View Full Version : 4Runner kysymyksiä
Daddy's Toy
01.03.2009, 15:49
Moi.
Olen juuri ostanut -95 vuoden 4runnerin 3L v6 ja automaatilla.
Kovasti olen tykästynyt mutta nyt olis kysymyksiä teiltä kokeneemmilta konkareilta.
Elikkäs olis tarjolla 15x10 alut joissa -46mm et. Mahtuuko alle? Levikkeet olis 40mm
Ja renkaiksi olis tulossa 33x12,5. miten paljon tartteis korottaa? JA saako leimattua ikinä?
Jotkut mestat kun myy 2" ja 3" korinkorotus sarjaa niin ilmoituksissa on ettei käy automaatti vehkeisiin. MIKSI?
Takaikkunan moottori näköjään kenkkuilee. Pystyykö tekee mitään itse vai pitääkö uusia.
Kiittäen jo etukäteen
Jani
-Mahtuu alle ja liiankin hyvin=tulee liikaa pihalle.Kokeile -12 et:n vanteita
-Saa leimattua 33x12.5x15.Ota yhteys -MaTTi-:iin
-pajero-
01.03.2009, 19:29
taka ikkunalt on varmaa ne rattaan hampaat kulunu jos ei nouse ilman apuja ylös asti se lasi, pystyy itekkii korjaamaan
Ko. alut mahtuu alle, mutta vaativat ET:nsä takia lisää tilaa = muokkausta etulokasuojiin. Toisaalta ET:tä on liikaa, max. laillinen olisi -7.
33x12.50R15 kumit sopii alle esim. 2" korikorotuksella. Vertailurenkaana käytetään jenkki-SR-mallin 31x10.50R15. Voin lähetellä sähköpostiin papereita jos tarvista. Paa privalla vaikka osoite.
Korikorotusjuttuja: http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/bodylift.htm
http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/Toyota4RunnerBodyLift.shtml
Ja se että ilmoitetaan ettei korikorotussetti sovi automaattiin, johtunee automaatin vivustoista, joihin tarvii jatkot 2-3" korikorotuksella. Niitä ei vissiin ole mukana ko. sarjoissa. Mutta löytyy esmes tuolta 4crawlerilta ja saa kivutta tilattua tännekin (parit nippelit aikoinaan tilasin ko. hempalta).
Ikkunahissiä voi roplata ite, rasvaus voi auttaa, mutta jos hampaat paukkuu yli niin vaihto lienee järkevintä. Moottori luultavasti toimii, mutta muu systeemi jumittaa. Ko. shydeemi on kyllä aivan hanurista. Uusia saa tarvikkeena esim: http://www.milneroffroad.com/img/productImages/11229.jpg £65+alv+rahti Ja moottoreita vastaavasti £115: http://www.milneroffroad.com/img/productImages/11841.jpg
Muistaakseni tuo takaikkunan moottori oli sama ku monissa tojotissa oven lasin nostimessa, olikohan SuurSyömäri joka sen totesi.
Juu vei mun Camrystä yhen moottorin.
Sulla on varaosa ihan ittellä meinaan vasen takasivulasin motti käy heittämällä taakse.
SuurSyömäri
02.03.2009, 11:52
Ikkunasähellystä kotimaisittain
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=6941&highlight=
Lisäksi jouduin nostajien rullat vaihtamaan ja vaihtaminen tapahtui hitsaamalla vähän vartta ja se rulla ehjemmästä nostomekanismista.
Nyt on ikkunaluukku pelittäny niinku pitää. Tosin tuntuu jossain olevan virtahävikki tolle takalasinlämmittimelle... Ei tule riittävästi boforia.. vain n. 6V
Daddy's Toy
11.03.2009, 20:21
Moikka vaan kaikille.
Kiitoksia vastauksistanne.
Just tultiin lomalta thaimaasta. Oli muuten paikallisilla pojilla hienot offi pelit.
Sain jostain torikojusta ostettua runneriini lexus takavalot.
Maksoivat peräti 30€. Laillisuudesta ei taida paljon olla takeita mutta hienot ovat.
Pystyisköhän automaatin vivustoita itte pidentään? Ajattelin vaan että ei välttämättä olis ees paha homma, tosin ei mitään hajua miten ne automaatissa on. Manuaalissa ainaskin helppo homma.
Tervehdys.
Mulla on vm-90 4Runneri 3.0 V6 ja ajattelin että joku hieman kokeneempi voisi kertoa hieman vinkkiä että onko iso homma vaihtaa koko kytkin paketti kyseiseen autoon ja mistä saisi edullisesti hyvän ja kestävän kytkinpaketin?
T:Rene
Pystyisköhän automaatin vivustoita itte pidentään? Ajattelin vaan että ei välttämättä olis ees paha homma, tosin ei mitään hajua miten ne automaatissa on. Manuaalissa ainaskin helppo homma.
Tuolla jotain juttua ja osia: http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/BodyLiftKit.shtml#ATbracket
Tervehdys.
Mulla on vm-90 4Runneri 3.0 V6 ja ajattelin että joku hieman kokeneempi voisi kertoa hieman vinkkiä että onko iso homma vaihtaa koko kytkin paketti kyseiseen autoon ja mistä saisi edullisesti hyvän ja kestävän kytkinpaketin?
Tohon pitäs mennä se 220mm kytkin paketti,sama ku diesel hiluksissa.Lipposelt,tai offivarusteest.Ja yx vinkki:ÄLÄ osta QH merkkistä englantilaista kytkintä,on nimittäin paska eli perseestä.Juu edittinä et se ei muuten oo hajonnu mut reijäst kurkistaen kuluu nopeasti ja se on jotenki kiero ku vatkaa kylmänä,lämposenä sit ei.
Sulla on varaosa ihan ittellä meinaan vasen takasivulasin motti käy heittämällä taakse.
Meinasin tuossa irrottaa tuon vasemman takasivulasin moottorin huomenna. Minkälainen homma?
Mitä pitäisi ottaa huomioon? Pysyykö ikkuna ylhäällä kun moottori ei ole pitämässä, vai mikä tuossa on systeemi?
Ja minkälainen homma on vaihtaa tuo moottori takalasin moottorin paikalle?
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
-Marknu-
Olikos näin, että tuolla ylhäällä kirjoitettu renkaiden ET-luku toimii myös vm-90 runnerissa (V6), mikäli 31-33" meinaa laittaa alle? Tai mikä olisi sopivin ET-luku ko. koslalle 33" renkailla ja joko noilla renkailla on levikkeet välttämättömät?
Omille vanteille laitetut 31x10,5x15 renkaat sotkee ainaki SuurSyömärin runnerin kyljet.
Eli varmaankin pittää levikkeet laittaa.
Meinasin tuossa irrottaa tuon vasemman takasivulasin moottorin huomenna. Minkälainen homma?
Mitä pitäisi ottaa huomioon? Pysyykö ikkuna ylhäällä kun moottori ei ole pitämässä, vai mikä tuossa on systeemi?
Ja minkälainen homma on vaihtaa tuo moottori takalasin moottorin paikalle?
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
-Marknu-
Vähän siinä joutuu näpräämään on ahtaat paikat siin ovessa. Luukussa omasta mielestä vaihto käy aikas helposti. Lasi ei pysy ylhäällä ilman mottia mutta mie laitoin sen paskan takaluukun motin oveen kun ei sitä tarvinnut juurikaan käyttää.
KarvaTurpa
29.10.2009, 20:57
Ja yx vinkki:ÄLÄ osta QH merkkistä englantilaista kytkintä,on nimittäin paska eli perseestä.
Juu, paska on GH. Läjästä repesi levyn keskiö irti QH:sta...kesti ehkä 70tkm.
Tervehdys.
Joku hieman kokeneempi automies voisi kertoa että mikä mahtaisi olla vikana 4runnerin vm-90 kytkimessä kun se ottaa kiinni vielä mutta kun vauhti lisääntyy ja vaihtaa isompaa vaihdetta niin, kierrokset nousee mutta kytkin alkaa lyömään ikäänkuin yli eli vauhti ei lisäänny. Mikä voisi olla vikana? Pitäisikö vaihtaa koko kytkin paketti vain riittäisikö pelkkä sylinteri pellin alta? Vaihdoin kytkinnesteetkin mutta eipä niillä tuntunut olevan vaikutusta asiaan.
SuurSyömäri
06.11.2009, 18:59
Onx tää perjantaikompa?
Enivei kytkin on loppu. Eli kannattaa näissä lehtijousisissa asetelmissa vaihtaa koko paketti. Tosin jos tuntuu että koko paketin hankkiminen on kallista niin ostaa vain sen levyn. Itse vaihtaisin koko paketin.
...Elllllllen tietäisi että olen juuri vähän aikaa sitten luistatellut kytkimen loppuun ja että asetelmassa on vielä ruutia jäljellä. Metallurgit sitten voi kertoa mitä tapahtuu metalleille kun luistattelee liikaa.
Tervehdys.
ei kai se mikään kummonen homma ole vaihtaa jos joskus ennen vähän on ruuvannu ja ehkä jostai toisest autost kytkin remppaa tehny/vaihtanu..
motonetistä saa ainakin kytkinpakettia,ja eiköhän se toimi ihan hyvin normikäytössä..
hintakaan ei päätä huimaa
ja et-46 on liian hurja tulee ulos liikaa vaikka on levikkeet+liikaa raideleveyttä .. mun profiiliss on kuvia mun ex runnerista siinä on alla 33x12.5 10x15ET-13 olis saannu muutoskatsastettua raideleveyden puolesta just ja just kunhan olis laittanu levikkeet,
koska eturenkaat tulee sisemmälle kun korottaa sauvoja kiristämällä.. levikkeiden kanssa voi olla ihan sopiva 10tuumaa levee et -13