View Full Version : Lj:hin Hj:n kone???
Mettäpöyröö
03.02.2009, 11:31
Onko kukaan laittanu hj:n konetta lj:hin? kuinka ahdasta tulee? Ja saako katsastettua sillä koneella? Meneekö Lj:n laatikko hj:n koneesee?
Luultavammin joutuis ainaskin siirtämään syyläriä eteen päin tai sitten laittamaan sen hyttään kiini että se sopisi. Kivasti tehoa varmasti mutta ketteryys varmasti hieman kärsisi.
Olikohan tuolla LandCruiserClubilla juttua tästä....
Ajoneuvoon saat asentaa litratilavuudeltaan 25% suuremmaan moottorin mallisarjan suurimpaan moottoriin nähden...
Teho saa kasvaa mallisarjan tehokkaimpaan moottoriin 20%, muuten katsastettava omavalmistemoottorina ja tuotava mittaustodistus tehoista.
Ja taitais sopia paremmin tuonne Tekniikka ja jutustelu puolelle.
Niin ja muistetaan että 2H-moottorihan painaa 330kg, 12H-T kai vielä enemmän...
Niin ja muistetaan että 2H-moottorihan painaa 330kg, 12H-T kai vielä enemmän...
= Akselimassa ei riitä
= Akselimassa ei riitä
enpä sanois noin. Läjää on saanu auravarustuksella, niin siinä SAATTAIS olla isompi etuakseli massa, mene ja tiedä. Vironmaalla oli joku 70-sarjalainen 12ht koneella et kyllä se sinne mahtuu!
LJ.tä on muuten tehtykkin hj.n koneella, tosin ilman turboa, ovat suomessa harvinaisia mutta niitä ON, eli sopii ja saa leimalle, akselista en tiedä tarkemmin että mitkä akselit kyseisessä vehkeessä on mutta luultavasti jotku vankemmat.
Googlettamalla varmasti löytyy tietoa enemmän.
Ainakin noissa hzj-7x kulkineissa näyttää olevan isot perät ja vankkurijouset mitä googlella tuli selattua....
Eikös LJ/RJ 70 ole light duty eli kierteillä ja pikkuperillä ja hzj-7x sun muut versiot heavy duty sarjaa latijousilla ja isolla perällä, eivät ole AKE:n mielestä samaa mallisarjaa. Omaani joskus mittailin 2H myllyä niin oisko jäänyt 10 senttiä tilaa syylärille sun muille hilppeille, kyllähän se sinne mahtuu mut ei taida olla ihan "bolt-on" juttu, ja voi saada katsastettuakin jos inssi ei huomaa tuota mallisarja juttua. Viisaammat kertokoon lisää.
HDJ 80 kierrejousi palikoilla onnistuu tehdä ja riittää kantavuus.
mehtämörö
03.02.2009, 19:32
Mutta sitte herää taas kysymys että onko siinä mitään järkeä? kuitenki hojon kone painaa PALJON enemmän ku läjän kone joten tulee vielä keulapainoisempi ja muutenki paino nousee melko reilusti.. taitaa olla aika sama jos vaan virittää läjän konetta samoihin tehoihin..
Rausku4x4
03.02.2009, 19:44
Mutta sitte herää taas kysymys että onko siinä mitään järkeä? kuitenki hojon kone painaa PALJON enemmän ku läjän kone joten tulee vielä keulapainoisempi ja muutenki paino nousee melko reilusti.. taitaa olla aika sama jos vaan virittää läjän konetta samoihin tehoihin..
Samaa mieltä! Siitä tulee niin keulapainoinen auto että ei mitään järkeä, muutenkin olen yrittänyt itse pitää mielessä sen että mitä vähempi painoa sen parempi.. Kyllä siitä 2,4 koneesta saa ihan tarpeeksi puhtia jos vaan haluaa.
Kun laittaa Läjään Hojon koneen, niin siinä tulee 120 kg painoa lisää tasoittamaan menestystä. :rolleyes:
Marcus78
03.02.2009, 22:48
Eikös LJ/RJ 70 ole light duty eli kierteillä ja pikkuperillä ja hzj-7x sun muut versiot heavy duty sarjaa latijousilla ja isolla perällä, eivät ole AKE:n mielestä samaa mallisarjaa. Omaani joskus mittailin 2H myllyä niin oisko jäänyt 10 senttiä tilaa syylärille sun muille hilppeille, kyllähän se sinne mahtuu mut ei taida olla ihan "bolt-on" juttu, ja voi saada katsastettuakin jos inssi ei huomaa tuota mallisarja juttua. Viisaammat kertokoon lisää.
Juuri näin. Kaverilla kyseinen HZJ7x ja koneena sama mitä HDJ 80, mutta ilman turboa eli sama kone mitä HZJ80:ssä.=)
Tämä heavy duty sarja on muutenkin vähän "vankemman oloinen" kun toi LJ.=)
Juuri näin. Kaverilla kyseinen HZJ7x ja koneena sama mitä HDJ 80, mutta ilman turboa eli sama kone mitä HZJ80:ssä.=)
Tämä heavy duty sarja on muutenkin vähän "vankemman oloinen" kun toi LJ.=)
Nimenomaan, kyyti on kun ajais vähän isommallakin maasturilla . :)
Mutta sitte herää taas kysymys että onko siinä mitään järkeä? kuitenki hojon kone painaa PALJON enemmän ku läjän kone joten tulee vielä keulapainoisempi ja muutenki paino nousee melko reilusti.. taitaa olla aika sama jos vaan virittää läjän konetta samoihin tehoihin..
sulattamoo ja uusio käyttö on parasta mitä 2L-sukupolven koneelle voi tehdä!
ja tunkee siihen 2h-pannuu ahtimen niin on varmasti enempi potkua ja vääntöä eikä tarvi joka polkasulla miettiä koska menee kansi!
2L- moottori ja kyydis on 120kg kartan lukia + eväät.
2h- moottori ilman apumatkustajaa.
Kumpa nyt on kevyempi?