PDA

View Full Version : Q: TH400 + np208 jakiksen "kellottaminen"?

Sili
21.09.2004, 13:39
Tuo jakoloota kun Suburbanissa tuntuu laahaavan maata (?), niin "clocking up" voisi olla yksi vaihtoehto, onko kokemuksia? Mitäs sieltä lootien välistä löytyy, onko vakiobooreissa varaa??? Löytyykö sarjoja, vai voiko peräti väsätä itse jonkin välilaipan??. Ja ennenkaikkea maksaako vaivan?
Muita vaihtoehtoja? Kokonaan toinen jakolaatikko?? Mikä?

JanneBlomgren
21.09.2004, 14:49
Itse jakolaatikko tulee adapteriin kiinni kuudella pultilla muistaakseni. Yhden pykälän kun kääntää ylös niin etukardaanin lähtö on aika lailla vaaterissa muun osan kanssa. Yksi pultinväli on varttituuman verran pienempi tai isompi, en muista miten päin mutta ihan heittämällä toi ei mene. Ei se pultinreijän soikeaksi viilaaminen kylläkään mikään iso homma ole. Toinen vaihtoehto olis välilaipan teko.
Tossa pitää muistaa että etukardaania joutuu luultavasti jatkamaan ja tarkistaa jottei kulmat kasva liikaa. Saattaapi myös jakis osua lattiapeltiin ja vivustoa joutuu säätämään.

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

Gemari
21.09.2004, 15:02
Mä en oikein alkais tohon leikkiin. Ei sitä tilaa ole niin paljon siihen lattiaan,että olis kauheeta hyötyä/huvia. Mulla hakkas jakolodju lattiaan ku pelkät moottorin kannatinkumit veteli viimesii.

GMC Jimmy,no ku se vaan lipes!

Sili
21.09.2004, 15:14
Jaahas, että sen kun kääntäis vaan?? Kuullostaa hyvältä, varsinkin kun on korotettu pari tuumaa rungolta! Mites voitelu yms. asiat, mitä ei tällainen ymmärtämätön ymmärrä huomioida?
Jakolootan keppihän tulee melko perverssiin asentoon, ja aukkoa joutuu muuttamaan, mutta muutenhan tuo vois mennä.
Etujortaanin jatkaminen kuullostaa "hankalalta", pitääkö teettää kokonaan uus vai? Se on vakiojousilla kyllä melko suorassa...

JanneBlomgren
21.09.2004, 20:12
No olihan siinä hommaa mutta jos haluaa pohjan näyttävän tällaiselta

http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JanneBlomgren-IM000067.JPG

http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JanneBlomgren-IM000069.JPG

niin ei ole vaihtoehtoa.

Kyllä uskoisin että voitelu toimii. Ei tossa öljymäärä eikä yläpinta ainakaan putoa. Jakolaatikon keppihän pysyy paikallaan mutta siitä lähtevää vivustoa voi joutua säätämään. Kardaanin pituudesta on vaikea sanoa riittääkö sulla, mutta kyllä sitä jatkaan pystyy.

Kyllä jenkki on jees!

Sili
22.09.2004, 07:09
NAM! Sanoo hän! Tuoltahan sen nimenomaan kuuluu näyttää!! PALJON enemmän hyötyä, kuin akseli korkotuksista, jotka voikin sitten unohtaa (tässä vaiheessa! :) ) Ja tosiaan, välitysvivustohan siinä kiusaa tekee..
Onko tuossa konstruktiossa mikä vaihdeloota? Otaksun laitteen olevan omistuksessasi? Onko eroa laatikoitten kesken? Äkkiseltään kattomalla ei oikein auennut...

JanneBlomgren
22.09.2004, 21:40
Minun on peli ja siinä on th400, np208 & np205. Eli kaks jakolaatikkoa.
Tossa on kylläkin käännetty se 208 kaksi pykälää toiseen suuntaan jotta
etukardaani mahtuu tulemaan takaa 205:sen syöttämänä. Mulla makaa 208
aikalailla vaaterissa mutta aivan ylösalaisin. Etukardaani kulkee
kannatinlaakerin kautta joka on kiinni 208 kannatinpalkissa. Siinä on
1 tuplaristikko, 2 tavallista ja 2 liukua.

Parempia kuvia ei nyt oikein saa kun toi panssari peittää koko höskän.

Kyllä jenkki on jees!