View Full Version : Hieman erillainen Suzuki tuli taloon... Nelipyöräohjaus?
Mutamies
26.03.2009, 23:28
Tällainen aihio tuli hommattua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=24594
Moottorin virkaa hoitaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=24592
Lopun hoitaa Patukan akselit, BW55 automaatti ja 37" gummit.
Tästä pitäis kehitellä soppeli safarikiesi. Hommaa tosin löytyy vielä...
Laitan tiiviisti kuvia kun pääsen vauhtiin. Ensiksi alkaa mätähommat.
onpas kohtuu härskin näköinen laitos
Eikös toi ole Ollin vanha Suzuki?
Marko
Mutamies
26.03.2009, 23:38
Oikeestaan kovasti härskin siitä tekee tuo renkastus ja hand made hyper-ofset vanteet, jotka taitaa olla 12" leveet...
Edellinen omistaja meinas et etenee. No ei luulis ainakaan pienemmällä rengastuksella voima loppuvan. Ja onhan se automaattilooda kiva.
Mutamies
26.03.2009, 23:39
Salosta tää on kai alunperin? Vihdissä viimeeks.
artsi777
27.03.2009, 07:20
Joo kyllähän tuo on ollin tuotos
Kuukausi aikaa viimeistellä safarikuntoon,ja EHDOTTOMASTI tuut sitte tolla.
Mutamies
27.03.2009, 08:38
Kuukausi aikaa viimeistellä safarikuntoon,ja EHDOTTOMASTI tuut sitte tolla.
No eipä tossa oikeestaan ole muuta kuin ohjauksen fiksaus, mutta yleensä noi projektit on levähtäny liianki mittaviks. Täyshydraulisen ohjauksen kilkkeet olis tossa jo olemassa.
Eikös tuan vielä sais kilpien väliin? pikkurenkailla siis.
Mutamies
27.03.2009, 14:17
Mä luulen, että noi akselistomuutokset on vähän liikaa katsurille... Jaa nii onhan siel muutakin. :)
Eikös tuan vielä sais kilpien väliin? pikkurenkailla siis.
Renkaiden lisäks ei varmaan tarvis vaihtaa ku moottori, akselit, ohjauslaitteet ja ehkä jotain muuta pientä :D
MotorPsycho
27.03.2009, 16:11
onko kardaanilähdöt peristä vielä etuvedon murroksilla? taitaa ola että on ollut pohjois-karjalassakin moinen vekotin.
Mutamies
27.03.2009, 16:59
Edessä on etuvedosta vetonivel, takana normaali.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=24608
Mitäs näistä kasais... Jos vaikka vähän kevyemmän ohjauksen?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=24609
Itsekin kun suikkaa haeskelin niin tuo kyseinen laitos oli ehdokkaana.
Löysin yhden naapuripitäjästä niin ei joutanut tuota äimistelemään.
Mites tuollainen etuvetonivel kestää/toimii kardaanissa?
Mutamies
27.03.2009, 17:31
Mulla ei ole aavistustakaan tuosta kestävyydestä, mutta on toi kai tuolla jo jonkin aikaa ollut.
Mä luulen, että noi akselistomuutokset on vähän liikaa katsurille... Jaa nii onhan siel muutakin. :)
no juu juu mut onhan niitä nyt muutoskatsastettu eri koneille ja akseleille. :D
EDIT: piti kysymäni että kuis iso kone toi on ja paljos potkua?
Komee peli on
kappas, köpä kenguru is back in busineshttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
No eipä tossa oikeestaan ole muuta kuin ohjauksen fiksaus, mutta yleensä noi projektit on levähtäny liianki mittaviks. Täyshydraulisen ohjauksen kilkkeet olis tossa jo olemassa.
nii ja sitä pahvii ja lasikuituu vai miten se nyt olihttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
Tuon nivelen kestävyyden varmaan voinee ajatella niin että sillä on noin viidesosa siitä kuormituksesta mitä sillä on "oikealla" paikallaan ollessa kun tuossa tulee vielä perän välitys väliin ennen rengasta. Sen seuraavan vetonivelen kestävyydestä varmaan kannattaa ennemmin huolestua...:o
Mutamies
27.03.2009, 18:56
No tossa on toi Volvon B21 kone, eli 2,1 litraa ja 98-107 hevosvoimaa. Kaipa ihan soppeli kone automaatille.
Mitäs täällä puhutaan pahvista ja lasikuidusta? Kumpainenkaan ei kuulu tähän proggikseen... :)
Nivel kestää! Ite olen tehny traktorin 4wd jossa kartaaneina toimii eskortin vetarit.Vekottimella ajetaan puuta metsästä,niitetään heinät, luodaan lumet ja kaikki muut kummalliset ajot elikkäs rasitusta on ollu kohta 4v.
Joo varmasti kestää saman ku alkuperäinen nivel mut tarkoitin et olisko paljonkin kestävämpi et jos laittais tuollaisen myös. Enpäs muistanut et sumpen "traktoris" oli tuollaiset.
Mutamies
28.03.2009, 09:02
Nyt vähän poisteltu mätää.
Tässä ne pahimmat paikat on:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=24635
Jää muuten ehjä Suzukin tankki tästä ylimääräseks, joten jos joku tarvii...
Etupäästä purettu jotain pois:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=24636
Uusi raidetanko työnalla. Tanko tulee King cabin vääntösauvasta.
Mutamies
28.03.2009, 21:37
Ja olihan metka sorvata se King cabin väätösauva... No sopivaa tavaraa raidetangoksi.
Tässä jotain tämänpäivän tuotoksia:
Mikäs se sieltä pilkottaa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25141
Eli tämän näköinen paketti:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25142
Ohjaussylinteri tuli lyhennettyä Patrolin akselille sopivaan iskunpituuteen, eli 170mm mittaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25140
Huomenna pumpun mallailu edessä.
Ja olihan metka sorvata se King cabin väätösauva... No sopivaa tavaraa raidetangoksi.
laatu osaa suzukiinhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif anyway huva että otettiin aikanaan talteen. miten metkaa?
Mutamies
28.03.2009, 21:57
No kyllähän se on hieman kovaa tavaraa, kun on laadukasta jousiterästä... Sopivaa raidetankoon; palautuu muotoonsa. :)
nii ja sitä pahvii ja lasikuituu vai miten se nyt olihttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
Ne tuli poistettuu aikanas, vai miten se ny oli:cool:
Olet pistäny tuulemaa, hyvä homma, meni oikeelle miehelle
Edit: Ai nii, luulen et nyt alkaa kääntyy...
Mutamies
29.03.2009, 21:32
Joo ihan hyvä aihio on. Toi perhe-elämä vain tuo haasteensa verstaassa häärimiseen...
Mietin vain, että kun nuo ohjauskilkkeet on puimurista peräisin, niin siinä ei mielestäni ollut mitään ylipaineventtiiliä erikseen ohjaukselle... Pitäisköhän laittaa shokkiventtiili ohjaukseen vai ei?
Edit: ja vastaan näin itselleni, että ohjauksen paine meni puimurin venttiilipakan kautta, ja siellä tais olla shokkiventtiili.
Edit 2: Ei tarvita mitään shokkeja, orbi hoitaa kaiken. Ohjaus oli siis täysin oma piiri ilman shokkeja.
Mutamies
30.03.2009, 20:46
Nyt on tullut tuo ohjaus syliteri ja raidetanko sovitettua yhteen.
Pumpun kanssa pientä ropleemaa: hihnapyörä kadonnut johonkin. Ei millään raaskis tilata uutta. Tuo ylipaineventtiili on pakko asentaa, ettei jotain räjähdä. On sen verran kovemmat paineet tuossa pumpussa, että vois sylinteri ääriasennossaan sammuttaa moottorin tai ainakin hihna palais ajankanssa.
Tässä ohjaus:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25380
Lähikuva:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25381
Pumpun kanssa pientä ropleemaa: hihnapyörä kadonnut johonkin. Ei millään raaskis tilata uutta.
Millanen hihnapyörä siihen pumppuun pitäs olla?
Mutamies
31.03.2009, 05:24
Pumppu on sampo 410 puimurista, ja Boschin valmiste. Akselinpää on kartio, ei suora. Alunperin valurautainen hihnapyörä kiilauralla. Toki Agrimarketin kautta sais tilattuu uuden.
Eli tällänen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25397
mulla on ihan samat ohjauksen romppeet ollu jo pari vuotta tallissa odottelemassa patroolliin laittamista sama pumppu ja orbitrooli(oli muistaakseni 80 kooltaan on niin kulunut se tyyppi kilpi et ei meinaa saada selvää) täytyy seurata miten alkaa noilla sun ohjaus pelaamaan jos kesällä tekis itellekkin. voin kyllä vaikka antaa mittoja hihnapyörästä jos tarvit.
mitkäs ton tunkin mitat on varren paksuus? männän koko? tappien koko? oletko laskenut paljon pitäis tulla kierroksia laidasta laitaan?
Mutamies
31.03.2009, 19:21
Taas on pakerrettu talissa, ja saatu sentään jotain aikaiseksi.
Tässä peräpää. Tankki ja vaihteiston lauhdutin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25453
Hihnapyöräongelma ratkaistu sorvaamalla pumpun akselista kartiokkuus pois. Pyörä on Patrolista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25454
Ohjaus-sylinteri on mitoiltaan: varsi 20 ja mäntä 40. Työpituus 170mm, mikä on sama kun raidetangon liikevara. Silmukat tais olla jotain 18mm, en ole ihan varma.
Mitään havaintoa ei ole ohjauksen kierroksista, mutta selkeästi vähemmän kun puimurissa oli. Luulisin.
Jeep-Ukko
01.04.2009, 11:10
Mitään havaintoa ei ole ohjauksen kierroksista, mutta selkeästi vähemmän kun puimurissa oli. Luulisin.
Ja toiseen suuntaan nopeampi ja voimattomampi, ja toiseen hivenen hitaampi ja voimakkaampi. :D:p
Kun huomioi varren paksuuden, niin tilavuus on n. 25 % pienempi kuin männän puolella.
Mutta eipä taida olla juurikaan käytännön merkitystä ;)
Mutamies
01.04.2009, 11:27
Joo kyllähän se varsi tietenkin vaikuttaa tilavuuteen, mutta puimakoneessa en käytössä muistaisi juuri havainneeni merkittävää eroa. Täytyy vaan koittaa ja kokeilla, sillä se selviää. :)
Täytyy koittaa tänään sovitella tuota pumppua koneen kylkeen. On vain vähän ahdasta, mutta kullä sen sinne saa.
jätkällä on laivarautaa
lattiassa (laivassa ei maalata)
meinaatkos ettei uppoo nii helpol:D:D:D:D
Mutamies
01.04.2009, 15:45
Jotenkin mä arvasin, et joku kommentoi noita plootuja... :) Joo noi on tommosii romukuormasta dyykattuja kappaleita. Itseasiassa on laivoja sisustavasta puulaakista kotoisin, et joo on laivarautaa. Vois melkeen kelluukkin noil 37" renkail... ;)
Mutamies
01.04.2009, 20:55
Taas vähän rakenneltu jotain pientä.
Tässä pumppu paikallaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25627
Ja joo tuo hihna ei tule olemaan noin. Tulee suoraan kampuralta, jahka haen oikean hihnan.
Nyt pitäisi tähdä öljysäiliö, joku 2-3 litraa riittää. Mistäs sen parhaiten tekis? Ideoita?
Mutamies
02.04.2009, 20:00
Tänään sain asennettuu pumpun lopullisesti paikalleen kiristyksineen ja hihnoineen.
Tässä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25693
Tuo kiristys aiheutti päänvaivaa, mutta onneksi jakopään kopan alla oli pultinreikä jemassa, jotta sai ton kiristysraudan toisenpään kiinni.
Enää puuttuu letkut ja se säiliö pitäis jostain tehdä. Alkaa näyttää hyvältä pikkuhiljaa.
Takapään traction bar oli repeilly irti akselista, joten tuli se kanssa korjattuu. Myös takaiskarit menee vaihtoon, kun toinen oli niin glymmyssä ettei se liikkunut mihinkään.
hei mikä noitten keltasten tankojen missä prikat päissä, tarkotus on?
Mutamies
02.04.2009, 20:30
ne on asennettu vaan siksi, et voisit kysyy tyhmii... :) Ne tukee jäähdytintä. ;)
Mutamies
03.04.2009, 17:05
Tänään askartelin öljysäiliön:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25721
Paikallaan näyttää tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=25722
Enää puuttuu letkut... ;)
mahtuukos tuleva snorkkelin putki säiliön alta vai sivulta?
Mutamies
03.04.2009, 19:32
Mahtuu esimerkiksi alapuolelta, koska säiliö on nostettu niin ylös kun mahdollista. Snorkkelitarpeet on valmiina. Uusia penkkejä juuri asennan paikoilleen.
Tulipahan vain mieleen, että taitaa olla se snorkkeli yks ja sama, jos esim virranjakaja on uppeluksissa. Toisaalta jos virranjakaja on vedenalla, niin koko värkki on aika syvällä...
Mahtuu esimerkiksi alapuolelta, koska säiliö on nostettu niin ylös kun mahdollista. Snorkkelitarpeet on valmiina. Uusia penkkejä juuri asennan paikoilleen.
Tulipahan vain mieleen, että taitaa olla se snorkkeli yks ja sama, jos esim virranjakaja on uppeluksissa. Toisaalta jos virranjakaja on vedenalla, niin koko värkki on aika syvällä...
paa nyt ees sukkahousus siihen ettei kaikki pikkulintua pienemmät ja roiskevesi men suoraan kaasariin...
Mutamies
04.04.2009, 10:39
Laitan siis yläilmanoton. ;) Sullahan on niitä puuterinvärisiä sukkahousuja melkoinen kokoelma, maihtaisko sieltä löytyä jotku kusenpolttamat suodattimeks? :)
Niitä käytettyjä pikkupöksyjä en huoli.
Laitan siis yläilmanoton. ;) Sullahan on niitä puuterinvärisiä sukkahousuja melkoinen kokoelma, maihtaisko sieltä löytyä jotku kusenpolttamat suodattimeks? :)
Niitä käytettyjä pikkupöksyjä en huoli.
ei mul oo ku näit luumunvärisii enää jäljellä :D
http://3.bp.blogspot.com/_t-pKD_2_uXk/RqP5G2wmyDI/AAAAAAAAA2Q/U2L2_uIKt_g/s400/Kuva+9.png
Mutamies
09.04.2009, 16:25
Ohjaus valmis! Kääntyy hienosti renkaat, ja kevyesti... Tapista tappiin 2 kiekkaa.
Etupään jousitus takaveto Hiluxin lehdille tuli myös muutettua. Oli 25 cm pitemmät lehdet.
Etupään jousitus takaveto Hiluxin lehdille tuli myös muutettua. Oli 25 cm pitemmät lehdet.
Kilvetön auto, mahdollisuus tehdä vaikka minkälainen jousitus ja sitte laitoit sinne pidemmät lehdet jotka lisää etuylitystä...
Mutamies
09.04.2009, 20:47
Kilvetön auto, mahdollisuus tehdä vaikka minkälainen jousitus ja sitte laitoit sinne pidemmät lehdet jotka lisää etuylitystä...
Jätän kommenttisi omaan arvoonsa, koska et ilmeisesti ole tietoinen näitten kyseisten pakkojen mallista. Muillekkin tietämättömille tiedoksi, että näissä pakoissa ei akselin kinnityskohta ole keskellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=26653
Uudet takakorvakkeet on siirretty sen 25 cm taakseppäin. Myöhemmin samat korvakkeet toimii kierrejousituksen tukivarsille myös. Se mikä näissä pakoissa on huonoa, on että koska akselin kiinnityskohta on epäsymmetrinen, ei riippuja voinut siirtää taakse juurikin tuon etuylityksen ja perän kulman takia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=26651
Etuylitys ei kasvanut, päinvastoin kohtauskulma parani, koska tuli korotusta reilusti alkuperäiseen verrattuna ja etuakseli siirtyi vähän eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=26652
Jos saan toiset pakat, niin teen saman taakse jossainvaiheessa. Siirtyis taka-akselikin vähän taakseppäin. Näin lyhkäsessä autossa olis vähän varaa akseliväliä kasvattaakkin.
Ennustan kolmella lehdellä pakkojen olevan kohta aika suorat. Laita riittävän pitkällä liikeradalla olevat riiput, koska muuten jousituksesta tulee aika pinkeä. Jos riippu ei liiku tarpeeksi lehdet katkeaa aika helposti.
Mutamies
10.04.2009, 20:55
Tuolla on vielä noita lehtiä jäljellä, joten koitetaan ensin näin ja sitten lisätään lehtiä. Riipun kulmalla olen liikevaraa koittanut saada mahdollisimman laajaksi. Käyn kunnon testilenkillä, ja koitan tehdä havaintoja käyttäytymisestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=26709
Mutamies
11.04.2009, 19:42
Hienosäätöä tehty ja fiilistelty on.
Ihmeen runsaasti se joustaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=26771
Seuraavaksi vähän jotain maalaushommaa, tunkkii ja himmelii.
pienemmät gummit ois pop...
Mutamies
11.04.2009, 21:38
Jos löytyis 35" boggerit, niin vois kokeilla. Onhan tos noi 33" swampperit, ne on vaan toosi pienet. Niitten vanteissa oleva väri sopisi tulevaan kaarien väriin... Ois niinku sävy sävyyn. ;)
Hitto, siitähän tuli valkoinen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=26817
Mutamies
12.04.2009, 18:32
Ulkoasu alkaa hahmottua pikkuhiljaa.
Puuttuu vielä teippaukset ja sun muut tarrat:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=26846
teipeistä puheen ollen ni ex tämmönen sateenkaari logo sopeis sun ja susukin tyyliin:D
http://i5.photobucket.com/albums/y164/popo99/muokattu.jpg
Mutamies
12.04.2009, 20:09
Ne on muuten vähän eri kaverit kun noita sateenkaarijuttuja harrastaa...
Ne on muuten vähän eri kaverit kun noita sateenkaarijuttuja harrastaa...
ja kyllä me tytöt taas naurettiinhttp://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0042.gif
oranssit vanteet sopeis kyl hyvin lisäx, paa ne 33" alle...
Mutamies
12.04.2009, 23:32
35" boggerit hankintakintalistalla. Tulis vähän liian reilu pudotus 37" renkaista noil 33" renkailla.
No täytyy koittaa, sillä se selviää.
Mutamies
17.04.2009, 20:46
No nyt se mopo kuitenkin karkailee käsistä...
Parhaillaan jäähdyttimen siirto taakse. Syy: saada vinssi melkeen moottoriin kiinni.
12000 lbs vinssi odottaa asennusta.
Aika avoin edestä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=27458
Reiluhko kenno möllöttää takana:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=27459
Pitää vielä eristää hieman tuota kennoa varsinaisesta ohjaamosta, kuitenkin ilmanvirtauksen häiriintymättä. Muutenkin luulen että ohjaamon puolella paleltuu, jos sitä ilman virtausta ei ota sivuilta. Kaikkiaan kolme flektiä imee ilman edestä päin.
Perkule, tässähän joutuu kohta asentamaan toisen laturinkin... ;)
Mutamies
18.04.2009, 16:49
Nesteen kierron kanssa ei ole minkäänlaisia ongelmia. Ilmasin putket termarikotelon kautta. Flekteille vielä sähköt, niin voi koittaa lämpöjen nousua.
wr-range
18.04.2009, 22:06
oletko ajatellut laittaa paisuntasäiliöö, vai unohtuiko?
Mutamies
19.04.2009, 16:25
Kyllä se siellä on... Volvon oma.
Yllättävän helposti kuitenkin ilmaus kävi, ja hienosti nousee pustysuoraankin tuo neste.
Seuraavaksi vuorossa vinssi eteen. Taaksekkin on joku vanha vinssi, mutta ei sitä nyt kaikkea kerralla. ;)
Nähdäänkös tämä ens viikonloppuna kemiössä ?
Mutamies
20.04.2009, 06:27
Kyllä nähdään, rengastus vaan vähän avoin vielä. Pitäis vaan keretä ajaan vähän testiä ennen sitä... Toisaalta siellähän tulis sit testit ajettuu.
Mutamies
23.04.2009, 19:28
Vinssi asennettuna vihdoin. Sain hyvin liki moottoria laitettuu sen, nyt kun on jäähdytin siirretty taakse.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=27872
heh ja näköjään tuuninki verkkoo dollarien kuljetus lodjust:D
Mutamies
23.04.2009, 20:10
Johan sulla on hyvä muisti! Ihme juttu, kun sun pääs on muuten ihan laho... :)
Tarttis viel kehittää joku puskin eteen.
Jäähdytys kyllä toimii hienosti, joten se ei enää vaadi toimenpiteitä. Pysyy lämmöt kurissa tolla pienemmällä flektilläkin, ja jos ison räväyttää päälle, niin alkaa kone jäähtyä liikaakin. Tyytyväinen olen, vaikka vähän epäilyttikin ensiks koko operaatio.
Kannatta tehä verkosta kotelo ton vinssinvapautusvivun ympärille ettei oo räpylät remmin välissä ;)
Nimim. pyörivään flektiin vastaavasti sormet työntäny.
Mutamies
23.04.2009, 21:07
Njaa tarkkasilmäistä väkeä. Työntelin tuonne räpulää, ja havaitsin, jotta tarvii rannettamyöden työntää maskiin sisään ennenkun sormet on vaarassa. Teen kotelon siihen.
Mutamies
20.06.2009, 09:09
Päivitellääs vähän taas tätäkin jutustelua. Tekniikka toimii ihan mukavasti turbiinia lukuunottamatta. Hakusessa korkeammalla stall speedillä oleva limppu. 2500 r/min vois olla pop. Toi kone kun ei jaksa oikeen vääntää niin alhaalta kun tuo nykyinen turbiini ottaa kiinni. (ottaa ihan sairaan matalilla kierroksilla kiinni)
Rengasäivitykset parhaillaan menossa. Good yearin MT/R 37" renkaat sai lähteä, ja tilalle tulee 35" Creepyt leikattuna. Ideana tässä lähinnä parempi kylkisuojaus ja joustojen paraneminen kun renkaat ei enää ota koppaan kiinni.
Vasemmalla laikkaamaton, oikealla leikattu:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=33350
Toinen rengas sarja, mitä voi autoon kokeilla on odottamassa leikkausta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=33351
Eli kyseessä on 33" Swamperit. Voisin muuten myydä nämä leikattuna ja bedlock vanteineen poiskin...
YV:tä kehiin jos kiinnostaa.
Mutamies
19.08.2009, 18:45
No hittolainen, on taas aikaa mennyt... On hienosti pelannut auto kyllä, vaikka melkoinen rakennelma onkin.
Mutta nyt hajos automaatin ja jakiksen välinen väliakseli. Tarkemmin etummainen ristikko räjähti siitä. Tarvii kehittää siihen jokin vahvempi patentti.
Turbiini ongelmaan on ratkaisu löytynyt, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi toimittaa vanhaa turbiinia modattavaksi. Saa sellaisen kun haluaa, eikä edes ole pahan hintainen muutostyö.
Mitkä iskarit tossa edessä on
Mutamies
20.08.2009, 20:38
Emmä tiedä. Sierrasta varmaan. Siin on pitkät.
Rekisteröimätön
21.08.2009, 22:10
No nyt se mopo kuitenkin karkailee käsistä...
Parhaillaan jäähdyttimen siirto taakse. Syy: saada vinssi melkeen moottoriin kiinni.
12000 lbs vinssi odottaa asennusta.
Aika avoin edestä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=27458
Reiluhko kenno möllöttää takana:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=27459
Pitää vielä eristää hieman tuota kennoa varsinaisesta ohjaamosta, kuitenkin ilmanvirtauksen häiriintymättä. Muutenkin luulen että ohjaamon puolella paleltuu, jos sitä ilman virtausta ei ota sivuilta. Kaikkiaan kolme flektiä imee ilman edestä päin.
Perkule, tässähän joutuu kohta asentamaan toisen laturinkin... ;)
käännnä flektit jäähyttäjän etupuolelle. niin ei tuu kylmä. :)
Emmä tiedä. Sierrasta varmaan. Siin on pitkät.
Muistaakseni ne on/oli transvestiitistä... Siis ne iskarit eessä
Mutamies
22.08.2009, 18:04
Muistaakseni ne on/oli transvestiitistä... Siis ne iskarit eessä
Joo hyvä tietää.;)
Nii noista flekteistä sen verran, että on imevät. Imee siis ohjaamon läpi ilman. Flektien siivet pitää ihme röpellystä jos pyörimis suunnan vaihtaa. Ei auta flektien puolen vaihto. Aina siinä kuskin paikalla kuitenkin vetää, oli puhaltimet missä tahansa. Oikeastaan ei siellä vilu tule, onha tuo muutenkin hieman avonainen... :)
Jaa, eikö ne enään ime, jos vaihtaa puolta?
Mutamies
23.08.2009, 19:22
Kyllä ne imee joo, mutta puolenvaihdon jälkeen ne puhaltaa niskaan.
Siis aivan sama, kun ei ne kumpikin edes kokoajan pyöri.
Pidän tätä flektejä koskevaa keskustelua osaltani loppuunkäsiteltynä. :)
Muu rakentava keskustelu on toki suotavaa.
Mites toi raidetanko on kestänyt? Jouduitko hitsaamaan päät tankoon ettei tanko pyöri?
Kuvasta olin katsovinani et olis hitsattu? Kun omassa on hiukkasen probleemia tiukassa paikassa käätäessä ja mietin pitäskö hitsaa kiinni..
Rausku4x4
19.09.2009, 11:39
olisiko mahdollista saada kuvia pää laatikon ja jakolaatikon liitoksesta. Olis itelläni samankaltainen projekti tuloillaan.
Mutamies
23.09.2009, 07:58
Mites toi raidetanko on kestänyt? Jouduitko hitsaamaan päät tankoon ettei tanko pyöri?
Kuvasta olin katsovinani et olis hitsattu? Kun omassa on hiukkasen probleemia tiukassa paikassa käätäessä ja mietin pitäskö hitsaa kiinni..
Joo ei ole hitsattu päitä kiinni. Itse tanko on kestänyt hyvin, kiitos oivan materiaaliratkaisun. ;)
olisiko mahdollista saada kuvia pää laatikon ja jakolaatikon liitoksesta. Olis itelläni samankaltainen projekti tuloillaan.
On saatavilla toki. Itseasiassa pitäis edelleen korjata se ristikko siitä väliakselista.
Roudaan auton tänne verstaalle ihan lähipäivinä. Otan sitten.
Mutamies
29.09.2009, 19:38
Tässä pari kuvaa tuosta automaattilaatikon takapään tuennasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=41451
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=41450
Loodan häntä on tuettu tuollaiseen neliöputkeen. Putki on kiinni rungossa vain toisesta päästään, koska etukardaanille pitää olla tilaa. Väliakseli on 17cm pitkä.
Nyt on 35" leikatut Creepyt alla, saas nähdä miten toimii.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=41454
Rausku4x4
30.09.2009, 10:56
ootko käyttänyt ihan patrollin vai suzukin jousia tässä rojektissa? Meneekö liian jäykäksi patrollin jousilla?
Mulla on vähä samantyyliset tuennat Suzukissa volvon alennusvaihteessa. Toi traction bar rungon puoleinen tuki on varsin nerokas.
Etupään jousitus takaveto Hiluxin lehdille tuli myös muutettua. Oli 25 cm pitemmät lehdet.
rauskulle:
Edessä ainakin tollattiset.
Mutamies
30.09.2009, 13:47
Mulla on vähä samantyyliset tuennat Suzukissa volvon alennusvaihteessa. Toi traction bar rungon puoleinen tuki on varsin nerokas.
Joo aika yksinkertainen tuo rungon puoleinen tuenta, ja erinomaisen toimiva kanssa. Se on vaan olennaista, että tuo puslan läpi menevä tappi on karkaistua tavaraa.
Tässä takaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1420&pictureid=41455
Takaveto hiluxista on nuo etulehdet peräisin. Tuossa taisi aikaisemmin Kivinen mainitakkin, että kolmella lehdellä tulee pakasta aika suora pian, ja näinhän siinä on käynyt. Tosin joustaa ja toimii hyvin näinkin. Vielä ei ole mennyt lehtiä poikki, toistaiseksi. Vaatisi yhden vahvan lehden vielä joukkoon, koska tuo keula on aika painava kuitenkin.
Mutamies
04.11.2009, 11:39
Nyt kun autossa on hydrauliikkaa, niin mielessä pyörii nelipyöräohjauksen rakentelu. Mietin, jos sen tekisi takarunkoa kaventamatta, eli takarenkaat kääntäyisi noin 50% vähemmän kun etuset.
Toinen vaihtoehto olisi takarungon runsas kavennus, jotta renkaat kääntyisi täydet. Jousistus menis uusiksi sillon.
Olisiko jollain esimerkkiä vaadituista hydrauli komponenteista, kun ajatus olis saada toimimaan omana yksikkönään ja etusten kanssa?
Mutamies
13.09.2010, 18:49
Tarttis varmaan tällekkin tehdä jotain välillä. No tuli sentään vaihdettua kärjetön sytkä orginaalin tilalle ja tuloksena moottorin luonne muttuis aika radikaalisti. Ei ole enää pelkkää kuminauhan venytystä tuo meno. Tankin imussa on jotain paranneltavaa, kun jurkässä mäessä loppuu liemi koneelta. Ohjaus on kaikessa yksinkertaisuudessaan toiminut moitteetta, joten se oli onnistunut proggis.
Topi1982
17.09.2010, 18:28
Njaa tarkkasilmäistä väkeä. Työntelin tuonne räpulää, ja havaitsin, jotta tarvii rannettamyöden työntää maskiin sisään ennenkun sormet on vaarassa. Teen kotelon siihen.
Yleensä Kiinan vinsseissä päätykotelon voi asentaa 8 eri asentoon.
Ite olen kääntäny vivut aina hyvälle hollille.
Mutamies
21.09.2010, 07:28
No hittolainen... eipä kukaan ole moista hoksannut... Mainio vinkki. Saattaa monessa tapauksessa helpottaa esim paineilmasylinterin asennusta vapautusta varten kun saa sylinterin pystyyn.