Kirjaudu sisään

View Full Version : OM617 ja taas.


anssi80
08.02.2009, 11:18
Eli oli tuossa tuo koneen vaihto ja tämä "uusi" tuntuupi aikalailla laiskemmalta kun se vanha vaikka pitäis olla toisinpäin. Eräällä foorumilla joku oli turbotellu Berttaa ja saanu vähän lisää voimaa mutta myöhemmin oli tullut tämmönen kommentti (Jälkeenpäin on selvinnyt että suurin laikuuden auheuttaja oli todennäköisesti diesel pumpun kalvo joka ei enää toiminut.) Voisko tuon testata jotenki? Mulla on semmosia oireita että kylmänä tyhjäkäynti humppasee ja meinaa tulla putkesta jonku verran sinistä(ehkä suuttimet). Kun nostaa kierrokset niin käynti tasottuu eikä savuuta(mutta liian ylhäällä tyhjäkäynniksi). Niin ja sitten se tehon puute.

panzer
08.02.2009, 18:06
Justiin ahdoin oman G:n Om617 ja hyvin tuntui hönkää piisaavan vanhaan verrattuna. Vielä ei oo välijäähyä.Syötöt tapissa. Voin suositella kyllä ahtaamista.:D

pee
08.02.2009, 18:46
1. syöttöä lissää

2. tyhyjäkääntiä alees

3. 2 T äljyä lorraus tankkiin

4. kovvaa ajua

5. uurelleen pohorintaa

HV
08.02.2009, 22:20
onx pumppu varmasti ajoitettu oikeen ? voipi olla myös vähän kuivana

anssi80
08.02.2009, 23:20
Säätöjä on kyllä vähän itekki miettiny. mutta kuulostellaan kansan mielipiteitä paripäivää ja hyviä vinkkejä/ideoita otetaan vastaan. Tuossa ku loppuviikosta taas kotiutuu niin alakaa kova tehojen kattelu. Onko Panzerilla kuvia omasta rojektista, ku mullakin on tämä kyseinen kone -81 G-Merssusta? Niin ja koneela on ajeltu jo suunnilleen 600km ja yks 8 tunnin ajopäivä, aluksi tuntu että se tuo kone vetristyy mutta ei sitten sen enempää.

panzer
08.02.2009, 23:42
Eipä ole kuvia mutta voin niitä napsaista ja laittaa. laita privana mailiosoite.

dieselmoottori
08.02.2009, 23:44
Laite saa lievästi ilmaa ja siitä epävakaa tyhjäkäynti ja savutus.

Samsonite
09.02.2009, 08:28
Ja lämpimänä ei sitten saa ilmaa?:eek:

anssi80
13.02.2009, 19:57
Noniin, tuossa eilen meni öljy pohja halki ku on vielä tuo väärä öljy pohja paikoillaan(etumurikka pääsi lyömään kiinni). Huomenissa käyn kattoon kokonaan toista konetta ja jos on kohtuullinen/kohtuu hintanen niin vois ostaa sen ja alkaa sitten rakentamaan tuota turbo konetta tuolla vanhankoneen peltisellä öljypohjalla jossa on jo valmiiksi lommo tuo murikan kohdalla. Joten jatketaan tuon turbon asennusta kohtapuolin.

panzer
13.02.2009, 22:40
Mullon sit yksi peltinen öljypohja ylimääräisenä jossa on valmiiksi paluuletkulle liitos juotettuna.