View Full Version : Sähkö ongelmia hdj 80 kanssa
Rekisteröimätön
04.04.2009, 09:27
Moro.
Osaiskohan joku auttaa mua. mulla katos autosta kaikki parkit ja ajovalot eikä vikaan apua tunnu löytyvän mistään. releet toimii muuten ok mutta main releen ohjaus napoihin tulee molempii virta. toiseen jatkuva 12v ja toiseen tulee 12v ku kääntää valot päälle.mistä moinen vois johtua. ja eilen sit palo parkitkin. oon kattonu kaikki sulakkeet mitkä olen löytänyt (3 rasiaa) läpi eikä yhtään palanutta sulaketta oo tullu vastaan. tosin en ole kyllä löytänyt edes mistään ns. main sulaketta missä parkit olis. alkaa olla auton kans vitutus käyrä hyvässä nousussa.
Moro.
Osaiskohan joku auttaa mua. mulla katos autosta kaikki parkit ja ajovalot eikä vikaan apua tunnu löytyvän mistään. releet toimii muuten ok mutta main releen ohjaus napoihin tulee molempii virta. toiseen jatkuva 12v ja toiseen tulee 12v ku kääntää valot päälle.mistä moinen vois johtua. ja eilen sit palo parkitkin. oon kattonu kaikki sulakkeet mitkä olen löytänyt (3 rasiaa) läpi eikä yhtään palanutta sulaketta oo tullu vastaan. tosin en ole kyllä löytänyt edes mistään ns. main sulaketta missä parkit olis. alkaa olla auton kans vitutus käyrä hyvässä nousussa.
Taitaa vaan olla niin että sulla on ne releet palananut mitkä on siellä konehuoneen puolella.Siis ne jotka on siellä rasiassa auton vasemmalla puolella lokarin päällä.Mulla oli aikoinaan sama vika ja vaihtamalla releet asia korjaantui.Oletko varma että rele naksuu kun laitat virrat pääle ja pois??
Rekisteröimätön
04.04.2009, 20:39
Tuttu juttu, vika on siinä releessä, muistaakseni Main dimmer relay, tai jotakin sinnepäin.
Pystyt testaamaan jutun hyppylangalla jos asiantuntemus riittää, nappaat releen irti ja johdon pätkällä yhdistys 12 volttia siihen napaan jolle releen pitäisi kytkeä virta.
Muistaakseni napa nro 30 on ajovaloille.
Multa löytyy niitä releitä pari kpl mutten voi mennä nyt tarkistamaan, kun vauva nukkuu niitten vieressä.
Mulle voi soittaa huomenna 044-5042885 jos tarvii selvennystä.
Marcus78
04.04.2009, 22:23
Kannattaa ostaa juur jostain kaverin kautta, ettei käy niinkun mun ukkolle, että meni hakemaan tommosia releitä omaan 80:seen tojota liikkeestä ja tuli takas LC 120:llä! Mun mielestä aika h*lvetin kallis rele!!! :D
Rekisteröimätön
05.04.2009, 07:21
Huomenta. Rele on tosiaankin Dimmer relay. Ja mulla on niitä 2 ehjää tossa.
HDJ on vaihtunut KDJ 95: seen joten en tarvii noita releitä.
Niin, ja sen takia niitä on kertynyt, kun vaihdoin "palaneen" releen 2 kertaa ennenkuin todellinen vika selvisi, ja se oli
semmonen ettei mainittu rele saanut kunnolla kontaktia pesäänsä.
Vika tuli sitten korjattua antamalla liittimille vähän pihtiä. Joten tarkista toikin, ennen kuin aletaan tekemään relekauppaa.
Lupaan "aseveliystävällisen hinnoittelun.
Muistaakseni Toyota osaa pyytää mokomista mokkuloista rahaa, vaikkei ihan 120:seen niitä vaihtaisikaan.
Rekisteröimätön
06.04.2009, 07:42
Releet tuli tarkistettua ja testattua ensimmäisenä ja molemmat oli kunnossa mut sen pääreleen ohjausvirrassa oli häikkä. molempiin napoihin tulee 12v. ja sit noitten parkkien kanssa ilmeni et jostain syystä virta ei tuu edes parkkien sulakkeille asti, onkohan noille parkeille mahdollisesti jossain oma rele?