View Full Version : Porttaali patikka evo II (Ens savut Om606:sta)
Eihän sitä kovin kauaa malttanu olla iliman leikkiautua, helemikuusa tuli haettua tommonen. Sitte piti olla reilu kuukausi saikulla ja sitte ku pääs vauhtiin niin sai muutamasa päiväsä näkyvääki aikaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25185
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25186
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25187
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25188
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25189
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25190
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25192
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25193
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25194
Ai kun on hyvännäköstä!
Jotain peltitöitä on ennenkin tehty..
La tuskaa
29.03.2009, 07:51
Onkohan tuo raahesta lähtöisin toi pirssi?? Tutun näköinen kampe.
kuningaskulkuri
29.03.2009, 08:52
Tämä ehti käydä ainakin Vantaalla minulla olemassa hetken aikaa. Ostin sen aikanaan Kotkasta. Kauaa en ajanut koko keksinnöllä. Leimasin ja vaihdoin kampiakselin takapään stefan siihen. Mukava nähdä millaiseksi tämä muokkaantuu...
Raahesta tuli haettua. Autosta ois tarkotus tehä Patrolliksi kevyt eli yritettään välttää ylimääräsiä virityksiä vaikka ei tuosta taia mahottimia saaha pois ku alusta ja renkaat painaa minkä painaa.
Jarrut ja vanteet ois valmiina
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25242
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25239
Pientä tilipehööriä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25240
Ovet matalammaksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25377
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25378
Ja takakylen ylälaiat uusiki, mukava korjata ku aikasemminki oli rapattu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25379
Noniin tulihan tämä projekti näkyville kun tarpeeks odotti.
Jotenkin oli arvattavissa tulevaa ja jatkoakin seurataan kun on taas etenevä laitos valmistumassa.
kyllä pääsi "pulitzai" hyvään kotiin! Äijältä luonnistuu...
Korista ois hitsaus hommat valamiit paitsi kuskin oven aattelin ehtiä parempi kuntosen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25720
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=25719
Saumat kiertelin pensselin ja sinkkisprayn kans ympäri, sitte korikittiä ja loput maalit uunisa pintaan.
Hienot on tilat rakennella..asiallista jälkeä ja tosi reippaan oloiset apurit.... :)
Tiesithän ettei pakkeli välttämättä pysy sinkkisprayn päällä? Mulla lähti kerran pakkelit irti, ja taisi jossain purkissa lukeakin siitä.
Mutta hienoa jälkeä pukkaa, aika monta neliötä on mennyt jo peltiä. :)
Hyvalta nayttaa ja siistissa tallissa on varmasti mukava rakennella:)
korikitti ei ole pakkelia
Tiesithän ettei pakkeli välttämättä pysy sinkkisprayn päällä? Mulla lähti kerran pakkelit irti, ja taisi jossain purkissa lukeakin siitä.
Mutta hienoa jälkeä pukkaa, aika monta neliötä on mennyt jo peltiä. :)
Eiks tolle sinkille oo omat pakkelit, tosin tähän autoon ei pakkelia laiteta. Runko pittää ottaa seuraavaksi käsittellyyn, etujousen riipukkeet takapäähän ja takajouset siirretään rungon kylkeen ja runkoa kavennetaan että passaa jouset volvon kiinnikkeisiin, revolverit, peräntuet..... Aattelin olla erinlainen nuori enkä täsä vaiheesa ainakaan laita kierteitä, näkkyy tuota lehtijousillaki pääsevän:) Tiiä vaikka Juukaan pääsis testaan jos renkaat mennee tulukista läpi.
Aattelin olla erinlainen nuori
Jatka linjaa ja laita kuplan kone :D
JulmaJii
03.04.2009, 22:00
Sanattomaksi kai tässä menee ku tollasta työn jälkeä kattelee. ERITTÄIN asiallista, ei voi muuta sanoa.
Lauantai meni Paratiisioffin seurasa ja sunnuntaina oli vähä mutaki remppaa mutta jotaki sain kuiteski tehtyä eli rungon purettua melekeen puhtaaksi osista.
Etujousen paikat ois siirretty ja takarunko oikastu palakilla, takajouset tullee rungon sisäsyrjään kiinni. Takajousiin tullee 100mm korkeussäätövara.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=26474
Rausku4x4
07.04.2009, 23:59
Hyvän näköstä rojektia! Paljonko painaa muuten tommonen patrullin tyhjä runko?
En tiiä palijoko painas, emännän kans kahestaan jaksaa helposti pyöräyttää ylösalasin ja koria ollaan nosteltu kans. Tosa ois viimesimmät kuva pullistelujen jälkeen. Takarunkoon piti pikku mutkat tehä niin istuu korinmuotoihin ja etupäänpellikki koeistutuksesa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=26629
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=26630
ei onneks yhtään käy sun tallitiloja kateeks ku joutuu itte värkkää porttaaleja pohjolan tallissa :) millä osilla rakensit nuo levyjarrut aksuloihin ja käykö niitten päälle 15" vanteet?
Jarrulevyt on Toyota kzj95, Patrollin satulat ja vaatii 16" vanteen ja seki on tosi lähellä. Oska80 kans värkättiin ensimmäiset tommoset levyjarrut -06. Sielähä se ex Patrolli on teiän kylällä työsuhe autona. Nuista jarruista löytyy jotaki kuvia rohoviilista
Ei tähän hättään ainakkaan, pittää myöhemmin kahtua tarviiko tekniikkaa päivittää. Löytys vaan jostaki ne hittaammat perät. Ois mulla kyllä se 1:4 jakolaatikkko projektiki, hammasrattaat vaan uupuu.
Pientä päivitystä eli runkoki ois kohta iskarin korvia vailla valmis, jos malttas oottaa iskarit ja renkaat niin näkis tarviiko runkua vielä palijo muokata.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=28842
Pikkasen offtopikkia mutta...
Onkos se tuommonen nosturi mikä tullee sinne Mikan puolellekki? Oli puhetta tuossa jostain tekeleestä...
Jaa empä tiiä asiasta. Työt hidastaa harrastuksia ja tahtoo muutenki olla kesänkorvilla kaikenlaista muuta hommaa.
Pientä edistystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=31081
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=31082
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=31083
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=31084
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=31085
Rausku4x4
25.05.2009, 00:08
Miksi spoa taka-akselille ja ei spoa etu akselille?
katoppa missä taka jouset on kiinni
Ootko raideleveyttä mitannut?
tapsa4x4
25.05.2009, 21:48
201-210cm suunnilleen.
Etupääsä ei jouset sovi rungon kylkeen kummallekkaan puolelle ja lyhkäsemmät jouset jää renkaittein ulkolinjan sisäpuolelle jne. Takajouset taas ois jääny vähä törröttää enempi näkösälle niin laiton ne sitte tolleen. Autosta ei oo tarkotus tehä mittään korkeus hirmua ja muutenki painopiste yritettään pittää alhaalla. Raideleveys tuli käytyä mitattua ja oli 1610mm ja vanteitten ulkolaidasta 1940mm.
Miksi spoa taka-akselille ja ei spoa etu akselille?
Ja noinhan se on volvossa alunperinki.
Miksi ei vaikka kierrejousia? :)
Kyl siihen vielä joskus saattaa kierrejouset tulla ku löytää mieluiset tukivarret ja kynäjouset. Rangen takavarret ois ollu varastosa. Kokkeillaan tälleen nyt ensin jos sais tälle kessää ajokuntoon.
Tulee hirmu vääntö takajousiin nytten. Onko muut tehny porttaali soaa? Kestääkö lehdet? Onko moottoria jo kiusattu?
Miten kuvissa näyttää ettei takana olis lainkaan riipukkeita?
Tai sit vaan asennus kesen.
Kyl sinne tullee semmoset tuet ettei pitäs jousten kärsiä pahasti ja on riipukkeet paikollaan kuvisa.
Laitakko oman moottorin takaisin ahdettuna vai mitä voimanpesää suunnitteilla?
Joo omamoottori itekyhätyllä ahtimella, vesimetanooliruiskulla, turbon vauhtipyörä ja imu+pakosarja, pumpusta otettu ylimääräset rajottimet pois jne...
onko aijempaa käyttö kokemusta tuosta vesimetanoli ruiskusta? mitä mieltä olet saavutetusta hyödystä? olen kauan haaveillut samasta systeemistä mutta en vaan ole raaskinut/malttanut vielä ostaa/rakentaa.
Kyl se entisesä autosa anto vähä lisä höökiäki ja jähytys siinä on etusijalla ku cooleri ei mahottimia jähyttele tuola maastosa. Nykyseen aattelin laittaa vaan pikkusen coolerin romusiiviläksi välliin ja sitte ku tarvii niin ruikkii jähykettä.
Renkaitten sovitusta, taitaa joutua laittaan naisjoukkueella suunnistuskissoihin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=32186
alkaa pulitsai näyttään aika pornolta noilla renkailla !!!
Onkos nuo nyt ne nelineloset??
onko tuo vesimetanoli ruiskutus itse tehty vai joku valmis paketti? jos mahdollista niin pistä tietoja pumpusta.
Rekisteröimätön
07.06.2009, 14:18
Minkä kokoset no renkaat on ku näyttää nii julmetun isolta :O
Minkä kokoset no renkaat on ku näyttää nii julmetun isolta :O
Taitaapa olla 44:set.Pittääpä käyä paikanpäällä kahtomasa ku ohi ajelee.Omat rattaat näyttää meleko säälittäviltä nuitten rinnalla....
Tuliko tuo moottori/kori alkuperäiseen paikkaansa kun näyttää jäävän runkoaisoja melko paljon näkyville?
Vesiruisku on coolingmist merkiltään. Moottori ja koppa on omilla paikollaan, syyläri siirtyy ehkä vähä edemmäs. Jakolaatikolle piti tehä pieni lisäpatti pohjaan ettei ala kolokuttelleen kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=32622
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=32688
onpa iisot renkaat kyl, johan se kelluu noilla vaikka järvessä.
tapsa4x4
12.06.2009, 22:23
Mistäs tollasia vesi ruuttia saa ostaa?? mikäs idea tolla kaasuläpällä on??vaparin syöttöpumppuko???
On se muhkeen näköinen peli noilla renkailla... :D
Oletko jo ehtinyt mittailemaan renkaan kääntymiskulmia, ennenkuin ottaa runkoon kiinni?
Osais vaan hakea jonkinlaista kompromissia noihin omiin projekteihin... :)
Samsonite
12.06.2009, 22:31
No just samat tuli mieleen ku tapsalla tuosta kaasuläpästä?
Vaparinpumppu, säilyy ns tyhyjäkäynti väännöt, tuolta ostin ruutan aikanaan http://www.katuauto.fi/product_info.php?cPath=77_78&products_id=266
Mitähän tapahtus jos syöttäs nitrometanooli seosta:D
Vähä joutuu ohojausta rajottaan vaan ei onneksi palijua.
Offipiru
12.06.2009, 23:08
Mitähän tapahtus jos syöttäs nitrometanooli seosta:D
Saat varmaakin oman sputnikin :D Tai ainaki jotai pettää komean kajauksen saattelemana, epäilisin :D :D
Mitähän tapahtus jos syöttäs nitrometanooli seosta:D
pirtulla ainakin 5.9cummins sutii jo ihan eri lailla :D:D
Rausku4x4
13.06.2009, 11:42
Eli pystytäänkö tällä suihku järjestelmällä poistamaan/helpottamaan sitä ongelmaa kun pakosarjantiivisteet ei kestä?
Pinnat suoriksi ja ehjiksi, metallivahvikkeinen tai kuparitiivisteet ja pakopaineet kuntoon niin luulis kestävän. Ahtopaineita on turha nostella yli 1.5bar patrollin omilla pumpuilla.
Samsonite
14.06.2009, 10:16
Miulla rupes pakotiiviste pitämään ku laitto "hiukan" pakoputkimömmöä tiivisteen molemmin puolin.:)
metallivahvikkeinen tai kuparitiivisteet
Mistäs näitä saapi ostella?
Jostaki tarvikeliikkeestä luulis löytyvän, mulla saattas olla tarvikenumero tallesa. Kuparitiivisteet joutuu leikkeleen pellistä.
Ite tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä SD33T:n metallivahvikkeiset tiivisteet pariinkin kertaan.
Tiivisteet löytyy ihan Koivusen varaosakirjasta ja noi sopii myös SD33:n kanteen. Hintaa on n. 15 - 16€.
Ei noikaan tuppaa kestää, jos ahtopaineita on yli 1.2bar vakioturbolla ja -pakosarjalla.
Ite meinaan seuraavalla kerralla laittaa uudet kuparimutterit, kun kaikki muut konstit on jo kokeiltu.
Piirtelin tuossa talvella AutoCadillä kuvan yhtenäisestä imu&pakosarjan laipasta (tuubipakosarjaa varten),
joten sen mukaan vois vaikka vesileikkurilla leikata paksusta kuparipellistä myös tiivisteitä.
On vaan kaikki vielä vaiheessa muiden hommien takia...
Jos jollain on suhteita edulliseen vesileikkaamoon, niin tiivisteille (+laipoille) olis varmaan enemmänkin menekkiä.
perse arska
18.06.2009, 21:27
toivottavasti saat tukivarret sopimaan . hyvät jussit!
tapsa4x4
18.06.2009, 21:33
Ei noikaan tuppaa kestää, jos ahtopaineita on yli 1.2bar vakioturbolla ja -pakosarjalla.
Ite meinaan seuraavalla kerralla laittaa uudet kuparimutterit, kun kaikki muut konstit on jo kokeiltu.
Käyttö patrollissa vakio turpo ja ahdot 1.5bar ja 20tkm tiiviste kesti ilman ongelmia,isompi holsetin ahdin ja ahdot edelleekin 1.5bar 40tkm ajettu ja ei ongelmia vakio turbon tiivisteellä.
toisessa patrollissa switseri s2 ahdin ja vaparin tiiviste 2bar max ahdot 10tkm ajoin eikä mitään ongelmaa,nyt turbon tiiviste ja teetetty paten oma ahdin ja ahdot 1.6bar ja hyvin on tähän asti pitänyt.
Tukivarret näyttäs passaavan mainiosti, laitan ne sitte joskus ku kyllästyn lehtijousiin.
Niittimuttereita parlokin kiinnitykseen ja on nuita tullu muutenki niittailtua pitkin hyttiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33374
Pikku venytyksiä että näkkee suunnilleenkaan että soppiiko rattaat olemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33375
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33377
Syylärille tuli tehtyä tommonen käännettävä/irrotettava teline ja saahan siihen konepellinki lukittua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33376
ai sdana ku näyttää hyvältä! Onko väri jo keksitty?
Reinorangea pintaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33571
Iskarikki tuli vihon ja viimein
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33570
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33569
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33572
Ja etteen tuli tehtyä revolveririipukkeet ( laitetaan vielä rasvanippoja lissää), traction baarit vielä uupuu mutta taakse tullee tueksi gr patrollin alatuet ja jatkan niistä sitte kierrejousitukseen jos tarvetta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33568
Todella asiallisen näköset noi revolveririipukkeet. En oo kyllä ennen nähny tollasia mutta näppärältä vaikuttaa. Muutenkin hienoa jälkeä!
_hornet_
29.06.2009, 20:41
juu tuonhan kehtaa vaikka näyttelyyn viiä... meidän porttaali projektista ei paljo kehtaa kuvia laitella mutta jospa sitä loppu kesästä päästäs porukalla testaamaan shitbulleja :)
sehän on juukaan mennesä valamis....
No nii, naimatouhuista selvitty. Tännään sen verran kerkes talliin että sain kuskin oven hitsattua ja ristitappiperäkki tuli matkiksesa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33973
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=33974
Kori maalattu, huommena(tännään) ois rungon vuoro.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=34132
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=34133
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=34134
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=34135
Ja runkoki maalattuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=34154
sit alkaakin kasailu ? on siinäkin viel puuhaa :) ja todella hyvännäköistä jälkee tää innostaa kyllä omaakin projektii :cool:
Asiallista työnjälkeä! Siitä saisi moni ottaa opiksi. :eek:
Hyvin ollu suunnitelmat valmiina peltitöiden suhteen?
No nyt on kori jo oikeen rungosa virallisesti kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=34613
Arska-tehtaalta
05.07.2009, 16:33
Ompas parlokki passelin kokone noille renksuille.
Mahtuuko joustaan sisäänpäin renkaat linkussa, vai hämääkö toi kuvakulma?
Pitäs sopia renkaitten kääntyyn, vähä hippoo iskarin kylkeä rattaat linkusa sissäänjoustosa.
Lämppärin huolto, tuonne iliman tulopuolelle piti tehä uus kaulus ettei heti oo lämppäri roskia täynnä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35338
Sisälle ei sitte laiteta mittään ylimäärästä, muutama katkasija, merkkivaloja ja lämpömittari lisäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35339
Jarruputkejaki on uusittu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35340
Turbon kompurakotelo sorvattu 46.5mm siivelle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35341
Ja akselit takas kassaan 7.55 välityksillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35342
Cental73
14.07.2009, 11:05
notta ristus minkälainen peli :)
Kyllä Patrollikin voi näemmä hyvältä näyttää. Eturiipukkeita en ihan tajua, (ei mitenkään ainutkertaista) mutta loistavaa jälkee oot saanu aikaseks.
Jokos tässä mahtuu jerrykannu perämurikan alle?
räyhäracing
14.07.2009, 20:40
Eikös tota revolveri tsysteemiä ole käytetty mm hondan crf enskas/crossis?
Tosa ois revolverista
http://www.youtube.com/watch?v=js3MzN0oIo0
Simpukkaan painelähdöt tehtynä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35954
Turbo kasattuna ja paikallaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35955
Ja parlokit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=35956
Monen näköstä näpräilyä jälellä mutta eiköhän tällä tälle vuotta tyypit oteta.
Olikohan reilu puolimetriä murikan alla, palijoko lie jerrykannu?
Daddy's Toy
26.07.2009, 22:30
Näyttää ihan ammattilais touhulta omiin räpellyksiin verrattuna.
Todella hienoa jälkeä:)
Sähköjä vähä laitella ja löpötankkia ootellaan vieläki, sitte vois koe savut/ajot ottaa. Vielä ois monenlaista putken vääntyä ja maalihommia jälellä että ois kohtuu valmis.
Uudet jakkarat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=37611
Akseliston putki/letkutuksia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=37612
Lisäsylinterin osia ohojaukseen, 50mm mäntä ja 20mm varsi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=37613
Rekisteröimätön
22.08.2009, 17:52
etkös laita SOA:ta
Alkaa oleen aika täydellinen.. Vieläkö vaihat nuo shitbullit pois ja laitat kierre alustan. ;)
Alkaa oleen aika täydellinen.. Vieläkö vaihat nuo shitbullit pois ja laitat kierre alustan. ;)
Samaa mieltä, mutta mulle kyllä kelpais nuo bitbullit ja kierrelatitkin kun kerran näyttää joustavan ihan riittämiin noillakin. Kerrankin on kunnollisen kokoset kumit (kai 44x19.50") eikä jotai 37":t.
http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Kyllä se kierrealusta itelläki kummittellee mielesä mutta pittää tämä kokkeilla ensin että miten kestää. Takapäästä saa sunnilleen kaikki lehtijousirojut pulttaamalla pois ja jemmasa on rangen ja gr patrollin tukivarret. Niin onhan tuosa taka-akselilla soa :D
Rekisteröimätön
23.08.2009, 16:25
kuinkas hyvin tuo rengas kääntyy
ihan kipeen hieno laite..
kuinkas hyvin tuo rengas kääntyy
Kääntyy kait ja syyläri kans. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=38292
Kääntyy kait ja syyläri kans. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=38292
WTF?????!!
Kumikameli
24.08.2009, 08:15
Kyllä on siistin ja asiallisen näköinen projekti, työtilatkin on kuin jostain tv sarjasta on niin puhdasta:)
Täähän sattu lähtee käyntiinki, nyt on vähä keviämpi siirrellä. Etukardaanin joutu ottaan pois ku loppu liusta liike vara.
http://www.youtube.com/watch?v=8ximGZxHwWY
Kyllä nätisti korskahtelee. Eipähän tarvii mettässä Offia käyttää... :D
Teitkö tuon Downpipen ihan Bilteman pokkarilla? :D
Jos tuota pakoputken pätkää meinaat niin se on 2.5" rosteri anakondaa misä on päällä pyrojackkia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=39613
Siihen se istu pohjasta kiinni ja Tojotalla piti vintturoia ylös.
wr-range
06.09.2009, 17:42
Jos tuota pakoputken pätkää meinaat niin se on 2.5" rosteri anakondaa misä on päällä pyrojackkia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=39613
Siihen se istu pohjasta kiinni ja Tojotalla piti vintturoia ylös.
näytää tutulta paikalta, ei sentään kaatunut
taitaa bitbullit vaatia leikkausta.
Hieno projekti seurata!
Minkä kokoset on noi vetopisteen silmukat edessä (jenka/silmukka). M20 lenksua kattelin ja ikh speksin mukaan vetolujuus olisi (vain) 1200kg, tosin nosto hommissa on vissiin varmuuskerrointa? (5*1200)?
Tietääkö nosturin kuljettajat?
TEMÄHIK
Hieno projekti seurata!
Minkä kokoset on noi vetopisteen silmukat edessä (jenka/silmukka). M20 lenksua kattelin ja ikh speksin mukaan vetolujuus olisi (vain) 1200kg, tosin nosto hommissa on vissiin varmuuskerrointa? (5*1200)?
Tietääkö nosturin kuljettajat?
TEMÄHIK
Kyllä ne kestää ainakin ton mun tonnin keijun nypätä /pylpyrällä vinssata M20 kierteellä mullakin. On siisti peli jälleen tulossa
Hieno projekti seurata!
Minkä kokoset on noi vetopisteen silmukat edessä (jenka/silmukka). M20 lenksua kattelin ja ikh speksin mukaan vetolujuus olisi (vain) 1200kg, tosin nosto hommissa on vissiin varmuuskerrointa? (5*1200)?
Tietääkö nosturin kuljettajat?
TEMÄHIK
tuolta selviää
http://www.carlstahl.fi/pdf/pilkottu/sakkelit.pdf
:( katos kun en lukenut taarpeeksi tarkasti niin tuli väärää tietoa . jenkalenkkejä ei paljon muut kuin ilmastointimiehet käytä ja niiden koneet on yleensä aikas keveitä nostella. epäilen että lenkit on reilusti yli 6 tonnia kestävät
Rekisteröimätön
09.09.2009, 20:30
KANSA TAHTOO K U V I A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Perän pönkät tullu laitettua paikalleen. Turbon kompurasiipi piti vaihtaa pienempään ku ei jaksanu herätä kunnolla, nyt nostaa kohtuudella paineet. Orkkis sähköjohtoista jäi murto-osa jälelle ku tuli riisuttua ylimääräset toiminnot pois. Lukot toimii paitsi ovisa ja kardaanin naarasliuku tuli jatkettua, piti muuten vähä aikaa kiliputella että tuli suoraan jäi hitsauksen jäläkeen vielä liikkumaan. Palijo ois vielä tekemistä mutta pittää välillä rapata muitaki vehkeitä.
Ja niitä kuvia vaikkei mittään ihmeellistä.
Sähkötystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40036
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40035
Kardaanin liuku
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40033
Takaperän pönkät, heleppo jaktaa sitte joskus kierrejousille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40037
Ja taas venytyksiä ku on pitä kahtella että kaikki soppii olleen paikollaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40032
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40031
Etuperän pönkä ja sakkkeli testi menosa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40034
Ja ensi testi etukartaani paikallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=arbtRwlw85o
Ja ensi testi etukartaani paikallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=arbtRwlw85o"Hyvästihän tuo mennee..!!!". :) Asiantuntija kommentaattori, siitä tulee hyvä apukuski. Käskee painamaan kaasua oikeissa paikoissa. :D
Käyhän arto ajelemasa oulaisten metissä niin kuolee ne hirvikärpäset...Tullee tuota tavaraa ihan putken täyeltä.
offi_äijä
12.09.2009, 10:23
oletkos tuota etukartaania kääntänyt?
näytti olevan nivelessä kulmaa(vähäse).
Kait tuo savu tuosta vähä hälävenee ku saahaan kaikki vitykset paikolleen. Kardaanin kulmat on normiajoasennosa silleen että kummakki ristikot on samasa kulumasa, ei vihti kääntää pinjonia ylöspäin ku sitte luultavasti alakaa tärinät maantieajosa.
JulmaJii
12.09.2009, 15:18
Jos tuota pakoputken pätkää meinaat niin se on 2.5" rosteri anakondaa misä on päällä pyrojackkia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=39613
Siihen se istu pohjasta kiinni ja Tojotalla piti vintturoia ylös.
Höh, nyt sää menit sotkemaan sen. ;) Silkkaa seksiä kyllä koko laite.
Ootko laittanu sen vesimetanoliruiskun?
Oishan se ruutaki jo paikallaan. Saas nähä kauanko kestää toi 12v vehe 24v, pikku pörräyksiä se vaan joutuu tekkeen niin luultavasti kestää. Vanahan Taunuksen muutin aikanaan 6v-12v ja siihen jäi 6v startti ja on kestäny.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40460
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=40461
Rekisteröimätön
01.10.2009, 11:13
¨Heitä POIS toi savun kehittäjä tuolta keulilta ja laita V8 tilalle niin rupee noi pyörätkin pyörii;) ;)
¨Heitä POIS toi savun kehittäjä tuolta keulilta ja laita V8 tilalle niin rupee noi pyörätkin pyörii;) ;)
höpön höpön lisää syöttöö vaan :D
¨Heitä POIS toi savun kehittäjä tuolta keulilta ja laita V8 tilalle niin rupee noi pyörätkin pyörii;) ;)
Bensa kadulle ja diesel maastoon :)
höpön höpön lisää syöttöö vaan :D
Ei siitä savusta iloa ole, lisää ilmaa koneelle.:D
Onks puntarille tarkoitus viedä?
Savvuutusta on saatu vähemmäksi kompurasiiven vaiholla, tosa vilimillä semmosta pikku tahallista kärryyttelyä. Vaakalla ois kiva käyä tai käyttää niitä vaakoja kotona, ei vaan tuu vielä oikeen tojellista ku uupuu nuita varusteita sen verran. Ei oo parriin viikkoon kerenny autua rassaan muutaku sen verran kokkeileen että iliman välijäähytintä metanooliruiskulla on aika iso vaikutus. :D
Käyttis ongelmia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=236&pictureid=41589
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=236&pictureid=41588
noi T5:sen pakosarjat on hyviä. repee sit toi turpon lähtölaippa seuraavaks. uus ei ole ku noin.500e.
Onkos nuo polttoaine `putket` vetästy kaasu letkuilla? mitenkäs ne kestää?
Kaiken kaikkiaan tosi hieno projekti, ammatimaista jälkeä.
Ja ensi testi etukartaani paikallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=arbtRwlw85o
Moi,
lukot ei ilmeisesti olleet käytössä/kytketty; mutta miten se nousi niin vaikeasti takaisintullessa ojasta? Luulis tuon kokoisissa renkaissa olevan pitoa vaikka naapurikylään jakaa, mutta jostain syystä videon kohdassa veto ei kunnolla välittynyt maapalloon.
-Paavo
Tähänhän ois monia selityksiä mutta tuosa ojasa taitaa asua maahisia ja ne tarraa aina autosta kiinni :D.
saattavat jopa heittää auton nurin, ne maahiset...
Non niin, lopukki oranssit osat vihon viimein maalattu. Noihin peilien kohalle tullee alumiiniset pellinpalat peilinjalkojen alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=43019
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=43018
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=43017
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=43508
La tuskaa
27.10.2009, 20:32
On tuo kyllä aika härski peli :)
Rekisteröimätön
29.10.2009, 10:38
Ja ensi testi etukartaani paikallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=arbtRwlw85o[/QUOTE]
Aikamoinen tehon vajaus kun joutuu kytkintä lypsää noin paljon tollasessa kohtaa. Olisko moottorin vaihto aika? esim V8 bensa niin rupeis noi shit bullit pyörii. Vai onko tästä tulossa jonkin sortin suunnistus lelu että pitää olla kiisseli?
Ja ensi testi etukartaani paikallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=arbtRwlw85o
Aikamoinen tehon vajaus kun joutuu kytkintä lypsää noin paljon tollasessa kohtaa. Olisko moottorin vaihto aika? esim V8 bensa niin rupeis noi shit bullit pyörii. Vai onko tästä tulossa jonkin sortin suunnistus lelu että pitää olla kiisseli?
Mitäs se on ennenkää nyypien palleja kutittanu?
Turpo-Urpo
29.10.2009, 11:23
Mitäs se on ennenkää nyypien palleja kutittanu?
Nimenomaan.
On kyllä kieltämättä ihan tautisen hyvää jälkeä. Kunpa ois itelläki paikka/vehkeet millä tehdä
Tai nyybi luulee että tuosa yritettään tosissaan ajella(:D) Ei oo menevämpää filimin pätkää tähän hättään mutta kyllä se joten kuten liikahtaa.
Joko oot jarruja kokkeillu nelinelosilla?
Jarrut pellaa sen enempiä kehumatta kuin unelma. Ens viikolla pitäs hakia tiivisteitä ovviin ja pölykarponaatit takakoppaan lasien tilalle. Mitehän jos tekis takaluukun ylhäältä alas pleksistä. Sisäverhoilut tullee 2mm mustasta muovista.
tää on kyllä hienoimpia, ellei hienoin kuluvana vuonna, saaks äänestää monta kertaa...
Do dii, nyt ois ovisa tuplatiivisteet ja painepesun kestävät verhoilut. Saas nähä pyssyykö vesi ulukopuolella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=44336
Mistä sää tuota muovia hommasit? Onko kuinka taipuvaista tavaraa?
Villi veikkaus että Etra (ent. Etola). Saa siitä pyöränkaarenlevikkeet tehtyä kivuttomasti eli taipuu melko kivuttomasti.
Joo Raahen Etrasta hajin ja sieltä löyty oventiivisteekki. Oulusa on Vink Finland ja Aikolon josta saa monenlaista muovia, kävin alakuviikosta puoli viiden aikaan nykkii kahavaa mutta menevät ryökäleet kiinni 16.00.
Moottoriin tuli laitettua pakkasnesteet ja kaks vanhaa hehkuaaki vaihon paikalleen, jää kohtuu nätisti käymään.
Sitte vähä tuninkia eli valokaapelista kojelautavalot.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=44554
Ja Paineitten testausta, ei ollu metanooliruisku päällä.
http://www.youtube.com/watch?v=hGgTixPCenU
Vaakattiin patikka, neste säiliöt täynnä, takakopan pleksit kyytisä. Uupuuhan siittä tavaraa mutta suuntia vähä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45274
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45275
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45276
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45279
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45280
nii onko tämä nyt tulosa kilipien välliin?
Kyllä se semmonen ois ollu ajatuksena, ei tosin nuilla rattailla:) Lähtee katsastukseen meleko palijo pois painua, 360kg painaa nuo renkaat ja palijokohan painanee jokku vakiorenkaat tai jopa 33". Kattokorkeus tuosa tällisä n.205cm ja eipä nuisa muisakaan muutoksisa pitäs mittään ihmeellistä olla. 30kg ylitetty omamassa tämmössään.
Takakopan pleksejä tuli laiteltua paikalleen, maalasin laiat mustaksi niin ei jää liimat näkyviin ja jos jopa innostuu kalavot laittaa niin helepompi rajata.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45452
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45453
Keulapää on ollu tommosena muutaman päivän mutta ei oikeen miellytä silimää, vähä muokkasin sitä mutta ei hyvä vieläkkään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=45454
pastirolli
15.11.2009, 19:01
Ai kun tulee nätti. :)
Minkälaiset newtonit noista konepeltiä kannattelevista pumpuista löytyy?
Hajottamolta hajin kokkeeksi ja Carina II oli maalitussilla präntätty kylykeen. Ajovalot jos laittaa konepeltiin vielä kiinni niin ei taho pysyä ennää ylhäällä, tosin ei sovi tallisa nousee pystyyn asti.
360kg painaa nuo renkaat ja palijokohan painanee jokku vakiorenkaat tai jopa 33".
33":t painaa vanteineen jotain vajaasta 40-45 kg/kpl eli jotain 150-180 kg.
eikös tähän turvakaaria tullu ollenkaa?:O
minkäslaiset vinssit oli ajatus laittaa?
Rekisteröimätön
16.11.2009, 20:35
Onks tietoo, onko konttorilla jäjenkäyttö mahdollista
kun sulla näkyy olevan tollanen turvatankki? Voisin
vaan kuvitella että päivästä riippuen normi-inssi vaatii
joko turvetäytteisen betonivalun, kaksinkertaisen kahitiiliseinän
tai jotain muuta vastaavaa sen ympärille.
Onks tietoo, onko konttorilla jäjenkäyttö mahdollista
kun sulla näkyy olevan tollanen turvatankki? Voisin
vaan kuvitella että päivästä riippuen normi-inssi vaatii
joko turvetäytteisen betonivalun, kaksinkertaisen kahitiiliseinän
tai jotain muuta vastaavaa sen ympärille.
Joskushan ne on noita vaatinu "eristämään" erilleen ohjaamotiloista, mut sehän on aika pitkälti katsurista sitten kiinni.
edelliseen suikkaan tein köykämiinistä tollasen koteloinnin päälle ja siihen sitten toinen korkki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=771&pictureid=10286
Onks tietoo, onko konttorilla jäjenkäyttö mahdollista
kun sulla näkyy olevan tollanen turvatankki? Voisin
vaan kuvitella että päivästä riippuen normi-inssi vaatii
joko turvetäytteisen betonivalun, kaksinkertaisen kahitiiliseinän
tai jotain muuta vastaavaa sen ympärille.
Sääntöjen mukaan täytys erottaa tulipellillä ja huohotus ohjata ulos. Yleensä kyllä noi turvatankit on saanu leimattua ilman mitään eritysjärjestelyitä. Vähän eri asia, ku joku veneen tankki tai muovikanisteri irrallaan kontin pohjalla.
Kait ne jonkulaiset kaaret pittää laittaa, ulukopuoliset kiinnostas mutta hyvästä putkipokkarista/pokkaajasta ei varmaa havaintua. Joku tai jokku sähkövirvelit laitetaan ens alakuun. Jos tuo paino pysys offi valmiina alle 2000kg nii ois ok. Tuohon tankin päälle tullee samantapanen koppa ku tuosa kuvasa.
Girlpower
18.11.2009, 01:24
Posti tuo, postin tuo pate jokaisen luo ; ) Siis väriin viitaten...
^Väärin, postiautot on valkoisia.;)
HannuNurminen
18.11.2009, 18:25
Mulla ainakin riitti Uazis kun oli huohotus toteutettu riittävän hyvin ja tukevasti ulos korista. Tosin ei siel mikää neste sisälläkään pysyis peräkontis, ne höyryt vaan...
Takaluukun pleksi tuli laiteltua paikalleen ja taka-akselin tukien korvakot vaihon akselin puoleen korkiammat ettei osu varsi akseliin kierrejousillakkaan jos ne tullee joskus laitettua.
Keulaan mallasin tommosta rautaa ja siihen vielä jokku sivu öräsimet. Jostaki ku löytäs pikkunätit H4 pyöriät valot kanttisten tilalle. Snorkkeliki on koesovituksesa. Pientä koeajuaki tuli kokkeiltua vai ei ollu kameraa mukana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=46332
Jostaki ku löytäs pikkunätit H4 pyöriät valot kanttisten tilalle.
Ilmeisesti 7" on liian iso??
Tuolla jonkullaisia vaihtoehtoja: http://www.konekorjaamo.fi/index.php?cPath=34
No nyt ois pyöreet. Kovasti oli suunnitelmia viikonlopuksi että sais sähköt valloille mutta meniki jouluvalojen asenteluksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=46708
Minkäs tuikut nuo on??
Kiesus ku se on härskin näkönen :)
Hella nuisa näkkyy lukevan. Johokki tuli laitettua tinan ja kutistesukkien kera, mailateippillä ja suojaputkella pakettiin.
Pikku harakiriki meinas sattua ku joku oli jättäny konepellinlukot auki :D, onneksi kaasuiskarit pyssäytti ennen tuulilasia ja jarrukki tuli testattua.
Nyt ois jonku sortin vintturi keulasa, vähä pittää takkuu rempata että näkkee onko mieluinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=47412
Xenonikki ois katolla, aikas kirkkaat tommoset Nordicin N300 twinpowerit 50w polttimoilla. Sijottelua pittää pittää muuttaa vähä ettei jää nui palijo varjoja mutta tuolla tällillä ei heijasta lasseihin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=47405
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=47404
Syöttöpumpun kalavo päätti antautua, tyhyjäkäynti alako kasvaa ja välillä hörskytti niinku vetotraktorit ainaki. Onneksi on nuita varaosapumppuja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=47411
Jotaki pientä taas saatu aikaseksi eli keula hässäkkä hitsattu nippuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=48354
Patikka tarttenu laittaa liekaan, ettei karkaa? :D
pitäähän se nuin komee peli pitää liekassa ettei karkaa :)
Joo roppasin koukun lattiaan, voi ulukoiluttaa köyen mitan....
Käytiin Kalajoelta palatesa vielä koeajolenkillä että pääs patikkaaki testaan. Joulupukki ei tuonu ku yhen takavalon ku oli varastot hörpänny tyhyjää.
http://jolma.galleria.fi/kuvat/Maahisten%20monttu%20vihannissa%2027.12.2009/Maahisten+monttu.wmv
Rausku4x4
30.12.2009, 00:05
voi mahoton kun menee nätisti ja hiljaa. aika unelma välitykset taitaa olla.
Laitetaan pikku kuvakollaasi mistä tähän on päädytty. King capilla alotettiin, sitte evo I oli joku 5 vuotta, välivuosi ja sitte piti rueta rakentaa nykystä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=90&pictureid=17248
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=90&pictureid=49015
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=49014
Topi1982
09.01.2010, 14:16
Pitiko noita renkaita leikata, sahata, pittaa yolla vieressa vai riittiko ihan vaan
vanteille asennus ja ilman paineen nosto haluttuun?
Ja sitten menoksi!
Kyl ne on vaan pantu vanteelle ja oisko n 0.4bar painetta. Justii äsken kokkeilin maantie ominaisuuksia ekkaa kertaa ja kyllä nuilla sitä 8kymppiä pystyy ajeleen ainaki näin pikkupakkasella.
Tosa ois pikku lumiajelua, ei mittään ihmeelistä ku on maat niin jääsä. http://www.youtube.com/watch?v=MgTBPYdktE8
Laitetaan ny kysseiseltä päivältä filimi ku satun laitaan väärän filimin.
http://www.youtube.com/watch?v=1EAjg1fKn8A
Vähä hilijasta ollu ku pittää välillä muutaki remppaa tehä. Takapenkki on ollu jo jonku aikaa ja nyt sain aikaseksi laittaa lisäsylinterin ohojaukseen ettei sektorivarsi katkeis niin helpolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=50787
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=50788
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=50970
Huommena vielä pätkä putkia, nipat ja letkut paikolleen niin näkkee piisaako pumpusa litrat.
On se vaan ässä rakentelemaan :)
Sielä kait se töröttää nyt lopullisesti, piisas pumpusa tuotto. Pumppu on jostaki henkilö diisseli Volovosta ja passaa melekeen heittämällä ommiin kiinnikkeisiin. Venttiilipaketti rimmattu eikä tietenkääni tullu laitettua muistiin reikien kokua ja jousten venytyksiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=51126
nähäänkö tää lauantaina keltalassa?
nähäänkö tää lauantaina keltalassa?
Ainaski puhelimesa uhkas tulla..
Komee Rancho ohjausiskari. ;)
romurauta
06.02.2010, 15:57
mitenkä tuo on käytännossä.tuleeko ratin kääntelystä oikein mukavan kevyttä ja tunnotonta noinkin isoilla renkailla?huomaako eron selkeästi pelkästään omalla tehostajalla olevaan?
Koitetaan tulla Keltalaan. Emannus töisä sillon ja amma hakusalla tai otan sitte penskat kyytiin ja ajellaan vähä nätimmästi vaikka viime reissulla kuulu takapenkiltä että ekkö nää uskalla ajjaa...
Vähä tuuninkia sylinterriin ku oli tarroja hyllysä.
Ei mikkään yli kevyt oo käännellä mutta eron huomaa sitte ku enempi painua rattailla tai muuten nalakisa. Toi sylinteri on 50mm männällä ja 20mm varrella, iskua 130mm.
Nii ja tuulettajan siivet ja tuulitunneli laitettu kuntoon niin pitäs kestää hangesaki pörryytellä F:n kera.
juu hoojiilla ainakaan ei "driftaileen" ruveta tuon sylinterin kans... mut voimaa riittää kääntämiseen ihan kiitettävästi
Kansiremontti piti tekasta ku molemmilla Keltalanreissuilla meinas tulla neste uupelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=53973
Tommosta linimenttiä kannentiivisteeseen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=53974
Ja takas nippuun
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=53975
Tommonen virtalukkopaketti tuli värkättyä eli alipainetoiminen sammutin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=53976
Ja todiste että on käytetty ulukonaki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=53980
Takavintturi ois melekeen paikallaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=62403
Moottori vaihtuu Mersun OM606, keulalta lähtee n,150kg painua ja tiiä vaikka tehot likipittäin tuplaantuu. Vaihellaan sitte riskimmät sisuskalut jos jahataan lissää tai sattuu paikat muuten kestää jollaki lailla.
Moottorin luovuttaja ja suunnilleen loput osat myyntiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=62402
Hyvältä kuulostaa mersun tekniikka:) Onko sun om606:en alkuperäinen turbokone vai vapari? Ja kyllähän moniventtiileistä voi vaparinakin ottaa aikas paljon tehoa irti ihan todistetustikki, ja vielä kestänykki. Tuleeko automaatti vai manuaali koneen perään?
Hyvältä kuulostaa mersun tekniikka:) Onko sun om606:en alkuperäinen turbokone vai vapari? Ja kyllähän moniventtiileistä voi vaparinakin ottaa aikas paljon tehoa irti ihan todistetustikki, ja vielä kestänykki. Tuleeko automaatti vai manuaali koneen perään?
jos tossa luovuttajassa on orkkis osat, niin eikös noi kidukset etu lokasuojassa tarkoita turbomallia?
jos tossa luovuttajassa on orkkis osat, niin eikös noi kidukset etu lokasuojassa tarkoita turbomallia?
Niin tarkottaaki mutta näissä 124:ssa ei ole ollut om606 turbomoottoria vakiona. Aattelin et onko lankkuun jo tehty aikaisemmin tekniikan vaihdos? swamber. vähä ot mut löytyykö elinten luovuttajasta ehjä abs-jarru boksi ja asd perä?
Eikös tuossa viimmeisimmässä w124 mallissa missä on alkuperäisenä vapari 606, niin myös siinä on nuo vanhemman 603turbo malliset kidukset lokarissa.
Turbollista 606:sta ei w124sessa ollut Stuttgartista lähtissä tietääkseni koskaan.
-95 ja eteenpäin sitten w210 koppassa on turbollista 606:sta tehtaan jäljiltä.
Ja onnittelut hyvästä tekniikan valinnasta..!!
Vaparimalli tää vielä on, turbotus osat on suunnilleen tiedosa. Turbon laakerit vaihan ainaki samalla ku joutuu aikalailla öljypohjaa muokkaan, voi olla että joutuu siirtään öljypumpunki eri paikkaan mutta näkkee sitte. Veivit taian jättää vielä entiselleen ja tarkotus ois laittaa Patrollinlaatikon kans yhteen.
ja 606 on jo hieman vahvemmat kanget vakionakin..
Samsonite
24.06.2010, 20:21
Dokumentoihan sitten adapterit summuut muutokset tarkkaan, täällä on suunniteltu jotain vastaavaa...:)
Jottain pientä räpistelty eli kytkinkopan tekua, Mersun vaihelaatikosta leikattu koppa on oikasu hoijosa. Kopan keskitys taitaa onnistua kohtuu helposti ku kytkinkoppaan jää Mersun kytkinakselin paikka paikolleen, sitte jos tekis tekis vanerista moottorin takapään mallisen sapluunan ja niin vois rueta kahteleen osia sopivaan asentoon jahka nostan Patrollin oman motin pois. Tuon öljysuodattimen ku sais vielä käännettyä eri asentoon tai saiskohan tuohon mistään sopivaa filtteri jalakaa ettei tarvis tehä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=63746
Tommonen tasapainovekotin tuli jo aikasemmin tekastua niin on helepompi nostella motteja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=63747
Tuossa yksi toteutus MB moottoriswapista, pystyiskö samaan tyyliin käyttämään Patrollin omaa kytkinkoppaa?
http://www.4btswaps.com/forum/showthread.php?10388-OM617-into-a-1994-YJ-JEEP-!!
Tuollai sitä sitä ensin aattelinki mutta Patrollisa on melekeen 100mm isompi kytkinkoppa, ois kyllä helepottanu tota laipan tekua mutta ois jääny semmonen turha möntti siihen ja koppa ois ollu liian lyhyt ku Patrollisa on moottorin puolesa vielä oma koppa eli vauhtipyörä piilosa samanlai ku raskaasakalustosa. Vähä vielä arvotus laitanko tuolla 4 vaihteisellalaatikolla ku on 100mm lyhyempi mitä paikallaan oleva 5 vaihteinen, 4 vaihteisella moottori jäis kokonaan etuakselin takapuolelle mutta rintapeltiä joutuu vähä muokkaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=236&pictureid=2212
Rekisteröimätön
22.07.2010, 22:29
ja 606 on jo hieman vahvemmat kanget vakionakin..
Ei noilla vapari muovimosan veiveillä kuuhu mennä, mutta eiköhä toi pikku piristyksen kestä.
http://kuvablogi.com/nayta/984039/
Terv: Petri
Rekisteröimätön
22.07.2010, 22:34
Tuon öljysuodattimen ku sais vielä käännettyä eri asentoon tai saiskohan tuohon mistään sopivaa filtteri jalakaa ettei tarvis tehä.
Mulla pitäis löytyä tollane siirtolaippa mikä tehty tollasee moottorii.
Lisäks tarvii sit erillisen öl suojatin jalan ja taitaapi sellanenki vielä löytyy.
http://kuvablogi.com/nayta/1015786/
Terv: Petri
Mulla pitäis löytyä tollane siirtolaippa mikä tehty tollasee moottorii.
Lisäks tarvii sit erillisen öl suojatin jalan ja taitaapi sellanenki vielä löytyy.
http://kuvablogi.com/nayta/1015786/
Terv: Petri
Soittelen ja tinkailen.
Rekisteröimätön
23.07.2010, 21:40
ei kuuhun, mutta pitemmälle kuin om 60 1,2,3 sen veiveillä, ja tosiaan saiskos sen suodatin jalan rakenneltua öljyn jäähylaipasta. ainakin tuossa jälkitbo (stt?) sarjassa on ollut sellaista laippaa
jari nyyppä
ei kuuhun, mutta pitemmälle kuin om 60 1,2,3 sen veiveillä,
jari nyyppäSiinä seo kiikunkaakun. Noita vapari kankia kyllä löytyy jos sattu tulee banaani. Löytyy myöski täys setti h-profiili kanki srj ;)
Rekisteröimätön
05.08.2010, 08:57
Ei noilla vapari muovimosan veiveillä kuuhu mennä, mutta eiköhä toi pikku piristyksen kestä.
http://kuvablogi.com/nayta/984039/
Terv: Petri
Mutta kai niillä yhen patrollin laatikon posauttaa pintakaasulla...
Laatikon puoleen tein uuden laipan niin sai kaveri hitsata tasopintaa vasten, oli oikeen jotaki pii seosteista lankaa jolla hitsas niin pitäs olla sitkiämpi saumaki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=64654
Koe sovituksia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=64655
Ja moottoria äkkiä koesovitukseen kopan kera, ei kerenny ees valamista kytkinkoppaa kuvata. Vaihelaatikon päästä pittää vähä kääntää eri asentoon niin voi tehä sitte moottorinkorvakot oikeille paikoille. Tämäpäivä meni Power Truckseja ihimetellesä mutta onneksi vielä viikko lommaa jälellä niin jos sais jotaki aikaseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=64712
Kyllä näyttää hyvältä. Pääsee toi "kuningasmoottori" oikeuksiinsa näin hienosti rakennetussa aihiossa. Meinaatko laittaa vanhan mallisen rivipumpun (om603) tilalle ja tuleeko 7mm elementeillä?
patroltd
08.08.2010, 21:30
Tässä on nyt kyllä mukava nähä mitä paten laatikko kestää. Minkä kytkimen meinaat laittaa?
Tuohon ommaan pumppuun oli tarkotus elementit vaihattaa.
Kytkimeksi tullee vapari Patrollin levy ja joku Bemarin raceasetelma, pitäs kestää massalevyllä n.400hv/700nm. Vauhtipyörään laitettiin täytekiekko rymppi+ruuviliitoksella Patrollin paineasetelmasta että saatiin vauhtipyörästä suora ja paino saatiin pysymään aika samana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=65028
Lohkon kylkeen tuli porattua reikä ja siihen ½" putkikierre turbon palluu öljyä varten ja kiertokangen laakerikki tuli samalla vaihettua. Näkkyy tuosa kuvasa Jeemun sponsori osaki eli öljysuodattimen siirtolaippa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=65029
Vähä ois jotaki tapahtunu.
Painekotelosta vai oliko tää joku pleniumi tuli tommonen lyhennetty versio.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=66025
Öljynsuodatin jököttää syöttöpumpun alla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=66023
Pakosarjaa on vähä avarreltu ja muotoiltu, vähä alas jää turbo mutta pittää talaven aikana tehä sitte uus jos vaivaa liikaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=66024
Syyläri on tinurilla muokattavana, syöttöpumppu PP-dieselisä ja turbo pittää rueta tillaileen alakuviikosta niin eiköhän tästä savut saaha ennen talavia.
Edelleen, komiaa jälkeä !
Ahistinta mallailtu paikolleen. Tommosella välilaipalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=67482
Tai
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=67485
Taian kuitenki pysyä tuon lyhyemmän kannalla vaikka oishan se ylempänä enempi suojasa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=67484
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=67483
Jaa sitä ollaan Himalajalle menossa.
Kyl toi turbo on noin alempana varmasti ainakin heräävyyden kannalta parempi.
No nii. Sehä etenee iha itestää :). Hienoo jäläkee jätkä veivaa meneen.
Kalajoelta tuli haettua tarvikkeita että saa coolerin putkitukset valamiiksi mutta ensistartti kiinnosti enempi ja jäi coolerin putkien ja syylärin laitto huomiselle. Ei kuumunu starttimoottori pahastikkaan, kytkimen pääsylinterin joutuu vaihtaan isompaan ku tuosa Patrollin omasa ei piisaa tuotto. Joku 18 astetta ennakkua pumpusa ja ei livenä tuntunu äkkiseltään pahalta.
http://www.youtube.com/watch?v=Hmky8nDEF0Q
Hyvältä näyttää ja kuulostaa:):)
Nonii, hienoo prkl :cool:. Kuulosti iha miltä woima Mersun pitääki. Ennakkua pitää olla että riittää naapurillekki.
Yhesä testisä 2 astee myöhästämine makso liki 30hp :eek:
Rolpatti
07.10.2010, 20:01
HEI se kuulostaa ihan riisselimersulta
Kalajoelta tuli haettua tarvikkeita että saa coolerin putkitukset valamiiksi mutta ensistartti kiinnosti enempi ja jäi coolerin putkien ja syylärin laitto huomiselle. Ei kuumunu starttimoottori pahastikkaan, kytkimen pääsylinterin joutuu vaihtaan isompaan ku tuosa Patrollin omasa ei piisaa tuotto. Joku 18 astetta ennakkua pumpusa ja ei livenä tuntunu äkkiseltään pahalta.
http://www.youtube.com/watch?v=Hmky8nDEF0Q
Kai se Pekka meille kohta jo edes jonkun safarin järjestää että pääset testaan mersun menemistä? Vai uskaltaako kun saattaa löytyä jo LJ:n pesijä ??? ;)
Tommonen siitä suunnilleen tuli, ilimanputsari pitää koteloija ja snorkeloija ym. Lämpimäksi tuli käyteltyä ja nostihan tuo jopa puoleen baariin ahtojaki jo pikkusyötöillä. Kytkimen pääsylinteriksi laiton jarrusylinterin mutta jäi sen verran kesken että ei saanu etu ja takapiiriä yhistettyä, ei ihan yhellä piirillä piisannu liike ja polinki jäi 50mm lattiasta. Jos sitä sunnuntaina pääsis sitte ponnistelleen ja sääteleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=68226
Kai se Pete tulee 315:sella näyttään miten se mersunkone liikkuu ?
kylläpä on komeaa jälkeä tehty :)
vaikka hieman periaatteen takia vastustan patrollissa muita moottoreita kuin nissanin omia, mut helvetin hienon näköstä!
oma kone huone on hieman alkeellisempi :)
No JO !!! Nyt näyttää asialliselta - täyret pisteet tästä !
ja -taputushymiö- jos olis...
Koeajolla käyty, oli niin pimiää ettei kerenny mittareita kahtella ja savunmäärää nähä mutta vois kait kuvvailla näin.
http://www.youtube.com/watch?v=z_AvSxLnXdA
komiaa jälkiä näyttää tulevan kaiken aikaa :D
Pientä testiajelua, syötöt on aika pienellä vielä ja kytkin ei taho lämpimänä irrottaa kunnolla. Ei tullu mitattua Patrollin ja Mersun kytkinlevyn paksuuksia ku eppäilein että loppuu kytkimestä liikevara eli Patrollin levy ois paksumpi.
http://www.youtube.com/watch?v=Cl2oRWroE10
http://www.youtube.com/watch?v=5PbGhlEsCSs
Kovin näyttäs ahtamaton syöttö olevan pienellä. =)
Samanlainen mutta isompaa n.90mm halakasija.
mahoton mylly, kyllä repii..;)
_hornet_
21.10.2010, 21:01
Kai se Pekka meille kohta jo edes jonkun safarin järjestää että pääset testaan mersun menemistä? Vai uskaltaako kun saattaa löytyä jo LJ:n pesijä ??? ;)
järjestetään vaikka kisat.... patrollilla on vielä piitkä matka lj:n jäläkiin... cupissa oltiin kuitenkin kolomosia;) ja eikö ne autot oo kilpailua varten..??:D kilpailusa otetaan mittaa miehistä ja kalustosta..:D
Kai se Pete tulee 315:sella näyttään miten se mersunkone liikkuu ?
Katotaa sitä sitte kesällä.
Mukava olosestiha se möykky liikahtaa, vaikka kohtuu vähäpäästösisä sääjöis pumppu onki :)
Syöttöpumpun nokkakeppi tuli vaihettua/vaihatettua. Ihte akseli on aika nätti vaihtaa ja pumppumestari sano että ei tarvinnu muutaku ajotusmerkit laittaa kohalleen.
Kuvatuksia akselin luovuttajasta eli ei vähäpäästöinen om603 pumppu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=71268
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=71265
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=71264
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=71267
Nyt vihtii ajella osakaasullaki :)
En ainakaa huomannu että oliko joku kommentoinu, mut tossa polukarbonaatissä ei kestä tummennus kalvo kiinni. saa asettumaan hyvin ja näyttää kivalta hetken aikaa, sit rupee pikkuhiljaa ilmestymään kuplia jotka vain isonee ja isonee.
tuli tohon yhteen pätkään laitettua eikä ollu oikee fiksu idea :D
tossa polukarbonaatissä ei kestä tummennus kalvo kiinni. Samaa kuullu minäkin, pitäis olla jotain teipattavaa versiota.
Edit: oliks tässä ees mitää kalvoja?
patroltd
01.12.2010, 20:39
Mitäs tuolla akselin vaihdolla ny sitten haettiin, lisää syöttöä vai erilaista käytöstä vai?
tossa polukarbonaatissä ei kestä tummennus kalvo kiinni.
Riippuuko sitten kalvosta vai mistä, mut mulla on tuolla tallissa vanaha patrollin takaikkuna, joka oli kalvolla tummennettua 8mm karbonaattia, ja hyvin siinon kestäny se kalvo kiinni.
Polykarbonaattia voi ostaa valmiiksi tummanakin..:D
Mitäs tuolla akselin vaihdolla ny sitten haettiin, lisää syöttöä vai erilaista käytöstä vai?
Tuo vähäpäästöisen om603:n pumpun nokka on nousultaan jyrkempi kun vanhempien mallien. Suurin tuntuva ja kuuluva ero on terävämpi kalkatus varsinkin kylmallä koneella.
Pieniä eroja tulee ruiskutusmäärissä suhteessa ajoitukseen.
Jep, tuo terävä kalkatus tympäsi siinä määrin että vaihettiin tuo nokka. Sattuu justiisa tolle normi ajokierroksille eli suunnilleen tyhyjäkäynniltä 3000rpm pintaan korvakuulolla.
En muista tuota polykarponaatti että tuliko nuukuus ottaa tummansävystä vai eikö sitä ollu sillon saatavilla, paremmin näkkee vaan kirkkaista pihalle sillo ku ne sattuu ollee puhtaana tai siis pyssyyhän ne puhtaana ku auto seisoo suunnilleen aina tallisa.
Pohojapanssarin alottelua. Taian tehä moottorin allekki niin suojaa vähä tuota alumiinista ölijypohojaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=71836
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=71837
Ledityövaloja tilattiin kokkeeksi, lähivaloksi ihan hyvät mutta etteenpäin ehkä tullee laitettua xenonit lisäksi. Tommonen teline piti värkätä ku ei mahtunu matalemmasta parresta ulos vanhankattotelineen kera, eli kyllä se jonku verran keveni moottorivaiholla. Taakse laiton perälautaan ristiin valottaan niin on suunnilleen peräpääki kokonaan valastu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=73268
Painelaakerin runko otti ja sulas, kuulemma muillaki ollu ongelmaa Bemarin race asetelman kans. Tilalle sovitettiin Ladan painelaakeri, toivottovasti tuo kestäis. Samalla tuli laitettua pakopainemittari ja vaihettua kampiakselin etupäänstefa.
Taas kuvatuksia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=74500
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=74499
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=74501
Ja filimin pätkä edelliseltä illalta ennen särkymistä.
http://www.youtube.com/watch?v=i-cqE0N5Frw
Tuli si sustaki julukkis, ku oikee telekkarii pääs :)
Ei edes kunnolla tullu voimasavuu
Kymppiuutisten loppukevennyksessä!
Pannaan nyt tähänki:
http://www.katsomo.fi/?progId=62706&itemId=33082
In car kuvaa:
http://www.youtube.com/watch?v=T0rkrE8PBd0
http://www.youtube.com/watch?v=FHxTXV-x3YU
nätistihän tuo käy
minkäsmoisia oli ajat jää200m llä ?
1 27 Jani Roihu 2 Audi A4 Quattro 1.8T 12,31 12,35 12,56 12,31
2 21 Matti Färm 2 Audi 80 Quattro 1.9TD 12,32 12,69 12,81 12,32
3 30 Cris Rissanen 2 BMW X5 12,90 13,19 12,87 12,87
4 25 Tero Aho 2 Audi 200 Quattro 13,21 13,00 13,31 13,00
5 29 Jouni Rissanen 2 BMW X5 13,28 13,19 13,34 13,19
6 28 Sami Immonen 2 Opel Vectra 4 WD 13,44 13,84 14,06 13,44
7 24 Mika Bergström 2 Ford Sierra Cosworth Raahen SHT 14,59 14,04 14,78 14,04
8 555 Sami Lehtola 2 Subaru Impreza 15,90 14,25 15,66 14,25
9 22 Jani Ahola 2 Ford F250 Diesel -01 14,97 14,57 15,63 14,57
10 26 Arto Taskila 2 Datsun Patrol 15,09 15,88 15,37 15,09
Ja kelkkaradalta 12.57 .
Tuosta kelkkauralta ois tieten uskaltanu etulukkoki päällä lähtiä ja kakkosella suoraan mutta saahan sitä jossitella. Umpikypärä oli liian tiivis ja meinas mennä vaihteenvaihot pitkäksi ku ei kuullu moottorin kierroksia.
patroltd
08.03.2011, 20:35
Tuo kelkkaradan aika on kyllä hyvä, sehän menee kesällä vartinkin jo ihan hyvin. Pitääköhän sun muuttaa rakentelusuuntaa :)
Jep, pittää pyöräyttää porttaaleja 180 astetta, laittaa kutosen perät ja sliksit alle :D .
Tommonen filimin pätkä oli youtuubisa. http://www.youtube.com/watch?v=-aFYOmmXYp8
Tuota bluevanin savunpuutoskommenttia oon iteki vähä ihmetelly, pumpun pitäs olla rimmattu sisäsesti valamiiksi ja ulukopuoleltaki ahtamaton syöttö on täysillä ja ahdettuki on melekeen täysillä, ahtopaineet 1.7 luokkaa ja pakopaineetkaan ei pahasti karkaile.
Jottain pientä värkätty, uus tuulitunneli pellistä ja turvakaaria vähä aloteltu. Mites kannattas taka ja välituet laittaa että ois helppo kulukia takapenkille lokasuojan yli, yks väliputki keskellä ei taia riittää, ristikko..?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=79577
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=79576
offroadjouni
30.04.2011, 10:54
Jottain pientä värkätty, uus tuulitunneli pellistä ja turvakaaria vähä aloteltu. Mites kannattas taka ja välituet laittaa että ois helppo kulukia takapenkille lokasuojan yli, yks väliputki keskellä ei taia riittää, ristikko..?Onko tuossa joku idea että pääkaaret on taivutettu auton pituussuuntaisesti? Meinaatko trialin vai suunnistuksen sääntöjen mukaisia kaaria?
Etukaari on istumien takia taivutettu ku halusin kaaren alapäät lattiaan korin kumityynyn kohalle ja takakaari tuli taivuteltua muuten vaan saman muotoseksi. Kait ne suunnistus kaaret piisaa, tuskin tullee lähettyä trialia ajjaan tosikissoihin.
Tommoset ?.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1544&pictureid=80041
mites pääkaaren takatuet?
veijon-esso
05.05.2011, 15:05
mites pääkaaren takatuet?
Riittäiskö suorat putket tohon taaemman "pääkaaren" ja oikian pääkaaren väliin?