View Full Version : pajeroon lisää maavaraa
Rekisteröimätön
20.02.2009, 22:12
hei, oisko kellää tietoo miten sais /vois tuunata lisää maavaraa 89vm mitsubishi pajeroon? ja viel se että menis katsastuksestakin läpi?
T: Aki
sähköposti: info@ahelamykset.com
Tunkkaat keulan ylös, ja kiristät vääntösauvojen säätöpultit. Pultit löytyy vääntösauvojen takapäästä.
En nyt muista oliko 89 mallissa vielä lehtijouset takana? Jos on lehtijouset, niin pidemmät riiput vaan. Jos oli jo kierteillä, niin jotkut sopivat pidemmät vieterit.
Menee katsastuksesta läpi, jos riiput ovat asilliset ja järkevän korkuiset. Korkeuden muutos täytyy (täytyisi) tietenkin muutoskatsastaa. Ja tietysti jarruletkut täytyy riittää ulos joustossa.
Itsellä metsäpajero kiristetyillä sauvoilla, ja jatketuilla riipuilla.
Käyttäjä
20.02.2009, 22:54
hei, oisko kellää tietoo miten sais /vois tuunata lisää maavaraa 89vm mitsubishi pajeroon? ja viel se että menis katsastuksestakin läpi?
T: Aki
sähköposti: info@ahelamykset.com
Onkos teillä jo maastoautosafarit mukana toiminnassa,kotisivuilla ei ainakaan vielä näy?
La tuskaa
21.02.2009, 08:26
No ei maha olla 89v mitsussa kierrejousia takana jos ei niitä sinne ole erikseen laitettu. Joskus 90 luvun lopulla saattaa tulla kierteiset jos en ihan väärin muista.
No ei maha olla 89v mitsussa kierrejousia takana jos ei niitä sinne ole erikseen laitettu. Joskus 90 luvun lopulla saattaa tulla kierteiset jos en ihan väärin muista.
Kyllä löytyy jo G1 jostain malleista kierrejouset takaa oisko ollut toi EXE varusteltu versio.
Muistelin kans että jossain on jo vieterit alla. Onko kellään tai missään kuvaa ykköskoppasesta kierrejousi perästä...? Niin joo, KVG. :D
luppakorva
21.02.2009, 11:23
Siinä yksi oma tekele.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=169&pictureid=7933
Kaikissa v6 malleissa taitaa olla kierrejouset.
Mulla oli joskus sellainen 2,5L TDIC EXE -90 ja siinä oli mm. kierrejouset takana (kuten niissä v6:ssa).
Tuossa oli vielä rumpujarrut, mutta tuoreemmissa on jo levyt.
Ihan mukava auto ajella tien päällä. Käyttöautona menettelee ihan kivasti.
Takapäätä on helppo korottaa laittamalla korokepalat jousen yläpäähän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1353&pictureid=20099
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1353&pictureid=20100
Rekisteröimätön
21.02.2009, 15:20
Onkos teillä jo maastoautosafarit mukana toiminnassa,kotisivuilla ei ainakaan vielä näy?
Moi,
Maasturisafarit on kyllä suunnitteilla mutta lupa ym asioiden kanssa vielä painiskellaan... ens kesänä varmaan pari testireissua :)
Rekisteröimätön
21.02.2009, 15:34
Mitkä vieterit luppakorvalla on tuossa?
Rekisteröimätön
21.02.2009, 16:00
Tunkkaat keulan ylös, ja kiristät vääntösauvojen säätöpultit. Pultit löytyy vääntösauvojen takapäästä.
En nyt muista oliko 89 mallissa vielä lehtijouset takana? Jos on lehtijouset, niin pidemmät riiput vaan. Jos oli jo kierteillä, niin jotkut sopivat pidemmät vieterit.
Menee katsastuksesta läpi, jos riiput ovat asilliset ja järkevän korkuiset. Korkeuden muutos täytyy (täytyisi) tietenkin muutoskatsastaa. Ja tietysti jarruletkut täytyy riittää ulos joustossa.
Itsellä metsäpajero kiristetyillä sauvoilla, ja jatketuilla riipuilla.
Moikka ja kiitos viestistä... tosiaan tuossa pajerossa on kierrejouset. oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei??? kenties jonkun toisen maasturin vieterit passais??
kuinkahan pajon noilla säädöillä ja kierteillä sais maavaraa lisää? järkevästi? joku 10cm??
T: Aki
joojoomies
21.02.2009, 17:10
Maa vara ei varsinaisesti kasva pidemmillä jousilla jos rengas koko pysyy samana. Pelkkä kori nousee mutta perä murikan alla on sama maavara. Sopivalla jousituksen 50mm ja korin korotuksella 70mm ja isoilla renkailla 33 (ei kyllä leima kelpoinen) rupee maavara nouseen. Itselläni on etupäätä kiristetty 50mm takapäässä 50mm nostavat lehdet ja 33 12,5 15 renkaat.
En ihan varmasti tiedä kuinka paljon tuon oman Pajeron keula on noussut, ehkä jotain 7 cm? Pultit on kuitenkin kiristetty "tappiinsa". 33 tuuman renkailla keula on mukavan korkealla, pääsee ihan hyvin esteistä yli. Mutta taka-akseli ottaa kiinni kantoihin. :D
Siihen nuo korotukset auttaa, että pohja ei ota kiinni niin helposti. Mulla on kuitenkin pitkä malli, akseliväliä 270 cm.
oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei?
OFFROADTARVIKE.FI
Rekisteröimätön
03.03.2009, 23:37
oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei?
OFFROADTARVIKE.FI
juu samaa kyselisen??????
Rompparilta vanhojen mittojen kanssa, onhan noita henkilöautoja joissa on pidemmät/ paksummalla langalla olevat jouset kuin naperossa.
Tere! Itellä ois offi autona tommonen gen1 pajero ja siihen ois tarkoituksena saada lisää maavaraa.
Jos siihen tekee pidemmät riipukkeet tai vaihtaa jouset akselin päälle, niin joutuuko vaihtamaan pidempää kardaania tms.?
Oon aloittelija näissä offi jutuissa ja aattelin että täältä sais vähän selvyyttä näihin asioihin ja kun näistä korotuksista en ainakaan googlen kautta hirveenä löytäny juttua. :)
ei siihen vieterit auta kun murikat raapii kantoihin !!!
se on koitettava pujotella aina pyörä kannon yli..
Juuso4x4
18.10.2012, 20:22
Tere! Itellä ois offi autona tommonen gen1 pajero ja siihen ois tarkoituksena saada lisää maavaraa.
Jos siihen tekee pidemmät riipukkeet tai vaihtaa jouset akselin päälle, niin joutuuko vaihtamaan pidempää kardaania tms.?
Oon aloittelija näissä offi jutuissa ja aattelin että täältä sais vähän selvyyttä näihin asioihin ja kun näistä korotuksista en ainakaan googlen kautta hirveenä löytäny juttua. :)
Ei muuta kuin koria ylöspäin, taakse pitemmäät riiput (eikös ykköskoppane ollu lehtijousilla?) ja eteen vääntösauvojen kiristys ja ISOMPAA kumia alle :cool:
Multa löytyy ykköskoppasen kierrejousi-pajeron takatukivarret, niin saa tarvittaessa kierteet taakse. :)
Koitettiin sillai että vaihdettiin jousipakka akselin päälle ja tehtiin siihen siis jousipedit, mutta kasaus vaiheessa sitten ei keskinaulan kantaa saatu millään kohdalleen, eli periaattessa vaikka oltais saatu, nii akseli ois siirtyny melko paljo eteenpäin.
Eli siis onko porukka korottanu tollai pajeroa, ja jos on, nii mistä vehkeestä siihen sais pidemmän kardaanin, vai ollaanko me vaan idiootteja? :D
Multa löytyy ykköskoppasen kierrejousi-pajeron takatukivarret, niin saa tarvittaessa kierteet taakse. :)
Lähetäkkö hintaa vaikka yv:llä, nii saattaa olla että ostan ne.
Lähetäkkö hintaa vaikka yv:llä, nii saattaa olla että ostan ne.
Lähetetty.