Pitäs nuo kaikki vaihtaa, mutta kun ei oo ohjekirjaa niin ei hajuakaan mimmosia määriä tarvisi ostaa ja mitä.
Etuperään varmaan GL-5 hypoidiöljy? Vaihteistoon GL-4 vaihteistoöljy? Entäpä jakolaatikko? Takaperään lukkoperäöljyä? Synteettisiä vai mineraaliölppää? Ja ennen kaikkea menekki, vai pitääkö tilata kaikkia suosiolla 200 litran pytyt :D
Ja moottoriöljysuosituksiakin otetaan toki vastaan, sitäkin kai menee sen verran että peruspurkki ei riitä vaan täytyy kattella niitä 20:n kannuja.
(ja jos joku haluaa skannata mulle käyttöohjekirjan niin olen tosi onnellinen)
King Cab on siis -87 ja SD25-koneella.
Synteettisiä laittaisin, ettei ole pakkasella kankeana ja että kestää kesällä kuumalla kelillä.
Castrolin valintasivu kertoo ainakin 1988-malliin (en löytänyt 1987:aa):
Vetopyörästö edessä (4x4) Voiteluaineen tilavuus 1,3 litraa
Käyttöolosuhteet: normaali
Tarkasta/Vaihto:
Tarkasta 20000 km / 12 kuukautta
SAF-XO 75W-90
Syntrax Universal
SAF-XJ 75W-140
Jakovaihteisto Voiteluaineen tilavuus 2,2 litraa
Tarkasta/Vaihto:
TAF-X 75W-90
SMX-S 75W-85
Syntrax Universal
Vetopyörästö takana, luistonesto (4x4)
Tarkasta/Vaihto:
SAF-XJ 75W-140
Vetopyörästö takana (4x4) Voiteluaineen tilavuus 1,3 litraa
Tarkasta/Vaihto:
SAF-XO 75W-90
Syntrax Universal
SAF-XJ 75W-140
Käsivalintainen vaihteisto 5/1 Voiteluaineen tilavuus 4 litraa
Tarkasta/Vaihto:
TAF-X 75W-90
SMX-S 75W-85
Syntrax Universal
Näyttäisi kelpuuttavan GL-4/5:n (Syntrax Universal on GL-4/GL-5) kaikkiin muihin paitsi kitkalukkoperään. SAF-XO on GL-5:ta, TAF-X on GL-4:ta, SMX-S on GL-4:ta ja SAF-XJ on kitkalukkoperän LS-lisäaineistettua GL-5:ta.
Jos vähillä kannuilla haluat päästä, niin ehkä Syntrax Universal tai jonkin muun valmistajan vastaava GL-4/GL-5 -yleisöljy muihin ja takaperään GL-5 LS-lisäaineistettua.
Jos eri öljylaatujen ostaminen ja jämien varastoiminen ei haittaa, niin GL-5 etuperään (ja ehkä jakolaatikkoon), GL-4 vaihteistoon (ja ehkä jakolaatikkoon) ja GL-5 LS takaperään.
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015194&contentId=7030024
Omissa vehkeissä olen käyttänyt enimmäkseen Shellin ja Nesteen vastaavia tuotteita.