PDA

View Full Version : mikä runnerin etuperässä toimii sähköllä?

16.09.2004, 19:41
löyty tossa tojotan poisto romu kasasta UUSIrunnerin etuperä
jossa on jokin sähköllä toimiva härpätin perän kupeessa onko se
a)100%lukko
b)kytkeytyvä 4-veto lautaspyörästössä
niin ja tuo härpytin on myynnissä!!

Note! This message was posted anonymously!

Jugio
16.09.2004, 20:33
Oiskohan ADD-napalukkojen piuhat?

Glutton
22.01.2005, 14:59
mitä minä olen tutkinu tota mun vekotinta niin se härpätin löysää vetoakselit irti etuperästä ku neliveto otetaan pois, ainakaan minun juoksiassa ei ole napa lukkoja... Villi vekotin...

Jos metsään tahdot mennä nyt niin takulla yllätyt...

JF
22.01.2005, 19:19
Eikö se ole alipainetoiminen se sijaisnapalukko?

Jos perässä on nimenomaan murikan yhteydessä selvästi sähkömoottori, lienee ostos täysosuma.

-MaTTi-
22.01.2005, 22:18
Se on ADD, eli alipainekello joka siirtää holkin vas. vetoakselin päälle kytkettäessä neliveto päälle. Siinä on sähköinen ohjaus alipaineelle, sitä ne johdot meinaa.
Eli takavedolla vetarit pyörii, mutta toinen ei mene perään asti tuon käikäleen takia. Tasauspyörästö siis rullaa oik. vetarin käyttämänä, mutta kardaani ei pyöri. Tavallaan 50% napalukko.

Lue tarkemmin toiminta: http://www.off-road.com/toyota/tech/add/

Mikähän välitys tossa sun perässä on? Ittellä kans UUSI 4Runnerin etuperä 4.875 välityksellä. Voitais vaihtaa jos sulla on 4.100 välitys. Ja saa ton munkin perän ostaa jos ken tarvitsee...
**PERÄ MYYTY**

Misäs tommonen Toyotan poistoromukasa sijaitsee? Oliko muutakin Runneri-osaa?

Edited by - -MaTTi- on 25/01/2005 17:59:21

Glutton
25.01.2005, 01:57
kyllä se vapauttaa molemmat vetarit.. ainakin mulla ku neliveto ei ole pällä kardaani pyörii käsin... samoin molemmat renkaat pyörii ilman että kardaani tai vastakkainen rengas pyöri.... olipa taas vaikeesti sanottu...

Jos metsään tahdot mennä nyt niin takulla yllätyt...

25.01.2005, 07:55
Kyllä se katkaisee ainoastaan kuskin puolen vetarin, juuri niinkuin Matti sanoi.

Note! This message was posted anonymously!

Gary Grand
25.01.2005, 08:01
Katkaisee ainoastaan toisen vetarin, mutta kyllähän se tasauspyörästö silloin pyörii täysin vapaana...

"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"