Kirjaudu sisään

View Full Version : Camper kulman säätö?

hamaBJ40
15.04.2009, 20:41
Eli otettaisiin vastaan tietoja jäykkäakselisen auton etupyörien Campperin, eli siis pystyttäis kulman säätöä varten. Aurauksen säätö vielä suht simppeli, mutta mitenkä mahtaa onnistua esim HDJ80sen kanssa. Ja löysää ei laakereista ym. paikoista pahemmin löydy, vaan kuskin puolen rengas "kenottaa" hieman vinossa.

Pauli
15.04.2009, 23:27
esim HDJ80sen kanssa. Ja löysää ei laakereista ym. paikoista pahemmin löydy, vaan kuskin puolen rengas "kenottaa" hieman vinossa.

Taitaa olla akseliputki vääntynyt, eikä olis ensimmäinen, niitä vääntyneitä olen nähnyt muutamia.

Viipo
16.04.2009, 02:21
mikäli kääntökuulan laakerit on ehjät, niin akseliputki on vääntynyt. ite oon saanu jopa vahvistetun akselin solmuun, mut ois varmaan hyvä katosa ensin, oisko ylä- ja alalaidassa edes kaikki kuulat tallessa...

hamaBJ40
16.04.2009, 07:22
Taitaa olla akseliputki vääntynyt, eikä olis ensimmäinen, niitä vääntyneitä olen nähnyt muutamia.

Taitaa pitää alkaa ostamaan renkaita joissa ulkosyrjällä enempi pintaa. :) Mahtaako Pauli tietää onko nuihin mitään "vippas" konstia, meinaan jos on vinksallaan tuo aksulaputki.

HeikkiH
16.04.2009, 22:07
Ei se akselin oikaisu ole mikään vaikea temppu. Vielä helpompaa kun laittaa nelipyöräsuuntauslaitteet kiinni. Sitten vaan lämpöä sopivaan kohtaan (ja tämä onnistuu helpoiten induktiolämmittimellä).

Yhdestä Kaaniasta oikaisin akselin tuollain, ja hyvä tuli.