PDA

View Full Version : Kansivika vai normaalia?


JariKoo
04.02.2009, 14:20
Kävin tuossa koeajamassa Patrol Gr:ää 2.8 pannulla.

Tutkiskellessä ennen ajoa (siis kylmänä) kurkkasin syyläriin niin ei näkynyt nestettä ollenkaan! No tästä säikähtämättä koelenkille ja pannu normaali lämpöiseksi lämmettyään pistin auton parkkiin ja kurkkaamaan syyläriin...Sormilla korkki auki niin korkki lennähtää paineella kämmentä vasten kunnon suhahduksen kera.Ei vieläkään näy nestettä ja sitten tutkimaan paisaria niin se korkkia myöten aivan täynnä!

Joten patukan omistajat ja muut gurut,onko normaalia patroolia vai onko käyny vanhanaikaset ja kansi halki???

juhoke
04.02.2009, 14:27
Ei kuulosta normaalilta. Olishan se kannattanu ennen ajoa täyttää ni näkis työntääkö nesteet pihalle.

KarvaTurpa
04.02.2009, 14:43
Ei ihan normaalille kuulosta.

Olisko edes teoriassa mahdollista, että syyläri on jostain muusta syystä päässyt vajaaksi ja on kipattu nestettä vain paisuntasäiliöön siinä toivossa, että imeksii sieltä sitten järjestelmän täyteen? Silloinhan hyvin kaukaan hakien voisi olla mahdollista, että korkki puhuu hieman kovempaa ja paisari pysyy edelleen täynnä...olettaen, että geeärrässä on "normaali" japsityylinen syylärin korkki ja paisari tyyppiä paineella tulee ja alipaineella imee....

-Stedt-
04.02.2009, 14:45
Minulla oli menny syylärin korkista tiiviste, oli kovettunu ja halki. Työnti tuosta nestettä ajon aikana pihalle ja vieläpä niin ettei jäänyt edes vuotojälkiä. Paisuntasäiliö pysyi täytenä, kun kiskoi vastaavasti sitten jäähtyessään ilmaa tilalle siitä halkeamasta.

JariKoo
04.02.2009, 14:56
Niin unohtui äsken mainita että paisuntasäiliön korkissa kahdelle letkulle paikat, syyläristä tuli normaalisti letku toiseen mutta toisessa oli letkun pätkä joka oli tulpattu pultilla...

KarvaTurpa
04.02.2009, 15:15
Se toinen putki hoitelee säiliön ilmanvaihtoa ja vikatilanteessa ylivuotoputkena. On taidettu laittaa tulppa, ettei tule nesteet pihalle....

Luigi81
04.02.2009, 15:35
viallinen syylärin korkkikin tekee tuon,että päästää vedet tiivisteen välistä ulos,eikä paisuntasäiliöön...kuten tossa jo todettiinkin..

JariKoo
04.02.2009, 15:41
Syylärin korkki näytti ehjälle ja jos korkki tai tiiviste olisi viallinen niin eihän siellä tuollainen painekaan pysyisi ainakaan minun mielestä...

Kartse1
04.02.2009, 16:34
Kun auto on ajettu normaalilämpöiseksi, niin silloin kannattaa täyttää se syyläri liki täyteen,
jotta voi sitten korkin reiästä zoomailla, että nouseeko sieltä nesteen seasta paljon poreita.
(Auto tietysti pitää olla käynnissä) :D

Jos tulee kuplia ja käryää pakokaasulta, niin silloin on vähintään kansipahvi sökö ja pahimmassa tapauksessa myös kansi halki.

Itse olen pitkäänkin ajellut halkinaisella kannella, silloin pitää vaan jättää syyläristä korkki kokonaan pois. Jos särö tai tiivistevika on päässyt oikein pahaksi,
niin ei siinä enää poppakonstit auta. => Kansi irti ja syynäämään vian aiheuttajaa.

Alumiinikantisesta autosta kun on kyse, niin saa jo valmiiksi henkisesti varautua uuden kannen ostoon. Tosin menee niitä rautakantisiakin halki.
Itselläni on juuri palasilla SD33T:n kansi joka on kahdesta kohtaa halki...

Rekisteröimätön
28.03.2009, 07:23
meillä gr teki samoin työnti aina nesteet paisunta säiliöön ja loput kankaalle lämmöt pysui ajaesa normaalissa mutta kun pysähtyi ja jätti auton pyörimään niin nousi tappiin ja pysyi siellä niin pitkään kuin laittoi kieroksia jonkun verran ja lopulta ajaessa yht äkkiä tempasi lämmöt tappii, syylärissä älytön paine ja kun korkin aukaisi niin suurin osa nesteistä tuli pihalle.sitte laitettiin syyläri piri pintaan niin tuli älyttömästi kuplia siitä suoraan pajalle korkki auki ja kansi irti niin monesta kohdasta oli kansi halki. kansi hitsuutettiin ja hyvin pelaa