PDA

View Full Version : turvakaaret ja katsastus kokemuksia?


proto
26.02.2009, 21:38
onko palstalaisilla millaisia. kokemuksia miten katsastusmiehet suhtautuvat auton sisälle asennetuista turvakaarista vuosi katsastuksen yhteydessä, ja pitääkö ne merkityttää otteeseen.:confused:

Kokku
26.02.2009, 23:15
onko palstalaisilla millaisia. kokemuksia miten katsastusmiehet suhtautuvat auton sisälle asennetuista turvakaarista vuosi katsastuksen yhteydessä, ja pitääkö ne merkityttää otteeseen.:confused:

Jos takapenkit on käytössä niin pitää pystyä poistumaan kohtuullisen helposti. Jos diakonaali takana niin todennäkösesti tulee 2 paikkaseksi. Samoin ovituet (sivuttaissuoja) vaikeuttaa monesti takapenkiltä poistumiseen (saa tosin olla pulttiliitoksella, eli laittaa kisoihin vaan kiinni).

Mutta jos teet ihan perushäkin vaan niin ei ne siihen puutu, tosin sen suojaavuus taas........ no onhan se parempi kun ei mitään.

mikjus
27.02.2009, 00:00
Mulla lukee otteessa turvakehikko muistaakseni. Ei koskaan yksikään katsuri ole sanallakaan maininnut saati kysynyt niistä mitään.

proto
27.02.2009, 10:03
no kysehän on hj johon pitäs ne kaaret tehdä. ja näillä näkymin auton sisälle. kuitenkin ois tarkoitus pitää se katsastus kuntoisena. :D:D

h-a-r-z-a
27.02.2009, 12:42
Enenmuinoin oli ralliauton otteessa lisäehtona "Henkilöluku turvakaaren ollessa asenettuna 1+1",eli muuttui het kaarien poiston jälkeen viisipaikkaiseksi.
Mitään käsitystä nykykäytännöstä ei ole.

-sami-
27.02.2009, 13:02
no mulla viime vuonna muutoskatsastettut kaaret suikkelissa. On edelleen 2+2 kuten suikka on aina. Hassua vaan on se et sinne ei todellakaan mahdu ketään eikä siellä ole edes sitä alkuperäistä väliaikaista istuinta.

Otteessa vaan lukee asennettu turva kaaret jne. myös vinssit on otteessa. ;-)

-sami-

HANE
27.02.2009, 17:33
BJ-40
Ei merkintää otteessa. Eivätkä kiinnittäneet mitään huomiota.

burton
28.02.2009, 02:35
ja saahan ne ulkopuoliset kaaret leimattu kans, ei siinäkään ole ongelmaa, kunhan muistaa et ajoneuvon leveys ei muutu kuin max +100mm

piparix
28.02.2009, 09:29
yks mikä nyt äkkiseltään tulee mieleen on että voivat lyödä vaakan päälle ja merkata otteeseen uuden painon, jos on vinssejä, kompura, lifti, panssareita, helmaputkia voi paino ollla yllätyksellisen iso. paino voi sitten ruveta vaikuttamaan moniinkin asioihin. parempi on tietysti jos se häkki on merkattu otteeseen niin eipähän tien päälläkään miliisit voi puuttua siihen ( vaikka ei olisi syytäkää mutta heitäkinon moneen ) mutta toisaalt jos keksit sen ottaa pois ja se on merkattu otteseen niin sekin on varmaan meetettava sitten erikseen.

proto
28.02.2009, 19:08
niin sitä paino juttua mietin kun tää ahio on 3+3 paku ja tarkoitus ois myös lyhentää takapäästä joku 45 cm. kun olen sen käsityksen saanu et lyhennys ei ois este katsastukselle. :)

niko69
28.02.2009, 19:52
kunhan akseliväli ei muutu

junnu78
28.02.2009, 20:05
ja korin kannattimien määrä ei muutu. saa siirtää, mutta lukumäärä sama

ipancruiser
01.03.2009, 05:27
jos sinun auto on rekisteröity 3+3 ja lisä penkit ana 45 mukaan niin et voi lyhentää sitä
tavara tilaa koska mitat menee niiden vanhojen paku mittojen mukaan.
Pakettiautojen vero määräykset on tosi tarkkoja.

Ipa

proto
01.03.2009, 12:46
joskus kysyn kontorilta niin väittivät et on tehty niin vanholla säännöillä pakuksi et ei ois estettä lyhentämiselle. ainut kuulema paino ei saa tulla liian kepeäksi. tai sitten ne puhui lämpimikseen höpöjä.:mad: pitänee käydä uudestaan kysymässä.:D

proto
05.03.2009, 20:51
jos sinun auto on rekisteröity 3+3 ja lisä penkit ana 45 mukaan niin et voi lyhentää sitä
tavara tilaa koska mitat menee niiden vanhojen paku mittojen mukaan.
Pakettiautojen vero määräykset on tosi tarkkoja.

Ipa
kävin tänään kontorilla kysymässä lyhennys asiaa. katsastusmies oli sitä mieltä et pitäs onnistua katsastus vaikka lyhentäs koria.:D

Viipo
05.03.2009, 23:05
Tuota mietinkin, jotta miksei? Matalakattoinen HJ on pakettiauto, joka ei täytä määräyksiä, eikä sen tarvitse täyttää niitä jatkossakaan. Sen sijaan jollapakua ei sais pilkkoa.