Löytyykö palstalaisilta tietoa onko jotain akselitiivisteitä ilmalle noin 110mm
reiällä. Painettakin pitäis kestää se 3-4bar. Liukunopeutta pitäis kestää 3.5m/s
Jos hinta karkaa käsistä niin tehdään ulkopuolisella letkulla kun tuolla ei noita oksia, keppejä ja suo upotuksia oikein taida olla niin vois kestääkin, jossan sidebyside mönkkärissä olikin youtube videossa.

sisua45
01.01.2013, 14:50
sisua45 katotaan. Onko toi sellanen että on kuus lähtöä ja sulkee kaikki kerralla? Pääseekö siihen kiinni 8mm nylonputkella?

Joskus sinne kojelaudan alle kurkistin, mutten muista enää. Kun käyn verstaalla, niin tarkastan.

Voin ottaa koko mulkuran vaikka irtikin, alkoi itseäkin kiinnostaa sen rakenne.

sisua45
01.01.2013, 18:01
Kävin verstaalla katsomassa onko kaikki ok, ja samalla vierailin Uralin kopissa taskulampun kanssa...

Ilmansäätö mutikka on toista kymmentä senttiä pitkä jarrujen pääsylinterin mallinen vehje. Siinä on kolme putkea. Yksi menee tulipellistä läpi, joka haarautuu heti konehuoneen puolella. Niistä lähtevät putket oikealle ja vasemmalla puolelle. Ne haarautuvat vielä sitten kolmeen, yksi putki joka pyörälle.

On siitä kuviakin, kamerassa vielä.

88
01.01.2013, 18:22
Eli taitavat kaikki olla yhdessä. Holstin mallin mukaan mennään todennäköisesti.

sisua45
01.01.2013, 18:24
Eli taitavat kaikki olla yhdessä. Holstin mallin mukaan mennään todennäköisesti.

Juu, yhdestä putkesta haarautuu kaikille kuudelle.

lantikka
11.01.2013, 02:11
Milläs renkailla avikolle meinasitte? Paljonko on äyhyä susnassa? Käsittäkseni keveät ja voima autot rokkaa tuolla, sekä liian agressiivinen kuvio uppottaa pelin;)! Hauskaa kisaa? Mitenhän sais ittesä keploteltua katsomoon...

nuti-90
11.01.2013, 09:00
eikö kuvia kikottimesta ole?

H&K
11.01.2013, 09:31
Milläs renkailla avikolle meinasitte? Paljonko on äyhyä susnassa? Käsittäkseni keveät ja voima autot rokkaa tuolla, sekä liian agressiivinen kuvio uppottaa pelin;)! Hauskaa kisaa? Mitenhän sais ittesä keploteltua katsomoon...

Renkaat on samat millä on Suomessa suunnistettu modissa, eli 37" Pit Bullit.

88
11.01.2013, 12:02
Ei ole vielä kuvia. Esa on ollu Masan ja Sakun kans touhuumassa hallilla, ite en o siellä käyny vielä tänä vuonna. H&K tossa kertoikin rengasvalinnasta. Ähkyä suskassa on se mitä tehdas lupaa.

m1ka
16.01.2013, 23:03
mites teitin rojekti etenee ku oo monee päivää tullu mitää tietoa. :D kevennetyn suikan kuvat olis mukavia ku kuulin jokune aika sitte et painoa puonnu aika rutkasti. :D

88
16.02.2013, 13:55
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123788

Tankit ja turvavöitten kelat asemoitu paikoilleen sekä takaseinän pleksi reikineen kutakuinkin tossa. Tohon Esan käden kohtaan tulee työkalulaatikko. Kompuran ilmansuodatin on sama kun kuljetusautossa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123787

Vararengas tällättiin tohon.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123775

CTI palikoita

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123776

8mm jatkomutteri vanteeseen hitsattuna. Vastapuolelle hitsattiin kans.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123777

Kulmanippa on pölysuojattu ja on kaksrivisellä kuulallakeroinnilla. Valmistaja lupaa kierroksia kestävän sen verran että noilla renkailla vastaa 100km/h

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123778

Turvakaari renkaalle

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123782

Tollanen eteen, takana on läpivientinippa kyljessä oven takana.
letkuks tulee sellasta muoviputkea jota käytetään rasvareissa, on paljon jäykempää ja liukkaampaa kun toi normi nylon putki.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123765

Mulla tutuks tuleva näkymä. Mittarit ja venttiilit renkaille ja GPS terratrippi paikollaan.
läppäri tulee vielä tohon telineeseen.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123761

Katolle tehtiin ristikko ja etummainen poikkiputki vaihdettiin. Toi lyhyt poikkiputki on aikatarkkaan painopisteessä ja on nostamista varten.

HaKu
16.02.2013, 14:20
mistä kulmanippa löyty?

kippo86
16.02.2013, 14:40
Turvakaari renkaalle

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=123782

Tollanen eteen, takana on läpivientinippa kyljessä oven takana.
letkuks tulee sellasta muoviputkea jota käytetään rasvareissa, on paljon jäykempää ja liukkaampaa kun toi normi nylon putki.



Näyttää vähän aralta paikalta? Meneekö miten lähellä rengasta?

Ponssekuski
16.02.2013, 14:55
Ite mietin kans et näinkö ottaa tuo letku renkaan nappulaan kiinni jos kovasti rengas töksähtää/tärähtää? Voipi olla kumi tyhjänä pikaseen ;)

88
16.02.2013, 15:46
Kulmanippa löytyi Rauman akusta. Esa pyöritti rengasta niin kyllä sitä pilliä käsin sai painaa kokolailla kovin päin rengasta eikä tarrannu harkkoon kiinni. Se toisen valmistajan alterraini
onkin varmaan eri juttu kun toi harkon kulma on terävämpi, tai joku muu rengas jossa kulmaharkko on terävä. ;)

Saleksi
17.02.2013, 12:06
Mikäs toi hakkuri tuossa taustalla? heinola? kankaanmäkeläinen?

Nikuzai
17.02.2013, 14:38
Muistakaahan sitten kanssa ottaa pari ilmasiirto palikkaa mitkä passaa molemmille puolille mukaan, jos sattuu rengas kirjaimellisesti räjähtämään ja vie putket ja letkut mennessään.

Ja ilmaletku mikä yltää joka kumille sekä pari palikkaa millä sillä letkulla saa renkaaseen ilmaa manuaalisesti ja pysymään siellä.
Jos kumi puhkeaa etapin viimeiselle 10;nykselle niin ei kannata varmaan ruveta CTI palikoita paikalleen kasaamaan?

Kannattaisko vanteisiin tehdä sellaiset traktori malliset kierteellä kiinnitettävät tubelesventtiili jalat? ja pari venttiiliä jalkoineen pakkiin kisa-autoon mukaan?
Ei tarvii ruveta vannetta halkaisemaan jos venttiili katkeaa.

Miten löytyykö suomesta niitä takaiskuventtiileitä mitä australialaiset käyttää säätyvä rengaspaineisissa rekoissa paripyörien välissä, et jos toinen puhkeaa ei molemmat tyhjene vaan vaatii pienen paineen noston ennenkuin venttiili aukeaa ja rengas pääsee tyhjentymään.
Välttyisitte siltä, että vaikka kamelin kylkiluu lyö letkun poikki niin rengas ei tyhjene


Mitä kertomuksia noista rallireissuista lukenut olen niin suppiloita kannattaa tankkausta varten olla useampi ja yksi kisa-autossa vaikka ketjulla kiinni ettei se kiireessä eksy väärään autoon.

H&K
17.02.2013, 16:41
Mikäs toi hakkuri tuossa taustalla? heinola? kankaanmäkeläinen?

Villi veikkaus, taitaapi asennus olla by EHM...;););)

pee
17.02.2013, 19:39
rohkeita ratkaisuja ...

88
18.02.2013, 13:06
Hakkuri on Heinolalainen ja muistaakseni asennettu juurikin Mestilän hydrayliikka laboratoriossa. Kyllä noita polkupyöränsarvia on tarkoitus ottaa varalle kummallekin puolelle.

Saako normi tubelesventtiilin tungettua reiästä paikoilleen ilman tota vanteen purkamista?

offroadjouni
18.02.2013, 15:03
Saako normi tubelesventtiilin tungettua reiästä paikoilleen ilman tota vanteen purkamista?
Saa jos laittaa rasvan kanssa.

mobil2
18.02.2013, 16:37
Tuohon hommaan on olemassa ihan oikea työkalukin minulta löytyy 20eur

vmt
19.02.2013, 21:20
Tuohon hommaan on olemassa ihan oikea työkalukin minulta löytyy 20eur

Millainen tuo työkalu oikein on? Useemman kerran ois säästänyt aika paljon vaivaa, kun en ole saanut rasvankaan kanssa venttiiliä ulkopuolelta paikoilleen.

mobil2
20.02.2013, 10:43
Se on sellainen sarja missa koukku vanhan venttiilin poistamiseen,kartio ja messelin tapainen työkalu johon venttiili kiinitetään ja painetaan kartion avulla paikalleen menee erittäin helposti

Juuso4x4
23.02.2013, 20:29
Löytyykös mobilkakkoselta paljonkin noita työkaluja? Kiinnostais kovasti.

Ja nöyrimmät pahoitteluni topikin sotkemisesta :cool:

Nikuzai
23.02.2013, 22:40
Sen perinteisen vetimen ostin jo mutta onkos noita paina ja vaihda mallisia tosiaan useampia?

IironSika
24.02.2013, 00:32
Tuli tuosta paineensäätösysteemistä mieleen tää kuva minkä räpsäisin turistibussista Meksikossa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1535&pictureid=124303

88
25.02.2013, 10:31
Esa oli eilen suskan kanssa eurassa päästäny pari kyläpiikkiä ja vielä on kuulemma CTI vermeet mukana.

Mutis
25.02.2013, 21:48
Niistä radioiden/antennien asennuksista myös kuvia. :)

88
29.07.2014, 04:18
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=159633

Maurialan kylpylässa on käyty. Sitten pari Euralaista puuseppää pääsi keltaselle maalipurkille....
joku teippirullakin oli mukana kun kyljistä ja konepellistä tuli viivoitetut.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5719&pictureid=159634

bluevan
29.07.2014, 19:09
Oho

sisua45
29.07.2014, 23:28
"Pientä pintaremonttia"

Ruusulehto
02.08.2014, 00:08
meikä haluaa nähä ainakin kuvan laitteesta millä saa tubels venttiilin tungettua ulkokautta pakalleen. Joskus kokeiltu eikä menny ees vittuperkelesaatanan kanssa paikalleentosin työkaluina nyrkit ja k***ä

sos
02.08.2014, 02:51
gerberin monitoimi työkalu(googlesta löytyy varmaan kuva), keskikokoinen pyöristynyt talttapää meisseli noilla kummalakin monesti laitettu kuksaa ja samulaihin venttiilit ulkoapäin ahvenistolla ei ollu heti saatavilla muuta, kuin voltareeni kipurasvaa mutta hyvin sekin toimii

PS. tuliko sulla tuo tubeles kysymys vahingossa väärään topikkiin?

joker
02.08.2014, 08:03
meikä haluaa nähä ainakin kuvan laitteesta millä saa tubels venttiilin tungettua ulkokautta pakalleen. Joskus kokeiltu eikä menny ees vittuperkelesaatanan kanssa paikalleentosin työkaluina nyrkit ja k***ä

Pieni tylsä ruuvimeisseli ja vähän hermoja niin onnistuu

sos
02.08.2014, 08:13
Pieni tylsä ruuvimeisseli ja vähän hermoja niin onnistuu

ja tekniikkalaji, eikä voimalaji

offroadjouni
02.08.2014, 08:28
Suzuki on taas niin nättinä, ihan kun ei olisi ikinä metsää nähnytkään. ;)

meikä haluaa nähä ainakin kuvan laitteesta millä saa tubels venttiilin tungettua ulkokautta pakalleen. Joskus kokeiltu eikä menny ees vittuperkelesaatanan kanssa paikalleentosin työkaluina nyrkit ja k***äTuli just tästä topicista pari päivää sitten mieleen tuo venttiilien asentaminen ja tilasin kokeeksi työkalun -> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=271563734208 . Tuolla on video kuinka vastaava setti toimii -> https://www.youtube.com/watch?v=sg-Tb3XwGaY .

Yhden kerran olen asentanut venttiilin pienellä talttapäämeisselillä ja parilla tipalla atf-öljyä. Ei ollut mikään helppo juttu, mutta ehkä 10 minuutin nyhräämisellä meni paikalleen.

88
02.08.2014, 18:07
Suzuki on taas niin nättinä, ihan kun ei olisi ikinä metsää nähnytkään. ;)


Kai se siistinä pysyykin kun ei juur muuta ajeta kun kilpaa eli ei tuu kovin paljoo käyttötunteja.
Tosin parikolme viimevuotta ei niin tiukasti enää.

Mase
02.08.2014, 21:56
Toivottavasti pysyy kelit kuivina klaperissa ettei kauheesti uudet maalipinnat kurastu :) Kaunis on...

Mase
02.08.2014, 22:08
Yhden kerran olen asentanut venttiilin pienellä talttapäämeisselillä ja parilla tipalla atf-öljyä. Ei ollut mikään helppo juttu, mutta ehkä 10 minuutin nyhräämisellä meni paikalleen.

Sun kannattaa porata ne venttiili reiät 15mm, niin menee pikku tubelestappi heittämällä paikalle :) Tosin ne pitää liimata moottorisilikonilla kiinni :p Oon muuten 1kpl venttiilitapin ja pari koiran paskaa velkaa vielä Heinimaalta ;)

Jari
03.08.2014, 08:07
Suzuki on taas niin nättinä, ihan kun ei olisi ikinä metsää nähnytkään. ;)

Tuli just tästä topicista pari päivää sitten mieleen tuo venttiilien asentaminen ja tilasin kokeeksi työkalun -> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=271563734208 . Tuolla on video kuinka vastaava setti toimii -> https://www.youtube.com/watch?v=sg-Tb3XwGaY .

Yhden kerran olen asentanut venttiilin pienellä talttapäämeisselillä ja parilla tipalla atf-öljyä. Ei ollut mikään helppo juttu, mutta ehkä 10 minuutin nyhräämisellä meni paikalleen.

Tollasen setin tilasin volvoonkin. Toki "KoleHJ" asensi mulle viimevuonna venäjällä ns kirkkopätkällä lukkopiheillä, ja taltta meisselillä yhen kun oli pakko. liimatut bedlokit niin on vähän isotöistä purkaa.. ja osa venttiileistä on enempi kumia kuin toiset.. ;)

sampolaattori
05.08.2014, 16:08
Tollasen setin tilasin volvoonkin. Toki "KoleHJ" asensi mulle viimevuonna venäjällä ns kirkkopätkällä lukkopiheillä, ja taltta meisselillä yhen kun oli pakko. liimatut bedlokit niin on vähän isotöistä purkaa.. ja osa venttiileistä on enempi kumia kuin toiset.. ;)

Miks tilata ulkomailta ku kotimaastaki saa sammaa settiä, muistaakseni kympin persiissä oli hinta ku ostin viimevuonna...