PDA

View Full Version : sekasikiö pajero


natoli
05.04.2009, 16:29
miltä kuullostaa kokeneempien korvaan 1 koppanen pätkä pajero volvon b19 koneella? vissiin vain kone volvosta, noin 100 hv...

vähän yrittäny jos tollasen raahais pihaan?

khonkonen
05.04.2009, 17:07
Vanhemmasta ja kokeneemmasta en tiedä, mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että miksi? Ei ainakaan mun tietääkseni pajeroa puhdin puute vaivaa ni miksi ihmeessä siihen pitäs volvon kone sekottaa. Tietenkin jos tykkää niin makuasioista ei voi kiistellä.

sisua45
05.04.2009, 17:38
Voi olla maastossa vähän nuhainen alakierroksilla, tien päällä varmaan bensa maittaa. :) Onkohan siitä mennyt kansi, kun on volvolainen pantu keulalle?

natoli
05.04.2009, 17:41
en tiiä entisestä koneesta... ei ainakaan olis d-veroja , kun tarttee noita mukuloita kuskata hoitoon ja pois...
sillä menis toi nelipaikkanen ihan ok...

natoli
05.04.2009, 17:42
ja joskus neuvottu et elä aja kovaa aja kierroksilla...

kaistapää
05.04.2009, 17:43
kuulostaa kyllä aika erikoiselta et on patskuun laitettu b19.mutta jos siihen on sovitettu b19 niin sit on helppo etsiä sitä voimaa kun volvon lohkot on aika pitkälti kelpoisia vaihtaa keskenään ilman isompia sovituksia.esin b21et mosaa saa nykyisin jo todella halvalla.vakiona 155hv mutta tottelee pieniä mausteita ihan kivasti.

onko kone pystyssä vai vinossa?=vinokone

kyllä ne ainakin kestää ihan tolkuttomia...oma kesä kulkine just sillä b21et koneella,mittarissa 390tkm josta viimeiset 30tkm ajettu n.300-350hv tehoilla eikä ole auottu kun kannetiivisteeseen asti eikä vieläkään tarvetta syventyä enempää muutenkuin tehojen toivossa.

natoli
05.04.2009, 20:17
oletettavasti on pysty kone, kun on tuo b19, muistaakseni sataset koneet on vasta vinokoneita... oishan kaverilla tohon jopa viri palikoita, mut nuo jokkis moottorit ja viriosat ei taho olla oikein katukäyttöön "järkeviä"...

Arska
05.04.2009, 20:25
oletettavasti on pysty kone, kun on tuo b19, muistaakseni sataset koneet on vasta vinokoneita... oishan kaverilla tohon jopa viri palikoita, mut nuo jokkis moottorit ja viriosat ei taho olla oikein katukäyttöön "järkeviä"...

b19 on vinokone, kuten myös b200, b21, b23 ja b230.

natoli
05.04.2009, 20:28
no niin, 4 tunnin yö unet ja hyvä muistini petti...

jph-74
05.04.2009, 22:07
tälläinenko? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2441648

meidän papalla oli tuommoinen volvo moottorinen pajero (voi olla jopa just tämä myynnissä oleva, jos näkis takavalot nii tietäsin heti kun en rekkaria muista), sen mitä lainaan/koeajoon sain nii tuntui voimaa olevan ihan riittävästi ja hyvin jaksoi jopa tielläkin kulkea

natoli
06.04.2009, 06:34
juurikin tuo edellä mainittu pajero...

Racingrabbit
06.04.2009, 07:22
Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td.

Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule.
Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen.
Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta.

Rekisteröimätön
06.04.2009, 17:57
Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td.

Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule.
Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen.
Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta.

Tosin silloin 80-luvulla kun tuo moottori tuli, se oli moderneimpa ja henkilöautomaisimpia dieseleitä aikanaan. Kansi nyt ei ole niin kallis. Sen sijaan tuossa toisesta topikista kun voit lukea vaikka tojotan turbo koneiden ongelmia, se se vasta kallista onkin, kuten HJ61:n kone. Ja Pajeron kansi menee juurikin n. kerran per 400tkm. Kestävyys toki parani sitten tuosta 2,3:esta, uudempiin malleihin.

Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita. :)

Rekisteröimätön
06.04.2009, 18:09
tälläinenko? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2441648

meidän papalla oli tuommoinen volvo moottorinen pajero (voi olla jopa just tämä myynnissä oleva, jos näkis takavalot nii tietäsin heti kun en rekkaria muista), sen mitä lainaan/koeajoon sain nii tuntui voimaa olevan ihan riittävästi ja hyvin jaksoi jopa tielläkin kulkea

onko tuo kaasarin vaihto tehty tämän jälkeen? SU vaihettu johonkin pystymalliin? --> koneen käyttäytyminen muuttuu aika radikaalisti eikä aina parempaan suuntaan.

natoli
06.04.2009, 18:59
en tiiä millon lienee vaihdettu tuo kaasari... oottelen lisä kuvia ja tietoja...

Jappi
06.04.2009, 21:40
Tosin silloin 80-luvulla kun tuo moottori tuli, se oli moderneimpa ja henkilöautomaisimpia dieseleitä aikanaan. Kansi nyt ei ole niin kallis. Sen sijaan tuossa toisesta topikista kun voit lukea vaikka tojotan turbo koneiden ongelmia, se se vasta kallista onkin, kuten HJ61:n kone. Ja Pajeron kansi menee juurikin n. kerran per 400tkm. Kestävyys toki parani sitten tuosta 2,3:esta, uudempiin malleihin.

Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita. :)

Saisivat vielä joskus lootatkin kestämään...

Rekisteröimätön
08.04.2009, 03:36
Saisivat vielä joskus lootatkin kestämään...

No se vanha Galant loota oli vähän löysähkö silloin 80-luvun alkupuolen malleissa.

Mutta kun uudempiin tullaan niin lootat kestävät oikealla käytöllä hyvini. Tänäkin vuonna juuri tuli vahvistuksia Pajeron lootaan, kun konettakin vahvistettiin ja päivitettiin kestämään enempi tehoa.

Eikös se "Canter" pohjainen laatikko tullut 90-luvun vaihteessa. Toisekseen, kyllä Toyotastakin lootan saa ihan yhtä helposti rikki väärällä käytöllä. :)

Offipiru
08.04.2009, 12:28
Eikös se "Canter" pohjainen laatikko tullut 90-luvun vaihteessa. Toisekseen, kyllä Toyotastakin lootan saa ihan yhtä helposti rikki väärällä käytöllä. :)

Kaverilla ainaki kesti pari vuotta ihan maksimirääkkiä 2,5 turpo tolla vahvemmalla lootalla, turpo siitä vissiin porsi kerran, kai ihan vaan vanhuuttaan. Vieläki taitaa kyseinen paketti olla liikenteessä tai ainaki metässä.
Laatikko on ainaki saanu sika kokomassallatempastua vaihtoa eikä ollu moksiskaa, itte pari pikkuketrakkia hajottaneena tottunu vaihtaa jo aika maltillisesti :D

Jappi
08.04.2009, 22:00
L200 -01,sadan tonnin välein viimeistään loota palasina.Onko sitten vahvempi vai ei mutta jojotan lootat on ajettu yli puolen millin aukomatta.

Eikä mitään metsäpossutusta vaan ihan normaalia konekuskin arkiajoa,lunta,jäätä ja pakkassäätä...Säiliön+huoltokärryn kuljetus raskainta ajoa.

Pelottavinta,ettei todellakaan voi aavistaa mikä sieltä pettää,tasaisen heikko esitys...

Nyt Rangerit samassa käytössä,taitaa tulla laatikon kesto maksettua polttoainekuluina moninkerroin...

Rekisteröimätön
09.04.2009, 02:14
L200:een vahvistettu loota eikai tullut samaan aikaan kuin Pajeroon. Vasta uudempaan L200:een tais tullla reilusti vahvempi.

sisua45
09.04.2009, 23:10
Canterin laatikko tuli vissiin Intercooler malleihin? Ittellä 1986, kakkonen raksuu. :rolleyes:

Rekisteröimätön
09.04.2009, 23:55
Canterin laatikko tuli vissiin Intercooler malleihin? Ittellä 1986, kakkonen raksuu. :rolleyes:

Niin Pajeron tapauksessa. Mutta eikö L200:een vasta selvästi myöhemmin ? Käsittääkseni näin.

tp
10.04.2009, 07:30
Onko noista laatikoista kellään tarkempaa tietoa kun tuli hankittua vm. 92 2.5 TD Pajero joka on vanhakoppanen,takana lehtijouset ja ilman cooleria,joku neekeri malli vissiin,kyljessä lukee Shogun?

Mikähän laatikko tuossa mahtaa olla?

Terv. Toni

jamppa.w
10.04.2009, 07:40
Onko noista laatikoista kellään tarkempaa tietoa kun tuli hankittua vm. 92 2.5 TD Pajero joka on vanhakoppanen,takana lehtijouset ja ilman cooleria,joku neekeri malli vissiin,kyljessä lukee Shogun?

Mikähän laatikko tuossa mahtaa olla?

Terv. Toni

mitä vahakoppanen -92 lehtijousilla, ilman cooleria.

minä luulin että -91 olis ollu viimenen vanhakoppanen, ja sekin kierteillä. se on varmaan joku erikois malli.

tarkan laatikonmallin saat selville kun avaat konepellin ja katsot tyyppikilvestä.

tp
10.04.2009, 07:42
Varmaan joku ylivuotinen yksilö...

Onko tietoo mikä sen uudemman laatikon tyyppi on?

jamppa.w
10.04.2009, 07:52
on tietoo jos jaksais kävellä ulos kattoon. jos en nyt ihan väärin muista niin olisko se ollu KM jotain.