View Full Version : Audio neuvoja...
Olisi kyseessä vuoden '73 avo vette rättikatolla. Takana ei ole tilaa nimeksikään minkäänlaisille suurille virityksille. Jos joku on itse koonnut tai omaa siedettävän äänentoiston, olisi mukavaa saada ohjeita ja vinkkejä ennenkuin menee itse sotkemaan asioita. Tällä hetkellä asennettuna on JVC:n kasettiradio ja Bilteman kajarit. Ei tunnu teho riittävän ajon aikana...
Tarkoitus ei ole hommata mitään huippuluokan vehkeitä, vaan ihan "peruskäyttöön" soveltuvat soittimet.
Kiitos jo ennakkoon!
Note! This message was posted anonymously!
Vette ´69
06.03.2003, 18:39
Homma ei ole ollenkaan niin hankala kuin miltä alkuun tuntuu. Tapoja äänentoiston tekemiseen on useita, omani on vain yksi monista. Katsoppa tämän linkin takaa: http://www.corvettefinland.com/ccof/jutut/avo/index.html
Jos tuollainen systeemi kiinnostaa niin annan vinkkejä ja parannusehdotuksia parhaani mukaan. Itseasiassa oma systeemi on tällä hetkellä purettuna autosta, joten mittojen ottaminen ainakin onnistuu helposti. Saa nähdä asennanko tuota enää takaisin kun saan auton joskus kasaan.
Ääntä tuosta lähtee aika reilusti ja kohtuullisella äänenlaadulla. Elementit eivät ole mitään hifi-laatua, mutta ihan kohtalaiset kuitenkin (käyttötarkoitus huomioiden). "Tavaratila" on oikeastaan olematon tuon jälkeen, mutta rättikatto mahtuu omalle paikalleen vaikka ei kuvissa näykkään. Lisäksi kick-panelit ovat ainut osa jotka jouduin "teurastamaan" projektissa. Keskikonsolissa oli jo valmiiksi iso reikä. Auto ei siis tuosta systeemistä kärsinyt, mikä on mielestäni tärkeä seikka!
Tomilla vehkeet on kyllä jo rock`n Roll -tasoa. Itse tein samantapaisen virityksen sillätavalla että asensin cd-soittimen "tavaratilan"
yläosaan naama menosuuntaan, siistejä koteloita soittimelle saa vaikka Biltemasta. Syy soittimen paikalle on että
autossa on alkuperäinen radio jota en halua poistaa. Takakontin perälle tein lastulevystä kontin levyisen boxin johon
asensin 2 kpl Jensen Triax kaiutinta ja täytin kotelon vanulla, sekä päällystin sen mustalla kokolattiamatolla.
Jensen 300W -vahvistin mahtuu hyvin tunkille varattuun tilaan.
Mulla ei ole edessä ollenkkaan kaiuttimia mutta maantieajossa kieltämättä diskannisoundit jäävät jylinän alle.
Tomppa
Note! This message was posted anonymously!