View Full Version : Vnt ahdin, toimintaperiaate yms.
Miten muuttuvasiipinen vai pitääkö sanoa muuttuvapakopesäinen ahdin oikein toimii? Miten ja missä vaiheessa siivet kääntyy?
Periaatteellinen rautalankamalli olis nyt tarpeen:D
Offipiru
03.02.2009, 00:46
Selviäiskö tosta yhtää mitää..
http://www.autowiki.fi/index.php/Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc
Tietäiskö täällä joku neuvoa GT2052V:n pakopesän käännöstä? Muuten homma olis ihan ok mutta siellä sisällä on yksi ohjuritappi (putkisokka) joka määrää asennon. Uskaltaako sen pätkästä vai tuleeko katastroof? Taaskaan ei ollut kameraa mukana..
Tietäiskö täällä joku neuvoa GT2052V:n pakopesän käännöstä? Muuten homma olis ihan ok mutta siellä sisällä on yksi ohjuritappi (putkisokka) joka määrää asennon. Uskaltaako sen pätkästä vai tuleeko katastroof? Taaskaan ei ollut kameraa mukana..
ainakin mitsun turboista on heivattu noi tapit mäjelle
vai olikohan se mitsun turbo.. noo mutta kuitenkin poistettiin.
vai olikohan se mitsun turbo.. noo mutta kuitenkin poistettiin.
Niin että se olis vaan "muistina" mihin asentoon se kuuluu alunperin laittaa? Melkein uskalsin sen jo nykäistä pois mutta en vielä viittinyt ruveta "rikkomaan" kun on uudenveroinen ja arvokas palikka. Kuten huomaatte, olen todellinen aloittelija tässä(kin) asiassa mutta toivottavasti turaamalla oppii!
Tietäiskö täällä joku neuvoa GT2052V:n pakopesän käännöstä? Muuten homma olis ihan ok mutta siellä sisällä on yksi ohjuritappi (putkisokka) joka määrää asennon. Uskaltaako sen pätkästä vai tuleeko katastroof? Taaskaan ei ollut kameraa mukana..
yhden gt17 vnt:n kokemuksella... Sen pystyy kääntämään mutta ei portaattomasti. Sieltä pitää sisältä kääntää samalla se kehä joka käyttää siipiä ja sitten siihen asetellaan ahtimen keskiosa kiinni oikeaan asentoon.
Sen ohjuri tapin otin vaan irti ja merkkasin pakopesän uuden asennon ennen asennusta että siivet liikkuisivat oikein. Ainakin mk2 golfissa pelasi jonkin aikaa... nokeentui vaan tukkoon se ahdin aika nopeasti.
Sen pystyy kääntämään mutta ei portaattomasti. Sieltä pitää sisältä kääntää samalla se kehä joka käyttää siipiä ja sitten siihen asetellaan ahtimen keskiosa kiinni oikeaan asentoon.
Tämän tajusin, kiitos!
Sen ohjuri tapin otin vaan irti ja merkkasin pakopesän uuden asennon ennen asennusta että siivet liikkuisivat oikein.
Tästä kaipaisin lisäselvitystä. Eli meinaatko että varmistaa että siivet olis auki asennossa kun sen asentaa takaisin?
Painekellolle pitänee värkätä uusi teline käännön jälkeen ja zoomailla että se toimii kuten pitää. Meinasin muuttaa sen alipaineesta ylipaineella toimivaksi, olisko tähän vinkkejä tai vihjeitä mistä saa valmiin edukkaasti? Haaveissa mahdollisimman yksinkertainen systeemi yksinkertaiselle miehelle. Laipatkin pitää vielä teettää..
Tietäiskö täällä joku neuvoa GT2052V:n pakopesän käännöstä? Muuten homma olis ihan ok mutta siellä sisällä on yksi ohjuritappi (putkisokka) joka määrää asennon. Uskaltaako sen pätkästä vai tuleeko katastroof? Taaskaan ei ollut kameraa mukana..
Tuonne laitoin joskus kuvia ja selvitystä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040&highlight=ohjuritappi
Hyvä että täällä on muitakin jotka painivat täysin samojen kysymysten äärellä kuin minäkin:D
Mun tarvii kans kääntää pakopesää. Seuraava kysymys olisikin koskenut alipainekellon vaihtamista paineella ohjattavaan, eli mistä tietää minkä tyyppinen kellon tulisi olla?
Hyvä että täällä on muitakin jotka painivat täysin samojen kysymysten äärellä kuin minäkin:D
Mun tarvii kans kääntää pakopesää. Seuraava kysymys olisikin koskenut alipainekellon vaihtamista paineella ohjattavaan, eli mistä tietää minkä tyyppinen kellon tulisi olla?
Kokeilemalla, itsellä oli 0,4 barin ja 0,8 barin kello eri säädöistä ja ahtimen heräämis haluista riippuen.
Kelloteline syntyi kulma- ja lattaraudasta, muista tehdä riittävän tukeva, siinä kellossa on yllättävän paljon voimaa.
Jos Make-LJ viittis napata kuvan vaikka siitä kellotelineestä kun ei ite tullut otettua...
Aukaset sen alipainekellon prässäyksistä ja siirrät jousen toiselle puolelle.
Täällä tiedetään taas oikeita asioita, kyllä palstaan voi luottaa!
Enpäs löytänyt tuota Repron tarinaa kevyellä haulla mutta justiinsa tuosta oli kyse.
Nyt tulee tyhmä kysymys, varokaa. Tarviiko vnt:n kanssa lainkaan hukkaporttia?
Nyt tulee tyhmä kysymys, varokaa. Tarviiko vnt:n kanssa lainkaan hukkaporttia?
Ei periaatteessa. Ei miulla koskaan ollut.
Mutta jos oikeen virittämään rupee ja pakopaineitten kurissa pitämisen kanssa on ongelmia niin silloin ois varmaan hyvä laittaa ulkoinen hukkis.
Itse olin jo laittamassa muttei mahtunut konehuoneeseen. :cool:
Oootteko tehneet näihin tyhjäkäynnillä paineen ohittavaa systeemiä.
malliin tämä:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=163748
-eli tyhjäkäynnillä siivet auki, kun polkee kaasua niin siivet menee kiinni päin.
-mutta kun paine kasvaa niin painekello painaa ohittaa kaasun ja laittaa siipiä auki.
Oootteko tehneet näihin tyhjäkäynnillä paineen ohittavaa systeemiä.
malliin tämä:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=163748
-eli tyhjäkäynnillä siivet auki, kun polkee kaasua niin siivet menee kiinni päin.
-mutta kun paine kasvaa niin painekello painaa ohittaa kaasun ja laittaa siipiä auki.
http://video.google.com/videoplay?docid=-8726487528543720960
Tuo vaikuttais oikein hyvältä idealta.
Tarttis varmistusta siihen että kumpi näistä on öljynpaine ja kumpi öljynpaluu?
Kyseessä Garrettin tuotos.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=534&pictureid=18502
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=534&pictureid=18503
Eikös se yleensä ole tuo kierteellä oleva reikä paineelle, ja laipallinen paluulle..
Nii mihinkähän moottoriin tätä ollaan laittamasa, onko kaasuläppää?
Tuosa kuva yhestä variaatiosta, oli vielä vesi-metanooliruisku kaverina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=90&pictureid=2059
Mitsubishin 2,5litraseen dieseliin on menossa, ei ole kaasuläppää
Tuommonen on koko morkula
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=534&pictureid=18575
edit: Muokkasin vähän otsikkoa paremmaksi.
Eikös se yleensä ole tuo kierteellä oleva reikä paineelle, ja laipallinen paluulle..
Näin minä ainakin olen aina toiminut ja hyvin on toiminut sen suhteen.