View Full Version : Moottoriöljyt C303:een
Heering80
29.01.2009, 16:31
Olen tässä etsinyt infoo mitä öljyä pitäis käyttää tuossa C303:n koneessa. Volvon omat smörchemat sanoo eri lukuja eri vuosina, joista viimeisin vuodelta 2005 ehdottaa 5W30 synteettistä öljyy. Kaveri kuitenkin suhtautui hieman epäilevästi tuohon synteettisyyteen, joten haluisin mielipiteitä teiltä täältä..
Mitäs Volvo-miehet itse käyttää?
Heering80
29.01.2009, 17:58
Itse itselleni vastaten: Delvacit ostettu, toivottavasti niillä pääsee..
Tiesithän että Delvac on pesevä diesel moottori öljy? Vanhassa bensakoneessa saattaa lähteä paskat liikkeelle. En halua maalata piruja seinälle, mutta näin saattaa käydä. :cool:
Mulla on kopperossa samaa Mobilin Delvac:ia mitä kaatelen frouvan nokikattilaankin, sitä kun tulee ostettua aina 20litran pönttö. Ööre ööre...
Heering80
29.01.2009, 18:53
Tiesithän että Delvac on pesevä diesel moottori öljy? Vanhassa bensakoneessa saattaa lähteä paskat liikkeelle. En halua maalata piruja seinälle, mutta näin saattaa käydä. :cool:
No pesevyydestä ei ollut tietoa, mutta Biliassa suositteli laittamaan tota kun soitin ja kysyin. Samaa mieltä oli myyjäkin.. Outoa kyllä mikäli tuommoinen riski sitten on.
Kun kysyin myyjältä, että eikös tuo ole diesel-koneisiin, niin hän vaan kuittasi asian sillä ettei Mobil tee bensa-versioo erikseen kun tuossa on parempi joku painekestävyys tai miten se nyt menikään..
Volvoton
29.01.2009, 19:58
Jos talvella ajelet niin otsikon mukaista oilia eikä mitään delfukkia, ohjurinkumit itellä aikanaan kovettu moisesta liemestä... savuu sinistä kuin vaarin warresta. hyi
Viimmeisimmässä tapauksessa syntinen 5w-40 = liian juoksevaa, meni kone vaihtoon, kolisi!
Vaihtokoneeseen sitten tais olla 20w-40 mineraali ööliä toimi hyvin ja pysyi sisällä. mihinkään kohtaan voimansiirtoonkaan en suosittele syntisiä tiivisteet EI tahdo pitää! Ajelin noin 60000km omallani. kokemuksia keräten
Heering80
29.01.2009, 20:32
Joo 10W:tä toi delvuc onkin.. Ja pänikässä lukee, että sekä diesel- että bensakäyttöiseen kalustoon.