View Full Version : Sonim, puhelin heille jotka kulkevat omia polkujaan
http://www.aamulehti.fi/mediagalleria/aamulehti/videot/1775/ (video)
Hyvin tuntuu kestävän, heittelevät ja ajavat yli.
Firman sivut:
http://www.sonimtech.com/
http://www.sonimtech.com/products.php
Tossa jokunen viikko sitte hypistelin tollasta luuria päämiehesä,
oliha se melkonen kapula, mutta varmaan kestääkin vähä rajumpaakin menoa :)
wannabee
18.02.2009, 13:57
Samsungilta tollanen: http://www.iltalehti.fi/digi/200902189107903_du.shtml
Onko tietoa mitä noi Sonimit suomesta hankittuna maksaa?
Gigantti tais tuota Sonim XP1:stä myyrä(ainakin), oliko 300-350 hintaa. Itte olen sen verran kokeillut jotta seinään heitin, sen verta kovaa mitä tämmöinen pystyyn jäätynyt pulkannaru sai siihen woimaa taakse. Hetken hypistelyssä suurin miinus oli lontoonkielinen valikko, ku ei ossoo niin ei ossoo. Hommanneet töihin noita puhelimia ja ehjänä on kaikki vielä pysynyt.
gigantissa joulun korvilla tollasta himoilin.. oli kyl sen olonen et varmaan kestääkin. hinta tais olla 324 euroo korjatkaa jos muistin väärin
Ainakin tällänen kun luurinetti (http://www.luurinetti.com/products.php?p=6784dc) myy tota XP3:sta hintaan 299, ei mitään tietoa putiikista onko sitten kuinka luotettava. Tota XP1:stä on sitten parissa muussakin paikassa, ainakin hintaseurannan (http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/81269) mukaan.
tollanen sit melkein seuraavaks.
ei nokialaiset kestä ainakaan yhtää mitää, aina paskana. nyt 3kk ja 2 nokiaa särkyny.
Mulla on tuo xp1 ja olen ollut tosi tyytyväinen, iso plussa naarmuuntumattomasta näytöstä ja hellvetin kovista soittoäänistä.
Minun käytössä ei ole nokialaiset kestäneet kun tuo rauta tunkeutuu joka reijästä puhelimen sisuksii!
Makso 289€ ja näytti eilen olevan sama hintalappu paikallisella jälleen myyjällä!
Nii ja saa ladattua mini usbilla tietokoneen kautta!
Gigantti tais tuota Sonim XP1:stä myyrä(ainakin), oliko 300-350 hintaa. Itte olen sen verran kokeillut jotta seinään heitin, sen verta kovaa mitä tämmöinen pystyyn jäätynyt pulkannaru sai siihen woimaa taakse. Hetken hypistelyssä suurin miinus oli lontoonkielinen valikko, ku ei ossoo niin ei ossoo. Hommanneet töihin noita puhelimia ja ehjänä on kaikki vielä pysynyt.
Kyllä mun Sonimista löytyy kotimainen valikko
pätevän olonen puhelin, ei vaan mahda olla mp3 soitinta tuossa?
Kyllä mun Sonimista löytyy kotimainen valikko
Eipä löytynyt noista ensimmäisistä, tais olla töissä testikäytössä ennen kuin alettiin suomessa myymään..?
Onko tietoa mitä noi Sonimit suomesta hankittuna maksaa?
290€ autolaturin kanssa noin viikko sitte
asia josta itse yllätyin on 3vuoden takuu
SukiSuki
19.02.2009, 17:32
Sori pojat ihan pakko!!!!
iPhone or no phone....
http://www.youtube.com/watch?v=bWCa3QVBOpY
http://www.youtube.com/watch?v=pqOEZPx3nC0
pätevän olonen puhelin, ei vaan mahda olla mp3 soitinta tuossa?
Eipä taida olla ei...eikä kameraakaan... Sillekkin silloin tällöin ois käyttöä. Muuten oisin jo ostanu tollasen mut mietityttää just toi kameran puute. Ehtinyt tottua sihen et kuvan saa ku tarvii...töissäkin helpottanu asioita huomattavasti.
Lauri_83
21.02.2009, 19:05
mulla kanssa ritteerinä oli tuo kamera ja päädyin tuohon samsunkin b2700. nyt 2 päivän kokemuksella että samathan tuolla hoitaa kun edellisellä Onkian 5500 :lle.
no jos tuo samsunkin ei kestä mulla käytössä niin sit sonimin xp3...
Itse olen kyllä tuohon XP1:n erittäin tyytyväinen konehommissa kun milloin tippuu minnekin lätäkköön/telan päälle. 175 € rahteineen/latureineen Ebayn kautta kiinasta.
mulla on Nokian 6250 "vasara" vielä jokapäiväisessä käytössä ja hyvin pelittää.
Maksoin aikanaan 1790 mk taisi olla vuosi 1998.
Kamera puuttuu, mutta on työpäiväkirja, urakkalaskuri, desibelimittari.
alko tää uutuus nyt kiinnostaa miuakin :))))
Rekisteröimätön
27.02.2009, 22:55
Ainakin tällänen kun luurinetti (http://www.luurinetti.com/products.php?p=6784dc) myy tota XP3:sta hintaan 299, ei mitään tietoa putiikista onko sitten kuinka luotettava.
Kyllä homma tuolla toimii, ihan myymälässä esittelivät kyseistä luuria ja näytti olevan reilusti varastossakin.
Jonku aikaa ollu tuo xp3 malli köytössä ja ruennu ihimetyttää onko ominaisuus vai vika kun boottaa luurin kerran päivässä tekstiviestiä kirjoittaessa, ei siis sammu vaan uudelleen käynnistyy.
Onko muilla samoja puhelimia ja onko ilmennyt samaa vikaa.
Muuten kyllä vaikuttaa oikeinkin lujalta vehkeeltä.
Ainoa miinus oikiastaan on että philipsin insinöörien ajatuksen juoksu on vieläkin epäselvä, mitä lienevät miettineet käyttölogiikkaa suunnitellessaan.
Jonku aikaa ollu tuo xp3 malli köytössä ja ruennu ihimetyttää onko ominaisuus vai vika kun boottaa luurin kerran päivässä tekstiviestiä kirjoittaessa, ei siis sammu vaan uudelleen käynnistyy.
Onko muilla samoja puhelimia ja onko ilmennyt samaa vikaa.
Muuten kyllä vaikuttaa oikeinkin lujalta vehkeeltä.
Ainoa miinus oikiastaan on että philipsin insinöörien ajatuksen juoksu on vieläkin epäselvä, mitä lienevät miettineet käyttölogiikkaa suunnitellessaan.
Mulla xp1 tekee välillä samaa, eikä tokene siitä vaikka oon sen hermostuksissani jo seinäänkin pari kertaa heittänyt, :) herjaa vaan jotain "alustetaan" juttua.
Mikä ihmeen käyttölogiikka, ei siinä oo mitään logiikkaa, toiminta on just päinvastoin ku mun aivoissa, varsinkin tekstiviestilogiikka.
Mikä ihmeen käyttölogiikka, ei siinä oo mitään logiikkaa, toiminta on just päinvastoin ku mun aivoissa, varsinkin tekstiviestilogiikka.
Tämä rupeaa viesti viestiltä enemmän ja enemmän kuulostamaan mulle sopivalta puhelimelta... vielä kun tulis hinta pikkusen alas. :)
KingKong
05.08.2009, 20:24
mitenhän lie toi uutuus XP3 quest. joko toi pyörittäs näitä koiratutka ohjelmia...? liekö muistia tarpeeksi
Nyt on puolisenvuotta ollu tuo XP1 malli käytössä ja ei ole valittamista, ääni joskus hieman säröytyy mutta itse en ole tätä kokenut ongelmaksi. Autolla on ajettu yli ja uidessa alkoi soimaan/tärisemään vedenalla, otti kosteutta näytön sisäpintaan mutta kuivuttuaan toimii taas normaalisti ilman ongelmia. Akunkestoon olen erityisen tyytyväinen, ei tarvi olla viikonloppureissuilla esim laturia mukana ollenkaan.
jukjamse
06.08.2009, 09:26
Mulla oli xp1, liekö maanantai kappaleita kun eivät "mitään" kestäneet. Ensimmäinen levis ekan viikon jälkeen, kun sai kastetta päällensä, huolto toimi ja sain uuden. Tämä uusi sitten tippui asfaltille ja siitä irtosi näytön lasi ja äänenvoimmakkuuden säätönäppäimet, toimii tosin moitteetta. Vaikka takuun pitäisi myös tuo hoitaa (muistaakseni rajoittamaton takuu), en tuota enää viitsinyt vaihtoon viedä. Sen kyllä huomaa, että kun yleensä on älypuhelin käytössä, pitää sitä huomaamatta varovaisemmin, ei ole meinaan muut puhelimet koskaan menneet fyysisesti rikki.
Mikäli joku tuon Sonimin haluaa ostaa, niin tarjousta tulemaan, takuuta on siis voimassa noin 1.5 vuotta, joten huollon kautta saa uuden.
Rekisteröimätön
18.08.2009, 19:45
periaatteessa hyviä..
käytännössä hajonnu kaikki.
Sonim-tarinani alkaa vuodesta 2008,
syksyllä hommasin xp1 kun vakuutuin myyntivideoista.
Noh, pari kertaa putos ja näyttö paskaks.. -> takuuseen
Toinen tilalle ja jonkin sortin rautaviaksi väittivät vaikka miusta softavika (pikahaku ei toiminut ja buuttaili omia aikojaan) -> takuuseen
tilalle xp3, samat viat ko toisessa xp1 -> takuuseen
xp3 tuloillaan takuuvaihdosta.
Muuten hyvä, mut pitää olla toinen puhelin ko viihtyy enemmän takuussa kuin käytössä.
xp3 ko tuli niin arvelin ko ruuvasin takakuoren kiinni et ei tartte availla ihan heti, nin paksat..
- Andde
Mulla Sonim xp1 on viihtynyt tosi hyvin viimeisen kuukauden kaapissa ja saa mun puolesta olla siellä kunnes oppii toimimaan. :D
Itellä ollu viime keväästä asti xp1 käytössä.. Ohan se sillain ihan näppärä ja kestävä ollut. Tekstiviestejä on koko syöpästä kirjottaa kun ennustavaan ei pysty lisäämään sanoja:S Ja toinen ärsyttävä ominaisuus kun puhelin itekseen käynistyy uudestaan. Välillä kun joku soittaa niin puhelin päättääkin sammua, ja mistäs tiedät kuka yritti soittaa? sama viestiä kirjottaessa. Jos joku tarvitsee moista niin voin myydä 230e. Kerran sain jo puhelimen rikki ja takuusta lähettivät uuden. Tätä käytetty ehkä 1kk.
Voin suositella Samsung B2700 luuria. Toimii, eikä ole kuin puolet hinnasta ja samat ominaisuudet ja päälle...
Voin suositella Samsung B2700 luuria. Toimii, eikä ole kuin puolet hinnasta ja samat ominaisuudet ja päälle...
Kuin myös.
Ollut käytössä nyt hetken aikaa ja aika vakuuttavalta tuntuu.
Aika tosin näyttää mitä se oikeesti kestää..
nimim. melkomontapuhelintarikkonut
Cruiseristi
19.10.2009, 13:30
Noi Sonimin "suomenkieliset" valikot/ohjeet on lähinnä surkuhupaisia.
Mulla meinas mennä sormi suuhun, kun toi synkronointisofta rupes kyselee portviiniä:D
Hyvä ja hiljainen puhelin toi mun xp 1:n, ei ole soinut kertaakaan yli kolmeen kuukauteen, eikä ole tarvinut edes akkua ladata, suosittelen kaikille joilla on piiiiitkä pinna.
Jos jossain sais äänestää maailman paskinta puhelinta, niin mun ääni menis xp 1:lle. :D
Kuin myös.
Ollut käytössä nyt hetken aikaa ja aika vakuuttavalta tuntuu.
Aika tosin näyttää mitä se oikeesti kestää..
nimim. melkomontapuhelintarikkonut
Edelleen ehjä ja toimii moitteetta, iskua ja kosteutta saanut useamman kerran.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/click_online/8450385.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/click_online/8450385.stm
No eipä se ihmeitä vaatinut hajotakseen... :)
Saattais toi samsungikin tuommoseen kulmaan hakattuna hajota, mutten taida kokeilla, kun ei ole tuota vaihtotakuuta.. ;)
Sonimin esittelijän ensireaktio oli aika priceless:D
Gravedigger
12.01.2010, 18:50
En mää taidakkaan ostaa sonimia :D Tuon tyypin on pakko olla sukua. Mää saan kaikki ikiliikkujat rikki kanssa :D Tarviskohan painua sonimin myyjän luokse ja kokeilla tuota?
Sain takuuna rikkoutuneen xp1:n tilalle xp3:n, ei se kolmonenkaan kestäny ku reilun viikon, ohjelmavirhe siinäkin, ei vaan toimi, niin ei toimi.
Vaihdoin Sonim-paskan Nokian 3720 malliin ja nyt on toiminut jo monta viikkoa ilman minkäänlaista ohjelmahäiriötä.
Jep,älkää vaan kukaan enää tuhlatko rahojanne sonimin paskoihin,odotan neljättä uutta huollosta ja säilön sen kaappiin...ja jatkan vanhalla kunnon 5140:sellä...
itse en tämän topicin jälkeen haaveillutkaan kyseisestä luurista enää. pistin tilaukseen samsungin b-2700. jossain oli sitä jopa kehuttu.. aiemmat luurit on hajonnut metallipölyn takia, ja arvelin että jos tämä kestää vettä nii tuskin se vetää pölyäkään sisään.
itse en tämän topicin jälkeen haaveillutkaan kyseisestä luurista enää. pistin tilaukseen samsungin b-2700. jossain oli sitä jopa kehuttu.. aiemmat luurit on hajonnut metallipölyn takia, ja arvelin että jos tämä kestää vettä nii tuskin se vetää pölyäkään sisään.
Samsung B-2700:
Metallipöly kyllä menee kaiuttimeen, mutta sen saa helposti pois voimakkaalla magneetilla
(esimerkiksi vanhasta kovalevystä purkamalla saadulla).
Enkä ole huomannut että se metalli ruuppu aiheuttais mitään rahinoita äänessä.
-näytön lasi sais olla vaikka safirilasia tämäntyyppisissä puhelimissa
-yhden näppäimen näppäinlukko on vähän köpö.
-sivunappulat huonosti koholla, tulee turhia näppäilyjä esim. näppäin äänien säätöön: upotetut olis paremmat.
-kirkas ledi vois olla suunnattu takakameran suuntaan
-takana sijaitseva kaiutin vaimenee helposti esim pehmeällä pinnalla pidettäessä. mm. herätyskellona ollessa.
-video
+kamera
+kuuluu metelissäkin (jos kuuloke kohdallaan)Varo liian kovaa asetusta!
+tähän asti toiminut moitteetta noin vuoden vai oliko jo kaksi...
+microSD-kortti (mulla8Gt, mahtuu kuvia)
+putoilee kerran pari päivässä, ei ole lähtenyt irto-osia
+ - ei ole nokia
elikkäs toi samsungi olis ihan kohtalainen luuri? nokiat nimittäin kestää mulla vajaan vuoden kerrallaan. ja noi sonimit ei näköjään tuntiakaan..:) tuo metalli pöly kasaantuu näköjään nappienkin taakse näissä nokialaisissa, huomasin tänään ku moinen purkautui kohdatessaan betonilattian.
mulla sonim xp1 toiminut aivan moitteetta vuodesta 2008 alkaen,ei kyllä tule mulle mitään samsungeja tai nokioita......
tollanen sit melkein seuraavaks.
ei nokialaiset kestä ainakaan yhtää mitää, aina paskana. nyt 3kk ja 2 nokiaa särkyny.
Nokia 3720 on sun ratkaisus!
Samsungin B2700
Kestää näemmä tiskikoneessakin tommosen +70 asteen ohjelman... :)
Juu, en kokeillut itse/tarkoituksella, pienimmäinen mukuloista oli sen sinne sijoittanut...
Samsungin B2700
Kestää näemmä tiskikoneessakin tommosen +70 asteen ohjelman... :)
Juu, en kokeillut itse/tarkoituksella, pienimmäinen mukuloista oli sen sinne sijoittanut...
Upotin sitten samaisen samsungin puoleksi vuorokautta tuommoiseen mutaiseen lampeen...
Toimii edelleen.. :)
Suosittelen kanssa 3720. Itsellä ollut käytössä semmonen nyt puolisen vuotta ja ei minkäänlaista vikaa. Näyttö on vaan vähän naarmuuntunut kun puhelin pyörii taskussa ja taskuisssa ollut hiekkaa. Edellinen puhelin oli Nokia E51, mutta kun se ei kestänyt 4 akselisen kuorma-auton painoa niin oli pakko vaihtaa! :D
b2700 on ollut jo jonkun aikaa käytössä, noin kahden nokian elinkaaren:) ja ei mitään moitittavaa. eilen irroitin alkuperäisen suojamuovin näytön päältä, ja on taas uuden veroinen.. eikä ollut hankala opetella, käyttis on melkein ku nokiassa.. tuota aiemmin mainittua nokiaa pitää kyl testata kun tästä aika jättää.
Nyt sain samsungin sitten rikki... (b2700)
Se takakannen lukitus saattaa löystyä ajan kanssa ja se koitui tämän yksilön kohtaloksi...
Eli tippuminen, kolahdus, takakansi repsahti raolleen ja siittä veteen...
Lopputulos lienee selvä...
Kuivumisen jälkeen toimii muuten, mutta alin näppäinrivi ei...
Tarvii purkaa jokupäivä jos jaksaa ja kattoa saako siitä vielä pelin...
Itsellä ollut nyt 10 vuotta sama nokian 5100 mallin iskunkestävä eikä ole mitään vikaa ollut mutta nyt rupee veteleen viimisiä. Nyt harkinnassa ollut Sonim XP3:nen jos sattuis kestään yhtä kauan vaikka.
Omasta Sonim XP 3.20 quest puhelimesta hajos yks suojakumi ja sain uuden puhelimen tilalle, jossa on uudempi softa, eli esim GPS-valikko on AGPS jossa on eri vaihtoehdot kuin vanhassa ja taskulamppu menee nykyään numeronäppäimestä 5 päälle kun painaa pitkään eikä kameran pikanäppäimestä pitkään painamalla.
Eli uuden puhelimen mukana ei tullut kuin akku niin ei ole mitään manuaalia mistä sais tietää kaikki uudet ominaisuudet, kun sonimin sivuilla on vaan "vanhaan" versioon ohjeet.
Kerkesin jo luulla että uudessa puhelimessa ei toimi taskulamppu ollenkaan ja ihan sattumalta kokeilin numeronppäinten pikavalinnat niin löyty tuo taskulamppukin.
Kun tuo työpuhelin on mallia arka, niin muutama päivä tuli noita kestäviä vertailtua omaan käyttöön ja tuon Samsung B2100:n hain sitten (kunhan löytyi liike jossa sitä oli jäljellä..)
Sonim jäi hintansa puolesta auttamatta ulos ja taasen Samsung B2700 ja se Nokian 3270 (vai mikähän se oli..) karsiutui taasen "vain" IP54:n takia. Eikä niiden lisäominaisuuksillekkaan tarvetta ole.
Se Samsung:n uusi iskun kestävä puhelin sillä hillittömällä akun kestolla puolusti myös paikkaansa pitkään, mutta tuo IP oli siinäkin tuon 54.
Puhelin lähinnä käytössä "metsäreissuilla" ja viikonloppuisin halli hommissa, joten eiköhän tuokin asian aja.
Onko tuo nokian 3720 oston arvonen? Nykynen e51 alakaa olla kohta loppusa eellä ku eilen tippu lattiaan taas niin katos kaikki valot. Muute näyttäs toimivan mutta runkoki ku on 2 eri osassa ja yks ruuvikaa hyvä ku pysyy kuoriitten sisässä.. Oon ollu muuten kyllä tyytyväinen elimeen mutta reilu 2v käyttöä alakaa pehmentää sen.
Teknisten tietojen mukaa tuo 3720 olis aikalaila samalainen ku tuo e51..
Eikä olis kyllä niin hirveen hintanenkaa.. Onko tuossa mitää suojia kaijuttimille et ei mene rautahilu yms. sinne?
Ei kehtais heti aukoa ja laittaa semmosie :D
Mutamies
18.11.2010, 10:38
Ostin tuon Samsungin: oli kakka. Takuuhuollettiin useasti: oli edelleen kakka. Heitin sen helvettiin. Ostin tuon Nokian puhelimen, ja siinä ei nyt ole puoleentoistavuoteen ollut mitään vikaa. Metalli hitula pääsee noin niinkun papanamuodossa puhelimen takakaiuttimen reikiin, mutta sen voi kaivaa nuppineulalla pois. muualle ei minulla ainakaan tuo metalli puru oli kertynyt. Kestää kosteutta ja pudottelua.
Ohan hyvä ja edullinen puhelin.
Niinhä siinä kävi et aina ollu nokia niin nokiaha se piti tilatakki.. Työnjohtajaki kehu sitä niin on siitä hyvää kokemusta ja koneistamossa ku tuota rauvan pölyä ei oo :D
Nyt on puolisenvuotta ollu tuo XP1 malli käytössä ja ei ole valittamista, ääni joskus hieman säröytyy mutta itse en ole tätä kokenut ongelmaksi. Autolla on ajettu yli ja uidessa alkoi soimaan/tärisemään vedenalla, otti kosteutta näytön sisäpintaan mutta kuivuttuaan toimii taas normaalisti ilman ongelmia. Akunkestoon olen erityisen tyytyväinen, ei tarvi olla viikonloppureissuilla esim laturia mukana ollenkaan.
Alkaa olemaan jo vajaa pari vuotta kun on tuo Sonim XP1 ollut käytössä ja edelleenkin toimii ongelmitta. Äänen säröytyminenkin on loppunut, liekö vaati "sisäänajoa" tuo puhelin kun nykyään toimii täysin ilman mitään ongelmia. :rolleyes:
Olen kuullut monilta muilta käyttäjiltä samanlaisista ongelmista mitä täälläkin on mainittu mutta ilmeisesti tuo oma yksilö on "keskiviikkokappale" kun kerran toimii ja toimii. :D
Aika heikko esitys oli tuo 3720 Nokia. Jos puhelin on "iskunkestävä", pitäisi sen olla sitä kokonaisuudessaan. Näyttö tuntuu olevan ihan normaali, eikä kestänyt ees lastulevyiseen seinään heittämistä...
3720 nokialaisesta sanoivat huollossa olevan tyyppivika että näytön pleksi halkeaa turhan helposti. Sisko rikkoi kerran ja minä toisen sittemmin luuri on makaillut laatikossa.
Isällä oli sampan B2100 mutta lasi hajosi siitäkin eikä ole tainnut vielä huollattaa sitä.
Kaiken tuntuu saavan rikki vaikkei mielestään edes tehnyt mitään ihmeellistä.
Aika heikko esitys oli tuo 3720 Nokia. Jos puhelin on "iskunkestävä", pitäisi sen olla sitä kokonaisuudessaan. Näyttö tuntuu olevan ihan normaali, eikä kestänyt ees lastulevyiseen seinään heittämistä...
Jepulista jee, mun kahvinkeitin ei kestäny heittää tiiliseinään.
Sain kans Sonim Xp3:sta kameran linnsin ihan säpäleiks eikä mihinkä mielestäni ees osunu ja akun kansi ei auennu muutakui väkisin vääntämällä oli ruvi jumittunut kiinni huollossakin kokeili kauan irti. Sit se lähtikin takuuseen ja tuli uusi puhelin vallan.
Jepulista jee, mun kahvinkeitin ei kestäny heittää tiiliseinään.
Sitä tuskin mainostettiin sanoilla "...kestää kovaa käsittelyä ja iskuja....".
DarkestMessiah
01.03.2011, 08:00
Ny on reilu pari viikkoa ollu Samsung XCover 271 eli B2710 "seikkailupuhelin" käytössä, ja hyvin tuntuu kestävän.
Ainut mikä ärsyttää on kovasti lupailtuun naarmuuntumattomaan näyttöön ilmestyneet hienoiset naarmut, jotka eivät onneksi vielä näy muutoin kuin näytön ollessa sammuneena. Saiskohan tuohon jostakin jotaki lisäsuojakalvoa näytölle, vai pitääkö vaan luottaa kiillotusaineisiin sitte joskus ku alkaa näkymät sumentua?
Muutoin puhelin kyllä kestää sellaista raiskausta että entinen nokia olisi jo ollut sirpaleina :)
Ny on reilu pari viikkoa ollu Samsung XCover 271 eli B2710 "seikkailupuhelin" käytössä, ja hyvin tuntuu kestävän.
Ainut mikä ärsyttää on kovasti lupailtuun naarmuuntumattomaan näyttöön ilmestyneet hienoiset naarmut, jotka eivät onneksi vielä näy muutoin kuin näytön ollessa sammuneena. Saiskohan tuohon jostakin jotaki lisäsuojakalvoa näytölle, vai pitääkö vaan luottaa kiillotusaineisiin sitte joskus ku alkaa näkymät sumentua?
Muutoin puhelin kyllä kestää sellaista raiskausta että entinen nokia olisi jo ollut sirpaleina :)
Itse kanssa ihmettelin että tulee naarmuja helposti vaikka piti olla naarmuuntumaton mutta omassa oli näytönpäällä joku ohut suojakalvo mitä ei heti huomannut.
Näytön reunasta sit rupes vähän raottuun niin nyppäsin pois.
3kk ollut Samppa käytössä ja akku ei kestä kun maks 2pv. Puheaika todellinen 2½-3h. Eilen ostin Noksun tilalle. Jos joku haluaa tälläisen Sampan niin lähtee edullisesti. Privaa vaan.
pastirolli
01.03.2011, 22:08
http://www.kivenalla.fi/index.php?act=tuotecat&category_id=11
DarkestMessiah
01.03.2011, 23:19
Itse kanssa ihmettelin että tulee naarmuja helposti vaikka piti olla naarmuuntumaton mutta omassa oli näytönpäällä joku ohut suojakalvo mitä ei heti huomannut.
Näytön reunasta sit rupes vähän raottuun niin nyppäsin pois.
Siitä kalvosta päästiin eroon jo ekana päivänä :D
http://www.kivenalla.fi/index.php?act=tuotecat&category_id=11
Ja tuolta löytyy kyl miljoonan mallista samsungin näytönsuojaa, mutta ei oikian mallista :p
pitänee vaan ottaa ja järjestellä puhelin paremmin hiekalta yms. sonnalta suojattuun taskuun
pastirolli
01.01.2013, 11:05
Kuinka tuon Sonimin taskulampputoiminnon saa päälle ja pois päältä? Ottaa päähän kun taskussa syttyy valo eikä sitä saa sammutettua muuten kun sammuttamalla koko puhelin.
Luuri on Sonim xp3.
Kuinka tuon Sonimin taskulampputoiminnon saa päälle ja pois päältä? Ottaa päähän kun taskussa syttyy valo eikä sitä saa sammutettua muuten kun sammuttamalla koko puhelin.
Luuri on Sonim xp3.
5 numeroo ku painaa pitkää pohjas tai sit niistä oikeen puoleisista sivunapeista jotain mut toi 5 on yleisin.
pastirolli
01.01.2013, 18:46
5 numeroo ku painaa pitkää pohjas tai sit niistä oikeen puoleisista sivunapeista jotain mut toi 5 on yleisin.
Suuret kiitokset! :)