PDA

View Full Version : Kansiko rikki BJ:stä , vai mitä ?


Palde
23.02.2009, 17:40
Terve !

Tulipa tuossa päästettyä " umpihangessa" menemään , kaasu pohjassa tietenkin.

Aikansa kun kurmuutti niin alkoi lämmöt nousta , ja pikaisen tarkastuksen jälkeen nestettä on MUTTA : nesteen pinnassa on sellasta mustaa öljymäistä kuraa ...
Auton käydessä ei tuu kuplia eikä muodosta painetta ...öljyt on "kirkkaat" ei vettä seassa .
Nesteet on vaihdettu syksyllä syyläriremontin yhteydessä , tiedossa kyllä oli jo autoa ostaessa , että jäähdytysneteen joukkoon on lisätty 4 dl 2-tahtiöljyä !??
Miksikö ?....sitä ei tarina kerro ja tarinan kertoja metsästää jo muualla ...

Koko tsydeemiä yritetty silloin pestä , mustaa paskaa tuli ulos sillo aivan holtittomasti ...

Paskahousus sitten mittailin puristukset ja käytin hätäpäissäni venakopankin irti ...ei ainakaan reikää ollu kannessa ...Mitään ei oikeen löytynyt paitti helevetilliset venttiilin välykset ...

Autona on siis -88 BJ-75 3,4 litrasella vaparilla , 3B .

Onko siis aihetta paskoa housuun uudestaan ? Ja alkaa toteuttaan tekn.vaihtoa ?

Käyttäjä
23.02.2009, 17:43
Pesase jäähdytysjärjestelmä esim konetiskiaineella,huuhele hemmetin hyvin ja uudet nesteet sisälle.

Näyttäs hyvältä jos ei nost apaineita saati kupli.
Kun kattila on ollut kammokuuma niin jostain on irronnu shaibaa nesteeseen.

Bj Andy
23.02.2009, 17:53
Ehdottomasti tekniikka vaihtoon,ja vanha matkahuollon kyydissä meikäläiselle:D:D:D ja tietysti halvalla.

Ei vaan,ei ainakaan oma 3b ole säikkynyt pientä lämpiämistä.Tuota sontaa saattaa olla siellä paljonkin,ja jos sinne on laitettu paikkaus ainetta,niin sillä on tapana luovuttaa ja lähteä kiertoon kun kone käy kuumana.

Vieläkö tuossa on valurauta kansi?

Joka tapauksessa en usko että on syytä huoleen,jos lämmöt pysyy kurissa,ja koppiin tulee lämmintä(myös tyhjäkäynnillä).
Ja jos ei lämpiä niin termari saattoi antautua noissa mittelöissä.

Ja vielä kysymys,eli lumihanki,eli pakkanen ja koneen liika lämpiäminen sopii huonosti samaan lauseeseen,jos kaikki on kunnossa,kun tuota ajetaanhan näillä afrikassakin.

Eli se termarin kunto,syylärin kunto,onko tuulitunneli paikoillaan.ym.ym.ym???

-Sakke-
24.02.2009, 09:27
Ja vielä kysymys,eli lumihanki,eli pakkanen ja koneen liika lämpiäminen sopii huonosti samaan lauseeseen,jos kaikki on kunnossa,kun tuota ajetaanhan näillä afrikassakin.

Oman kokemuksen mukaan sopii oikeinkin hyvin yhteen. Hangessa saa HJ:n kin lämpiään, joka ei sitä juuri muuten tee.

Palde
24.02.2009, 17:40
Ja vielä kysymys,eli lumihanki,eli pakkanen ja koneen liika lämpiäminen sopii huonosti samaan lauseeseen,jos kaikki on kunnossa,kun tuota ajetaanhan näillä afrikassakin.

Oman kokemuksen mukaan sopii oikeinkin hyvin yhteen. Hangessa saa HJ:n kin lämpiään, joka ei sitä juuri muuten tee.

Noo ...olihan sen hangen alla pikkasen suotakin välillä... jotta ei aivan pelkästä lumesta lämmennyt
Lämikkä lattiassa pikku kolomosella putsas pyörää sen verran että just pysyttiin vielä liikkeellä ...

Mutta asiaan : Tuo järjestelmä on putsattu syksyllä juurikin Pirkka-konetiskiaineella , mutta saattoihan tuo pesu jotakin jäljelle jättää ...

Patarauta kansihan tässä on .

Bj Andy : :) Tuot vaan mulle HJ 61 vähän ajetun koneen ja lootan , niin saat tuo 3,4 l heti mukaas ;)

Palde
08.03.2009, 10:46
No niin ...ongelman aiheuttaja varmistunut ...oli kombinaatio = jumissa oleva termari + jäähd.nestesäiliön " viritetty" korkki ( tehty patentti joka jumitti korkin kiinni-asentoon ??? )
Ei siis päästänyt nestettä paisuntasäiliöön kunnolla .

Korjaus onnistui lähes ilmaiseksi ...jäähd.neste ja uusi korkki "Moponetistä"
Ja taas pelittää ...