View Full Version : Itella vai mikä se oli
Lähetin "tärkeän" paketin Sodankylään POSTI 14 ja kuinkas ollakkaan ei ole tullut perille..'
Lähetyspäivä keskiviikko ja paketti piti olla perjantaina perillä, vaan eipä olllutkaan....
Mitäs tässä tehdä muutakuin yrittää saada se vitun paketti kiinni jostain ja jatko lähettää se Kolariin, kun asakas tarvitsee konetta jo perjantaina, mutta paketti on jossain POSTIN logistiikassa jumissa, nyt vituttaa. Asiakas soitti ettei pakettia ole Sodankylässä, no minkäs teet, kyllä tässä mennään niin päin HELEVETTIÄ näitten Valtion yritysten kanssa.
Tähän on sitten turha kommentoida, että kyllä minä vain sain paketin HETI kotiovelle, Vittu kun se ei ollut tämäkään juttu ensimmäinen, ne on ryssineet "Itella" koko ajan.
Ton takia meillä lähetetään kiirepaketit Matkahuollossa!!! Ne on yleensä jo seuraavana päivänä perillä!! Ja parhaassa tapauksessa asiakas voi noutaa paketin sunnuntaina Siwasta!!
Byrocrat
01.02.2009, 20:04
Ääni täältäkin Matkahuollolle, toimii huomattavasti nopeammin ja varmemmin kun paketeista on kysymys:) Niin ja useimmiten tulee vieläpä ehjempänäkin perille :cool: Enkä muuten ole Matkahuollossa duunissa eli ei ole maksettu mainos :)
Inhorealisti
Itsekin Matkahuollon kannalla vaikka sielläkin on paketti kerran matkannut viisi päivää.
Nopeampi ja vaivattomampi sekä parempi asiakaspalvelu (ainakin täällä).
Kummastakin huonoja kokemuksia... tarpeeksi!
Jos sulla sattuu olemaan se postin lähetys numero vai mikä se oli niin sillä pystyy seuraan missä paketti seilaa,se numero on siinä viiva koodin alla sellanen pitkä numero sarja ja netissä postin sivuilla on se seuranta paikka. Eikös toi itella ole jo jonkun saksalaisen omistuksessa?
kyllä tuo posti aika perseestä on!
hukkasivat lahessa hiluxin alustasarjan, oli melkein viikon maannu postissa ja vaikka soitteli sinne niin ei muka löydy. No ex-muija oli ollu töissä siellä ja käytii paikan päällä kattoo ni löyty heti!
ja matkahuolto, muuten ihan jees mut jos sillä maksuennakkohässäkällä laittaa niin rahoja saa odottaa itseni mielestä liian kauan, viimeks meni reilu 2 viikkoa.
Ei nyt pakettien kanssa ongelmia mutta tavan postin kanssa.
Reilu vuos sitten muutin tähän omaan (lue pankin) taloon niin ajattelin sit mites posti kulkee tulevaisuudessa. Noh postista tai itella mikä se nyt oli niin tuli kirje että "vuoden ajan posti edellisellä osoitteella käännetään uuteen osoitteeseen" maksoi n15 eur vuosi. 1 tai 2 kk ilmainen.
Maksoin sen että vuoden verran käännetään posti uuteen osoitteeseen.
Kun ei sitä tiedä mistä kaikkialta sitä postia tulee vuoden aikana.
Joo hyvimpä on toiminu. Kotipaikalle mennyt jonkun verran postia ja menee varmaan edelleen. Noh onneks kotipaikka ei ole kuin 15 kilsan päässä.
Turhastako maksoin??
Matkahuollon kautta menee tosi useasti, vaan kun siellä käydään vain kerran päivässä ja ja "Postipekka" käy aina klo 15,00 hakemassa paketit ja muut kirjeet liikkeestä.
No sehän tiedetään että peketti oli Rovaniemellä jo seuraavana päivänä (torstaina) mutta sitten tulee se "lapinlisä" eli kuljetetaan pakettia viisi päivää (tässä tapauksessa)
noin 130km matka Rovaniemi-Sodankylä.
Maanantaina (tänään) on paketti klo 14,00 mennessä asiakkaalla, vaan kun asiakas on Kolarin suunnalla tämän viikon.
Matkahuollon kautta se olisi ollut perjantaina perillä.(hyvällä tuurilla)
Joten mielenkiinnolla odotan taas seuraavaa lähetystä Sodankylään.
Arska-tehtaalta
02.02.2009, 09:25
Itsekin Matkahuollon kannalla vaikka sielläkin on paketti kerran matkannut viisi päivää.
Nopeampi ja vaivattomampi sekä parempi asiakaspalvelu (ainakin täällä).
Jaa, että meidän matkahuollossa hyvä palvelu? On siell sellasia "asiakaspalvelijoita" ettei paljoo naarata :D Mut onhan noi paketit tullu ja menny, niinku pitääki...
Hojotojo
02.02.2009, 11:04
Hankasalmella MH on ainakin sysipaska. Kirkon matkahuoltoon tuli kerran paketti, niin poishan ne sen olisi lähettäneet ellen itse olisi sinne soittanut ja lähetystä tiedustellut. Kerran näin kävikin. Syyhän oli se "ettei sinun puhelinnumeroa ole puhelinluettelossa". 70-luvun meininki ja ovatkin ilmeisesti lähinnä keskittyneet paikallisten juoppojen palvelemiseen A-oikeuksin varustetussa paarissaan.
Siwan MH-pisteet ovat eri lafkan kuin varsinaiset MH:t ja se aiheuttaa ainakin täälläpäin ylitsepääsemättömiä synkronointivaikeuksia. Eli MH:sta MH:n pisteeseen paketit liikkuu ja varmaan Siwasta Siwaankin, mutta ristikkäin ei oikein tahdo onnistua.
Posti nyt sentään on yleensä tuonut lehetyksen perille ainakin tähän mennessä.
Ei pysty olemaan kommentoimatta sjeepin tapausta, itse Sodankyläläisenä olen jo tottunut siihen että postissa matkaavat paketit siirretään napapiirillä porojen kuljetettavaksi, ainakin toimitusaikojen perusteella. Mikäli jotain kiireistä pitää lähettä napapiirin pohjoispuolelle niin kannattaa ehdottomasti käyttää matkahuollon palveluita mielummin logistiikan toimivuuden takia. Postin sekä M-H:n palveluita käytän päivittäin firmanpuolesta ja pienellä paikkakunnalla kyllä molemmissa konttoreissa tuntevat minut ja tietävät asiani jos työnpuolesta olen asioimassa, silti täytyy ihmetellä eroa palvelualttiudessa, matkahuollossa palvelu palaa paremmin kuin hyvin ja jos ongelmia ilmenee niin selvittävät tilanteen ja soittavat perään asian selvittyä. Postilla taas on vieläkin kekkoslovakiameininki asiakaspalvelussa, jonkunlaisia suojatyöpaikkoja nämä postintyöt on pakko olla nykyäänkin koska ei missään muussa asiakspalveluammatissa voi pärjätä yhtä töykeällä, huonolla ja joustamattomalla palvelulla.
Ai niin ja tuosta logistiikasta ja sen toimivuudesta vielä...
Tilasin kamerarojua Thaimaasta ja täytyy ihmetellä postin "tehokkuutta" asiassa. Kamat thaimaasta postiin -> suomeen kolmessa päivässä -> suomessa matkalla 3 päivää kunnes saapuivat Rovaniemelle -> 2 päivää kunnes sain Sodankylän postista hakea kamat. :cool: Yksi päivä olisi mennyt lisää jos olisin odottanut että pakettikortti tulee kotia ja sillä haen, onneksi antoivat postista paketin henkilötiedoilla. Siis paketti Thaimaasta suomeen 3pv ja suomen halki 5pv...:eek:
Matkahuollolle siis pointsit täältä napapiirin pohjoispuolelta, olkoon hieman kalliimpi jos sillä saa palvelua ja toimivan logistiikan.:)
Aiheeseen liittyen, olen huomannut että monet kyläkaupat ym. ovat ottaneet postin palvelut
toimintansa oheen. Ja kokemukseni perusteella palvelu on entisetään heikentynyt ja asenne
toisinaan hommaa kohtaan mitä sattuu..
Tuntuu että koko postitoiminnan ja pakettien lunastus on kauppiaalle ikäänkuin vitunmoinen
riesa ja vaiva, anteeksipyydellen paketteja noudetaan ja palautellaan.
-Ja sitten jos tietää ite että paketti on tänään saapunut, mutta ei ole ilmoituslappua vielä tullut niin johan on mahdoton tehtävä saada pakettia ulos... Hyvällä tuurilla eka 14pv noutoajalla ilmoituslappu tulee joskus viispäivää myöhemmin...
-Ja sitten miten näissäkin toimii ns. vaitiolovelvoite yms... tähän on maailma menny.
Lähinnä naurattaa nämä itella nimenvaidot, kuten monella muullakin isolla kioskilla nykyään on tapana ollut ottaa nimeksi joku mitäänsanomaton diipadaapa oyj
pastirolli
02.02.2009, 13:35
Aiheeseen liittyen, olen huomannut että monet kyläkaupat ym. ovat ottaneet postin palvelut
toimintansa oheen. Ja kokemukseni perusteella palvelu on entisetään heikentynyt ja asenne
Tuntuu että koko postitoiminnan ja pakettien lunastus on kauppiaalle ikäänkuin vitunmoinen
-Ja sitten jos tietää ite että paketti on tänään saapunut, mutta ei ole ilmoituslappua vielä tullut niin johan on mahdoton tehtävä saada pakettia ulos... Hyvällä tuurilla eka 14pv noutoajalla ilmoituslappu tulee joskus viispäivää myöhemmin...
Taidanpa tuntea tämän kyläkauppiaan. Suorastaan vitutti hakea pakettia jos kyseinen herra istui tiskin takana. Kaupan naisväki osasi palvella mutta itse herralla taitaa olla ikuiset menkat. Onneksi nykyään ei tarvitse edes tupakkaa hakea kyseisestä puljusta. :D
Taidanpa tuntea tämän kyläkauppiaan. Suorastaan vitutti hakea pakettia jos kyseinen herra istui tiskin takana. Kaupan naisväki osasi palvella mutta itse herralla taitaa olla ikuiset menkat. Onneksi nykyään ei tarvitse edes tupakkaa hakea kyseisestä puljusta. :D
Juurikin joo, on lapuissa nii-in kova plärääminen että löytyy se sun pakettis, niin mee ny kotio orottelemahan sitä noutoilmoitusta... joojep, matkahuolto pelaa. Oon tilannu paljo tavaraa siten et tulee työpaikkakunnan matkikseen, ehtii vielä töiden jälkeen hakee puketit.
Ääni matkikselle jos kyse olis kyläkauppapostit vs. matkis
-Ja sitten miten näissäkin toimii ns. vaitiolovelvoite yms... tähän on maailma menny.
Lähinnä naurattaa nämä itella nimenvaidot, kuten monella muullakin isolla kioskilla nykyään on tapana ollut ottaa nimeksi joku mitäänsanomaton diipadaapa oyj
Eipä tämä pakettien ulos saaminen pelkästään kyläkauppojen ongelma ole vaan ainakin meillä on vaikeaa saada "oikeastakaan" postista pakettia ulos ilman ilmoituslappua. Muuten homma ok muttakun tästä kotoa esim. on matkaa postille semmoset 1-1.5 km ja se ilmoituslappu tulee 2 päivää senjälkeen kun paketti on seurantanumeron mukaan saapunut paikalliseen postiin. :mad:
Eipä tämä pakettien ulos saaminen pelkästään kyläkauppojen ongelma ole vaan ainakin meillä on vaikeaa saada "oikeastakaan" postista pakettia ulos ilman ilmoituslappua. Muuten homma ok muttakun tästä kotoa esim. on matkaa postille semmoset 1-1.5 km ja se ilmoituslappu tulee 2 päivää senjälkeen kun paketti on seurantanumeron mukaan saapunut paikalliseen postiin. :mad:
Kyllä ite oon saanu aina pelkällä seurantanumerolla ja henkkareilla paketin postista... eihän sitä seurantanumeroa tiedä muutku lähettäjä,vastaanottaja ja posti niin en kyllä ymmärrä mikseivät antaisi henkkareita vastaan pakettia....outoa..
Susugozilla
03.02.2009, 19:14
Tästä kerran juteltiin porukassa sekavassa ja savossa: -Pitäskö itellalla laettoo? Muutti sitten nimekseen itella. -itella, eihän tuo taijja silti se paremmin toemii? -sama ku ite laettoo,ku itellalla laettoo...matkis!
Hyvin sai iliman seurantanumeroa ja ilmotuslappua viime viikolla paikallisesta itella/postikonttuurista paketi, kotvane meni enne ku löytivät sen, mutta eipä nuo tätit ollu ollenkaa pahana ja palvelu pelasi.
Ees henkkareita eivät kysyny, ois voinu valita minkä paketi vaa ku osostteli hyllystä jotta katoppa tuota ja tuota oisko siinä, sitte ku sopeva löyty ni täti kysy jotta tällä ja tällä nimelläkö se oli.
Yleesä oon kyllä suosinu matkahuoltoa nimenomaa nopeuden takia, liikkuu tarava joutuusti ja ku viel soittavat tai tekstaavat millo o perillä ni tietää millo hakee.
meillä päin tulee puhelimee tekstiviesti että on paketti tullut ja viestissä on seuranta numero.
seuraavana päivänä tulee vasta postissa ilmotuslappu että paketti tullut perille :D
Hyvin sai iliman seurantanumeroa ja ilmotuslappua viime viikolla paikallisesta itella/postikonttuurista paketi, kotvane meni enne ku löytivät sen, mutta eipä nuo tätit ollu ollenkaa pahana ja palvelu pelasi.
Minä oon saanu vissiin kerran tai kahdesti paketin irti postista ilman seurantanumeroa mutta sillon on ollut aina palvelemassa joku kesätyöntekijä tms. asiakaspalvelija jolla palvelupelaa. Normihenkilökunta ei antaisi edes seurantanumerolla pakettia pois mutta luovuttavat aikanaan kun jaksaa tingata tarpeeksi pitkään, silloinkin jatkuva napina siitä että se ilmoituslappu pitäisi olla matkassa ja seuraavalla kerralla ei enää saa pakettia ilman lappua. :o Niinkuin jo aikaisemminkin mainitsin niin pakko näiden Itellan virkojen on olla vielä nykyäänkin suojatyöpaikkoja koska missään voittoa tavoittelevassa firmassa en ole koskaan nähnyt yhtähuonoa ja joustamatonta palvelua. :eek:
Monesti myös olen katsonut kun edessä oleva asiakas käy kysymässä myös pakettia seurantanumerolla mutta kääntyy kuuliaisena kansalaisena takaisin ovelle kuultuaan että pakettikortti pitää olla mukana pakettia noutaessa. Välillä olen asiasta maininnut ja silloin on hakija pakettinsa saanut matkaan samantien.:o
meillä päin tulee puhelimee tekstiviesti että on paketti tullut ja viestissä on seuranta numero.
:eek::eek::eek: Tämmöstä viestipalvelua en kyllä ole postilla tavannut koskaan, nytkin näkyi olevan tänään noudetussa paketissä kyllä minun puhelinnumero osoitelapussa mutta ei oo viestiä kuulunu vielä kertaakaan paketista... Matkahuollolla kylläkin tulee aina viesti saapuneesta paketista, välillä tosin vasta senjälkeen kun olen jo paketin noutanut mutta kumminkin.:)
Ehkä mä oon vaan erilainen, mutta ei mulla ainakaan itellan kanssa ole ongelmaa ollut. Hyvin on paketit lähtenyt ja tullut. Palvelukin on ollut erittäin hyvää tuossa kylän itella pisteessä. Samaa ei voi sanoa tästä kylän nykyisestä matkahuollosta. Kaksi pistettä, tie välissä. Ei mitään hajua kummassa pisteessä ne paketit aina on ja tuo toinen mesta on ainakin niin syvältä kuin voi olla vaan. Siinä vaihtui pitäjä niin palvelun taso laski aika reippaasti. Edellisen pitäjän kanssa ei ollut mitään säätöä ja silloinkin oli yksi matkahuollon paikka. En tajua mikä idea tuossa kahdessa paikassa oikeen on. Vähän on arpomista kummasta se paketti pitää hakee.. Noh. Onneksi siinä ei ole kuin tie välissä niin voi kävellä tien toiselle puolelle.
Kyllä oon ollut erittäin tyytyväinen molempiin,palvelu ollut todella ystävällistä.
Matkahuoltoa meillä ei ollut muutamaan viikkoon kun edellinen yrittäjä lopetti,mutta onneksi löytyi uusi yrittäjä.
Palvelu on ollut hyvää kummassakin, mutta logistiikka on kussut tunteella välillä molemmilla...