Kirjaudu sisään

View Full Version : Jaksotuomari koulutusta

Junde
20.04.2009, 08:20
Moi!

Olen suunnitellut järjestää jaksotuomareille ja kaikille muillekkin halukkaille jaksotuomarikoulutusta. Ongelmaksi nyt näyttää vain sopivan päivän löytäminen kun joka viikonloppu tuntuu jo olevan kaikenlaista.

Alunperin olin suunnitellut 9.5 lauantaita kun Mad Moosen kisa peruuntui siltä päivältä, mutta nyt siinäkin on jo ainakin kolme päällekkäistä tapahtumaa :-(

Jos pystyn järjestämään koulutus tilaisuuden 16.5 niin löytyisikö siihen riittävästi halukkaita?

Alustavat ilmoittautumiset tähän ketjuun niin näen kannattaako edes yrittää!
Koulutukseen voisi osallistua sekä sellaiset henkilöt jotka haluavat AKK:n koulutus merkinnän sekä sellaiset henkilöt jotka eivät vielä edusta mitään AKK:n alaista seuraa mutta haluaisivat oppia säännöt!

Tarkoitus olisi maastossa käydä läpi Eurotrial sääntöjen tulkitseminen, havainnollistamalla se tehdyillä jaksoilla ajamalla.
Koulutus ei ole tarkoitus olla kallis, mutta vasta kun tiedän montako suunnilleen tulisi mukaan osaan sanoa paljonko se kustantaa! Tarkoitus on vain peittää maanomistajan haluama korvaus sekä materiaalin hankinnasta tulleet kulut. Mitään ruokatarjoilua en ala järjestämään enkä palkaa ole ennenkään näistä saanut!

Junde

Repro
20.04.2009, 08:39
Onko paikasta mitään hajua?
E:kai miekii sit jos toikii

Bänkster
20.04.2009, 08:43
Meikä ois ainakin mukana.

Tosin 17.5. olis parempi kun la on Kotkassa ajot, mutta niin se kai aina menee :o

Junde
20.04.2009, 08:52
Yritän saada järjestetty samalle alueelle jossa Talman kisat on viime vuosina pidetty!
Raision alue oli myös mielessä, mutta se on aika kallis! Yritän pitää hinnan niin alhaalla kuin mahdollista jotta ei sitten siitä jäisi kiinni!

On kait se mahdollista pitää sunnuntainakin, laittakaa mukaan komentti kumpi päivä niistä paremmin itse kullekkin sopisi!

Junde

Bänkster
20.04.2009, 08:53
Reprollekin sopii sunnuntai paremmin.
:D

Edit: Tai oikeastaan ainoastaan...

panzer
20.04.2009, 09:33
Kiinnostaisi kyllä mutta ParatiisiOffi vie Oulaisiin kilpailemaan.

A-P
20.04.2009, 13:13
No perhana! Aina oon halunnu muita mollata, niin eikös se tuomaroimalla parhaiten käy!?! Ei vaiskaan. Osallistuminen kiinnostaa siis, ja näyttää kalenterissakin olevan tyhjää.

LRV8
20.04.2009, 13:26
Yritän saada järjestetty samalle alueelle jossa Talman kisat on viime vuosina pidetty!
Raision alue oli myös mielessä, mutta se on aika kallis! Yritän pitää hinnan niin alhaalla kuin mahdollista jotta ei sitten siitä jäisi kiinni!

On kait se mahdollista pitää sunnuntainakin, laittakaa mukaan komentti kumpi päivä niistä paremmin itse kullekkin sopisi!

Junde

Ihan vaan heittona että mitä jos pitäisi koulutuksen Kulmassa ajopäivänä eikä Talmassa. Koekaniineja varmaan löytyisi mukavasti.

Olkku
20.04.2009, 15:51
Voishan tuommonen kiinnostaa...

Saija
20.04.2009, 16:14
Mulla on Junde tuona viikonloppuna (16-17.5) tuplayö, eli en pääse pelipaikalle.

Jare
20.04.2009, 22:21
Järjestä vaan, eiköhän sinne jotenkin sitten saada porukkaa liikkeelle.

Mun ehotus on tosin, että ei yritä tunkee toukokuulle, vaan kesäkuun puolelle suosiolla, niin ehtii yllyttään useampia mukaan!!!

rm67
21.04.2009, 07:16
Minäkin ilmottaudun.:D

Sunnuntai parempi päivä.

¤Offi-Osku¤
21.04.2009, 07:33
Voisihan tuo kiinnostaa, mutta ei vaan tiedä varmaksi yhtään kesästä kun nevalla pitäisi olla että onko töissä vai ei :(

Junde
21.04.2009, 13:03
Saijalle mä järjestän vaikka privaatti koulutuksen kun muutenkin nähdään vähän useammin kuin muiden kanssa, vaikka alunperin olikin tarkoitus käyttää sua toisena kouluttajana kun olet niin paljon ollut jo mukana näissä hommissa!

Pakko järjestää toukokuussa kun ei ole itsellä kesäkuussa mahdollisuutta vetää kurssia!

Toki loppukesästä voimme pitää uusinta kierroksen jos jää paljon porukkaa joka ei pääse toukokuussa!

Kiitos Byrokraatille tarjouksesta järjestää tapahtuma espoossa, otan yhteyttä hieman lähempänä kun homma tarkentuu jotta kummassa paikassa pidetään!

Kunhan varmistan päivän ja kellon ajat niin laitan virallisen ilmoittautumisen johonka sitten tarvitsen sen tiedon tuleeko koulutus toimitsija lisenssilliselle vai ilman lisenssiä olevalle!

Junde

Byrocrat
21.04.2009, 22:34
TapUA:n offisuuntautuneille (ja muillekin) jäsenille ilmoitettakoon, että kerho maksaa osallistumisen toimitijalisenssiin tarvittavalle jaksotuomarikurssille :) Tarkoittaa siis, että halukkaat ilmoittautukoon jos kiinnostusta löytyy. Ei näitä kursseja liian tiuhaan kuitenkaan ole ollut vai?? :rolleyes:

Ihan ehdotuksena Jundelle, että voiskos samaan yhteyteen sovittaa jonkinlaisen käytännön ratamestarikoulutuksenkin entisten aikojen malliin :cool:

Inhorealisti

mutiainen
22.04.2009, 01:00
Voisin tulla kans

junnu78
22.04.2009, 06:36
minä myös, jos vaan päivämäärä sopii aikatauluun.

Mika.U
22.04.2009, 07:02
No kyl mäki sitte.

Byrocrat
28.04.2009, 20:43
Onko koulutukseen halukkaita vai jokos on säännöt hallinnassa ja kaikki täysin oppineita :rolleyes: En ihan usko, että jaksotuomareita olis liikaa jotta kaikille kisoille tuomareita riittäis, siis jos nyt joku innostuis niitä järjestämään :eek:
Inhorealisti

rm67
29.04.2009, 08:07
Niin pidetäänkö tää koulutus vai ei. Sunnuntai olisi hyvä päivä järjestää.

:D

p.knoblock
02.05.2009, 14:31
count me in also

Junde
04.05.2009, 12:08
Hienoa että halukkaita löytyy näin paljon!

Valitettavasti joudun siirtämään koulutuksen ajankohdan juhannuksen jälkeen.
Yritän saada lukittua päivämäärän mahdollisimman pian jotta kaikki halukkaat voisivat varata ajan kalenteristaan! Koulutus pyritään järjestämään jonakin vakio ajopäivänä kulmakorvessa!

Tällöin itse koulutuksesta ei näillä näkymin tarvitsisi maksaa mitään, ainoastaan ne jotka haluavat osallistua itse ajopäivään samalla kertaa tulisi tästä normaalit maksut!

Junde

Rekisteröimätön
04.05.2009, 21:36
Moi!

Olen suunnitellut järjestää jaksotuomareille ja kaikille muillekkin halukkaille jaksotuomarikoulutusta. Ongelmaksi nyt näyttää vain sopivan päivän löytäminen kun joka viikonloppu tuntuu jo olevan kaikenlaista.

Alunperin olin suunnitellut 9.5 lauantaita kun Mad Moosen kisa peruuntui siltä päivältä, mutta nyt siinäkin on jo ainakin kolme päällekkäistä tapahtumaa :-(

Jos pystyn järjestämään koulutus tilaisuuden 16.5 niin löytyisikö siihen riittävästi halukkaita?

Alustavat ilmoittautumiset tähän ketjuun niin näen kannattaako edes yrittää!
Koulutukseen voisi osallistua sekä sellaiset henkilöt jotka haluavat AKK:n koulutus merkinnän sekä sellaiset henkilöt jotka eivät vielä edusta mitään AKK:n alaista seuraa mutta haluaisivat oppia säännöt!

Tarkoitus olisi maastossa käydä läpi Eurotrial sääntöjen tulkitseminen, havainnollistamalla se tehdyillä jaksoilla ajamalla.
Koulutus ei ole tarkoitus olla kallis, mutta vasta kun tiedän montako suunnilleen tulisi mukaan osaan sanoa paljonko se kustantaa! Tarkoitus on vain peittää maanomistajan haluama korvaus sekä materiaalin hankinnasta tulleet kulut. Mitään ruokatarjoilua en ala järjestämään enkä palkaa ole ennenkään näistä saanut!

Junde

Hieno homma, että viitsit järjestää koulutuksen. Valitettavasti en pääse tulemaan paikalle.
Kyselin jo alkuvuodesta koulutusta AKK:sta Kähköseltä, eikä hänen mukaan siihen ollut tarvetta. Tämähän on ihan p...stä muutetaan sääntöjä eikä vaivauduta kouluttamaan toimitsijoita. AKK:n olisi pitänyt ehdottomasti järjestää tämä koulutus ja vastata sen aiheuttamista kustannuksista. Tähänkin asti on ollut työn ja tuskan takana saada riittävästi porukkaa töihin ja miten nyt käy, jos joutuvat vielä maksamaan tästä koulutuksesta.

Jaksotuomareiden lisäksi pitäisi kouluttaa myös muita toimitsijoita kuten esim. katsastajat. On se vaan paha tarkastella autoja kun taas joku keksii alkaa latelemaan vastalauseita.

Toivottavasti saadaan Turun seudulta riittävästi koulutettua porukkaa, että saadaan kisa järjestettyä. Tulen ehdottamaan TMK:n hallitukselle, että koulutukseen menevien kustannukset korvataan.

By to way. Mulle voisi alkaa heittelemään sähköpostia osoitteeseen: moto.risti(a)luukku.com jos on halukas tulemaan TMK:n kisaan (Raisiossa) töihin.

Tapu

Byrocrat
04.05.2009, 22:03
Hieno homma, että viitsit järjestää koulutuksen. Valitettavasti en pääse tulemaan paikalle.
Kyselin jo alkuvuodesta koulutusta AKK:sta Kähköseltä, eikä hänen mukaan siihen ollut tarvetta. Tämähän on ihan p...stä muutetaan sääntöjä eikä vaivauduta kouluttamaan toimitsijoita. AKK:n olisi pitänyt ehdottomasti järjestää tämä koulutus ja vastata sen aiheuttamista kustannuksista. Tähänkin asti on ollut työn ja tuskan takana saada riittävästi porukkaa töihin ja miten nyt käy, jos joutuvat vielä maksamaan tästä koulutuksesta.

Jaksotuomareiden lisäksi pitäisi kouluttaa myös muita toimitsijoita kuten esim. katsastajat. On se vaan paha tarkastella autoja kun taas joku keksii alkaa latelemaan vastalauseita.

Toivottavasti saadaan Turun seudulta riittävästi koulutettua porukkaa, että saadaan kisa järjestettyä. Tulen ehdottamaan TMK:n hallitukselle, että koulutukseen menevien kustannukset korvataan.

By to way. Mulle voisi alkaa heittelemään sähköpostia osoitteeseen: moto.risti(a)luukku.com jos on halukas tulemaan TMK:n kisaan (Raisiossa) töihin.
Tapu

Kunhan nyt keksitään koulutukselle sopiva ajankohta niin tämähän on juuri sitä AKK:n järjestämää koulutusta :) eli ota selvää asioista ennenkuin haukut ihmisiä varsinkaan kun et näy tietävän kenen kanssa olet ollut tekemisissä. Ja koulutushan on perinteisesti kerhojen maksamaa kun toimitsijalisensseistä on kyse. Viime vuonnahan niitä Offi-katsureitakin koulutettiin, oliko teiltä ketään :eek: Ja kun hinnasta tuolla valitat niin luitko Junden tekstin tuosta ylempää?? Pitääkö sponssata koulutettavien matkatkin :rolleyes: Voipi vaan olla ettei ehdi koulutus vielä TMK:n kisan toimitsijapulaa korjata :( Niin ja mikäänhän ei muuten estää Turkulaisia järjestämästä ihan omaa jaksotuomarikoulutusta kun siellä taitas olla kouluttajiakin aikas lähellä ihan omasta takaakin tai ainakin naapuriseuroissa :cool:
Inhorealisti

83K5
05.05.2009, 09:52
Tarvitaanko tähän jotain aiempia koulutuksia tai kursseja käydyksi? Ellei, olen myös kiinnostunut osallistumaan.

-Olli

Byrocrat
05.05.2009, 10:12
Tarvitaanko tähän jotain aiempia koulutuksia tai kursseja käydyksi? Ellei, olen myös kiinnostunut osallistumaan.

-Olli

Ei tarvitse aiempaa koulutusta eikä kursseja. Pelkkä innostus lajiin riittää hyvin eikä sekään ole välttämätön :rolleyes:
MP

Rekisteröimätön
06.05.2009, 15:36
Kunhan nyt keksitään koulutukselle sopiva ajankohta niin tämähän on juuri sitä AKK:n järjestämää koulutusta :) eli ota selvää asioista ennenkuin haukut ihmisiä varsinkaan kun et näy tietävän kenen kanssa olet ollut tekemisissä. Ja koulutushan on perinteisesti kerhojen maksamaa kun toimitsijalisensseistä on kyse. Viime vuonnahan niitä Offi-katsureitakin koulutettiin, oliko teiltä ketään :eek: Ja kun hinnasta tuolla valitat niin luitko Junden tekstin tuosta ylempää?? Pitääkö sponssata koulutettavien matkatkin :rolleyes: Voipi vaan olla ettei ehdi koulutus vielä TMK:n kisan toimitsijapulaa korjata :( Niin ja mikäänhän ei muuten estää Turkulaisia järjestämästä ihan omaa jaksotuomarikoulutusta kun siellä taitas olla kouluttajiakin aikas lähellä ihan omasta takaakin tai ainakin naapuriseuroissa :cool:
Inhorealisti

Mistäs nyt noin otit herneen nenään? Tässä muutama vastausta sinulle:
Käsittääkseni AKK ei ole tämän koulutuksen järjestäjä, vaan Junden oma projekti.
Noita uusia sääntöjä lueskellessa huomasin, että säännöt ovat muuttuneet myös tekniikan osalta, joten jos viime vuonna on kulutettu katsastajia niin eipä taida heillä olla homma hanskassa uusien määräysten kanssa.
Otin asian lajipäällikön kanssa puheeksi alkuvuodesta nimen omaan sen takia, että saisimme kilpailuumme päteviä toimitsijoita. Nyt tilanne tosiaan näyttää siltä, että joudumme perumaan myös tämän kilpailun.
Mitä v...tua se sulle kuluu, jos TMK maksaa koulutukseen osallistuvien jäsenten kustannukset?
Ketähän kouluttajaa mahdat tarkoittaa täältäpäin? Eipä ainakaan mulle ole kukaan halukuuttaan ilmaissut.

En ymmärrä, että miten tämä asia voi olla näin v...tun vaikeata tämän lajin kanssa. Teen vuodessa parisen kymmentä AKK:n alaista kisaa pääasiassa päätoimihenkilönä ja muutama SML:n kisaa, enkä ole missään muussa lajissa törmännyt vastaavaan. Joten mulla alkaa olemaan tosiaan motivaation puute näiden offi-kisojen järjestämiseen.

Tapu

Byrocrat
06.05.2009, 20:37
Käsittääkseni AKK ei ole tämän koulutuksen järjestäjä, vaan Junden oma projekti.Tapu

Et siis tullut ajatelleeksi, että Junde on lajin yhdyshenkilö eli AKK:n Mr Offroad. Jos siis koulutus johtaa timitsijalisenssiin niin kyse on AKK:n koulutuksesta :eek:

Noita uusia sääntöjä lueskellessa huomasin, että säännöt ovat muuttuneet myös tekniikan osalta, joten jos viime vuonna on kulutettu katsastajia niin eipä taida heillä olla homma hanskassa uusien määräysten kanssa.
Tapu[/quote]

Voipa hyvinkin pitää paikkansa jollei jo viime vuonna asiaa tekniikkakoulutuksessa huomioitu :confused:

Ketähän kouluttajaa mahdat tarkoittaa täältäpäin? Eipä ainakaan mulle ole kukaan halukuuttaan ilmaissut.Tapu[/quote]

Eikös teillä siellä Turun suunnalla ja Varsinais-Suomessa ole useampiakin Offin päätoimitsijalisenssin omaavaa vai ovatko kaikki siirtyneet jo katsomoon Oletko muuten tuota omaa koulutusasiaa edes harkinnut, reaktiosta päätellen ei ole edes tullut mieleesi :(

Kulmakorven Inhorealisti

Rekisteröimätön
07.05.2009, 06:45
Et siis tullut ajatelleeksi, että Junde on lajin yhdyshenkilö eli AKK:n Mr Offroad. Jos siis koulutus johtaa timitsijalisenssiin niin kyse on AKK:n koulutuksesta :eek:

Tapu

Voipa hyvinkin pitää paikkansa jollei jo viime vuonna asiaa tekniikkakoulutuksessa huomioitu :confused:

Ketähän kouluttajaa mahdat tarkoittaa täältäpäin? Eipä ainakaan mulle ole kukaan halukuuttaan ilmaissut.Tapu[/quote]

Eikös teillä siellä Turun suunnalla ja Varsinais-Suomessa ole useampiakin Offin päätoimitsijalisenssin omaavaa vai ovatko kaikki siirtyneet jo katsomoon Oletko muuten tuota omaa koulutusasiaa edes harkinnut, reaktiosta päätellen ei ole edes tullut mieleesi :(

Kulmakorven Inhorealisti[/QUOTE]

Kyllä koulutusasiasta on keskusteltu täällä useiden alan harrastajien kanssa, yös näiden päätoimitsijalisennsin omaavien kanssa, joihin muuten itsekkin kuulun. Joten voisit myös itse ottaa hieman asioista selvää, ennen kuin alat soittelemaan suutasi (lue näppäimistöä).

Mitä tulee tekniikan koulutukseen, niin säännöt julkaistiin kuluvan vuoden helmikuussa, eli viimevuonna käytettiin vanhoja sääntöjä. Joten en usko, että viimevuonna on koulutettu katsastajia uusille säännöille.
Turun alueella autokilpailuissa katsastuksesta vastaa pääsääntöisesti MRT:n väki (johon myös kuulun), eikä käsittääkseni meiltä kukaan ole saanut näihin koulutusta.

En muuten vieläkään löytänyt AKK:n koulutuskalenterista tätä koulutusta, joten kyllä näyttäisi kyseessä olevan Junden oma projekti vaikka hän toimiikin myös AKK:ssa.

Tapu

Junde
07.05.2009, 13:47
Olen pahoillani että tätä koulutusta ei löydy AKK:n koulutuskalenterista, syy on niinkin yksinkertainen että koska en ole saanut ajankohtaa lyötyä lukkoon niin en sitä myöskään voi kalenterissa julkaista.

Alunperin meillä oli tarkoitus järjestää koulutus viikkoa kahta ennen kauden ensimmäistä kilpailua samassa paikassa kuin missä kilpailukin olisi ollut. No kilpailu peruuntui ja uuden paikan etsintä alkoi. Olimme jo suunnittelemassa sitä Raison radalle, mutta alueesta maksettava summa tuntui kovin isolta. Lopulta sitten pääsimme yhteisymmärrykseen kulmakorven käytöstä ja enään pitäisi löytää se ajankohta jolloin se voitaisiin järjestää.
Isoja ongelmia on sen vuoksi kun lähes joka viikonloppu on joku tapahtuma jossakin ja puolet koulutukseen tulevista on näissä tapahtumissa töissä (tai muuten osallistumassa).

Aikaisempina vuosina meitä oli kolme harrastajaa AKK:n lajiryhmässä jolloin työtä pystyi jakamaan helpommin, nykyisellään olen yksin, joten paineita meinaa kertyä tekemättömistä töistä. Koko loppuvuoden 2008 ja yli vuodenvaihteen pakersin sääntökäännöksen kanssa (joka onneksi oli sekä saksaksi ja englanniksi kokoajan harrastajien käytössä) mutta saimme sen valmiiksi ja julkaistua vasta tämän vuoden puolella. Kevään ajan olen yrittänyt suunnitella tätä koulutusta, Trial kilpailua, Foff kilpailua sekä Foff NEZ Championchip kilpailua. Lisäksi ideoimme stadion kilpailua ym. kivaa. Kaikki tämä sen lisäksi että olen normaalisti ansiotyössä.

Suur kiitokset kaikille niille henkilöille joiden kanssa olen näitä asioita pyörittänyt, niin koto suomessa kuin ulkomaillakin. Tulen teitä näillä asioilla kiusaamaan myös tulevaisuudessa:-)

Terveisin Junde

Juhani Kähkönen
lajiyhteyshenkilö
AKK-Motorsport