View Full Version : Uudenmallisen Hiluxin korotus
Marcus78
12.03.2009, 21:29
Olen tossa mietiskelly josko laittais/laitattais 2"korottavan Omen tai vastaavan, niin minkälaisia renkuleita ja köykämiini vanteita sinne voi tuon jälkeen alkaa sovittelemaan, et olis hiukan asiallisemman näköinen?
Autossa on orkkis levikeet.
KP:n sivuilta kattelin ja olin yhteydessä korin korotuksen suhteen, mutta taitaa kallistua tuohon alustan korotukseen.
15 tuumasella tuntuis rengas/vanne kustannukset jäävän hiukan edullisemmaks.
Oon kironnu et kyllä kaikenmaailman kitymaastureihin saa jo maapallon kokosia pyörylöitä, mut tommoseen ns.työkaluun, missä niil oikeesti olis ehkä jotain tekoo, ni saat tyyliin sovittaa jotain sileitä kotsunpyöriä! vakiona :D
No joo, jos jollain on kokemusta muutenkin kyseisen lavapaskan koruksesta, niin olen siipimutterina! =)
Mutamies
13.03.2009, 00:22
Kuinka uusi?
Marcus78
13.03.2009, 08:22
2008 ainaki lukee otteessa. Tota mallii on vissiin tehty 06/05 alkaen tai jotain=)
Mutamies
13.03.2009, 22:01
Kato tilaat sielt varusteest sen Xtreme setin siihen. Tulee varmaan hyvä sillai.
Ekä se korin korotus ole mikään mörkö, töitä se vaan vähän teettää.
Itellä -01 ja korinkorotus + jousitus ei yhtään heikentänyt ainakaan ajo-ominaisuuksia.
Tosin 33" swampperit heikensi. ;)
Marcus78
14.03.2009, 07:43
Kattelinkin sun profiilista kuvia=) Nätti peli.
Mikään ei ole pois suljettu vaihtoehto. Ihan maksimi korotusta en nyt hae, kun lavalle tarttis saada itekki nosteltua kätevästi tavaroita. Lue: Kaljakoreja:D
Onko sinne käytännössä mahdollista saada edes 33" kummeja 2"alustan korotuksella vai vaatiiko korinkorotuksen?
Onko sinne käytännössä mahdollista saada edes 33" kummeja 2"alustan korotuksella vai vaatiiko korinkorotuksen?
Enemmän ja vähemmän ahdasta, kun eihän ne korotusjouset sisäänjoustossa sen korkeemmat oo ku vakiotkaan. :eek:
Laita jotain spaceriä väliin, tolpan päälle siis. Ei jousta puristamaan, vaan koko tolppaa pudottamaan. Helppo ja halpa ja saa ehkä just riittävästi tilaa. Varmaan jotku Tacoman spacerit kävis, esim: http://store.fatbobsgarage.com/shared/StoreFront/default.asp?CS=fatbobs&StoreType=BtoC&Count1=871608912&Count2=788749337&CategoryID=9440&Target=products.asp
Marcus78
14.03.2009, 18:34
Äkkiä katottuna ebaystä löysin tommoset.
http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-HILUX-04-08-MK-6-VIGO-ETC-F-AND-R-LIFT-KIT-2-5_W0QQitemZ270338225264QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsP arts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item270338225264&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318
Tulis taaksekkin noi pidemmät riiput...ja todellakaan ei mitkään älyttömän hintaset verrattuna alustasarjaan/ korinkorotukseen...
Laita jotain spaceriä väliin, tolpan päälle siis. Ei jousta puristamaan, vaan koko tolppaa pudottamaan. Helppo ja halpa ja saa ehkä just riittävästi tilaa.
Mitäs se Matti oikein jakelee täällä harhanjohtavia vinkkejä, kyllä sun pitäis jo useamman vuoden kokemuksella tietää, ettei tollakaan konstilla 33" mahdu hiluxin etupyöräkotelossa kääntymään osumatta korirakenteisiin.
Mitäs se Matti oikein jakelee täällä harhanjohtavia vinkkejä, kyllä sun pitäis jo useamman vuoden kokemuksella tietää, ettei tollakaan konstilla 33" mahdu hiluxin etupyöräkotelossa kääntymään osumatta korirakenteisiin.
Eipä oo kukaan tullu näyttämään spacereillä jotka siis nostais 3" edestä, ja sitäpaits siellä oli "ehkä". Ja joutuupahan sitä 3" korikorotuksellakin vähän vielä muoviosia nirhimään...
Ja tätä siis tarkoitin, ei tuo linkki näemmä osaa perille asti viedä:
https://store.nexternal.com/fatbobs/images/69-5055.jpg
Mut niinhän se on että korikorotuksella välttyy monelta muulta kompromissilta, kun kulmat pysyy entisellään eikä auton painopiste nouse läheskään niin paljoa.
Mutamies
15.03.2009, 11:42
Mulla 33"/13.5"/15 swamper hieman ulostuovilla vanteilla vaati jousituksen korottamista, korinkorotuksen ja sen päälle vielä rälläkän näyttämistä edessä. Otti kynnyskotelon päähän ja puskurin muovihelmaan kiinni.
En tiedä tämän korimallin pyörän-aukoista.
Kannattaa muistaa, että on syytä tarkistaa pyöränkulmat edessä jousituksen muutoksen jälkeen.
Marcus78
15.03.2009, 19:54
Takana mahtuu ainakin 33" pyörimään mukavasti, kun hain kaverilta lainaan ja tunkkasin tappiin.
Vanteina oli kylläkin et-25, mikä toi renkaan kuvion levikkeestä 30mm ulkopuolelle eli varmaan se +15 vanne olis sopiva.
Koko kokeilun tarkoituksena oli saada hiukan kokonaiskuvaa itelle hommasta, vaikka hyvin oli tiedossa ettei se sinne eteen sovi=) tai sopi, mutta siihen se sit jäikin!!!
Onkos tietoa että miten toin Tacoman osat sopii Hiluxiin?
Lähinnä korin korotusta ja jousitusta ajatellen...
Onkos tietoa että miten toin Tacoman osat sopii Hiluxiin?
Lähinnä korin korotusta ja jousitusta ajatellen...
Korin korotuspalikat ehkä muuten vois sopia, mutta rattiakselin jatkopalan sopivuudesta ei tietoa. Ja alustaltaanhan Tacoma on joiltain osin hieman erilainen ku Hilux, joten epäilen osien sopivuutta.
Mutta selvyydenhän saa kun tilaat kaikenlaisia palikoita. muistat vaan kertoa meille miten ne sopii tai ei sovi :)
Marcus78
15.03.2009, 23:07
Korin korotuspalikat ehkä muuten vois sopia, mutta rattiakselin jatkopalan sopivuudesta ei tietoa. Ja alustaltaanhan Tacoma on joiltain osin hieman erilainen ku Hilux, joten epäilen osien sopivuutta.
Mutta selvyydenhän saa kun tilaat kaikenlaisia palikoita. muistat vaan kertoa meille miten ne sopii tai ei sovi :)
Juu voin tilailla kaikenlaisia palikoita, laittelen laskun sinne Helsinkiin päin..;)
Marcus78
17.03.2009, 09:16
http://www.4wd1.com/
Tossa etusivulla olevan paketin hinta olis Suomeen toimitettuna, tulleineen yms epämääräisine kuluineen n.750e
Sis.Ranchon iskarit, 50mm alumiinispacerit ja riiput.
Hintaa tulee tollekkin kasalle:D ja rengas koko olis sitte 32"....
Tossa etusivulla olevan paketin hinta olis Suomeen toimitettuna, tulleineen yms epämääräisine kuluineen n.750e.
:eek: Siis pari iskaria, kiikut ja pari alumiinirinkulaa. Ei mitään järkee.
Mutamies
17.03.2009, 20:27
Kannattaa tehdä/teetättää nuo riiput ja korotuspalat. Iskareitahan saa helposti täältä kotosuomesta.
Marcus78
18.03.2009, 13:51
Siis mitään en o vielä tilannu yms.Kuhan hintoja kyselly ja koittanu mietiskellä sopivaa ratkasua.:)
750e on kova hinta!Todellakin!!!
Onkos kokemusta pelkän keulan korotuksesta, kun mun makuun menee liikaa nenällään?
Esim. Dobinssonilla olis 35mm korottavat jouset eteen. 490€ jouset ja iskarit.
Mitähän vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?
Rekisteröimätön
21.05.2009, 23:20
Offivarusteessa keulan korotus 35mm asennettuna 380e, just viikko sitten kyselin. Oma on -07 hilux mutta sopii -08 myös.
Marcus78
22.05.2009, 23:40
Samaa mieltä kanssa että etupää "hiukan" sukeltaa. Niinkun kuvasta näkyy!
Muuttuu ainakin näöltänsä jos nokkaa nostaa.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=709&pictureid=30515
Miten Offivarusteella tekevät tuon keulan korotuksen?
On vaan turhan kaukana kyseinen liike (n.600km).
Nyt on Offivarusteen korotuspalikat keulassa paikallaan. Aavistuksen vielä keula alempana kuin perä mutta noin just hyvä.
Mitä oli palikoilla hintaa?
Mites meneekö 31/10.5 renkaat vakio korkuseen?
Marcus78
17.08.2009, 16:28
menee:)
Tomppa Salo
12.02.2010, 18:05
Miten saan 07 hiluxin etuiskarin nätisti pois paikaltaan. Tarkoitus olis laittaa spaceri iskaritolpan päälle... Takana on jo pidemmät riiput ja nyt olis keulan vuoro. Olihan tuo etupää aika auki ja tutkittiin asiaa mutta ei lähteny tolppa välistä pois. Neuvoja, kuvia, apua!! Kiitos etukäteen!!
Miten saan 07 hiluxin etuiskarin nätisti pois paikaltaan. Tarkoitus olis laittaa spaceri iskaritolpan päälle... Takana on jo pidemmät riiput ja nyt olis keulan vuoro. Olihan tuo etupää aika auki ja tutkittiin asiaa mutta ei lähteny tolppa välistä pois. Neuvoja, kuvia, apua!! Kiitos etukäteen!!
Kallistuksenvakaaja rungosta ja raidepäät irti niin jo lähtee.
Tomnppa Salo
12.02.2010, 20:12
Mistä kohtaa se kallistuksenvakaaja on kiinni?
Ei viimeksi mahtunut se iskaritolppa mitenkään pois.
Tuskastuttaa...
Marcus78
12.02.2010, 20:42
Toin tekstin mukaan Tacoman jousitusosat kävis Hiluxiin....
http://www.toyota120.com/forum/showthread.php?t=6194
toyota4x4
12.02.2010, 20:48
itse päädyin korin korotukseen.. + keulan jousitusta korotettu n30mm
ohjauslaitteissa ei ole ey-hyväksyntää mm.- coc- todistuksessa joten sen voi kaiketi korvata jollain muulla toyota maasturin tehdastekoisella osalla. suosittelen ainakin riittävästi aikaa varaamaa. korin korotusta varten niin ei tule hutiloitua,, kaikkea pitää jatkaa, paitsi jarruletkuja ja sähkö johtoja. en tiiä paljon jäi tuntipalkaksi kun noita offroad pajoja jotka tekee lähes liukuhihnatyönä moisia muutoksia.
Rekisteröimätön
12.02.2010, 22:17
Kallistuksenvakaaja rungosta ja raidepäät irti niin jo lähtee.
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Mutteri irti vakaajan päästä, ei pitäis olla vaikeeta. Kunhan nyt tukivarsi pääsee irti siitä niin sama millä tyylillä tekee.
Miks persettä nostit, keulahan noissa on nyökällään. Sama pyllypystyssä-tyyli jatkuu siis jatkossakin jos molempia päitä saman verran nostat.
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Ei tarvitse irrottaa kokonaan, 2 pulttia rungon kohdalta irti per puoli ja siirtää vaan sivuun.
Tomppa Salo
12.02.2010, 23:56
Halusin et koko hoito nousee vähän.. Kunhan saan selville paljonko spacerit nostaa keulaa niin voin tehdä uudet korkeammat. Kokeilumielellä tässä ollaan. Noita korotuspaloja kun saa tehtyä omasta sorvista niin ei ole muuta ongelmaa kun keulan purkaminen ja asentaminen. Mutta näillä ohjeilla luulisin seviävän... Eli, kallistuksenvakaajan 2 pulttia ja raidetangonpäät ja lopuks itse iskunvaimennin.. ja kasaus takaperin. Unohdinko jotain??
Tomppa Salo
13.02.2010, 00:03
Halusin et koko hoito nousee vähän.. Kunhan saan selville paljonko spacerit nostaa keulaa niin voin tehdä uudet korkeammat. Kokeilumielellä tässä ollaan. Noita korotuspaloja kun saa tehtyä omasta sorvista niin ei ole muuta ongelmaa kun keulan purkaminen ja asentaminen. Mutta näillä ohjeilla luulisin seviävän... Eli, kallistuksenvakaajan 2 pulttia ja raidetangonpäät ja lopuks itse iskunvaimennin.. ja kasaus takaperin. Unohdinko jotain??
Eihän iskunvaimenninta tartte painaa kasaan mitenkään et sen saa mahtumaan ulos lokasuojan uumenista?
Eihän iskunvaimenninta tartte painaa kasaan mitenkään et sen saa mahtumaan ulos lokasuojan uumenista?
Ei, mutta rautakanki voi olla passeli työväline vipuamaan alatukivartta alaspäin samalla kun otat tolpan syliin.
Eihän iskunvaimenninta tartte painaa kasaan mitenkään et sen saa mahtumaan ulos lokasuojan uumenista?
Ei tarvi painaa kasaan, ainakaan silloin ku tekee niinku me tehdään töissä. Eli otetaan alatukivarret irti rungon puolelta, siis ne kaksi pitkää pulttia joissa on ne pyöränkulmien säätöprikat, kaikista helpoin ja nopein tapa. Ja ohjauskulmien säätöhän on välttämätön toimenpide korotuksen jälkeen.
Tomppa Salo
13.02.2010, 13:01
Ei, mutta rautakanki voi olla passeli työväline vipuamaan alatukivartta alaspäin samalla kun otat tolpan syliin.
No tämä helpottaakin jo aikalailla jo tämä neuvo. Ja säästää ilmeisesti ruuvaamiselta kun ei tartte irrottaa tukivartta..
kuinkas menee uusien muutoskatsastus,korinkorotuksessa tarvii ohjausakselinjatkosta paperit?
jousien korotus paloilta ja riipuilta ei vaadita mitään hyväksyntää?kö?
Miks persettä nostit, keulahan noissa on nyökällään. Sama pyllypystyssä-tyyli jatkuu siis jatkossakin jos molempia päitä saman verran nostat.
Riippuu vähän auton käytöstä. Useimmilla konemiehillä ja muilla ketkä käyttävät autoa työssään on aina lavalla 200-800kg painoa, niin saa olla takana aika jäykät jouset ettei ole perä ihan maassa.
Tietysti asia on aivan eri jos ajelee vaan tyhjällä autolla.
Tomppa Salo
13.02.2010, 19:47
Mä korotan muuten vaan, ei mulla sen kummempaa syytä ole.. Vaikka onkin tavaraa lavalla aikalailla töiden takia. Tulee vähän reippaamman näkönen kun on vähän korotettu ja isommat kummit alla. Ja tuleepahan astinlaudoille tarkoituksen mukaista käyttöäkin sitten...
Sehän onkin jees näissä maastureissa kun niitä voi korottaa ilman sitä ongelmaa että rupee ottamaan kiinni niinku tavallisissa autoissa madalluksen kanssa. :)
kuinkas menee uusien muutoskatsastus,korinkorotuksessa tarvii ohjausakselinjatkosta paperit?
jousien korotus paloilta ja riipuilta ei vaadita mitään hyväksyntää?kö?
Ei mitään papereita mistään, korikorotuspalikat saa olla kotona tehdyt, ohjausakselinjatko ja riiput tehdastekoiset. Tehdastekoisuudesta/soveltuvuudesta ko. automalliin saa tietysti vaatia papereita, jos asia ei muuten ole selvä.
Onko tietoa riittääkö ohjausakselissa varat 40mm korinkorotukselle?
Marcus78
15.03.2010, 17:57
Onkos noilla etupään korotuspalikoiden(Jousen päälle tulevien)valmistus materiaalilla kauheata merkitystä..? Näyttää olevan alumiinia, rautaa, muovia yms tarjolla....
Onkos noilla etupään korotuspalikoiden(Jousen päälle tulevien)valmistus materiaalilla kauheata merkitystä..? Näyttää olevan alumiinia, rautaa, muovia yms tarjolla....
En oo kuullu, tienny enkä itekkään hokannu. Kaikki näyttää kestävän. Itellä Daystarin tekeleet, jotain muovin ja kumin välimaastosta, jonkin sortin uretaania.
Tervehdys tietäjille. Oma 170 koppanen hiluksi taitaa nyt vaihtua uuskoppaseen tossa tulevalla viikolla, ja hetihän sitä on päästävä korottamaan ainakin keulan osalta.Onko kenelläkään kokemuksia tuosta setistä? http://www.ebay.co.uk/itm/05-11-Toyota-HILUX-Suspension-Lift-Kit-3-F-2-R-4X4-VIGO-/180943526920?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CommercialVe hicleParts_SM&hash=item2a21131c08#ht_4877wt_1188
Muutama kysymyskin mielessä vaikka ahkerasti tullu näitä sivuja luettua.Eli:
-Tarviiko takaiskarit vaihtaa pidempiin ko sarjan laitossa?
-Tarviiko korotus muutoskatsastaa?
-Mahtuuko 33" bfg:n all/mud terrainit pyörimään alla vakio vanteilla?
-Tarviiko takaiskarit vaihtaa pidempiin ko sarjan laitossa?
-Tarviiko korotus muutoskatsastaa?
-Mahtuuko 33" bfg:n all/mud terrainit pyörimään alla vakio vanteilla?
-Ei, mutta jos haluat joustoja lisää niin kannattaa vaihtaa.
-Tarvii.
-Riippuu leveydestä, 10.50" leveet sopii, 12.50" ei.
Ihan toimivan näköinen setti, perän pudotuspalikatkin mukana.
Kiitos vastauksesta.
Eli kuhan nyt eka sen auton saan vaihdettua ni sitte lähtee tilauksia ebayn kautta.
14.8 tilasin korotussarjan liftcraftilta, ja tänään 21.8 hain paketin postista.
Erinomaista ripeyttä amerikan päässä, kun seurantakoodin mukaan paketti oli jo 17. päivä suomessa.
mitä tuli muuten maksamaan kaikkiaan ?
Sit onko porukalla 15" vannetta tästä oli jossain aijemminkin mutta en nyt muista missä... ja millä et:llä miten levee vanne ?
itellä ei oo niitä vakio levikkeitäkää ni tulee nii saatanan helposti ulos kaaresta pitäs tilata joskus ne levikkeet kun jaksaa.
Toi liftcraftin setti jäi maksamaan 237e, ja ei edes jäänyt tulliin. Asennus toki vielä tekemättä, annan sen suosiolla ammattilaisille kun samalla tekevät huollon tohon autoon ja riisuvat ylimääräiset varusteet pois.
no ei ole kyllä pahan hintanen. sit pitäs jotain lastua miettii kun on kyllä niin pirun laiska ja cooleri pitäs asentaa.
onko se steinbauer ainut joka tulee myös suuttimien väliin vai onko edullisempia vaihtoehtoja ? onhan noita kaikennäkösiä race chippiä jotka ohjaa vaan linjapainetta mutta ei mielellään sellasta...
Hilux2008
06.09.2012, 14:31
Itelle tuli tänään liftcraftin setti. Ainut ihmetys on mustat pienet holkit, mihin ne tulis laittaa ?
Itelle tuli tänään liftcraftin setti. Ainut ihmetys on mustat pienet holkit, mihin ne tulis laittaa ?
Eiköhän ne oo just noi "bash plate spacers" eli pohjapellin spacerit, luultavasti etupään pulttien alle niin ei jää kantamaan etuperän korvakkeiden kohdalta mitkä tulee entistä alemmaks.
http://img196.imageshack.us/img196/7898/hilux77f51r.jpg
Onko jo korotus sarjoja asenneltu millanen tuli vaikuttiko ajoon ? Ja sit niitä kuvia ;)
Kattelin ykspäivä tota etuperää enkä keksiny miten yksikään tuon sarjan palikka pystyy sitä laskemaan ? enkä mitään asennus kuvia löytäny viittiskö joku vähän valaista asiaa ?
Korotussarja on kiinni, paitti että se etuperän tiputus setti ei käyny. On ilmeisesti tehty amerikanjoen suosimalle 3,0 bensa mallille, missä ilmeisesti erilainen etuperä/tuenta. Perän takaosa makaa poikki palkin päällä joten ei olisi etummaisten kiinnityspisteiden tiputus juurikaan auttanut. Maltilliseksi jäi vetareiden kulmat siitä huolimatta, joten itseäni ei tuo juurikaan huoleta.
Kuvia laitan kunhan saan uudet renkaat ekaks alle, loppu viikosta pitäis renkaat saapua.
https://www.dropbox.com/s/wh0wwxssdqrzqbh/20120911_190905.jpg
https://www.dropbox.com/s/zfnink0vaxtvmu9/20120911_190927.jpg
https://www.dropbox.com/s/j51h3mvj6cyk8ok/20120911_191017.jpg
Siinä nyt kuitenkin muutama kuva nykyisestä tilanteesta, vakio korkuisesta ei kuvaa löydy.
Koitin kyllä ihan suorat kuvatkin tänne laittaa, mutta en tunnu osaavan...
Korotussarja on kiinni, paitti että se etuperän tiputus setti ei käyny. On ilmeisesti tehty amerikanjoen suosimalle 3,0 bensa mallille, missä ilmeisesti erilainen etuperä/tuenta. Perän takaosa makaa poikki palkin päällä joten ei olisi etummaisten kiinnityspisteiden tiputus juurikaan auttanut.
Kylläpä se vaan sillälailla on suunniteltu asennettavan, samalla lailla makaa poikkipalkin päällä takaosa kaikissa näissä yhtään samansukuisissa Toijjotoissa. Sentti tekee jo paljon vetarien kulmille. Ja ei se normiajon kulma oo paha, mutta ulosjoustossa saattaa murros jo oikeesti ahistaa/särkyä ennen pitkää.
http://vaughan.kuvat.fi/kuvat/20120913_170803.jpg?img=smaller&hash=4dcb0
http://vaughan.kuvat.fi/kuvat/20120913_170721.jpg?img=smaller&hash=f7d1d
Tommonen siittä nyt tuli, edessä 3" ja takana 2" korotus. Alla bfg:n all terrainit koossa 265/75-16.
Edessä maasta lokasuojan kaareen 925mm ja takana vastaavasti 1015mm noin abaut suunnilleen.
No perhana tuohan se heti näköä lisää, keväällä viimeistään palikkaa tilaukseen;)
Hilux2008
17.09.2012, 09:40
Liftcraftin setti alla, meni kokemattomalla asennuksessa joku 4.5h. Yhet holkit jouduin tekemään lisää pohjapellin alle, setissä tuli ainoastaan ne mustat.
Surffari
17.09.2012, 11:16
Tuossa on ennen ja jälkeen kuvat Rough Countryn sarjalla korotetusta -05 Hiluxista korotus taisi olla 2,5". Alla Kumho KL71 31/10,5/15 renkaat (tällä hetkellä, ei kuvissa). Juuri ja juuri mahtuvat pyöränkoteloihin edessä. Kokeilin myös kysellä tuosta lastutuksesta mutta eivät kuulemma ole päässeet Hiluxin "aivoihin" vielä järkevästi. Vaihtoehdoksi valittiin KCR tehoboksi, kaipa se jotain tehoa lisäsi.
Surffari
17.09.2012, 11:30
Onko kukaan laittanut tällaista kiinni uudenmalliseen vielä?
http://www.4wheelparts.com/Bumpers-Tire-Carriers-Winch-Mounts/Bull-Bar-Winch-Mount-Bumper.aspx?t_c=64&t_s=26&t_pt=6410&t_pl=6453&t_pn=ARB3423030
Yritin muutoskatsastuksessa kysellä miten käytäntö toimii, hieman hataria oli vastaukset. Toi muovinen etupuskuri on ruvella koko ajan..
Onko kukaan laittanut tällaista kiinni uudenmalliseen vielä?
http://www.4wheelparts.com/Bumpers-Tire-Carriers-Winch-Mounts/Bull-Bar-Winch-Mount-Bumper.aspx?t_c=64&t_s=26&t_pt=6410&t_pl=6453&t_pn=ARB3423030
Yritin muutoskatsastuksessa kysellä miten käytäntö toimii, hieman hataria oli vastaukset. Toi muovinen etupuskuri on ruvella koko ajan..
Tuolta internetin ihmeellisestä maailmasta loytyy näköjään toyotan omaakin lujempaa puskuria
2006-2011 http://www.ebay.com.au/itm/NEW-GENUINE-TOYOTA-HILUX-ALLOY-BULLBAR-4x4-FORGE-BAR-/280648367763
2011 eteenpäin http://www.ebay.com.au/itm/GENUINE-TOYOTA-HILUX-KUN26R-SR-4X4-FORGE-ALLOY-BULL-BAR-KIT-SUITS-JULY-2011-/290770397954?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item43b3442b02
Eihän ne tietenkään ole eu direktiivin mukaisia mutta kuitenkin...
Sopiikohan tuo liftcraft sarja -12 mallin hiluxiin?
Sopiikohan tuo liftcraft sarja -12 mallin hiluxiin?
Ei se jousitukseltaan eroa -11 mallista mitenkään.
Tossa vois olla myös toimiva korotussetti Hiluxiin:
http://i1295.photobucket.com/albums/b624/techcustom/TC2013BIG/BT421B.jpg
http://www.ebay.com/itm/BLACK-LIFT-KIT-FRONT-2-5-REAR-1-5-W-SWAYBAR-DIFFERENTIAL-DROP-4WD-4X4-6-LUG-/271144809702?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AToyota&hash=item3f217d74e6
-09 Hiluxista toinen etuiskari loppu, onko kokemuksia esim. KYBeistä tai Dobinsoneista miten pelittää painavemman rengas/vanne yhdistelmän kanssa? Orkkis iskareissa ei taida olla vaimennus kuin sisäänpäin?
Nyt korotus toteutettu 20mm holkilla jousilautasen alla ja 5mm spacerilla tolpan yläpäässä, korotti uutena n.50mm, mutta 60tkm ajettuna jouset väsähtäneet ja korotus n. 30mm alkuperäiseen verrattuna...
Liekö KYBissä irtonainen jousilautanen, voisi toteuttaa korotuksen samalla tavalla?
Dobinsoneissa on ainakin kiinteä jousilautanen eli korotus pitäis tehdä jousella.
Koni ois varmaan ihan jees kun ois säädettävät mutta ei taida nyt raaskia niitä laittaa...
Allterraini
19.11.2013, 20:16
Onko kukaan asentanut hiluxiin pelkästään etupäähän tollasta 40mm spaceriä, alustan muutoin ollessa vakio? Korottaako tollasella sen auton etupään 40mm. ylöspäin?, ja kuinka sopusuhtasen näkönen autosta tulee? tuossa ainakin näyttäisi olevan aika lailla etu ja takapää balanssissa http://www.4wd1.com/Hilux-Suspension-Strut-Spacers.htm millane lienee sitten ajaa? ja saako tilattua mistään suomenmaalta nuita?
Allterraini
23.11.2013, 11:07
Löytyhän ne spacerit etupäähän viimein tuolta http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/ Aattelin hommata seuraavaks renkaat ja vanteet varmaan 265/70/17" ois hyvä koko ja vanteiksi tollaset 17" et+20 http://www.lapinkumi.fi/index.php?name=GetFile&nodeIDX=830&nodownload=true Lienee hyvä paketti ja saa varmasti leimattua noille? Onko kellään pyörinyt hilussa tollasta rengas/vannepakettia alla kuinka mahtuu?
HAILUXI-07
13.12.2013, 21:06
Löytyhän ne spacerit etupäähän viimein tuolta http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/ Aattelin hommata seuraavaks renkaat ja vanteet varmaan 265/70/17" ois hyvä koko ja vanteiksi tollaset 17" et+20 http://www.lapinkumi.fi/index.php?name=GetFile&nodeIDX=830&nodownload=true Lienee hyvä paketti ja saa varmasti leimattua noille? Onko kellään pyörinyt hilussa tollasta rengas/vannepakettia alla kuinka mahtuu?
Tota niin, Minulla on omassa vakio Hilussa kesärenkaat BFG-Allterrainit kokoa 265/75R16. vanteissa ET30
Muuta ei tarvinnut tehdä kuin vähän muokata sisälokasuojien muoveja etukulmista.
http://kuva.termiitti.com/tnimage/33042.jpg (http://kuva.termiitti.com/v.php?img=33042)
Talvella on nokian nastat kokoa 245/75R17 eli sama korkeus kuin kesärattaissa n.80cm
Allterraini
14.12.2013, 19:05
Tuli hommattua 265/75r16 GoodYearin duratracit, dotz rafting dark et+20 vanteille. Pikkusen raapii kääntäessä etulokareihin täytyy näyttää vähä kuumailmapuhallinta.. ja kunhan saan noi korokepalat keulaan nii vähäsen auttaa myöskin asiaa..
HAILUXI-07
15.12.2013, 16:42
Tuli hommattua 265/75r16 GoodYearin duratracit, dotz rafting dark et+20 vanteille. Pikkusen raapii kääntäessä etulokareihin täytyy näyttää vähä kuumailmapuhallinta.. ja kunhan saan noi korokepalat keulaan nii vähäsen auttaa myöskin asiaa..
Tuo on max rengaskoko vakio hiluxiin. Tuolla ET+20 rengas on 1cm ulompana kuin minulla +30.
Niin ja noilla kesärenkailla meni tosiaan katastuksesta läpi että heilahti.
Allterraini
18.01.2014, 16:39
Tollane tuli, ei tarvinnu lokareitakaa muokata pienen etupää korotuksen 2" jälkeen.. Seuraavaks kattelemaan tota liftcraftin sarjaa ja 33" alle :)
Tuli tekaistua 5cm korinkorotus -06 hiluxiin. Muuten ei ongelmia mutta
Ohjausakseli ei kyllä näytä yltävän. Mistä olette hommanneet siihen
Jatkopaloja? Hitsaamaanhan sitä ei kait oikein saisi mennä...
Lisäksi tuli tuommoinen tech customsin tekemä satsi jenkkilästä.
Jospa se nyt näyttäisi jo vähän vähemmän katumaasturilta. ;)
vekkipappa
19.01.2014, 15:18
Tommonen me tehtiin joskus täysin orkkis hiluxista. 31/10.5" uusien hyvin ulostuovien vanteiden kera. Et.tä en muista mutta tuli ulos jonkun 5-6 cm. Kumilevikkeiden kera leimamieskin hyväksyi. Muuta ei tehty kuin puskurista edestä pieni siivu pois ja kaaren takaosaa täyty vähän muokata myös. Hiukan otti täyskäännöksessä kiinni sisälokariin mutta ei pahasti
Tuolta näyttää tuo miun -07 3"korinkorotuksella ja 33x12,5x17 rengastuksella.
Ne kerro mitä teit ohjausakselille?
Hyvältä näyttää :)
kuinkas paljon se keula nousee minkäki paksusella korokkeella...?
toyota4x4
26.02.2014, 08:35
hj 61:n 87-90 ohjaus akseli käy siihen suoraan siinä on pitkä liuku ja semmoiset ristikot jotka menee poikki kolari tilanteessa.
joo elikkäs meinasi teetättää jo 31/10,5 all-terrain rattaakki tyontää alle pikkusen joutu puukko sahalla ja mattopuukolla sisälokareita ja levikkeitä soveltaan ja siltikkin rappaa takapuolelle. (auto ei ole korotettu ollenkaan)
Ja nyt olis suunnitelmissa, että 40mm korinkorotusta tekisi, korotuspalikat on sorvautettu jo valmiiksi mutta työtä tuntuu teettävän kenelläkään kokemusta vastaavasta? joutuuko tekemään uusia putkia yms? ja kyseessä on -08 vm hiluxi
Marcus78
28.02.2014, 22:55
Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.
Taakse ajattelin jättää orkkisjouset, kun lähinnä terveisiä ajettu lavalla.
Todellakin mistä olette tilanneet noita ohjausakselin jatkoja ja onko tosta HJ61:sen ohjaustangosta kokemuksia in real life?
Tässä muute jotain asiaa korinkorotuksesta(Mikä edelleen itsellenikin tekemättä).
http://www.pakwheels.com/forums/4x4-clubs-off-roaders-suv/129547-bodylifting-hilux-vigo
toyota4x4
28.02.2014, 23:21
Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.
Taakse ajattelin jättää orkkisjouset, kun lähinnä terveisiä ajettu lavalla.
Todellakin mistä olette tilanneet noita ohjausakselin jatkoja ja onko tosta HJ61:sen ohjaustangosta kokemuksia in real life?
Tässä muute jotain asiaa korinkorotuksesta(Mikä edelleen itsellenikin tekemättä).
http://www.pakwheels.com/forums/4x4-clubs-off-roaders-suv/129547-bodylifting-hilux-vigo
ihan oma kohtaista kokemusta on . 2007 malliseen hiluksiin myös lj:ssä on ainakin saman tapainen. muistaaksi 2008 tuli sit EU tyyppi hyväsyntä pakuihin.
Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.
Taakse ajattelin jättää orkkisjouset, kun lähinnä terveisiä ajettu lavalla.
Todellakin mistä olette tilanneet noita ohjausakselin jatkoja ja onko tosta HJ61:sen ohjaustangosta kokemuksia in real life?
Tässä muute jotain asiaa korinkorotuksesta(Mikä edelleen itsellenikin tekemättä).
http://www.pakwheels.com/forums/4x4-clubs-off-roaders-suv/129547-bodylifting-hilux-vigo
Ei äkkiseltään tietoa et miten ton ohjausakseli on tehty mut löytyiskö tuolta apuja?
http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/BodyLiftKit.shtml#SteeringExtension
Marcus78
28.02.2014, 23:50
ihan oma kohtaista kokemusta on . 2007 malliseen hiluksiin myös lj:ssä on ainakin saman tapainen. muistaaksi 2008 tuli sit EU tyyppi hyväsyntä pakuihin.
Ok. :)
Marcus78
28.02.2014, 23:51
Ei äkkiseltään tietoa et miten ton ohjausakseli on tehty mut löytyiskö tuolta apuja?
http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/BodyLiftKit.shtml#SteeringExtension
Mites onkin jäänyt huomioitta toi sivu, vaikka olen koko internetin selannu läpi. =)
ei kenelläkään olisi myydä tai kertoa mittoja kyseisestä rattiakselin jatkopalikasta jotta voisi sorvauttaa? ja edelleen 08vm hiluxiin
toyota4x4
03.03.2014, 13:40
ite ennemmin kyllä hitsaisin jatkon kun laittelisin noita palikoita. pahimmillaan ohjauksesta tulee yhtä kestävä kuin se kumisen rättinivelen paksuus on. useita vastaavia viritys palikoita olen nähny rikki menevän kun repee kumista irti.
ite ennemmin kyllä hitsaisin jatkon kun laittelisin noita palikoita. pahimmillaan ohjauksesta tulee yhtä kestävä kuin se kumisen rättinivelen paksuus on. useita vastaavia viritys palikoita olen nähny rikki menevän kun repee kumista irti.
Mitä varten ja mistä kumista toi irti repee?
En mä ainakaan muista et mulla 90-sarjan cruiserissa olisi mitään kumia siellä ollut...
Voi tietty olla et muistan väärinkin. Tai et hilussa ois jotenkin erilainen rakenne.
Jokatapauksessa tollanen palikka siellä on hyvin toiminut reilut 100000 kilometriä jo.
toyota4x4
03.03.2014, 14:48
Mitä varten ja mistä kumista toi irti repee?
En mä ainakaan muista et mulla 90-sarjan cruiserissa olisi mitään kumia siellä ollut...
Voi tietty olla et muistan väärinkin. Tai et hilussa ois jotenkin erilainen rakenne.
Jokatapauksessa tollanen palikka siellä on hyvin toiminut reilut 100000 kilometriä jo.
juu näistä oli otettu mm.noi tapit pois . ei kestä sitä että pelkän kumin varassa kääntelee metässä.
ite ennemmin kyllä hitsaisin jatkon kun laittelisin noita palikoita. pahimmillaan ohjauksesta tulee yhtä kestävä kuin se kumisen rättinivelen paksuus on. useita vastaavia viritys palikoita olen nähny rikki menevän kun repee kumista irti.
muutoin varmasti toimiva juttu tuo hitsaus muttakun ei mene katsastuksesta läpi. kiinnostaisi tietää että mistä niitä palikoita saa ostettua, kohta olis melkein niinkö kiireki saaja semmonen
muutoin varmasti toimiva juttu tuo hitsaus muttakun ei mene katsastuksesta läpi. kiinnostaisi tietää että mistä niitä palikoita saa ostettua, kohta olis melkein niinkö kiireki saaja semmonen
Tuoltahan noita saa tilata.
http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/BodyLiftKit.shtml#SteeringExtension
Mitä varten ja mistä kumista toi irti repee?
En mä ainakaan muista et mulla 90-sarjan cruiserissa olisi mitään kumia siellä ollut...
Voi tietty olla et muistan väärinkin. Tai et hilussa ois jotenkin erilainen rakenne.
Jokatapauksessa tollanen palikka siellä on hyvin toiminut reilut 100000 kilometriä jo.
On siellä kumi, toisinaan vaan niin ruosteen ruskea ettei jää mieleen. Kato kuvasta:
http://img69.imageshack.us/img69/4347/ohjausakselinjatkopalamp6.jpg
Tuossa siis tuo aiemmassa postauksessakin mainittu 4crawler.comin 2" jatkopala. Alkuperäiset tapit säilyy, jatkokappaleeseen koneistettu niille paikat. Tosin ylhäältä ei enää ota tapit kiinni, mutta sehän on metalli-metallia vasten liitos eli ei myötää siitä.
oliko kova homma tilata toi ko itte kokeilin niin oli kyllä niin vaikean takana se tillaaminen ja sitte toiseksi ko ei tuota lontoota ihan hirveästi käsitä. kaikenkaikkiaan toimiva ratkaisu vissiinkin?
oliko kova homma tilata toi ko itte kokeilin niin oli kyllä niin vaikean takana se tillaaminen ja sitte toiseksi ko ei tuota lontoota ihan hirveästi käsitä. kaikenkaikkiaan toimiva ratkaisu vissiinkin?
Eipä tuo mikään ihmeellinen operaatio ollut kun minäkin huonolla lontoolla siitä suoriuduin.
Ja tosiaan kävin oikeen tarkistamassa niin kyllä sieltä mullakin se kumi löytyy :D
Juuri noin kun tossa Matin postauksessa on.
noniin nyt voin kokemuksesta kertoa että minkälainen homma on tuo korotus tehhä 06-> hiluxeihinnoin suurinpiirtein. eli 35-50mm korotus kuskin puolelle etumainen koro palikka on kaikkista hankalin laittaa joten kannattaa suosiolla irrottaa sisälokari ja pissapojan säiliö niin onnistuu mukisematta ja flektikoteloa pitää "avartaa" hieman reilummin alaspäin mitä korotus palikka on korkea mikäli ei laske syyläriä alemmas. lisäksi tankin täyttöputki ei riitä millään korkin kyllä saa siihen "hollille" kiinni mutta kannattee jatkaa ja tosiaan sen rattiakselinkin saa katsastusmiehen mukaan tehdä vaikka itse kunhan se on "koneistettu" eikä hitsattu viritys. siinäpä ne mitkä hieman hommaa hankaloittivat. ja meinas unohtua, pulttejan kun menette hommaamaan niin ottakaa huomioon että ovat normaalia tiheämpi kierteisiä (takapäässä tuottaa ongelmia, kun mutterit on hitsattu yläpäähän kiinni) tai sitten säästäkää vanhat ja hitsatkaa mukavaa "jatkoa" :D
ja vielä lisäksi vaihdekeppiäkään ei tarvi jatkaa tai repiä ylimääräsiä muoveja pois, vaihteet napsahtaa silmään niinkuin kuuluukin ja kaikki pelittää normaalisti
ja vielä lisäksi vaihdekeppiäkään ei tarvi jatkaa tai repiä ylimääräsiä muoveja pois, vaihteet napsahtaa silmään niinkuin kuuluukin ja kaikki pelittää normaalisti
Mie muokkasin korotuksen jälkeen hiukka vaihdekeppiä,ku tuntu menevän liian lähelle kojelautaa eteenpäin lykittävillä vaihteilla.
Laikalla poikki,samalla hiukan lyhemmäks ja parempaan kulmaan hitsaten kiinni.
Vaihdevälit lyheni ja keppi sopii paremmin hanskaan. Alkuperäinenhän on ihan järkyttävän mittainen seiväs:D
Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.
Onko nuo OME-jouset E-hyväksytyt?
Tietääkös kukaan tarviiko 02 vuoden hilukseissa rattiakseliin tehdä lisää jatkoa? :confused:
Riippuu korotuksen määrästä, mutta jos tuota maximi 3" tavoittelet niin tarvii, ei se vakiona taida riittää tuumaa isompaan korotukseen. Ja pariin muuhunkin paikkaan tarvii jatkoa.
Tietääkös kukaan tarviiko 02 vuoden hilukseissa rattiakseliin tehdä lisää jatkoa? :confused:
2" Korotus on mielessä ja palikat hommattu. Kerro ihmeessä vaan jos on jotain ongelmakohtia yms. :rolleyes:
Tuolta kun luet topicin ja linkit toisiin niin olet jyvällä :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62658&highlight=hiluxin+korotus
2" Korotus on mielessä ja palikat hommattu. Kerro ihmeessä vaan jos on jotain ongelmakohtia yms. :rolleyes:
Joo kiitos vastauksesta ja hyvin kirjoitettu juttu! Olin vaan kuullut että jostain että 2" kanssa ei tarvitsisi rattiakseliin koskea.
saattais kohta olla iskareiden uusiminen ajankohtasta..jotenka, onkos kellään vaikka allaolevista kokemusta..???
iskarit
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/64745
jouset
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/63198
nuilla jousilla sais vähän ryhtiä kuntoon samalla..
tai jostain muualta jotain muuta alle..???
Onkos kenelläkään kokemuksia tästä sarjasta ja firmasta?
http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/10174-toyota-hilux-vigo-2005-50mm.html
Muistan lukeneeni joskus foorumilta, että arctic trucksin henkilökunnasta olisi joku maininnut, että heillä joku toyota vanne, mikä menis 33"/12,5 renkaalla orkkis korossa 2010-> SR malliin.
Eli onko tästä kenellään mitään varmuutta?
Itellä 2011 SR Hilu.
Mielellään en korottelis. Pikku rälläköintiä sisäkaaren muoveille voin tehdä. Ja jos pakko on, niin eteen jousien päälle ne +20mm klunssit vois sovittaa.
Mutta olisko kellään kokemuksen sanelemaa tietoa asiasta?
Hankinnassa olis 33"/12,5/17" mud terrain procompit jos alle saa sovitettua. Metsä- ja maantie ajoon.
Kestääkö vetarit edessä? Spacerit 3" ja uuvet jouset 3.5cm korotus ja tietty nuo etuperän puotus palikat kiinni. Taakse sitte jousten alle ne palat.
Lonely Rider
21.01.2015, 18:34
Kuinkas tyytyväisiä olette ollu välityksiin 32 ja 33 kokoluokan renkailla? Onko hidas ykkönen ollu edelleen riittävän hidas vakiovälityksillä?
Ja onko ne etupään kilkkeet kestäny hyvin palikkakorotuksilla pidemmän päälle?
Terve offitietäjät.
Olen uusi maastoautojen maailmassa noin niinkun muokkailupuolella ja nyt kun tuli 2011 vm sr hilu laitettua ja lapin jänkiin se upotettuna niin mieleen tuo alustan korotus.
Palikat mitä tilattu 75mm ja 50mm korotus (etu taka) sekä etuperän laskusarja. Miten tarvitsenko mitä muuta laittaa vai pitäisikö olla tällä sata? Renkaat laitetaan sitten seuraavasta tilistä. Luultavasti päädyttävä nokian LT
Terve offitietäjät.
Olen uusi maastoautojen maailmassa noin niinkun muokkailupuolella ja nyt kun tuli 2011 vm sr hilu laitettua ja lapin jänkiin se upotettuna niin mieleen tuo alustan korotus.
Palikat mitä tilattu 75mm ja 50mm korotus (etu taka) sekä etuperän laskusarja. Miten tarvitsenko mitä muuta laittaa vai pitäisikö olla tällä sata? Renkaat laitetaan sitten seuraavasta tilistä. Luultavasti päädyttävä nokian LT http://www.ebay.co.uk/itm/05-15-Toyota-HILUX-Full-3-Inch-Suspension-Lift-Kit-HI-LUX-4X4-4X2-Vigo-/181090543326
Tuossa tilattu korosarja.vielä lisätijjoks.
Marcus78
20.10.2015, 19:03
Etuperänlaskusarjan kanssa joutuu hiukan modaamaan. Ei ihan bolt on, jos haluaa tehdä sen kunnolla. Muutamaa palikkaa sorvattiin.
Mulla Hiluksissa omen 2" jousisatsi ja etupäätä korotettu 20mm.
Lonely Rider
20.10.2015, 19:49
http://www.ebay.co.uk/itm/05-15-Toyota-HILUX-Full-3-Inch-Suspension-Lift-Kit-HI-LUX-4X4-4X2-Vigo-/181090543326
Tuossa tilattu korosarja.vielä lisätijjoks.
En oo omaani korottanut ainakaan vielä, mutta hiukan on tullut perehdyttyä aiheeseen.
Täällä se ei ole tainnut olla kummemmin esillä, mutta esim. tuolla varotellaan oikein kuvien kera noista etupään "palikkakorotuksista" http://www.newhilux.net/phpbb/viewtopic.php?f=28&t=5959 Taitaa vaatia kirjautumisen että pääsee näkemään.
Eli ongelma voi olla riippuen mm. korotuksen määrästä se, että rengas pääsee alasjoustossa liian alas. Alemmas kuin mihin pyörän ripustusmekaniikka on suunniteltu. Niin voi käydä esim. jos off road tilanteessa toinen eturengas nousee ilmaan. Seurauksena voi olla jonkun pallonivelen vaurioituminen (en tiedä olisko sillä nivelellä joku erityinen nimi suomeksi). Pahimmassa tapauksessa sieltä pyörän ripustuksista voi sitten irrota jotain kriittistä vaikkapa kesken maantieajon.
Oliko kenelläkään omia kokemuksia tai muuta kommentoitavaa tästä mahdollisesta ongelmasta? Noita palikkakorotuksia on kuitenkin myynnissä paljon, eli jollain lailla niiden kanssa kai pärjää kun tietää mitä tekee? Toimiiko ne palikkakorotukset kaikki samalla periaatteella?
Lonely Rider
20.10.2015, 20:04
Tuolla on muutamia kuvia joista näkee mitä ongelmia palikkakorotuksesta voi seurata. Ilmeisesti kyseessä on ollut aika iso korotus.
http://www.hilux4x4.co.za/views/viewtopic.php?t=20409
Tuolla on muutamia kuvia joista näkee mitä ongelmia palikkakorotuksesta voi seurata. Ilmeisesti kyseessä on ollut aika iso korotus.
http://www.hilux4x4.co.za/views/viewtopic.php?t=20409
Hmm. Noniin kun lopulta pääsin Suomeen maailmalta olisi aika ruveta värkkäämään. Onneksi luin nämä threadit mitä olette tarjonneet. Etupäähän tulee siis 38mm palikka jonka vaikutus koko korkeuteen olisi tämä 75 mm. Mitenkäs tämän ongelman pallonivelen hajoamisesta voisi estää?
Etelä Afrikan pojallahan näyttää olevan jotakin järkyttävää nuo jatkopalat joka todiaankin särkee varmasti. Trail greenin diff drop kit on tuossa pöydällä. Siinä on tuumaiset lasku spacerit eli se murroksien särkyminen pitäisi olla pois laskuista.
Tuon liikeradanhan näkee kun laittaa palikat kiinni ja testaa. Osuuko tukivarret jouseen. Vai tekeekö liikeradasta liianison pallonivelelle että särkee sen nopeassa ulosjoustossa? En tuosta tosiaan mitään itsemurhakonetta tee. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Suomessakin samanlaisia sarjoja myy myös cros 4 wd ja japanimports. ...
Hmm. Noniin kun lopulta pääsin Suomeen maailmalta olisi aika ruveta värkkäämään. Onneksi luin nämä threadit mitä olette tarjonneet. Etupäähän tulee siis 38mm palikka jonka vaikutus koko korkeuteen olisi tämä 75 mm. Mitenkäs tämän ongelman pallonivelen hajoamisesta voisi estää?
Etelä Afrikan pojallahan näyttää olevan jotakin järkyttävää nuo jatkopalat joka todiaankin särkee varmasti. Trail greenin diff drop kit on tuossa pöydällä. Siinä on tuumaiset lasku spacerit eli se murroksien särkyminen pitäisi olla pois laskuista.
Tuon liikeradanhan näkee kun laittaa palikat kiinni ja testaa. Osuuko tukivarret jouseen. Vai tekeekö liikeradasta liianison pallonivelelle että särkee sen nopeassa ulosjoustossa? En tuosta tosiaan mitään itsemurhakonetta tee. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Suomessakin samanlaisia sarjoja myy myös cros 4 wd ja japanimports. ...
Lueskelin lisää noita tarinoita ja 80mm tuntuu olevan se maagine raja järkevyyden kanssa. Eli tämän 75mm kanssa pitäisi olla vielä asia ok. Laittelen kuvia ensiviikolla kun projektin kimppuun käyn.
Lonely Rider
14.11.2015, 09:10
Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.
http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.
Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa :o Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla :D
Noniin. 3" +2" sarja sekä diff drop kitti paikallaan ja muutoskatsastukset papereissa. Näköään tuli terhakkaampi. Pohjaaniskemisratkaisun tein siten että jääkiekolle tyli uusi käyttökohde. Eli juurikin tuo pohjaanlyöntikumin tehtävää paikkaamaan. Tuo 22mm kiekko plus massat riittää näpsäkästi sillä pohjaanlyöntikumin paikka on lähempänä kiintopistettä kun jousipakan alempi kiintopiste.
Elikkä kuvissa alkutilanne renkaat pois tuettuna ylös.
Sen jälkeen otettiin jarrulevyn pakka alapuolelta 2 mutteria pois, sivujäykkäri irti että sai tarpeeksi tilaa. Jousipakka yläpäästä auki sekä alapäästä. On nimittäin v mäinenpaikka, 14 mm räikkäavainta suosittelen. Toimii.
2 tunkkia ehdoton sekä kunnon pukit. 43cm pukit eivät riittäneet ilman puulisukkeita... takapäässä kannattaa varoa jarruletkujen riittävyyttä. Pultit olivat itsellä ruostuneet jo kiinni joten vanhat u lenkkien kierteet tuli runkutettua momenttivääntimellä (metrin putki jatkoksi räikkävääntimeen) ja spaceri väliin. Uudet u pultit paikalleen.
Noin 5 tuntia meni aikaa värkätessä itsekseen. Rautakanki ja taistelutoveri kannattaa ottaa vaikka kaljapalkalla vittuileen viereen nii hyvä tulee. 😂 oli kyllä worth it. Seuraava rasti on rengastuksen ja valojen päivitys.
Tarkoitushan siis on pitää tämä laitos katulaillisena.
Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.
http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.
Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa :o Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla :D
Tarkoittanee bumb stoppia joka estää renkaan pääsyn liian ylös. En ainakaan löytänyt muuta mahdollista jousen rikkojaa. Ja tosiaan jääkiekot ja asennusmassa on kuivumassa tähän tarkoitukseen. Aivan 35mm kiekkoa ei tuohon voi laittaa muuten häviää liikkumavara kokonaan ja autosta tulee suurinpiirtein jouseton.
Täällä uutena hiluxin omistajana tuli tietekki heti laitettua uuet karkeammat rattaat.. No rengas liikkestä kyselemään mennessä 31" renkaita ei ollu, tarjosi vastaavia millikoossa. No ostin sitte 265/75 r16 ja pyörimäänhän ne ei mahtunu keulassa :mad: vanteet etllä 0 ja renkaan korkeus 79snt.. Kääntäessä juuri vähän vastaa, n 50mm keulan korotuksella näyttäis mahtuvan ja sillä nousis keulaki perän tasalle.. Olisko se nyt järkevin/helpoin laittaa iskarin päälle jonkukorkunen palikka? Kyseessä -06 doublecappi http://kuvapilvi.fi/k/yVA0.jpg
Kuinkas tyytyväisiä olette ollu välityksiin 32 ja 33 kokoluokan renkailla? Onko hidas ykkönen ollu edelleen riittävän hidas vakiovälityksillä?
Pitkaksihän nuo välitykset jää 33" renkaalla. Tien päällä toki ihan jees,mut vaikka painava traileri perässä ja lähtö liikennevaloista ylämäessä,ni alkaa kaipaamaan pienempää aluetta päälle. Johtuu kyl osin siitä,että vakiona ei alavääntöä juurikaan ole ennen ahtopaineita ja ahtopaineet liikkeellelähdettäessä taas vaatii kierroksia,eli seurauksena hyvinkin helposti hienonhieno kytkimen tuoksu.
Lastutuksella onnistuu toki korjaamaan jonkinverran tuota seitinohutta alavääntöä,mutta ei silläkään vielä kuuhun mennä.
Ja hidas ykkönenkään ei täten tietenkään ole riittävän hidas.
Tai siis riittävän hidas mihin. Arkikäyttöön se on edelleen riittävän hidas,mut mitä heikoimmille poluille mennään,sitä pitemmäks nuo välitykset alkaa käymään.
Tuli tuommoinen trail masterin korotus sarja tilattua 07 hiluxsiin 4x4partsilta. Onko kellään kokemuksia kyseistä sarjasta?
Täällä uutena hiluxin omistajana tuli tietekki heti laitettua uuet karkeammat rattaat.. No rengas liikkestä kyselemään mennessä 31" renkaita ei ollu, tarjosi vastaavia millikoossa. No ostin sitte 265/75 r16 ja pyörimäänhän ne ei mahtunu keulassa :mad: vanteet etllä 0 ja renkaan korkeus 79snt.. Kääntäessä juuri vähän vastaa, n 50mm keulan korotuksella näyttäis mahtuvan ja sillä nousis keulaki perän tasalle.. Olisko se nyt järkevin/helpoin laittaa iskarin päälle jonkukorkunen palikka? Kyseessä -06 doublecappi http://kuvapilvi.fi/k/yVA0.jpg
Itse värkkäilin tosiaan tuon 75 eteen 50mm taakse korotuksen. Ei se sen kummempi homma tieten ole kun jousen ottaa irti ja sitten kääntää alapään kiinnityspuolan oikeeseen asentoon. (Voi olla jäykkä) uusien jousien ja iskarin vaiholla tämä vaihe säästyy. Auraukset jne joutuu katsastukseen teettään. Ittekseen kun tuli värkättyy niin kyllä siinä iltapäivän saapi laskee hommalle.
Moro. Noista 75 mm + 50 mm korottavista palikoista tuli mieleen kysyä että tarvitaanko muutoskatsastaessa mitään muuta dokumenttia kuin paperi renkaiden suuntauksesta ? Tarvitaanko mitään maahantuojan lappuja korotuspalojen soveltuvudesta vai onko se ihan vain palikat kiinni ja pyöriensuuntauksen kautta leimalle ? Noitahan näyttäs olevan ebay pullollaan erilaisia sarjoja eri hintoihin.
Hartsa69
03.11.2017, 23:14
Moro. Noista 75 mm + 50 mm korottavista palikoista tuli mieleen kysyä että tarvitaanko muutoskatsastaessa mitään muuta dokumenttia kuin paperi renkaiden suuntauksesta ? Tarvitaanko mitään maahantuojan lappuja korotuspalojen soveltuvudesta vai onko se ihan vain palikat kiinni ja pyöriensuuntauksen kautta leimalle ? Noitahan näyttäs olevan ebay pullollaan erilaisia sarjoja eri hintoihin.
Tarvii laput maahantuojalta että soveltuu ko.autoon.
Tarvii laput maahantuojalta että soveltuu ko.autoon.
Ok, näin arvelikin. Mikäs tuossa takapään korotuksessa on ideana että noissa sarjoissa 50 mm eikä 75 mm. Jarruletkun pituuden riittävyyskö vai onko muita syitä etteikö enempää voi ?
http://www.lowrangeoffroad.com/toyota-off-road-parts/2005-2015-toyota-hilux/suspension-kits/lrt-2005-2015-3-1-leveling-lift-kit-for-toyota-hilux-non-us-models.html
Katselin että esim tuossa setissä ois hyvään hintaan kaikki hilppeet mutta kuinkahan tuo maahantuojalta lappujen saanti katsastukseen käytännössä onnistuu ? Osaako kukaan heittää käytännön vinkkiä miten asia tehdään ?
Hartsa69
04.11.2017, 20:58
Ok, näin arvelikin. Mikäs tuossa takapään korotuksessa on ideana että noissa sarjoissa 50 mm eikä 75 mm. Jarruletkun pituuden riittävyyskö vai onko muita syitä etteikö enempää voi ?
http://www.lowrangeoffroad.com/toyota-off-road-parts/2005-2015-toyota-hilux/suspension-kits/lrt-2005-2015-3-1-leveling-lift-kit-for-toyota-hilux-non-us-models.html
Katselin että esim tuossa setissä ois hyvään hintaan
kaikki hilppeet mutta kuinkahan tuo maahantuojalta lappujen saanti katsastukseen käytännössä onnistuu ? Osaako kukaan heittää käytännön vinkkiä miten asia tehdään ?
En tiedä varsinaista syytä..veikkaan että ideana saada perä ja keula samaan tasoon..
Vetarin kulmien takia itse laitoin 50 ja 50 korotukset.En alkanu etuperää laskeen millään holkkihommilla..
Olis tosim aika jees kun oisivat samassa tasossa.Varsinnii talvella takapotkulla ajettaessa..
Hartsa69
04.11.2017, 21:02
Ok, näin arvelikin. Mikäs tuossa takapään korotuksessa on ideana että noissa sarjoissa 50 mm eikä 75 mm. Jarruletkun pituuden riittävyyskö vai onko muita syitä etteikö enempää voi ?
http://www.lowrangeoffroad.com/toyota-off-road-parts/2005-2015-toyota-hilux/suspension-kits/lrt-2005-2015-3-1-leveling-lift-kit-for-toyota-hilux-non-us-models.html
Katselin että esim tuossa setissä ois hyvään hintaan
kaikki hilppeet mutta kuinkahan tuo maahantuojalta lappujen saanti katsastukseen käytännössä onnistuu ? Osaako kukaan heittää käytännön vinkkiä miten asia tehdään ?
No mulla riitti leimallinen lappu maahantuojalta(joka myös asensi) että käy tuohon autoon.Ja tietty sotten lappu pyörien suuntauksista.