View Full Version : Defender Td5 vai vanhempi?
Kuutio Kuitunen
22.02.2009, 17:28
Defender-kuume ei tunnu laantuvan, joten täytynee hankkia sellainen.
Jos puhutaan noin 10 - 15 vuotiaasta pelistä, niin kumpaa suosittelisitte moottoriksi. Viitoskoneista Td5:sta vaiko sen edeltäjää nelisylinteristä Tdi 300?
Td5 on tuttu II koppaisesta Discosta, eikä ole pahaa sanottavaa. Onko mitään syytä haksahtaa vanhempaan koneeseen?
Hessu_Hopo
22.02.2009, 22:56
Tässä omia kokemuksia ja mielikuvia, ei välttämättä mitään totuuksia. Tdi mittarissa n 500 tkm ja Td5 150 tkm
Td5
+ tehoa enemmän
+ ei nokkahihnahuolia
+ pidempi huoltoväli
- työläämpi öljynvaihto
- sähkökeskus apumiehen penkinalla (ei syviä sukelluksia)
- sammuu herkemmin tyhjäkäynnin tuntumassa
- meluisampi?
Tdi300
+ perinteinen diesel (yksinkertaisempi ruiskutusjärjestelmä)
+ parempi vääntö tyhjäkäynnillä
- nokkahihna
- lyhyempi huoltoväli
Tyytyväinen olen kyllä ollut molempiin...
Td5:
- kivikossa epämukavampi, sammuilee herkästi
- pakkasella "omat jutut", ei välttämättä paras metsässä niinä päivinä
- sähköisesti ohjattu ja EGR-varustettu (helposti poistettavissa)
+ voimaa "happipaikoissa" kun poistettu "turhat" osat pakoputkesta
+ kone ja vesipumppu ikuisia
+ ei savuta, eikä kärytä
+ kuolee laakista, ei kannata edes yrittää "mettäremontteja"
200/300Tdi
- haisee ihan vanhalle mersulle tyhjäkäynnillä
- jakopään koppaan tehtävä muutos, jotta saa sinne ahtopainetta!!!
- Arabit rakentaa öljynporaustelineen auton parkkipaikalle (poistumisen jälkeen)
- laturin hihnankiristimen laakerit kulutustavaraa
+ kansipahvit kestää, varsinkin 200:lla (vesipumppu lohkon alareunassa, ei haittaa pikkuvuodot)
+100varma mylly, vääntää alhaalta, menee "vakiosäädöillä" kierroksilla polvilleen
+ ei sammu ihan helpolla
+ saa korjattua mettässä, voi ajaa vaikka 3:lla (jopa 2:lla) pytyllä, kunhan saa käyntiin
+ savuttaa sairaasti tyhjäkäynnillä, joten hyttyset(kin) pakenee
+ saa tarvittaessa "tuunattua" 2,8L ja siitä kikkaailemalla kunnon WOIMAmoottorin
Oma mielipide: 90" Tdi ehdoton "kikkailukone", 110" Tdi maastobussi ja Td5 sopii muihin LR tuotteisiin ja 130" maantiejunaan...
Td5:
- kivikossa epämukavampi, sammuilee herkästi
- pakkasella "omat jutut", ei välttämättä paras metsässä niinä päivinä
- sähköisesti ohjattu ja EGR-varustettu (helposti poistettavissa)
+ voimaa "happipaikoissa" kun poistettu "turhat" osat pakoputkesta
+ kone ja vesipumppu ikuisia
+ ei savuta, eikä kärytä
+ kuolee laakista, ei kannata edes yrittää "mettäremontteja"
200/300Tdi
- haisee ihan vanhalle mersulle tyhjäkäynnillä (Ei haise jos poistaa pakoputkesta ylimääräiset osat)
- jakopään koppaan tehtävä muutos, jotta saa sinne ahtopainetta!!!
- Arabit rakentaa öljynporaustelineen auton parkkipaikalle (poistumisen jälkeen)
- laturin hihnankiristimen laakerit kulutustavaraa (Näitä saa halvalla mistä tahansa laakerikaupasta.)
+ kansipahvit kestää, varsinkin 200:lla (vesipumppu lohkon alareunassa, ei haittaa pikkuvuodot)
+100varma mylly, vääntää alhaalta, menee "vakiosäädöillä" kierroksilla polvilleen
+ ei sammu ihan helpolla
+ saa korjattua mettässä, voi ajaa vaikka 3:lla (jopa 2:lla) pytyllä, kunhan saa käyntiin
+ savuttaa sairaasti tyhjäkäynnillä, joten hyttyset(kin) pakenee
+ saa tarvittaessa "tuunattua" 2,8L ja siitä kikkaailemalla kunnon WOIMAmoottorin
Oma mielipide: 90" Tdi ehdoton "kikkailukone", 110" Tdi maastobussi ja Td5 sopii muihin LR tuotteisiin ja 130" maantiejunaan...
Lisäsin pari omakohtaista kokemusta tuohon 300Tdi sarakkeeseen.
Rekisteröimätön
23.06.2009, 12:59
Tuohon alapään vääntöön, 2400 kierroksen nytkähdykseen ja voiman puutteeseen on tullut tehtyä korjauksia jonkin verran.
Ottakee yhteyttä rohkiasti jos kiinnostaa. nyt siis puhun 02-04 vuoden peleistä. Voin antaa yhden ukon numeron joka antaa vaikka kokeilla autoa pääkaupunkiseudulla.
040-577 3445
200TDi:n selkein etu muihin on ettei tarvi kuin sammuttimen johdon.
Kaikki muu sähkö koneen ympärillä on aika turhaa ja aiheuttaa vain murhetta.
Tämä nyt vain raa-an offikäytön kannalta...
Tehoeroa ei juuri ole 300:n, 300TDi:ssä EGR poksi.
Onko tuosta etukannen paineistuksesta jossain juttua enemmän ?
Tällä kai haetaan kammen stefan kestoa ettei öljy tihku remmin puolelle.. ?