View Full Version : Mauser K98 elokuviin
Ex_inkkari
13.03.2009, 09:35
Lähdetään lauantaina ystäväni Mauser K98:n kanssa leffaan, tarvitsivat isohkoon tuotantoon orginaalin ja ampumakuntoisen mauserin. Eilen tuli erään toisen palstan kautta pyyntö asiasta. Katsotaan jos saan otettua muutaman kuvan tilaisuudesta niin väännän pienen raportin tapahtumasta tänne.
wannabee
13.03.2009, 09:54
Lyhyt vai pitkä malli? Tollasta mulla ei o ollutkaan, tosin kerran olen päässyt kokeilemaan (lyhyttä) aikanaan koulussa. Hienosti tehty, hyvä ase...
Ex_inkkari
13.03.2009, 10:01
Lyhyt vai pitkä malli? Tollasta mulla ei o ollutkaan, tosin kerran olen päässyt kokeilemaan (lyhyttä) aikanaan koulussa. Hienosti tehty, hyvä ase...
Mallihan on lyhyt, KAR98 kurz
http://en.wikipedia.org/wiki/Karabiner_98k
Lähdetään lauantaina ystäväni Mauser K98:n kanssa leffaan Mahtaa olla herkkä leffa?
Taidat olla myös pääosassa? Vai saako noita aseita noin vain luovuttaa jollekin toiselle vaikka itse olet paikan päällä?
Rekisteröimätön
13.03.2009, 11:08
Ampua saa luvanhaltijan ollessa valvomassa tilannetta ampujan läheisyydessä.
Mites sitte aseettomat kilpa-ampujat harjottelis, jos ei esim. seuran vehkeillä..
Ex_inkkari
13.03.2009, 13:12
Kuten anonyymi kertoo, saa luovuttaa jos olen valvomassa tai henkilö jolle luovutan omaa luvat kyseiseen kaliberiin.
Millä reijällä tuo sun pössykkä on?
Ex_inkkari
13.03.2009, 18:54
Millä reijällä tuo sun pössykkä on?
8,2mm
Hotmower
13.03.2009, 18:59
Minä siis nyyminä - lexnokia, heh
Eihän vaan ole Selinin tuotanto? Ukolla on hiukan tiukat ajat, kato että saat korvauksen:rolleyes:
Ex_inkkari
13.03.2009, 22:24
Eihän vaan ole Selinin tuotanto? Ukolla on hiukan tiukat ajat, kato että saat korvauksen:rolleyes:
Saan jo kyydit kuvauspaikalle heinolaan mennen tullen ja pääsen seuraamaan hommaa aitiopaikalta, riittää minulle :)
Mauseri pääsee vielä pääosaan, on kuulemma ainoa orginaali mitä saivat käsiinsä 2 päivän varoitusajalla....
edit: joutuu sitten ottamaan omat patit mukaan, joutuu sittenkin laskun kirjoittaa.
Ex_inkkari
14.03.2009, 22:17
Reissu tuli tehtyä ja kuvia paljon... mutta yhtään en saa laittaa näytille :) tämä ei sitten tosiaan ole mikään skeittipoikien kotivideo. Mutta oma naama tuli leffaan varmuudella, sai esittää ryssää ja saksalaista ja mauserilla paukautettiin muutama kova penkkaan.
Hieno reissu ja joutuu nyt sitten enemmänkin juoksemaan kuvauksissa.
Hessu_Hopo
14.03.2009, 22:31
Voiko sen vahvistaa vai onko salaisuus?
Hessu
Ex_inkkari
14.03.2009, 23:23
Voiko sen vahvistaa vai onko salaisuus?
Hessu
Työnimi on vielä hys hys, mutta kertoo suomalaisesta ss divisioonasta :)
Ex_inkkari
25.05.2009, 12:02
Nyt on pari kuvauspäivää takana, sain luvan laittaa 1 kuvan näytille..kun on itse ottama :) sunnuntainaa oltiin kuvaamassa erinnäisiä tapahtumia vanhassa miljöössä ei niin kovin kaukana :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=31214
Rekisteröimätön
26.05.2009, 20:34
Porvoota näyttää olevan.
Ex_inkkari
26.05.2009, 20:50
Porvoota näyttää olevan.
Jep, siellä meillä oli puoluekokous :)
Hieno reissu ja joutuu nyt sitten enemmänkin juoksemaan kuvauksissa.
Joko ovat hollywoodista soitelleet? :D
Ex_inkkari
27.05.2009, 05:05
Joko ovat hollywoodista soitelleet? :D
Jo, mutta en jaksa lähte pikku produktioiden takia jenkkeihin :)
lavastajan munaus: puulämmitteisen talon savupiippujen päällä on suojapellit
:)
no, kesäaikanahan ei lämmitetty silloinkaan, oli kuumat paikat muutenkin
Ex_inkkari
28.05.2009, 18:50
Talossa laiska isäntä, tai sota vei miehet talosta :)
onko tämä joku TV-leffa, vai oikein isompikin tuotanto?
Ex_inkkari
28.05.2009, 21:41
onko tämä joku TV-leffa, vai oikein isompikin tuotanto?
En muuten ole kysynyt mihin levitykseen leffa tulee, mutta kysyn seuraavalla kerralla.
Ex_inkkari
18.06.2009, 06:45
Tuli taas juostua pusikoissa 12 tuntia tamineet päällä :) seuraava kuva ei puollusta mitään aatetta tai ole poliittinen kannanotto, tarkoituksena ainoastaan kuvata tapahtunutta. Oma mauseri siinä köllöttää kädessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=33293
Noihan on tavallisia piipunhattuja, ei niitä tarvi lämmittämisen ajaksi irrottaa..
Ajan hengen mukaisia ne eivät kuitenkaan ole.
Noihan on tavallisia piipunhattuja, ei niitä tarvi lämmittämisen ajaksi irrottaa..
Ajan hengen mukaisia ne eivät kuitenkaan ole.
Kyllä joidenki sit pitää tarttua kaikkeen!Kukahan tälläki foorumilla on ollu kattomassa mimmosia piipunpeltejä on ollu 40-luvulla?!
Häh. Mitä ihmeellistä? Noihan on ns. piipun hattuja. Sehän on irti siitä hormista vähintää nuohoojan vaatimat 20cm. Kai noita osattii jo laitella silloin joskus.
Mullakii on.
Niitä vaan ei kovin monessa noin vanhassa talossa näe. Kaikki mitä on eteen tullu on viime aikoina laitettuja. Ja kyllä, olen ammatiltani nuohooja:D:D
Tuli taas juostua pusikoissa 12 tuntia tamineet päällä :) seuraava kuva ei puollusta mitään aatetta tai ole poliittinen kannanotto, tarkoituksena ainoastaan kuvata tapahtunutta. Oma mauseri siinä köllöttää kädessä.
Hieno kuva. :)
Käytä voimaa, Juha. :D:D:D
8,2mm
anteeksi pilkunnussintani mutta eikös ORIGINAALI kaliiberi ole 7.92x57 :D anteeksi vielä kerran
Ex_inkkari
13.07.2009, 19:40
anteeksi pilkunnussintani mutta eikös ORIGINAALI kaliiberi ole 7.92x57 :D anteeksi vielä kerran
Noh, jos mitataan pikkukaliberi niin sitten :) rihloista mitattuna ilmoitetaan 8,2x57 ainakin K98