View Full Version : Pajeroon lukot
Eli mitä mieltä ihmiset on jos hitsaan pätkä pajerosta kummankin perän lukkoon?
Kysymys sitä varten että jokainen saa sanoa mielipiteensä asiaan, jonka jälkeen ehkä itsekkin tulen järkiini enkä hitsaa niitä.
Ja sen jälkeen on turha koittaa sitä konttorille enää.
Toisekseen, menee tolkun jäykäksi metässä, ei sitä lukkoa aina tarvitse päällä pitää.
Pajeroon ei vissiin oo saatavana kitkalukkoja?
Pajeroon ei vissiin oo saatavana kitkalukkoja?
Eix siin oo kummassakin etuovessa, ja taka ovessakin lukot???:D
Meinaax et pallero tarvii oikein lukkojakin???:eek:
Lukkoja ei ole kuin etuovissa, kyseessä pätkä pajero :D
on siellä kitkalukko takana.kemppi lukot kannattaa unohtaa.
Ei siellä takana oo minkäänlaista lukkoa. Tosi ilosesti jakaa kevyempi pyörä.
Ei siellä takana oo minkäänlaista lukkoa. Tosi ilosesti jakaa kevyempi pyörä.
Sit on kitkat karkuteilla....:rolleyes: Oiskoos joku rasvannu???:D
No siitä en tiiä, mut veikkaan ettei sitä lukkoa löydy sieltä ees öljyn vaihdolla.
eli sen voi testata siten et ku toinen rupee sutiin niin vedät vähä käkkäriä ni pitäs toisen ottaa kiinni.sitä pystyy myös kiristään sitä kitkalukkoo mut murikka täytyy ottaa alas.niin ja siellä täytyy olla lukkoperään tarkoitetut öljyt se ei normaali peräöljyllä toimi.
En tiedä mitkä öljyt siel on koska auto ei mulla ole ollut kun viikon. Mutta sen lukon kiristämisestä voisit valaista?
Päteekös sama homma 2,5tic pajeroon, pihassa sellainenkin muttei pätkä ja vm.91. Kummassakin on lukkot kateissa.
ihan ekaks kannattaa vaihdattaa molempiin lukkoperään tarkoitetut öljyt ja jos se ei auto ni sit vasta alkaa kiristään sitä kitka lukkoo.yleensä se öljyn vaihto auttaa 85% tapauksissa.kyllä mä ne ohjeet sit tuolta arkistostani voin kaivaa ja laittaa vaik sähköpostilla sulle kuhan vaan saan ton skannerini taas pelittään.
Vaihdan tänään ne öljyt sinne ja katon et auttaako, mut kun kerkiä/viitsit niin voisit laittaa niitä ohjeita eli: repe19903@luukku.com
ne löytyy varmaan ihan googlettamallakin "pajeron kitkalukon kiristys" mut jos ei löydy ni laitan jossain välis tuleen.
Ensi töiksesi ota perä murikka pois ja pura se niin näet mahdollisen vian elikkä kitkalevyt on syönyt itselleen kolon sinne perään jolloin ne ei pääse joustamaan eikä liikkumaan sitä mitä tarvii.Rohviilissani on moisesta kuva.Kemppi pitää!!!!
joo kyl se avata kannattaa jos ei öljyillä miksikä tuu.kyl mä sen kempin silti jättäsin jos meinaat sillä normaalisti tiellä ajella,mut jos pelkkä metsävehje on ni sit se kemppiki on varteenotettava vaihtoehto.
Kyllä sillä enimäkseen metässä meennään, mutta kyllä tielläkin pitää ajaa. Kilvellinen vehje kuitenkin kyseessä.
Kyllä sillä enimäkseen metässä meennään, mutta kyllä tielläkin pitää ajaa. Kilvellinen vehje kuitenkin kyseessä.
No jos kerran leimapeli niin silloin kemppilukot on pois suljettu vaihtoehto, ei oo lailliset tieliikenteessä.
Saapi noihin paineilmatoimisia lukkoja taakse ja eteenkin, mutta ei ne lukot tee tietä onneen....
Rekisteröimätön
19.02.2009, 16:47
Niin ja 2-Gen pajerossahan on mitsun 100% tehdaslukkoakin, joka on myös paineilmatoiminen. Jos sellaisen akselin/perän saa jostain, niin sekin on yksi vaihtoehto.
kysy nimimerkiltä jussukka85 , sillä oli pätkäpajero aika pitkäänki ajossa kemppi sekä edessä että takana ja napalukoissa.
Niin ja 2-Gen pajerossahan on mitsun 100% tehdaslukkoakin, joka on myös paineilmatoiminen. Jos sellaisen akselin/perän saa jostain, niin sekin on yksi vaihtoehto.
siellä o sähkölukko eikä paineilmatoiminen lukko
SS-vaihteistolla olevissa autoissa etuakselin kytkentä on alipaineella, muutoin normaalisti mekaaninen kytkentä
On mahollista että on kitkalukko takana tai sitte ei. Mulla ollu kaksi -88 vuoden pätkäpajeron perää osina ja toisessa oli kitkalukko ja toisessa avoin perä. Kemppilukko ihan hyvä ratkasu taka-akselille,jos ei aja talvella (pyörähtää tosi helposti lukko päällä pätkä vielä herkemmin ku pitkä) ja on toinen perä heittää katastukseen. Kestää kyllä ja toimii varmasti, eikä syö rengastakaan niin pahasti ku vois kuvitella. Eteen en kemppiä suosittele... menee tosi jäykäksi ohjata ja tehostaja ei kauaa kestä.
tepa250d
19.02.2009, 23:05
siellä o sähkölukko eikä paineilmatoiminen lukko
SS-vaihteistolla olevissa autoissa etuakselin kytkentä on alipaineella, muutoin normaalisti mekaaninen kytkentä
missäs se sähkö moottori on siinä taka akselissa on:confused:
Minkä lainen/miten pitää vakio kitka lukko jos se toimii. ja jos sitä ei ole kiristetty?
Mulla 86:ssa pajerossa kitkalukko pitää todella hyvin, vaikka tiettävästi kukaan ei ole kiristänyt sitä. En ole avannut perää, joten sen kunnosta en sen paremmin tiedä. Kemppiä ei siellä kuitenkaan ole. :D
No täytyy toivoo että ees jotenkin alkaa pitämään kun saa öljyt vaihdettua.
siellä o sähkölukko eikä paineilmatoiminen lukko
SS-vaihteistolla olevissa autoissa etuakselin kytkentä on alipaineella, muutoin normaalisti mekaaninen kytkentä
Kyl se muuten on paineilmalukko, kalvopumppu on taklokarin päällä jossakin....
Edittiä: Mitsu foorumil on yks hemmo joka vaihto gen1 pajeroon gen2:sen 4.625 perät (8")... ja tuohon ko. välitykseen sai arbin lukon etuperään, muita avattavia sinne ei koneistamatta taida saahakkaan
Edit2 edit orgis edit txt 4.875-> 4.625 :)
Rekisteröimätön
20.02.2009, 18:09
siellä o sähkölukko eikä paineilmatoiminen lukko
SS-vaihteistolla olevissa autoissa etuakselin kytkentä on alipaineella, muutoin normaalisti mekaaninen kytkentä
Väärin sielä on paineilmatoiminen lukko. Mutta kompressori toki lähtee käyntiin sähköllä kuten ARB:ssäkin. Mitsun oma tehdaslukko toimii ilmalla, ei sähköllä.