PDA

View Full Version : HJ 60 murikka


härdelli
08.04.2009, 19:18
Pitäs kemppi lukko tehä hoojiin takaperään. Häiritseekö kitkalukko aikomuksiani? Toinen juttu, Käykö etu murikka kaikkine höysteineen taakse ja toisin päin? Jos käy niin kitka eteen ja kemppi taakse. Taka perä on mallia vetari kuudella pultilla kiinni navassa. En enää muista noita pulikevennetty ja täyskevennetty juttuja...

Blis
08.04.2009, 19:32
kitkastahan saat satarosenttisen kun ruuvaat sen tarpeeksi kiriälle, ei varmasti luista..

santikko
08.04.2009, 20:24
lainaan vähä topiccia, tarttis takalukkoo kanssa kiriä, mitenkäs se homma tapahtuikaan?

Jani E
08.04.2009, 21:22
teillä lojuu nurkissa kumminkin hajonneita pikkurälläköitä!
niin siitä kun laittaa sen laikan kiristys "mutterin" sinne jousen päähän ja kiristelee huolellisesti sen kitkapakan pultit kireeseeen niin pitäis tulla aika kiree. ei lipsu ja jos luistaa hetken niin sen jälkeen puree kiinni.

ventora
08.04.2009, 21:26
ei sinne summassa shimmiä laitella,auki ja mittaa mitä menee tai toinen jousi sisälle.

härdelli
08.04.2009, 22:23
Ei siis voi kempittää?

Rytö
08.04.2009, 22:25
Ei siis voi kempittää?
Eikös nuo käy vaihtaa eestä taaksekkin,kitka ees ja avonainen taas...?

härdelli
08.04.2009, 22:27
Niin, en tiedä. En ole perehtyny hoojiin aksuloihin. Kai niistä joku jotain tietää.

IironSika
08.04.2009, 22:30
Käy suoraan päikseen. Eli kitkamurikka eteen ja etumurikkaan sähköliimaa ja asennus taakse.

härdelli
08.04.2009, 22:34
Hyvä Hyvä ja kiitos yksiselitteisestä vastauksesta. Mukava pohtia taivasalla noita juttuja ja pimeäkin saattaa yllättää. On toistaiseksi pohjolan talli pikkisen karu:D

Repro
08.04.2009, 23:18
No eikös sen kitkankin voi kempittää jos nyt välttämättä haluaa tasauspyörästön tuhota?
Varmaan jostai löytys "pikkuvikaisia" tasauspyörästöjäkin?

Rytö
08.04.2009, 23:21
No eikös sen kitkankin voi kempittää jos nyt välttämättä haluaa tasauspyörästön tuhota?
Varmaan jostai löytys "pikkuvikaisia" tasauspyörästöjäkin?

Tai sitten voihan sinne avoimeen lykätä tommosen "riksrakspoks"-tyyppisen lukon,aussien tai quik-lokin...:D

härdelli
09.04.2009, 04:43
Nyt tehdään tosi halvalla:D En raaski ostaa edes sivuikkunaa vänkärille saati sit joitain tehdasvalmisteisia lukkoja.

Skaleton
09.04.2009, 12:16
Nyt tehdään tosi halvalla:D En raaski ostaa edes sivuikkunaa vänkärille saati sit joitain tehdasvalmisteisia lukkoja.

Jos perä on puolikevennetty niin tässä halpa vinkki

Tyhjennä perä (siis edestä taakse siirtyvä kitkaton) pienimmistä rattaista, niistä tasausrattaista siis ja tapeista sun muista ja tee vastapalat vetareiden rattaille sopivista teräslevykiekoista ja hampaankokoisista jätepaloista. Sitten pakkaat väliinjäävän tilan teräslevykiekkoja täyteen ja hitsaat sen verran lujaan ulkokehältä kiinni ettei irtoa toisistaan. Älä hitsaa mihinkään tojota-merkkiseen rautaan niin saat laikattua sen sitten irti ja perä säilyy ehjänä kun haluatkin vaihtaa sinne kalliita lukkolaitteita tai katkenneen vetoaksulin ehjään. Eli tää on sellanen irrallinen osa joka vaan lukittee vetarirattaat sopivasti toisiinsa, pieni välyskin saa olla, se ei haittaa. Joskus aikana ennen evoluution alkua tuli tämmönen tehtyä Bj:n perään ja hyvin on kestäny. Toki tehot on olleet pienet mutta vääntöä kohtalaisesti kun kokonaisvälitys on yli 300

härdelli
10.04.2009, 05:50
Mikäköhän öljy olisi käypästä toyotan kitkalukolle, pikasementtikö? Sisällä on nyt mitälie lsd öljyä, eikä tunnu pitävän. Jousi tiukattu niin kireelle ku mahdollista. Ajan puutteen vuoksi jäi tuo kitka vielä taakse...