View Full Version : VM: 2009 maastoauto, onko niitä olemassa
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?
Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?
Sitimaasturia on vaikka minkämoisia, niillä pääsee hiekkatietä myöten mutta jäykät akselit taitaa olla historiaa vai...?
Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa? Nykymääräykset ei varmaan helpota rakentelua uusien autojen osalta?
Miten juttu menee kertokaa tilanne.
Nimim. Melkein lottovoittaja.
Jeep Wrangler Rubicon varustelulla tai Land Rover Defender, renkaat, lukot ja vinssi, pärjää jo kohtuudella?
MB G myös keillä on jo se lottovoitto?
solihull
18.04.2009, 22:56
Liekö se vanha Lada Nivakaan paljon muuttunut. Se, onko se koskaan maasturi ollutkaan, voidan aina keskustella kun on risukeulakin,,,
TT
RR 2,4 TD -89
RR 3,5 TDiC -74
LR 90 -87
LR 110 HCPU -97
Liekö se vanha Lada Nivakaan paljon muuttunut. Se, onko se koskaan maasturi ollutkaan, voidan aina keskustella kun on risukeulakin,,,
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Rekisteröimätön
19.04.2009, 00:55
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?
Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?
Sitimaasturia on vaikka minkämoisia, niillä pääsee hiekkatietä myöten mutta jäykät akselit taitaa olla historiaa vai...?
Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa? Nykymääräykset ei varmaan helpota rakentelua uusien autojen osalta?
Miten juttu menee kertokaa tilanne.
Nimim. Melkein lottovoittaja.
On paljonkin hyviä, useat uudet. Se riippuu toki siitä kuinka paljon haluat rakentaa omaasi mutta järjestys on kuta kuinkin tämä.
Helpoimmat enemmän rakentelun lähtökohdat kunnollielle maastoautolle ovat:
Jeep Wrangler Rubicon, Land Rover Defender ja Nissan Patrol. Kaikissa edellä mainituissa on jäykät akselit ja paljon osia saatavana. Jeepissä myös akseleilla lukot vakiona. Nämä autot ovat sitten kaiken epämukavuuden huippuja, aika laiskoja ja hitaita, mutta alkluperäistarkoituksessaan toimivia.
Seuraava sarja on vähän maantienläheisempiä, mutta silti todella asiallisia pelejä, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Jeep Grand Cherokee ja Land Roverit. Näissä on hyviä vaihtoehtoja joihin on kohtuullisesti osiakin saatavana. Jos haluaa sellaista autoa joka etenee kohtuullisen hyvin maastossa lievästi rakennettuna, mutta on silti samalla tilava ja hyvä vetoauto sekä mukava. Esim. Pajerossa on 100% kytkettävät tasauspyörästön lukot edessä ja takana, sekä erittäin toimiva neliveto luistonestoineen päivineen. Pieksee kyllä 80 ja 90 luvun Paperot mennen tullen, metsässäkin. Land Cruiserissa taas luotetaan täyteen luistonestoon, mutta käyännössä luistonesto on maailmalla arvostettu apu. Näihin kaikkiin edellä mainittuihin saa mm. ARB:ltä ja muilta valmistajilta jälkivaruste osia. Vaikka sinun ennakkoasenteestasi näkee jo että olet hyvin paljon tätä autoluokkaa vastaan, ovat nämä silti metsässä täysin asiallisia menijöitä. Ainut haitta on todella kova hinta Suomen verotuksella.
Eniten uusissa maastureissa on kehittyneet nelivedot, lähes kaikissa vetää kaikki neljäpyörää tiukan paikan tullen. Maavaraa on edelleen täysin saman verran(enemmänkin joissakin malleissa) ja joustovaroja on voitu lisätä erilaisilla ratkaisuilla kuten Jeepin ja Nissanin vapautettavat kallistuksenvakaajat. Tämä on syy miksi useimmat uudet maasturit menevät edelleen täysin asiallisesti tien ulkopuolella. Australiassa tämä edellä mainittu luokka on hyvinkin suosittu, koska saa sitä jotain mukavuuttakin olla.
Lava-Autot:
Land Rover Defender on se jäykkäakselinen vaihtoehto.
Sitten erillisjousitetulla keulalla on Hilux, L200, Navara. Paras vaihtoehto olisi Mitsun L200. Siinä on takana ja keskellä täydet lukot, kohtuullisen joustava alusta kierrejousitettuna ja niin edespäin.
Youtube on muuten loistava lähde, jos haluat vertailla uusien maasturien käytännön etenemiseroja. Niitä kun Suomessa on niin vähän, että harva on nähnyt läheskään kaikkien kyvyt käytännössä.
Voisit silti kertoa tarkemmin mihin käyttötarkoitukseen autoa hakisit ? Kuinka paljon sitä rakentaisit ? Ja onko mukavuudella, vetokyvyllä, turvallisuudella ja sen sellaisella mitään painoarvoa.
Rekisteröimätön
19.04.2009, 01:39
Tässä muutama esimerkki:
Jäykkäakselinen Hilux
http://www.youtube.com/watch?v=XywU2T_7lD8&fmt=18
Jäykkäakselinen Range Rover
http://www.youtube.com/watch?v=2N2fl_MWapQ&fmt=18
Jäykkäakselinen Patrol
http://www.youtube.com/watch?v=AnnHXmhWPbg&fmt=18
Täysin vakio uudenmallin Pajero, no jooh renkaat vaihdettu AT:ksi, mutta edellä mainituissa oli tehty paljon muutakin.
http://www.youtube.com/watch?v=iF3xdLzuZeg&fmt=18
Land Cruiser 70 sarjalainen aika mukavilla renkaillakin
http://www.youtube.com/watch?v=04pMriaV8tA&fmt=18
Toinen uudehko vakio Pajero ja huonommilla renkailla mitä tojota
http://www.youtube.com/watch?v=bg4RA0hJwjo&fmt=18
Nämä videot esittävät lähinnä sen, että uusi maasturi kyllä etenee täysin asiallisesti myös vanhoihin verrattuna ja Youtube on täynnä hyviä esimerkkejä tästä. Joten mistä moinen vastustus uutta maasturi tyyliä vastaan ? Totta sitä on vaikeampi rakentaa ja korottaa, kun ei ole jäykkää akselia, mutta ei sekään mahdotonta ole.
Land Cruiser 120, sekin kulkee aika kivasti
http://www.youtube.com/watch?v=lyl7ytk1YIw&fmt=18
Land Rover Discovery 3, akselin alla vakiorenkailla 31cm maavaraa, tuskin on kovin monessa vanhassakaan maasturissa 20cm enempää. Samoin jo vakiona loistavat joustovarat.
http://www.youtube.com/watch?v=STt7DmJeeVc&fmt=18
Discovery 3
http://www.youtube.com/watch?v=KbL0YaaWc7g&fmt=18
Land Cruiser 200
http://www.youtube.com/watch?v=M2skj1Rb_b4
Viimeinen, muttei vähäisin: Jeep Wrangler JK, eli uusin malli. Vaikka onkin lukot ja jäykät akselit, ei se silti vakiona kovin paljoa paremmin edellä mainittuja mene. Mutta mitä loistavin aihio jos aikoo enempi rakentaa ja korottaa. Sanoisin että Rubicon mallina paras lähtökohta enemmän maastokamppeen rakentamiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVN9RDAaZBI&fmt=18
La tuskaa
19.04.2009, 07:49
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Juu u sopii muuten tulla sitimaasturilla kokeileen pääseekö samoin ku mun nivalla. Kyllä se on ihan ehta maasturi vaikka risukeula onkin.
Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa?
Maasturit ei ole koskaan valmiita, mutta kaikilla voi ajaa maastossa.
http://www.youtube.com/watch?v=YEZovwp6VUU
Onhan se tääkin Lantikan sukulainen olemassa, myös lyhkäsenä mallina = maastokelpoisempana: http://www.massif.iveco.com/
Juu u sopii muuten tulla sitimaasturilla kokeileen pääseekö samoin ku mun nivalla. Kyllä se on ihan ehta maasturi vaikka risukeula onkin.
Asennevammaa en toivottavasti karsi, nyymit jos sitä epäilee...
Mutta maastoautolla minä tarkoitan sellaista laitetta minkä voi yhtä pahaan paikkaan kuin esim nivan tai 80luvun landruiserin...
Rima laitetaan esim. tähän (http://www.youtube.com/watch?v=FjGO5JiSOGY) tai tähän (http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw) kohtaan, esimerkit edustavat tällähetkellä omistamani automerkin maantieversioita, tämän alta olevat ei ole kuin sitimaastureita.
Rekisteröimätön
19.04.2009, 12:10
Asennevammaa en toivottavasti karsi, nyymit jos sitä epäilee...
Mutta maastoautolla minä tarkoitan sellaista laitetta minkä voi yhtä pahaan paikkaan kuin esim nivan tai 80luvun landruiserin...
Rima laitetaan esim. tähän (http://www.youtube.com/watch?v=FjGO5JiSOGY) tai tähän (http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw) kohtaan, esimerkit edustavat tällähetkellä omistamani automerkin maantieversioita, tämän alta olevat ei ole kuin sitimaastureita.
No kyllä aika usealla nykymaasturilla pääsee sinne mihin pääsi 80-luvun Land Cruiserilla, ei yhtään mahdoton saavutettava.
Sano yksikin syy, miksi ei pääsisi. Mikä rajoittaa ? Ja voit vielä halutessasi tarkentaa, että mihin Land Cruiserin malliin verrataan.
Mistä teille on tullut näin väärä käsitys, että uudet autot ovat jotenkin täysin kyvyttömiä?
Rekisteröimätön
19.04.2009, 12:20
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Älä höpötä. Ei akselityyppi mitään estä. Erillisjousitetussa on paljon hyviäkin puolia. Akseli ei kanna, sen vuoksi erillisjousitettu etenee paljon paremmin pehmeällä ja se sietää paremmin syvempiä uria, missä renkaat uppoavat akselia myöten. Maavaraa on akselin alla enempi. Se paljonko se joustaa riippuu akselista ja tukivarsien rakenteesta sekä pituudesta. Mutta esim uusi Land Cruiser 200 joustaa erillisjousitettunakin 62cm täysin vakioalustalla.
Land Rover Discovery 3 edestä ja takaa erillisjousitettu, täysin vakioalustalla joustaa myös luokkaa 60cm. Pajeron alusta kierrejousitettuna, joustaa pienillä muutoksilla kuten vakaajien poistolla 55cm. Ei jäykkäakseliset vakiona nekään näitä enempää jousta. Kerro, mikä näissä akseleissa on siis vikana ? Sano yksikin järkevä syy, mikä estää ? Huomioiden että verrataan kutakuinkin vakioautoja. Se oli eri 80-luvun risukeulojen jousitus, joiden joustovara oli paaljon heikompi kuin uudempien. Nykyautoissa tilanne on täysin eri.
Kuten on ennenkin todettu, jäykkää on helppo korottaa ja rakentaa.
Sitten erillisjousitetulla keulalla on Hilux, L200, Navara. Paras vaihtoehto olisi Mitsun L200. Siinä on takana ja keskellä täydet lukot, kohtuullisen joustava alusta kierrejousitettuna ja niin edespäin.
Hiluxsiin saa myös 100% lukon takatasauspyörästöön. ;) Ja saahan siinäkin 50/50 nelivedon kytkettyä?
EDIT: Huomasin, että offivarusteesta saa kattavia varusteluja tuohon. Pohjapanssaria + vinssi (tuttu SA-Int), sekä 75mm korinkorotus nii mahtuu 33" alle. MUTTA saa myös muihinkin merkkeihin.
Jos ite voittas lotossa tms, niin uus Hilux ja siihen noi varustelut. (Ammatin takia ois hyvä saada lava-auto)
Kaikissahan on hyviä ja huonoja puolia. Minä oon varmaanki niin merkkiuskollinen, että tulis valittua Hilux :D
Niin ja eikös se Iveco Massif pitäisi tulla myyntiin (vai tuliko jo?) Siinähän pitäisi olla ominaisuudet ihan kohdillaan.
Mutamies
19.04.2009, 14:38
Iveco, siin on rouhee peli.
Rekisteröimätön
19.04.2009, 14:49
niin onhan puolustusvoimat valinnut toyota hiluksin palveluskäyttöön , surullisen kuuluisien land-rovereiden tilalle.
land-roverit on kallis opetutus veron maksajien raholla.
Rekisteröimätön
19.04.2009, 14:56
Hiluxsiin saa myös 100% lukon takatasauspyörästöön. ;) Ja saahan siinäkin 50/50 nelivedon kytkettyä?
EDIT: Huomasin, että offivarusteesta saa kattavia varusteluja tuohon. Pohjapanssaria + vinssi (tuttu SA-Int), sekä 75mm korinkorotus nii mahtuu 33" alle. MUTTA saa myös muihinkin merkkeihin.
Jos ite voittas lotossa tms, niin uus Hilux ja siihen noi varustelut. (Ammatin takia ois hyvä saada lava-auto)
Kaikissahan on hyviä ja huonoja puolia. Minä oon varmaanki niin merkkiuskollinen, että tulis valittua Hilux :D
Aivan, myös Hiluxiin on saatavana lukot. :) Hiluxissa se vain on lisävaruste, kun Mitsussa se on vakiona jo hinnat alkaen mallissa.
Mutta sama se on, ottaako Mitsun vai Hiluxin, koska uudet mallit ovat perusteiltaan hyvin samantyylisiä.
Rekisteröimätön
19.04.2009, 15:48
Asennevammaa en toivottavasti karsi, nyymit jos sitä epäilee...
Mutta maastoautolla minä tarkoitan sellaista laitetta minkä voi yhtä pahaan paikkaan kuin esim nivan tai 80luvun landruiserin...
Rima laitetaan esim. tähän (http://www.youtube.com/watch?v=FjGO5JiSOGY) tai tähän (http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw) kohtaan, esimerkit edustavat tällähetkellä omistamani automerkin maantieversioita, tämän alta olevat ei ole kuin sitimaastureita.
Mutta asiahan on niin että niillä 80-luvun tojotilla ei ole mitään asiaa maastoon vakiovarustein ja renkain..
toista maata ovat g-mersu,jeepit,niva,uaz yms.
varmaa moni epäilee uusia maastureita seuraavien ominaisuuksien takia:
-muovia paljon. mm. puskurit
-sähköä paljon
-liian mukavia
jos verrataa vaikka 40-sarjan cruiseriin
-puskurit peltiä
-sähköä on lähinnä akussa, saa upottaa jos snorkkeli on kunnossa:D
-mukavuus? no tää on sentää avoauto...
Tossa:D Reilu 40tkm tieta ja 20tkm pelkaa offausta mittarissa. Ei enaan ikina jaykka-akselista
http://img404.imageshack.us/img404/2844/sandstormssmallzw6.jpg
Mitä itse huomannut, niin näissä uudemmissa on usein ongelmana muotoilu, ja sen aiheuttama sokeus auton äärilaitoihin.
Kahdella vakiomaasturilla olen Kulmakorven vakioautoreittiä kiertänyt, ja kyllä Grand Cherokeen ratissa tuli suzukia ikävä, vaikka olikin automaatti, kierrejousitettu, ja taka-akselilla lukko.
Suzukin olen snorkkelin kanssa upottanut konepeltiä myöten järveen, eikä tullut mitään oireita. Eipä kyllä tulisi mieleenkään ajaa Jeeppiä yhtä syvälle.
Kannattaapi varmaan käydä koeajamassa ja tunnustella mikä tuntuu itselle hyvältä. Katsella netistä minkälaisia varusteita saa yms, esim muovipuskureiden tilalle rautasta, lukkoja jne...
-----------------------------------------------------
Turhaan tässä aiheessa aletaan vertailemaan uutta ja vanhaa kun Patu925 halusi tietää uusista maastureista. Vaan ainahan aiheen vastaukset menee joko vierestä ja täys offtopic. :rolleyes:
Kannattaapi varmaan käydä koeajamassa ja tunnustella mikä tuntuu itselle hyvältä. Katsella netistä minkälaisia varusteita saa yms, esim muovipuskureiden tilalle rautasta, lukkoja jne...
-----------------------------------------------------
Turhaan tässä aiheessa aletaan vertailemaan uutta ja vanhaa kun Patu925 halusi tietää uusista maastureista. Vaan ainahan aiheen vastaukset menee joko vierestä ja täys offtopic. :rolleyes:
Täällä on tullut jo monta hyvää vastausta ja pointtia mistä voi hahmottaa missä mennään näitten nykymaastureiden suhteen.
Nuo esitteet ei kerro läheskään aina totuutta koska jokainen valmistaja kehuu omiaan...
Lisävarusteet eli isommat kumit vinssi panssarit lukot ym. niiden saatavuus/asennettavuus on kysymysmerkki eli käytännön kokemuksia ja "tehtaan tietoa" eri merkkien suhteen kaipaan. 33-35" kumit ei taida olla monessakaan autossa mahdollista toteuttaa?
Kaikki voidaan tehdä ja asentaa itse mutta jos auto maksaa esim. 70000 äyriä niin monellakaan ei ensimmäisenä ole rälläkkä ja migin kolvi kourassa kun auton saa pihaan ja vinssin tarve olisi tiedossa.
. 33-35" kumit ei taida olla monessakaan autossa mahdollista toteuttaa?.
edit:Patrol 275/70 16 joten 33? saa alle
Niin ja eikös se Iveco Massif pitäisi tulla myyntiin (vai tuliko jo?) Siinähän pitäisi olla ominaisuudet ihan kohdillaan.
Tuommonen italian ihme tuli viime kesänä vastaan Rovaniemellä. En tiedä oliko sitten testi/esittelyauto tms.
Muuten en tiedä autosta mitään, mutta nuita hieman isompia ivecoja ajaneena täytyy sanoa, etten uskaltaisi kovin kauas tiestä lähteä. Sillointällöin ollu jotain pientä vikaa...
Discovery 3:sta jonkinlaisessa maastossa ajaneena voin kyllä sanoa että etenee vakiona jo todella hyvin, vaikka on risut edessä ja takana. Saa kait varsinaisetkin lukot, mutta jarruttelee niin että kaikki renkaat vetää tarvittaessa...
Saahan noita uusia UAZ:eja venäjältä... vielä kun saisi rekisteriin, kun ei löydy enään sitä saksalaista firmaa mikä niitä muutti sinne sopiviksi.
eikös mersu jatkanut vielä G sarjan valmistusta
Rekisteröimätön
20.04.2009, 14:43
eikös mersu jatkanut vielä G sarjan valmistusta
Jatkaa, mutta kyllä on älytöntä maksaa etulukosta 50 000 - 100 000 €.
Ennemmin ostaa Tojon, Mitsun, Land Roverin tai Jeepin ja laittaa siihen arbin eteen. Se on sitten eriasia jos haluaa statussymbolia ja luxusta. Sitten G menee ihan ok.
Rekisteröimätön
20.04.2009, 15:38
Jatkaa, mutta kyllä on älytöntä maksaa etulukosta 50 000 - 100 000 €.
Ennemmin ostaa Tojon, Mitsun, Land Roverin tai Jeepin ja laittaa siihen arbin eteen. Se on sitten eriasia jos haluaa statussymbolia ja luxusta. Sitten G menee ihan ok.
UAZin Patriot -mallia on tehty tehtaalla pieni esisarja Ivecon -turbodieselillä. Ja Patriothan kokee varsin näyttävän faceliftin ensivuodeksi. Hunteria ei saa kuin ZMZ:n koneella. Sääli.
nyybinä myllis
niin onhan puolustusvoimat valinnut toyota hiluksin palveluskäyttöön , surullisen kuuluisien land-rovereiden tilalle.
land-roverit on kallis opetutus veron maksajien raholla.
mikäs lantikassa kompasteli?
TEMÄHIK
Rekisteröimätön
20.04.2009, 21:37
mikäs lantikassa kompasteli?
TEMÄHIK
Ainakin venäläiset Ford-Defenderin omistajat ovat kironneet auton alimpaan helvettiin. Ford Transitista lainattu tekniikka voi toimia Transitissa muttei lantikassa, samalla turhia ongelmia haettiin, kun autoa ei kukaan viitsinyt testata englannissa LHD -ohjauksella.
nyybinä myllis
Täällä on tullut jo monta hyvää vastausta ja pointtia mistä voi hahmottaa missä mennään näitten nykymaastureiden suhteen.
Nuo esitteet ei kerro läheskään aina totuutta koska jokainen valmistaja kehuu omiaan...
Lisävarusteet eli isommat kumit vinssi panssarit lukot ym. niiden saatavuus/asennettavuus on kysymysmerkki eli käytännön kokemuksia ja "tehtaan tietoa" eri merkkien suhteen kaipaan. 33-35" kumit ei taida olla monessakaan autossa mahdollista toteuttaa?
Kaikki voidaan tehdä ja asentaa itse mutta jos auto maksaa esim. 70000 äyriä niin monellakaan ei ensimmäisenä ole rälläkkä ja migin kolvi kourassa kun auton saa pihaan ja vinssin tarve olisi tiedossa.
35" onnistuu Hummer H3:een (orkkis optiokoko 285/75R16). 33" menee ainakin Hiluxiin ja Land Cruiseriin.
jaa tässähän hyvä topic.. jatkan tähän kun osuu niin lähelle oma asia.
tulee tässä kesän aikana mietinnän alle yhden auton vaihtaminen uuteen, ei mun oma siis, ei tarvi pelästyä mutta mulla on jonkinlainen sananvalta sen vaihdossa tälläkin kertaa.
millasia vaihtoehtoja on jos mä haluan sen olevan:
1+8 paikkanen
ja maavaraa enemmän kuin jossain taksimallin transportterissa.
neliveto on plussaa
ja puhutaan nyt uusista, suomessa myytävistä autoista.
siinä ne tärkeimmät speksit, nyt saa kehua...
jaa tässähän hyvä topic.. jatkan tähän kun osuu niin lähelle oma asia.
tulee tässä kesän aikana mietinnän alle yhden auton vaihtaminen uuteen, ei mun oma siis, ei tarvi pelästyä mutta mulla on jonkinlainen sananvalta sen vaihdossa tälläkin kertaa.
millasia vaihtoehtoja on jos mä haluan sen olevan:
1+8 paikkanen
ja maavaraa enemmän kuin jossain taksimallin transportterissa.
neliveto on plussaa
ja puhutaan nyt uusista, suomessa myytävistä autoista.
siinä ne tärkeimmät speksit, nyt saa kehua...
Transporter 4MOTION SEIKEL
mä henk koht. en tykkää portterin kytkimestä, seikkeliä en itse keriinnyt koeajaan mutta ei siinäkään vissiin paljo kummosempi ollut, ja hajos vielä kaiken lisäksi kytkin siitä, nykyinen, vaihdettavaksi tuleva auto on 4motion caravelle, mutta se on ainakin niin onneton alaväännöltään että sillä ei esim. saa venettä järvestä ylös ilman että kytkin savuaa, koneessa kun ei ole ketään kotona alle 2toonnin ja sitte se jo ruopasee.
seikkel nostaa hintaa muistaakseni reilu 4tonnia alustankorotuksen osalta ja saman verran se välitetty laatikko joten reilu 8 tonnia kalliimpi kun normaali 4motion..
toyota4x4
06.05.2009, 21:54
pienissä merkeissä joiden valmistus loppuu tai saattaa loppua kannattaa muistaa jotta takuu velvollisuus päätyy myös konkurssiin.
esim jeepit,cryslerit, gm-tuotteet. samoin vara osa saanti voi tyrehtyä virallisen maahantuojankautta.
pienissä merkeissä joiden valmistus loppuu tai saattaa loppua kannattaa muistaa jotta takuu velvollisuus päätyy myös konkurssiin.
esim jeepit,cryslerit, gm-tuotteet. samoin vara osa saanti voi tyrehtyä virallisen maahantuojankautta.
Oliks noi jeepit, cryslerit ja gm-tuotteet niitä pieniä, joihin osien saanti loppuu konkkaan :)
harvaa jeeppiä saa 1+8 paikkasena... joten oliko jos niitä muita vaihtoehtoja..
toyota4x4
07.05.2009, 22:52
Oliks noi jeepit, cryslerit ja gm-tuotteet niitä pieniä, joihin osien saanti loppuu konkkaan :)
no mistä löytyy talbot horisontin varaosia alkuperäisenä? entä leylandin maahantuoja?
jos jonkun merkin valmistus loppuu ei niitä kiinnosta paljonkaan jälkimarkkinointi.
Skaleton
08.05.2009, 13:17
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?
Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?
Tää on hyvä keskustelunaihe, mielenkiintoista nähdä että nuo modernit pyörien jarrutteluunkin perustuvat automaatit noinkin pystyy etenemään. Kuten todettua noissa uusissa vehkeissä eteenpäin menoa saattaa rajoittaa enemmänkin rahamassin sisältöön tulevat vauriot kuin veto ja pito.
Uuden Landcruiserin, -roverin tai Pajeron vienti riskeimmille reiteille on varmaan mielenkiintoista katsottavaa. Eteneminen sinänsä ennakkoonsuunnittelmattomissa paikoissa ja se miten hyvin kestää edistynyt tekniikka ja optimoidut mekaaniset rakenteet silloin, kun on jääty toisten tukoksi ja touhukkaat pintavesittyneet kaverit virittää hydrauliset vinssinsä pylpyröineen ajatuksella, että kylä varmasti lähtee tulppa putkesta.
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?
Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?
On noita autoja vaikka kuinka. Ja reissuilla parjaavat siina missa mika tahansa muukin vanhempi VAKIO auto. Eli jos silla haluaa viikoksi lahtea vinssaamaan venajan lapi niin totta @itussa niitakin tarvii modata siina missa vanhaa cruiseria tai Geeta
Skaleton
08.05.2009, 14:50
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?
Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?
Sitimaasturia on vaikka minkämoisia, niillä pääsee hiekkatietä myöten mutta jäykät akselit taitaa olla historiaa vai...?
Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa? Nykymääräykset ei varmaan helpota rakentelua uusien autojen osalta?
Miten juttu menee kertokaa tilanne.
Nimim. Melkein lottovoittaja.
Niin, tätä alkuperäistä kysymystä tuossa pohdin eikä tässä juurikaan painoteta modaamista vaan UUSIA oikeita maastoautoja riskiretkille. Rakentamalla voi tehdä mitä vaan tai melkein mitä vaan jos pyrkii pitämään kilvissä
Rekisteröimätön
08.05.2009, 21:43
Niin, kuten totesittekin, jos oletetaan että verrataan uutta vakioautoa, niin kyllä vanhan vertailukohteenkin tulee olla vakio. Rakentaminenhan on sitten asia erikseen.
Tuskin se luistoneston bragaaminen on sen todennäköisempää kuin ABS jarrujenkaan bragaaminen, koska sehän on sama asia toisinpäin. ABS jarrut kuitenkin ovat pakolliset kaikissa nykypäivän autoissa ja niitä käytetään myös raskaan liikenteen autoissa nykyään, joten kyllä niiden nyt olettaisi kevyen vakiomaasturi käytön kestävän. Ei siinä nyt kuitenkaan kovin montaa hajoavaa komponenttiä oikeasti ole, mutta kyllähän ihan minkä tahansa, myös vanhan, saa väärällä halutessaan rikottua.
Suzuki Jimny! LaaLaan ehdotus jäi vähän taka-alalle, mutta näin se on!
Rekisteröimätön
22.05.2009, 22:06
Onko tuo totta että Intti on ostanut venäläisten ritsojen jälkeen riisipusseja???
Rekisteröimätön
22.05.2009, 22:13
Ei se muuten ole totta että maastoautoja enää valmistettaisiin...millä voi ajaa tehtaalta suoraan safarille ilman että muovia tippuu tai pelivara loppuu?
Rekisteröimätön
22.05.2009, 22:23
Mikä on maastoauto?
Mikä on maastoauto?
http://tinyurl.com/o7sfb3 ;)